Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe help ik een 13-jarig meisje van de verslavingen af?

Hoe help ik een 13-jarig meisje van de verslavingen af?

51 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is hard , maar steek haar binnen in een psychiatrische instelling , en liefst gesloten.
Voor mij werkte het. Ik ben niet helemaal gestopt , met ik gebruik met mate. Ik overdrijf niet meer.
Dit is een vrij harde maatregel , maar het helpt wel degelijk.
Oja , en zorg ervoor dat die instelling niet te dicht bij haar thuis is , in verband met nieuwe connecties leggen voor drugs te kopen etc.
Ik zou dit effe in twijfel nemen.

Allesinds , veel succes gewenst.
T
TheSpecialGuyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bedankt voor jullie reacties, ik zal mijn best doen en ik hoop dat het echt werkt. Ik denk dat ik maar naar haar huisarts ga, omdat ik bang ben hoe haar ouders zullen reageren.

Ik ben trouwens zelf geen ouder, maar een goede vriend van haar. Ik ben bijna 16, ik heb nog nooit gerookt of geblowd en ik wil dat graag zo houden :). Drugs gebruiken heeft me nooit zo erg aangesproken.

PS. Als iemand nog meer tips heeft, gewoon posten aub, zou heel fijn zijn :grin:

Gr. TSG
T
TheSpecialGuyLid
01-01-2024, 00:00
#3
endor zei:
Het is hard , maar steek haar binnen in een psychiatrische instelling , en liefst gesloten.
Voor mij werkte het. Ik ben niet helemaal gestopt , met ik gebruik met mate. Ik overdrijf niet meer.
Dit is een vrij harde maatregel , maar het helpt wel degelijk.
Oja , en zorg ervoor dat die instelling niet te dicht bij haar thuis is , in verband met nieuwe connecties leggen voor drugs te kopen etc.
Ik zou dit effe in twijfel nemen.

Allesinds , veel succes gewenst.
Klik om te vergroten...

Ze zit wel al bij een psychiater, maar het helpt niet zo erg veel tot nu toe :(
Bedankt voor je reactie :)
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#4
TheSpecialGuy zei:
endor zei:
Het is hard , maar steek haar binnen in een psychiatrische instelling , en liefst gesloten.
Voor mij werkte het. Ik ben niet helemaal gestopt , met ik gebruik met mate. Ik overdrijf niet meer.
Dit is een vrij harde maatregel , maar het helpt wel degelijk.
Oja , en zorg ervoor dat die instelling niet te dicht bij haar thuis is , in verband met nieuwe connecties leggen voor drugs te kopen etc.
Ik zou dit effe in twijfel nemen.

Allesinds , veel succes gewenst.
Klik om te vergroten...

Ze zit wel al bij een psychiater, maar het helpt niet zo erg veel tot nu toe :(
Bedankt voor je reactie :)
Klik om te vergroten...

Ik heb ook bij een psychiater gezeten , maar dat doet je niets.
Je luistert pas naar die mensen vanaf je in een gesloten instelling zit.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#5
Haar erbij naaien bij
1. ouders
2. school
3. huisarts/psycholoog
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat is dan 200 euro per persoon aub :P
Geintje natuurlijk .... blij om te horen dat je haar geholpen hebt.
13 jaar, zo jong nog en haal leven voor zich
T
TheSpecialGuyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Boos worden doe ik ook niet, ik weet dat je het daarmee alleen erger maakt. Maar, ik ben 16, ik kan haar niet naar een internaat of instelling sturen? Of wel? Hoe? :openmouth:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#8
TheSpecialGuy zei:
Bedankt voor jullie reacties, ik zal mijn best doen en ik hoop dat het echt werkt. Ik denk dat ik maar naar haar huisarts ga, omdat ik bang ben hoe haar ouders zullen reageren.
Klik om te vergroten...
Zij is maar 13 hè, jij hebt niets als je naar de huisarts gaat het enige is wat je weet hoe je haar het beste kunt benaderen. Je kan het echt veel beter aan haar ouders vertellen, zij zijn haar ouders hè en zij kunnen als enige stappen ondernemen en dit patroon kunnen doorbreken. De ouders zullen geschot zijn maar dankbaar voor je want je dit dit natuurlijk voor HAAR, en dat snappen die ouders ook. Je vriendin zou even pissed zijn als ze erachter komt maar uiteindelijk zal zij ook wel inzien dat je het voor haar deed.

Aan jou de keuze.
T
TheSpecialGuyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Petrovic zei:
TheSpecialGuy zei:
Bedankt voor jullie reacties, ik zal mijn best doen en ik hoop dat het echt werkt. Ik denk dat ik maar naar haar huisarts ga, omdat ik bang ben hoe haar ouders zullen reageren.
Klik om te vergroten...
Zij is maar 13 hè, jij hebt niets als je naar de huisarts gaat het enige is wat je weet hoe je haar het beste kunt benaderen. Je kan het echt veel beter aan haar ouders vertellen, zij zijn haar ouders hè en zij kunnen als enige stappen ondernemen en dit patroon kunnen doorbreken. De ouders zullen geschot zijn maar dankbaar voor je want je dit dit natuurlijk voor HAAR, en dat snappen die ouders ook. Je vriendin zou even pissed zijn als ze erachter komt maar uiteindelijk zal zij ook wel inzien dat je het voor haar deed.

Aan jou de keuze.
Klik om te vergroten...

Bedankt, eigenlijk heb ik geen keuze. Ik moet maar naar haar ouders stappen want het gaat zo echt niet langer. Ze zou inderdaad even pissed zijn, maar later is ze me dankbaar... :)
T
TheSpecialGuyLid
01-01-2024, 00:00
#10
endor zei:
TheSpecialGuy zei:
endor zei:
Het is hard , maar steek haar binnen in een psychiatrische instelling , en liefst gesloten.
Voor mij werkte het. Ik ben niet helemaal gestopt , met ik gebruik met mate. Ik overdrijf niet meer.
Dit is een vrij harde maatregel , maar het helpt wel degelijk.
Oja , en zorg ervoor dat die instelling niet te dicht bij haar thuis is , in verband met nieuwe connecties leggen voor drugs te kopen etc.
Ik zou dit effe in twijfel nemen.

Allesinds , veel succes gewenst.
Klik om te vergroten...

Ze zit wel al bij een psychiater, maar het helpt niet zo erg veel tot nu toe :(
Bedankt voor je reactie :)
Klik om te vergroten...

Ik heb ook bij een psychiater gezeten , maar dat doet je niets.
Je luistert pas naar die mensen vanaf je in een gesloten instelling zit.
Klik om te vergroten...

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze in zo een instelling terecht kan? Ik bedoel, ik sta een beetje machteloos als 16-jarige :( Ik ga wel naar haar ouders, dat zeker.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als je haar echt wilt helpen is naar haar ouders gaan de beste stap. Een vertrouwenspersoon op school zou ook nog een optie zijn. Die kan dan eventueel ook naar de ouders stappen.
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#12
Slaan
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Andrew zei:
Slaan
Klik om te vergroten...
zinloze reactie.

OT: je kan naar haar ouders gaan, mits daar niet het probleem zit. Je zegt dat ze naar een psychiater gaat. Weet zij/hij dat dit meisje zoveel middelen gebruikt? anders is dat een goede ingang, artsen kunnen heel veel in gang zetten en doen ze ook met dergelijke leeftijden. Als pscyh wel op de hoogte is, waarom grijpt zij/hij niet in? dan is de weg naar huisarts een goede.
Pas je ook goed op jezelf, niet te veel hooi op je vork nemen. heel veel succes.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ze is 13jaar dus de ouders kunnen verdomd veel doen. Een instelling is heel wat, maar gesprekken met een psycholoog ipv psychiater en daarbij bij de verslavingszorg kunnen volgens mij best wat doen.
T
TheSpecialGuyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Arizona zei:
Andrew zei:
Slaan
Klik om te vergroten...
OT: je kan naar haar ouders gaan, mits daar niet het probleem zit. Je zegt dat ze naar een psychiater gaat. Weet zij/hij dat dit meisje zoveel middelen gebruikt? anders is dat een goede ingang, artsen kunnen heel veel in gang zetten en doen ze ook met dergelijke leeftijden. Als pscyh wel op de hoogte is, waarom grijpt zij/hij niet in? dan is de weg naar huisarts een goede.
Pas je ook goed op jezelf, niet te veel hooi op je vork nemen. heel veel succes.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat het probleem ook wel deels bij haar ouders ligt. D'r psychiater weet van het roken, het drinken en het blowen, niet van het ritalin snuiven en slikken zonder dat ze ADHD heeft. Ik heb niet echt het idee dat er veel gebeurd is bij die psychiater, maar ik weet niet hoelang ze daar al zit, dus ik kan daar nog niets over zeggen. Ik zal ook wel naar d huisarts gaan.
Bedankt, maar ik zal wel zo veel mogelijk blijven proberen... :)
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#16
Op je 13 hoor je helemaal niet te drinken.
Ik ga niet beweren dat ik nog nooit had gedronken op mijn 13 , maar toch geen flessen. Toen dronk ik 1 pint per maand ofzo.
Maar het hoort gewoon niet , dat besef ik zelf ook wel.
Ritalin snuiven? Waarom zou je dat doen? :P
Het zijn toch gewoon pilletjes , waarom ze pletten en snuiven als je ze gewoon kunt slikken?
Ik vind het nogal raar.
Wiet roken op je 13 is ook way to soon.
2 pakjes sigareten per dag gaat er gewoon altijd over , no matter welke leeftijd.
T
TheSpecialGuyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Andrew zei:
Slaan
Klik om te vergroten...

Ik ben een jongen van 16 met verstand. Ik zal nooit in me leven een meisje slaan! Al helemaal niet een meisje van 13. :)
T
TheSpecialGuyLid
01-01-2024, 00:00
#18
En aan derest, heel erg bedankt voor de reacties, en tips blijven geven wordt nog steeds gewaardeerd :) ik heb er echt wat aan!
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#19
TheSpecialGuy zei:
Andrew zei:
Slaan
Klik om te vergroten...

Ik ben een jongen van 16 met verstand. Ik zal nooit in me leven een meisje slaan! Al helemaal niet een meisje van 13. :)
Klik om te vergroten...

Op dit forum is niet iedereen al te serieus.
Vat die opmerking dan ook niet al te serieus op. :)
General tip voor dit forum.
T
TheSpecialGuyLid
01-01-2024, 00:00
#20
endor zei:
TheSpecialGuy zei:
Andrew zei:
Slaan
Klik om te vergroten...

Ik ben een jongen van 16 met verstand. Ik zal nooit in me leven een meisje slaan! Al helemaal niet een meisje van 13. :)
Klik om te vergroten...

Op dit forum is niet iedereen al te serieus.
Vat die opmerking dan ook niet al te serieus op. :)
General tip voor dit forum.
Klik om te vergroten...

Ja weet ik haha, maar even voor de duidelijkheid zei ik dat toch maar even, je weet het maar nooit...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."