Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSamen stoppen met coke?

Samen stoppen met coke?

46 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
E
EwieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: samen stoppen?

Stoppen? Bah, gewoon matig gebruiken en er is niet zoveel aan de hand :wink:
a
angeloLid
01-01-2024, 00:00
#2
hoi
mijn tweede dag zonder is in gegaan
wil jij ook stoppen?
samen zijn we sterk,ook al moet je het alleen doen.
toch lijkt het me wel lekker als je hier je verhaal kwijt kan.
ik hou jullie hier regelmatig op de hoogte over het verloop van mijn voortgang
:wave: angelo
T
TheKingOfCrackLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: samen stoppen?

Graag doen, er zijn veel mensen in geïnteresseerd en bovendien kunnen mensen er veel aan hebben. Veel succes en hopelijk nog veel positiefs van je te horen.
a
angeloLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: samen stoppen?

ik heb er wel een paar keer aan gedacht vandaag,
ik zet mijn gedachten er gelijk van af om iets anders te gaan doen,en af en toe hier na de reacties te kijken,vandaag gaat het me wel weer lukken ,heb nu ook expres mijn geld aan mijn vriendin te geven,alleen als die ziet dat als ik in een dip zit tegen me zegt van ga maar weer,en dan weet ik niet normaal gesproken hoe snel ik bij mijn dealer moet komen ,ga haar nu voor de zoveelste keer vertellen dat ik er echt klaar mee ben ,dat paranoide gevoel pff ,belachelijk eigenlijk dat je af en toe die rush opzoekt.
:wave: tot laters maar weer.
a
angeloLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: samen stoppen?

wat is matig?
nu 3 dagen niks en heb wel weer behoefte
de kater is denk ik een beetje uit gewerkt,
ook al zou ik graag door willen zetten ,
ben bang dat ik wederom toch weer in het oude terug val,
is het erg om 1 a 2 keer in de week te gebruiken ik denk het niet,
maar wil niet afhankelijk er van zijn ,
wil niet maar ga het toch straks weer doen,
door zetten zo paranoide voelen schiet toch niet op,
ff weg vluchten uit de drukte om te ontspannen,
hoewel ontspannen als je er para van word ,
nee dank je,vandaag ook maar weer ff niet,gelukig maar.
:wave: tot morge
N
NajLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: samen stoppen?

1 a 2 keer in de week kan mischien minder kwaad maar mischien is het alleen je zwakte voor het stoppen zal het alleen weer tot meer leiden, soms moet je even realiseren wat je gaat doen, mischien vertel je aan jezelf dat het zo minder kwaad kan en goed recreatief gebruik is, maar is het eigenlijk gewoon de zwakte voor de verslaving en al de trugval.

Maar iedereen is anders, dat is hoe ik het bij mezelf zou zien :)
a
angeloLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: samen stoppen?

klopt naj
gister direct na mijn laatste bericht was het dan zover,
als het aan mij lag had ik niet gegaan ,maar 1 blik naar mijn vriendin en die zei ga maar weer,
met tegen zin gehaald,maar toch gegaan en gedaan,ik begrijp er niks van ,voor altijd verslaaft?
toch ben ik nog steeds van plan dit door te zetten ,ja ook al heb ik weer na 3 dagen gebruikt,
ik weet dat deze periode het gaat gebeuren dat ik ga stoppen ,ik ga gewoon door met volhouden terwijl ik alweer terug ben gevallen ,weet ik dat ik ga stoppen,te lang in mijn leven (25 jaar)gebruik ik al,ik wil een leven nu zonder,ik heb het wel gezien,ik ben tenslotte ook na 15 jaar blowen er van af gekomen terwijl ik daar over zei in het bejaardehuis rook ik nog.
ik :kots: nu niet van mezelf zoals 3 dagen geleden,ik voel me sterker en meer zekerheid te gaan stoppen.
we zien wel weer hoe mijn geestelijke gesteltheid het vol gaat houden,en de volgende keer steek ik gewoon het geld wat mijn vriendin me geeft in brand,mischien houd ze dan ook is op om mij mijn zin te geven,zonde van het geld?,nee liever de fik erin dan die troep.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: samen stoppen?

Kom op Angelo, tanden op elkaar/ neus dicht en doorzetten!
En niet je vriendin de schuld geven, want jij hebt je slap opgesteld. Niet zij.

Als ik het kan na jarenlang honderden keren per dag geobsedeerd aan die shit gedacht hebben kan, dan lukt het jou ook.

En blijf niet de hele tyd op die bank hangen, ga iets nuttigs doen, dan verlies je de aandacht voor cocaine sneller dan je denkt. :wink:
a
angeloLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: samen stoppen?

:wave: yetti
bedankt voor je berichtje
ik voel me prima en totaal geen behoefte
op de bank liggen doe ik alleen sávonds na ik helemaal gebroken ben van wat ik overdag allemaal moet doen,
maar geef je gelijk dat het een zwak excuus van mij is mijn vriendin de schuld te geven,
maar ik moet wel sterk in mijn schoenen staan als zei zegt ga maar en dan niet te gaan,
ik ga ook mijn relatie niet verbreken want omdat zij zoveel van mij houd ,hou ik van haar,we hebben tenslotte ook een zoon,en omdat ik uit een eerdere relatie ook al mijn doochter nu al 12 jaar niet heb gezien wil ik dit gezinnetje echt niet kwijt,gelukig laat mijn vriendin mij ook niet vallen door mijn gebruik.
maar nogmaals voel me vandaag zoals het hoort te zijn top dus
:wave: groetjes en tot gauw maar weer lieve mensen.
a
angeloLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: samen stoppen?

@bladie
dat gevoel heb ik ook,
je bent blij dat je het redelijk onder controlle hebt ,
maar toch MOET je 1 keer in de week gebruiken,
en dat is wat ik ook onder controlle wil hebben.
ik ben net als jij blij niet iedere dag te gebruiken ,
maar ik denk dat een mens ergens naar toe leeft ,
zoals een ander na een week hard werken een biertje gaat drinken
en vind dat hij dat heeft verdiend ff weg uit de dagelijkse sleur die iedere dag het zelfde is.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: samen stoppen?

succes dan maar hoop voor je dat je het vol houd, nummer zoveel die wil stoppen

ben benieuwd wie nog met je mee doet
M
MissieNHLid
01-01-2024, 00:00
#12
Die link doet niks:(
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: samen stoppen?

Naj zei:
1 a 2 keer in de week kan mischien minder kwaad maar mischien is het alleen je zwakte voor het stoppen zal het alleen weer tot meer leiden, soms moet je even realiseren wat je gaat doen, mischien vertel je aan jezelf dat het zo minder kwaad kan en goed recreatief gebruik is, maar is het eigenlijk gewoon de zwakte voor de verslaving en al de trugval.

Maar iedereen is anders, dat is hoe ik het bij mezelf zou zien :)
Klik om te vergroten...


voor sommige is het Veel gebruiken of niet gebruiken en zit daar niks tussen in
B
BladieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: samen stoppen?

@ Angelo: zag dat je had gereageerd op mijn post Terugslag.

Het is lastig, maar het gaat stukken beter. Ik ben naar de huisarts geweest en hem alles uitgelegd. Ik heb wat meer issues, de coke is bij mij een gevolg en geen oorzaak.
Ik gebruik nu nog wel eens, maar dan 1 gr in de week. En dan alleen in het weekend. Merk wel dat ik daar naar toeleef, maar tot dus ver is het onder controle.

Ik zoek gewoon veel afleiding. Ben fanatiek aan het sporten en plan leuke dingen. Ook heb ik een goede vriend in vertrouwen genomen, waar ik mijn ei aan kwijt kan als het even tegenzit.

Ik wens je veel succes
m
mickyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: samen stoppen?

Sinds donderdag 17 sept zit ik in een kliniek en in die tijd heb ik uiteraard niet gebruikt.
Ik heb me wel verbaast dat er ontzettend veel mensen met alcohol problemen zijn ook jonge mensen.
Zelf zit ik er voor een coke versl. (basen).
a
angeloLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: samen stoppen?

hoi micky
het zal wel kut zijn om daar te zitten
maar ook wel weer goed
weet niet hoeveel en hoe vaak je gebruikt
ik ben gister alweer voor schud gegaan
als je een beetje mijn shouts hebt gevolgt ga ik zo om de drie dagen verschut,
gelukig hou ik het bij 1 balletje dat heb ik dan wel weer in de hand,vroeger niet.
ik zit ook aan de base
vind het wel kut dat je in een kliniek zit met alchol verslaafde in principe wel het zelfde maar toch een ander soort gebruik ,hoop en wens je in ieder geval de door zettings vermogen en kracht in ieder geval is de goede wil er.
hoop weer is een keer weer wat van je te horen om te kijken hoe het met je gaat,
zoek afleiding dat je niet aan die kkzooi denkt,want dat is dat spul gewoon.
m
mickyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: samen stoppen?

Hey Angelo,

Alcohol is inderdaad een iets ander soort verslaving heb ik gemerkt maar het is ook een enorm gemeen iets.
Ze komen altijd en overal in de verleiding, op feestjes, tv, op straat langs de cafés enz.
Wel gezellige mensen vaak, en je kunt wel lachen hier. :grin: :beer:
Iemand kent ook het basen goed en we hebben het er vaak over maar de eindconclusie is altijd dat het een nutteloze en vooral eindeloze bezigheid blijft, waarin alles wat je liefhebt op het spel gezet wordt.
Maar....zo praten we....zullen we straks toch ff de stad in gaan? :mrgreen:
a
angeloLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: samen stoppen?

hoi eergister weer een balletje gehaalt,
en toch blijf ik tegen jullie zeggen dat ik stop
klinkt mischien gek maar ben er van overtuigt

nog een nieuwtje ik ben nu 3 dagen gestopt met roken
beide verslaving het basen en sigaretten behoren nu echt tot het verleden

ik denk dat er weinig zijn die mij geloven,
maar wat de fuck ik weet dat ik er klaar mee ben ,en er klaar voor ben om te stoppen

het is mooi geweest om mijn lichaam van binnen naar de cholera te helpen

ik zal dan toch wel sterker zijn dan zo'n stink stok sigaret
of dat poeder weg ermee nooit meer paranoide :rock:

laters
B
BladieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: samen stoppen?

Hmm Angelo, ik denk toch dat je er iets te licht over het stoppen denkt. Wil helemaal niet de wijsneus uithangen of je veroordelen, maar je hebt nu al een aantal keer in korte tijd de verleiding niet weten te weerstaan. Hoop echt dat het je lukt, maar misschien is het beter als je wat hulp zoekt?

Met mij gaat het goed. Heb binnenkort een operatie (niet heel heftig) en wil daar fit voor zijn. Extra motivatie. Daarbij ben ik, sinds ik het gebruik heb beperkt naar 1gr in het weekend, veel vrolijker, actiever én productiever op werk en het leven. Sporten is fijn, alles is fijner.

Nu nog die ene gr achterwege laten en dan ben ik helemaal tevree!
a
angeloLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: samen stoppen?

@bladie
ik begrijp je reactie,
maar echt ik ben er klaar mee
ik kan nu zeggen dat ik het nooit meer zal doen
echt echt echt zal hier regelmatig terug komen om het te bewijsen
naar een kliniek heeft geen zin voor mij
door mijn werk
door mijn gezin
family die al dachten dat ik er af was na mijn detentie
ik heb namelijk op een drugsvrije afdeling gezeten in de bajes,met andere gebruikers een programma gevolgt
nou na een half jaar vrij gekomen eerst coke gehaalt,dus al dat gepraat heeft niet echt geholpen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."