Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswietverslaving?

wietverslaving?

24 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#1
Tot het volledig uit je hoofd is, zoek andere hobby's :wink:
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je probeert Carr hierop toe te passen. Sorry gaat niet. Tabak is compleet nutteloos. Wiet doet werkelijk iets voor je.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nathaniel zei:
Tot het volledig uit je hoofd is, zoek andere hobby's :wink:
Klik om te vergroten...
Inderdaad een van de beste adviezen die er zijn, andere leuke bezigheden zoeken en je trek zal vanzelf (soms wat langzaam maar goed) verdwijnen vermoed ik!

Succes
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Let er op dat trek eigenlijk niet verdwijnt, mits goed begrepen hoe of wat. Vaak stoppen mensen met het idee dat ze de drug opgeven, en zonder die drug niet meer in staat zijn te genieten. Eigenlijk zijn deze pogingen al gedoemd tot mislukken, en mocht dat niet het geval zijn, dan lopen die mensen nog wel rond met het gevoel van opoffering.

Stop met een gelukzalig gevoel. Zie nieuwe kansen en ideeen, en besef dat een verslaving aan wiet zo veel ellende kan brengen. Bekijk het van de zonnige kant: 'Je bent er vanaf'. Er is alleen sprake van lichamelijke ontwenning. Die is vervelend, maar gaat weg. De werkelijke strijd is de psychische verslaving: Het gevoel 'iets te missen' zal je dan wel bekend in de oren klinken. Ik raad je allen carr easyway aan. Het gaat over roken, maar is voor alle drugs werkend. (van wiet weet ik dat het werkt. Andere drugs niet maar wie ben ik daar in tegen te spreken.)

Ik heb zelf op het punt gestaan om mijzelf van kant te maken vanwege de wietverslaving. Nogal extreem, en ja dat is het ook. En mensen zeggen dan wel eens tegen mij dat ik een zondebok zoek. Onzin. Ik was zelf verantwoordelijk voor het feit dat ik begon met blowen, en had zelf de verantwoordelijkheid ermee te stoppen. Ik geef het spul niet de schuld, maar mijzelf. Mensen geloven niet als ik ze vertel dat ik vrijwel geen moeite had met stoppen, vanaf de eerste dag. Ik stopte met wiet en tabak in één keer, en ik weet zeker dat iedereen net als mij kan stoppen zonder het 1 keer te missen.
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wiet is meer dan een drug voor mij. Het is een deeltje levensstijl die ik opgeef dan
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#6
theholyganja zei:
Wiet is meer dan een drug voor mij. Het is een deeltje levensstijl die ik opgeef dan
Klik om te vergroten...
begrijp dat het niet erg is om afstand te nemen van dit soort aardse zaken.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#7
L-123-R zei:
Let er op dat trek eigenlijk niet verdwijnt, mits goed begrepen hoe of wat. Vaak stoppen mensen met het idee dat ze de drug opgeven, en zonder die drug niet meer in staat zijn te genieten. Eigenlijk zijn deze pogingen al gedoemd tot mislukken, en mocht dat niet het geval zijn, dan lopen die mensen nog wel rond met het gevoel van opoffering.

Stop met een gelukzalig gevoel. Zie nieuwe kansen en ideeen, en besef dat een verslaving aan wiet zo veel ellende kan brengen. Bekijk het van de zonnige kant: 'Je bent er vanaf'. Er is alleen sprake van lichamelijke ontwenning. Die is vervelend, maar gaat weg. De werkelijke strijd is de psychische verslaving: Het gevoel 'iets te missen' zal je dan wel bekend in de oren klinken. Ik raad je allen carr easyway aan. Het gaat over roken, maar is voor alle drugs werkend. (van wiet weet ik dat het werkt. Andere drugs niet maar wie ben ik daar in tegen te spreken.)

Ik heb zelf op het punt gestaan om mijzelf van kant te maken vanwege de wietverslaving. Nogal extreem, en ja dat is het ook. En mensen zeggen dan wel eens tegen mij dat ik een zondebok zoek. Onzin. Ik was zelf verantwoordelijk voor het feit dat ik begon met blowen, en had zelf de verantwoordelijkheid ermee te stoppen. Ik geef het spul niet de schuld, maar mijzelf. Mensen geloven niet als ik ze vertel dat ik vrijwel geen moeite had met stoppen, vanaf de eerste dag. Ik stopte met wiet en tabak in één keer, en ik weet zeker dat iedereen net als mij kan stoppen zonder het 1 keer te missen.
Klik om te vergroten...

Uhm...in jouw topics heb ik je aardig zien worstelen met je stoppogingen :rolleyes: :P
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mooi omschreven. Ik snap alleen niet dat je de vraag stelt hoe lang je nog moeite gaat hebben met het stoppen, terwijl ik aanneem dat je beter door kan gaan. Wat zijn de nadelen van het blowen voor jou?

Dusja ik sta neutraal tegenover de wietplant voor het moment. Ik zal hem nog gebruiken. Andere dingen zeker en vast ook. Maar nu niet. Ik heb zowat 1 jaar ervaring opgedaan ermee. En nu doe ik iets met wat in mijn rugzak van ervaringen zit. Ik ga die ideeën gebruiken.²Maar zolang ik mijn dingen naar buiten breng heb ik niets meer nodig.
Klik om te vergroten...

Wat is het nou, stoppen met blowen, of 'nu-even-niet?'
R
RufftodacoreLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben het wel met holyganja eens. Sinds ik blow ben ik alles veel breder gaan bekijken. Het is ook niet zo dat ik verslaafd ben, kan best zonder hoor. Het is meer zodra het op mijn pad komt hmm ja kan wel ff een blowtje roken.

Het is dan niet zo dat ik me voorbereid om er spiritueel mee bezig te gaan maar het is gewoon lekker om ff te blowen dingen te overdenken of iets te gaan doen (poolen bijv. dan overzie ik het hele spel).

Het is per persoon uiteraard anders. De een voelt zich geforceerd het te doen en voelt de verplichting zich te ontwennen. Anderen zoals mij kunnen perfect functioneren als hun het af en toe doen.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik snap het. Wij verschillen van elkaar. Wees er blij om dat het jou wel gelukt is. Kijk toch wel uit, want het kan er zomaar inschieten. Een verslaving is een ware hel. Maar ik denk dat dat wel goed zit. Kan ook wel zien dat je niet een of andere malloot op het internet bent, maar toch wel intelligent bent, bijvoorbeeld aan je manier van schrijven.

Fijn dat je me gelooft, en me begrijpt.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#11
Precies, maar dat zeg ik ook: "Het KAN verslavend zijn."

Ikzelf was verslaafd. Ik MOEST elke dag dat ik niet meer stoned was, de voorraad aanvullen. Ik blowde terwijl ik een constante honger had die ik niet meer onder controle had. Elke keer werd ik minder stoned, en voelde ik me leger. Stel je jezelf eens in die situatie voor: "Een constante honger die alleen maar intenser word met elke keer dat je blowt, maar er tegelijkertijd een signaal in je hersenen komt dat zegt ja je voelt je goed." Ik kan nooit winnen, maar jij wel want dat geef je aan. Recreatief blowen is iets dat bestaat, dat weet ik zeker. Voor mij is het alleen afgelopen.

Mijn excuses als ik af en toe een beetje egoïstisch overkom. Ik denk dat het te maken heeft met mijn persoonlijke ervaringen waardoor ik een soort van oogkleppen opheb voor recreatieve gebruikers, en dit niet echt wil accepteren omdat ik het zelf verspild heb. Maar ik geloof wel dat het kan, nogmaals.
R
RufftodacoreLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als ik eerlijk mag zijn ben ik ook net zoals jou geweest. Toen ik voor het eerst in aanraking kwam met het gevoel stoned zijn (begon met de fu) vond ik het zooo relax. Ook de ilussie dat je geen kater had de volgende dag (wel een roes) gaf voor mij de doorslag; dit kun je wel elke dag doen! En zo geschiedde. Een jaar lang elke dag, tot ik er achter kwam dat ik niet zonder kon.

Dit stopte op een dag toen ik een 3 daagse lan party met wat vrienden had (met wie ik sinds de 1ste keer elke dag blowde). Ik moest echter werken en kwam die avond terug om verder te gamen. Omdat ik uit de space was gestapt kwam ik met een redelijk nuchtere blik terug op de LAN party. Ik groette mijn vrienden maar hun waren kasplantjes geworden! Niemand zij wat en spaceden em te hard.

Ik kwam tot de conclusie dat dit het nare gevolg was van continue stoned wezen. Ik ben toen een lange tijd gestopt, ben gaan sporten 5x in de week en ben het sindsdien (nu 3 jaar geleden dat ik stopte) met enige regelmaat gaan doen.

Nog steeds zie ik het plezier er van in, soms als ik stoned ben voel ik me kut omdat ik dan tijd weggooi, maar daar leer ik weer van.

Momenteel zit ik in de fase dat ik nu op een bepaald bewustzijnsniveau ben dat ik weet wanneer ik het wel of niet kan doen. Ik kan nu dus ook niet zeggen dat ik het per sé nodig heb. Af en toe om de druk te ontlichten en dingen een plek te geven.

Ik heb daarom respect voor jou L-123-R, omdat ik weet wat je hebt moeten doorstaan. Bij mij was de afkick echter niet zo erg, maar ik weet precies wat je bedoelt met het feit dat je je zelf elke keer schuldig voelt omdat je blowt maar het niet exact wilde.

Ik heb stiekem jouw posts wel gelezen uit interesse en snap precies wat jij bedoelt.

Ik heb het geluk niet zo vatbaar te wezen uiteindelijk en kan het perfect combineren met mijn full-time baan. Dit kan echter ook zomaar komen omdat ik dit met heeeeeeeeel veel plezier doe. Ik heb geluk goed geland te zijn in de maatschappij.

Zo, ben nu wel uitgepraat (lang niet meer zo'n lange post op een forum geplaatst xD).
R
RufftodacoreLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hehe dankje! Het kost tijd maar je zult heus wel je draai vinden. Ambities en motivatie worden troebel door bepaalde substanties, ligt er maar net aan in wat voor mate je het tot je neemt.

Mocht je over bepaalde dingen willen praten, PB me maar of post in dit topic, zodat anderen het ook kunnen lezen en inzien.

Ik hoop oprecht dat jij je draait zult vinden in de maatschappij, wat door blowen VERdraait kan worden. Je begint (ik iig) te verdiepen in complotten (nadeel van een geestverruimend middel) en gaat schoppen tegen de maatschappij.

Ik besef echter dat dit niet hoort (geestverruiming wel maar dram het niet meer door). Iedereen is deel van de maatschappij of je het wilt of niet. Besef dit en je kan alles aan!
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#14
Daar heb je gelijk in. Dat komt, omdat ik het toen nog niet snapte.

Ik heb zelf op het punt gestaan om mijzelf van kant te maken vanwege de wietverslaving.
Klik om te vergroten...

Met andere woorden:
'Ik was zo obsessief met het stoppen bezig, en was er zo'n groot gevoel van opoffering, dat ik niet inzag hoe het werkelijk zat'.

Ik weet hoe ik in die topics was, elke dag weer een zwaar gevecht. Elke dag weer hoopte ik dat ik het niet hoefde te doen, maar als ik het dan toch deed ik mezelf een eikel voelde dat ik weer had toegegeven. En ik spreek de waarheid. Waarom zou ik liegen? Hoewel dat is wat verslaafde doen, heeft het totaal geen nut om via een forum mensen voor te liegen. Ik ben altijd serieus geweest op dit topic en neem dus maar van mij aan: 'Stoppen is eenvoudig als je de truc doorhebt'. Maar waarom vraagt niemand erna? Geloven ze het niet? Dat zou ik wel eens willen weten van mensen, geloven ze wat ik vertel?

Waarom is er niemand die mij vraagt 'waar heeft die vent het over?' Ik bedoel, als iedereen zo zou kunnen stoppen als mij is dat toch geweldig? Ik bedoel niet dat ik een uitvinder ben van de makkelijke manier om te stoppen, natuurlijk niet, die bestaat net zo lang als er verslavingen bestaan. Maar waarom is er niemand die aan de bel trekt, en denkt, hé wat zou hij bedoelen? Geloven jullie me wel? Dat zou ik wel eens willen weten. Wat denken jullie oprecht, dat ik uit me nek klets of dat ik de waarheid spreek?
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Had jij voordat je begon met blowen last van ontwenningen? Nee. Instinctief wéét je dat ik gelijk heb. Bekijk de wiet eens hoe hij echt is: 'een drug'. Er was niets aan de hand, maar op een gegeven moment nam je de beslissing om te stoppen. Waarschijnlijk was je verslaafd, of gebruikte je teveel en had je hier last van. Je zei tegen jezelf: 'ik stop met blowen'. Wat je eigenlijk doet is zo lang mogelijk niet te blowen. Ergens in je hoofd zit die schakel van 'een joint is fijn, maar ik ben gestopt', en juist díe schakel moet je weg zien te krijgen.

Je geeft een kortaf antwoord waarmee je eigenlijk laat zien dat je niet echt geintresseerd bent. Waarom denk je dat allen carr alleen voor roken werkt? Omdat wiet werkelijk iets voor je doet? Maar wat doet het dan met je? Dat stonede gevoel heeft geen meerwaarde, geloof me. Het is prettig, maar verder voegt het niks toe. Nee, die fantasie of die 'geniale gedachtes' zijn illusies. Waarom denk je anders dat stonede mensen vaak geniale, briljante theorieen hebben, en vervolgens een paar seconden later alles zijn vergeten? Het is een drug. Een drugsverslaving neemt nooit af, maar juist toe. Het is een vergif, en op het moment dat je verslaafd bent is er echt maar één oplossing.

Zie het van de positieve kant. Je bent gestopt, en het is tijd voor een nieuwe 'nietzo'nholyganja'. Is het niet raar om te zeggen 'ik wil stoppen met blowen' maar tegelijkertijd zin krijgen om het wel te doen? Het is een truuk. En een hele gemene dat zeg ik je. De gebruiker trekt altijd aan het kortste eind, altijd is hij de sigaar, en hij kan nooit winnen.

Toch kan hij wél winnen. De enige manier om te winnen is om ermee te stoppen met een gevoel van bevrijding en genot dat de nachtmerrie eindelijk over is. Je hoeft die stonedheid niet te missen, want het gaf geen meerwaarde. Wanneer je, net als mij toen ik stopte, eindelijk voelt dat die knagende zwarte schaduwen verwdijnen, zul je blij zijn. Je zult genieten van het leven zonder die wiet nodig te hebben.

Wees niet bang. Het is echt makkelijk. Als je het door hebt knip je in je vingers en *poef*... je bent gestopt.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#16
L-123-R zei:
Je zult genieten van het leven zonder die wiet nodig te hebben.
Wees niet bang. Het is echt makkelijk. Als je het door hebt knip je in je vingers en *poef*... je bent gestopt.
Klik om te vergroten...

Zo is het maar net, neem dit ten harte!

Grts
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tja... Momenteel ben ik een niet -blower? Of blow ik gewoon niet? Ben ik vandaag een week gestopt of doe ik het gewoon al een week niet meer? Ik weet 1 ding zeker van die verderfelijke tabak ben ik af. Het is de hemel. Die pure rust die terugkeert van een niet roker te zijn is zalig...

Maar wiet het is een ander paar mouwen. Ik heb geen last dat ik het niet inneem. Anderzijds is er ook geen drang om het in te nemen. Is ook vrij normaal volgens de laatste documentaire die ik heb gelezen. Blijkbaar is wiet nog minder verslavend dan koffie. Het zit gewoon allemaal in je hoofd.

Ik heb het nooit gebruikt in de zin van "goh ik ga me eens amuseren" of "ik verveel mij" of "ik heb problemen."


Altijd was het met een spiritueel doel. En ik ben de laatste om te zeggen wiet is slecht , wiet is gevaarlijk. Het is een drug ja... Maar een positieve. Het heeft mijn zicht op de wereld vergroot. En mijn inzicht ook. Ik ben zowat een filosoof geworden. Mijn paardenbril is afgevallen. Ik zie veel meer nu. Zoals jullie weten heeft de cannabisplant ook een geneeskrachtige werking... (drug is engels voor medicijn) Alle drugs hebben een geneeskrachtige werking, of de meesten toch. Maar wij mensen hebben het verneukt. We konden er in het verleden niet verstandig mee omspringen. Daarvan dragen we nu de gevolgen.


Dusja ik sta neutraal tegenover de wietplant voor het moment. Ik zal hem nog gebruiken. Andere dingen zeker en vast ook. Maar nu niet. Ik heb zowat 1 jaar ervaring opgedaan ermee. En nu doe ik iets met wat in mijn rugzak van ervaringen zit. Ik ga die ideeën gebruiken.²Maar zolang ik mijn dingen naar buiten breng heb ik niets meer nodig.

Ik blijf bij mij voornaamste standpunt : drugs zijn niet slecht. Het is hoe we ermee omgaan en het doel waarvoor we het gebruiken die fout kan zijn.
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoe lang duurt een wietverslaving eigenlijk? Ik ben nu 13 dagen clean en heb het heel erg lastig. Terwijl dat de eerste week niet zo was. Hoelang duurt dit nog ongeveer? Tot het volledig uit mijn bloed is?
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nou ik ben ook in recreatieve gebruiker hoor.
R
RufftodacoreLid
01-01-2024, 00:00
#20
theholyganja zei:
Nou ik ben ook in recreatieve gebruiker hoor.
Klik om te vergroten...

Ik was het ook al met jou eens, ik ga hetzelfde met THC / CBD om als jou :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."