Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswietverslaving?

wietverslaving?

24 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik kom erachter dat alcohol nogal de verslaving kant opgaat. Nog niet heftig, maar het is er wel. Ik ben nu zo zat als een kachel, en voel dat ik aan het ontwennen ben. Ik stop met alcohol. Voorgoed. NO ALCOHOL EVER AGAIN... Wauw, voelt goed zo te kunnen zeggen :grin:

we gaan het zien...
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#2
En alcohol is veel schadelijker... Hard drugs...
R
RufftodacoreLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je wilt blijkbaar alsnog de wereld onstappen oid. Je stopt met blowen en gaat over naar de alchohol. Hoe frequent drink je momenteel dan?
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nou, nog heel weinig op het moment, ongeveer 1 keer in de week, op een zaterdag meestal. Het punt is alleen, dat ik na het drinken erg veel zin krijg om het te gaan herhalen. Eigenlijk teveel zin. Ik ben nog niet verslaafd en zo voel ik me absoluut niet, maar ik wil het voorkomen dat ik het wordt. Ik weet hoe verslaving werkt. En ik ben bang dat dit het begin is.

Er is geen sprake van vluchten van de realiteit. Ik wil na het drinken gewoon heel erg graag nog een keer drinken, wat ik heb het altijd enorm naar m'n zin tijdens het drinken, en omdat ik die dronken roes graag nog eens wil beleven.

Er is geen probleem, ik ben er op tijd bij, en dat voelt fantastisch :) Ik weet wat ik moet doen. Ik stop 2 maanden, en kijk hoe het er dan voor staat. Als ik weer drink na die 2 maanden en daarna weer in hetzelfde schuitje stap, is het afgelopen.
R
RufftodacoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat valt echt wel mee. Ik drink ook alleen in het weekend, soms iets meer als normaal. Als je het daar maar bij laat. Mocht je de dag erna echt zin in hebben in drank, afleiding zoeken.

Dit lijkt mij eigenlijk volkomen logisch, moet jij ook wel snappen; jouw verhalen maken mij dat duidelijk :wink:.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."