#1
Nog eens goed nagedacht: fokkit, ik ga voor de eerste optie. Het is gewoon een uitvlucht "morgen stop ik"; ik wil NU stoppen dus ik stop er NU mee. Groeten en succes aan OP
Oekrus zei:Clean blijven is het belangrijkste voor mij op dit moment en ik begin vanaf volgende week met een nieuwe opleiding die ik moet gaan halen van mezelf.
Oekrus zei:Het ergste vind ik bijna nog wel dat ik vorige week trots was op mezelf omdat ik 3 weken nÃet had geblowd; dat is wel een teken dat het heel erg is geweest.
Goed dat je het wel eerlijk zegt! Het is niet voor niets een verslaving natuurlijk. Je hebt de situatie niet altijd in de hand, als je dat wel had gehad had je hier dit topic niet gemaakt. Zolang jij een keer 'terug' valt met het idee dat dat de laatste joint is e dat ook echt probeert is het niet erg. Je hebt 20 dagen of zo niet geblowd? Het is je eerste serieuze poging en het is hartstikke goed gegaan, ik denk dat je ouders ook trots op je zijn. Laat je moed er niet door inzakken maar zie het als een 'oppepper' om het idee in stand te houden.gister weer geblowd. Zo'n spijt van. Maar sjezus wat ging ik bad toen, snap niet hoe ik stoned zijn ooit leuk heb gevonden, hij kwam veel en veelste hard binnenMaarja van fouten moet je leren. Voortaan dus met een grote boog om het beruchte coffeeshopsteegje rijden, en me neus dicht houden voor al die 'zoete' geuren
Oekrus zei:Het ergste vind ik bijna nog wel dat ik vorige week trots was op mezelf omdat ik 3 weken nÃet had geblowd; dat is wel een teken dat het heel erg is geweest.
Ik ben trots dat ik... hoeveel zijn het er eigenlijk, 18 dagen zoiets? weet het niet meer :P dan is het bij mij wel veel erger, ik denk echt van, dit had ik nooit gedacht te kunnen. Maja succes man
Het probleem ligt in ons geval dan ook grotendeels aan verveling, want stoppen is een stuk makkelijker als je iets zoekt als plaatsvervanging, bijvoorbeeld een sportschool of een vriendin, ga leuke dingen plannen om de tijd op te vullen.
Ook de tabak waarmee je het rookt kan het o zo lekker maken, heb ook heel lang shag gerookt in rijstervloei, wat een goede plaatsvervanging was en mij enorm geholpen heeft te stoppen, maar had uiteindelijk het gevoel dat ik meer leed onder tabak dan wiet, daarom ben ik nu dus ook gestopt met roken voor een lange tijd al, en heb ondertussen wel weer eens puur wiet gerookt, wat niet zo lekker en verslavend is als een jointje, maar wel hetzelfde effect oplevert, dit kun je wel eens in de maand doen, maar dan moet je wel sterk zijn en het dan ook echt weer een maand niet doen, zo heb je ook iets om op uit te kijken en zit dan niet met het "nooit meer blowen" gevoel.
Is het een goed idee om een plan op te stellen (op papier, een soort schema) waarbij ik langzaam afbouw (bijv. 1 joint per dag de eerste week, daarna om de twee dagen 1 joint, om na een maand of zo er volledig mee te kappen). Je moet weten dat ik wel van een 10tal joints per dag vertrek. Of is het wijzer om direct voor de cold turkey te gaan? Heb altijd gedacht dat de tweede optie de beste ging zijn, maar met al dat agressief gedoe...shit, ik ken mezelf niet meer. Bovendien als ik me vroeger slecht voelde, rookte ik me gewoon in slaap. Nu gaat dit echt niet, de slechte gedachten blijven mijn hoofd maar doorspoken.. ik hou het niet meer zo lang vol vrees ik. Een dergelijk plan zou me misschien hiermee kunnen helpen. Het constant niks doen en high zijn, daarmee heb ik het echt wél gehad, dus ik denk wel dat ik er mij aan zou kunnen houden. Me concentreren op schoolwerk en studentejobs overdag, om dan één week 's avonds één joint te roken, en na die eerste week nog meer afbouwen. Of het is een uitvlucht om toch weer te kunnen blowen, en zal ik me niet kunnen houden aan mijn eigen regels, om daarna te hervallen? Ervaringen?
Nog eens goed nagedacht: fokkit, ik ga voor de eerste optie. Het is gewoon een uitvlucht "morgen stop ik"; ik wil NU stoppen dus ik stop er NU mee. Groeten en succes aan OP
Onthoud dat je dit hebt gezegd.Het is gewoon een uitvlucht "morgen stop ik"; ik wil NU stoppen dus ik stop er NU mee.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."