Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshelp! ik zie t niet meer zitten...

help! ik zie t niet meer zitten...

17 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
s
saabjeaapje31Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo ik slik regelmatig ih weekend drugs en door de week benzos. Ik ben nu vandaag begonnen met alweer speed omdat ik zo down en depri was vd opiateten die ik in r weekend geslikt heb. Mn gebruik word steeds frequenter en meer. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen!!! Ik heb niks om voor te leven, geen kinderen geen werk. Alleen mn familie weet ervan. En due willen heel graag dat ik stop! Met alles. Maar het lukt me maar niet. Ik wil nog geen proffessionele hulp zoeken. Misschien hreel slecht maar ik ben heel bang. Dat ik nooit meer drugs mag gebruiken. Het helpt me zelfs niet om dit van me af te schrijven zo depri voel ik me nu... Mensen die mn andere topics gelezen hebben weten denk ik wel hoe ik er nu een beetje voorsta. gr s
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je familie ervan weet, en die willen graag dat je stopt.. Heb je toch absoluut iets om voor te leven! Ze houden van je en willen dat je bij ze blijft en gezonder wordt, dat is het mooiste wat er is!

Hang on man! Don't give up!
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#3
Echt ontzettend goed van je! Erg knap dat je deze zware beslissing hebt genomen en heel veel sterkte met de komende tijd. En hou ons zeker op de hoogte!! :)
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je zal toch een beslissing moeten nemen. Je zegt dat je bang bent voor professionele hulp omdat je dan geen drugs meer mag gebruiken, maar dat is natuurlijk niet iets wat hun willen maar wat jij wil en daar kunnen ze je mee helpen. Om die eerste stap te zetten is voor iedereen moeilijk, ik vond het ook doodeng en heb het ook jarenlang uitgesteld, maar toen ik het eenmaal gedaan had en door de eerste moeilijke periode heen kwam besefte ik dat ik het al veel eerder had moeten doen. Er is geen manier om door te gaan met drugs en dat het beter met je zal gaan, dus ga eerst eens na wat je echt wil. En zoals gezegd zijn er zat dingen om voor te leven behalve kinderen en werk, maar dat ga je pas inzien als het beter met je gaat. Gewoon doen dus!
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hej,
Heb je mijn laatste bericht in dit topic gelezen? http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=25&t=43987

Begrijp maar al te goed wat je doormaakt maar je moet zelf keuzes maken als je wilt veranderen.
s
saabjeaapje31Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedankt voor jullie reacties. Willem: heb je berichten gelezen. Ik heb ook een sociale fobie en daarom probeer ik menselijk contact zoveel mogelijk te vermijden. Behalve als het echt niet anders kan. Ik woon nog bij mn moeder thuis al ben ik 31. Maar door mn psychische achtergrond vind ik t heel moeilijk om een eigen leven op te bouwen. Ik heb er eigenlijk oik helemaal geen zin in. Bij mn moeder voelt t lekker veilig en dan is er nog iemand die een beetje op me let. Als ik op mezelf ga wonen krijg ik psychiatrische begeleiding. Maar vind t zo eng om die stap te zetten. Net of mn leven uit handen genomen wordt en ze allemaal dingen gaan regelen waar ik niet 100% achter sta. Ik ben nu momenteel heel ambivalent en weet niet welke keuzes ik nu moet maken. Mn leven is zo saai. Maar ik heb wel een hobby; mn dieren. Vogels vissen en een kat. Daar probeer ik zo goed mogelijk vor te zorgen. Ik zou de dieren niet willen missen! Ik weet dat ik mentaal n fysiek achterut ga dat merk ik bij mezelf. Niet met grote sprongen ofzo maar geleidelijk. Heb geen goede conditie als ik boodschappen ga doen ben ik buiten adem. Daarnaast rook ik gemiddeld zo n 30 sigaretten per dag wat er natuurlijk ook geen goed aan doet. Maar ik denk steeds wat moet ik nu doen?? Naar de verslavingszorg stappen of het op eigen kracht doen? Ik zal r nog eens goed over nadenken. Bedankt voor jullie steun.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#7
saabjeaapje31 zei:
Maar ik heb wel een hobby; m'n dieren. Vogels vissen en een kat. Daar probeer ik zo goed mogelijk voor te zorgen. Ik zou de dieren niet willen missen!
Klik om te vergroten...

Ik denk dat dit je trappetje uit het dal is. Vrijwilligers kunnen ze hard gebruiken bij het asiel of de vogelopvang. Door jezelf nuttig te maken vergroot je je eigenwaarde, helemaal als je doet waar je van houd, wat je hart je ingeeft.

Ik ben zelf 29 en ook nog onder moeders vleugels. Ben in de puberteit flink in de knoop geraakt met mezelf. Over het algemeen wel gelukkig, maar met een cynisch randje. Vragen over goed en slecht, mijne ware zelf, mijn plek in dit bestaan. Ik ontwikkelde een roes-verslaving, eerst alcohol, toen wiet, en wat jaren later ook uppers. Allemaal nooit echt uit de hand gelopen gelukkig, maar het is er wel.
Een paar jaar geleden vond ik voor het eerst in mijn leven werk waarin ik me helemaal thuis voelde (begeleider in de dagbesteding voor verstandelijk gehandicapten). De heerlijke pure reacties van de cliënten op mij als persoon, gaven me zelfvertrouwen. Ik begon als vakantie kracht, ging door als oproepkracht, en na 2 jaar onvoorwaardelijke inzet en steeds groter wordend enthousiasme heb ik laatst een jaarcontract gekregen.

Mijn roesverslaving bestaat nog, maar nu als een controleerbaar onderdeel van mezelf in plaats van iets dat mij, bedoeld of onbedoeld overkomt.

Geluk is een ervaring van eenheid. Weten wie jou werkelijke ik is en de gelegenheid hebben die ik te uiten. Een podium vinden voor je ware zelf bevestigd je bestaansrecht.

Long story short: Doe wat je hart je ingeeft, niet wat anderen verwachten. Of de grootste valkuil, doen wat jij dénkt dat anderen van je verwachten.

Namaste :)
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#8
He,
Kan me heel goed in je situatie inbeelden woon zelf ook nog bij mijn ouders. Ik weet wel zeker dat er instanties zijn waar jij je goed voelt. Het probleem met de psychiatrie en verslavingszorg is dat ze allemaal langs elkaar heen werken. Iedere instantie heeft zijn eigen plan van aanpak en manier van benaderen. Hierdoor ben ik zelf redelijk vaak in de problemen gekomen bij andere instanties.

Had al gezegd dat ik zelf een hele tijd bij de verslavingszorg loop en waar ik nu loop is verder niet veel mis. Het verschilt allemaal heel erg maar er zitten echt wel ergens mensen die je kan vertrouwen en je kunnen helpen. Met wonen heb ik ongeveer hetzelfde probleem als ik op mezelf wil zou ik waarschijnlijk begeleid wonen als advies krijgen. Dat wil ik zelf niet maar wil wel ambulante behandeling met de problemen die ik heb met gebruik en eventuele psychische . Ben zelf al jong in aanraking gekomen met instanties dus het is eigenlijk een deel van mijn leven geweest. Was op mijn 17e voor het eerst opgenomen en heb heel wat medicijnen, behandelingen en gesprekken gehad.

Heb tot een jaar geleden niet alles vertelt en dingen weggelaten waarvan ik dacht dat het niet relevant was. Pas na een lange tijd zie ik in dat ik schade moet beperken en zoveel mogelijk middelen wil weglaten. Wou de gevolgen niet zien en er niet over nadenken. Nu wel maar het is erg laat maar misschien nog niet te laat. Het belangrijkste is dat ik zelf wil veranderen als je zelf echt wilt veranderen lukt dat. Heb eerst 10 jaar lang gebruikt en heel wat bijna doodervaring moeten ervaren voordat ik zag wat echt belangrijk is. Heb spijt naar mijn familie en naar zoveel andere dingen die ik heb gedaan en anders had kunnen doen. Helaas heb ik daar geen controle over maar over de toekomst wel dus daar leef ik nu naar.

Wat ik wil zeggen is dat je goed moet weten waar je heen wilt met je gebruik en als je praat met deskundigen kunnen die je desnoods medicatie verstrekken. Als je gebruikt doe het dan minimaal en beperk hou het stabiel. Laat als het lukt de speed en xtc weg en geef jezelf de tijd om te herstellen. Uiteindelijk wordt je helderder en is het makkelijker om hulp te zoeken en te praten maar je moet wel ergens beginnen. Je kan op meerdere manier instanties benaderen misschien zelfs via internet of je huisarts kan je aanmelden. Hun mogen je helemaal niet afkeuren op wie je bent, wat je neemt, wat je dwarszit etc. Een goede hulpverlener heeft respect voor jou als persoon en helpt je totdat ze niet meer verder kunnen.

Dan moet je wel de juiste persoon treffen want er zitten ook genoeg mensen tussen die maar wat vaag aan rommelen. Slim is dan om van te voren duidelijk aan te geven wat je dwarszit zodat ze er rekening mee kunnen houden. Verslavingszorg is er om verslaafden te helpen en niet om het je moeilijkerte maken. Geef aan wat je zelf wilt bereiken en waarmee je hulp hebt is het om medicatie voorgeschreven te krijgen dan moet je er ook niet omheen draaien en het aangeven. Niemand kan je verplichten om te stoppen en het is gewoon fijn om er met mensen over te praten die je er mee kunnen helpen.
s
saabjeaapje31Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Hey allemaal het gaat ietsje beter met me. Ik heb nu een week een halve pil valium minder gebruikt. Jullie denken misschien wat is nou een halve pil? Maar voor mij zie ik t as n verbetering. Aaan benzos slik ik dus 5mg valium en 2,5 mg nitrazepam. Een ik heb deze week een avond niks genomen. Alleen melatonine voor t slapen gaan. 3 mg. Wat betreft de opiaten heb al een mnd geen meth gebruikt. En slik als ik gespannen depri ben een tramadol 50 mg. Alleen de speed overheerst nu daar kan ik maar moeilijk van afblijven.. Heb t vorige week 2 dagen gebruikt. Wel een dag ertussen gelaten. Nu heb ik weer meth in huis sinds een paar da genmaar ben er nog niet aangekomen. Misschien ook omdat ik de tramadol heb. Ik voel me wel iets beter maar ga proberen nog meer af te bouwen! Kan t niet allemaal tegelijk natuurlijk. Ik hoop dat jullie dit iets positirfs vinden maar voor mij is dit al een hele stap! Ik ga nu proberen om om de dag een bezo te nemen voor t slapen en de andere dag melatonine. 3a4 mg. Gtreetz
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#10
saabjeaapje31 zei:
Hey allemaal het gaat ietsje beter met me. Ik heb nu een week een halve pil valium minder gebruikt. Jullie denken misschien wat is nou een halve pil? Maar voor mij zie ik t as n verbetering. Aaan benzos slik ik dus 5mg valium en 2,5 mg nitrazepam. Een ik heb deze week een avond niks genomen. Alleen melatonine voor t slapen gaan. 3 mg. Wat betreft de opiaten heb al een mnd geen meth gebruikt. En slik als ik gespannen depri ben een tramadol 50 mg. Alleen de speed overheerst nu daar kan ik maar moeilijk van afblijven.. Heb t vorige week 2 dagen gebruikt. Wel een dag ertussen gelaten. Nu heb ik weer meth in huis sinds een paar da genmaar ben er nog niet aangekomen. Misschien ook omdat ik de tramadol heb. Ik voel me wel iets beter maar ga proberen nog meer af te bouwen! Kan t niet allemaal tegelijk natuurlijk. Ik hoop dat jullie dit iets positirfs vinden maar voor mij is dit al een hele stap! Ik ga nu proberen om om de dag een bezo te nemen voor t slapen en de andere dag melatonine. 3a4 mg. Gtreetz
Klik om te vergroten...


Ik zie het zeker als iets positief, zelfs meer dan positief, je doet het uitzonderlijk goed vind ik.

Petje af! :rockband:
c
calimero_aLid
01-01-2024, 00:00
#11
We zijn inmiddels weer een week verder, hoe gaat het nu?
s
saabjeaapje31Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Hai iedereen heb een klein terugvalletje gehad maar het gaat op zich wel beter. Ik nrem nog wel elke dag ern benzo voor het slapen gaan maar overdag niet meer. Ik heb valeriaancapsules gekocht en die neem ik dan als ik de drang naar een benzo voel. Verder heb ik bijna geen drugs meer in huis. Nog 4 strippen methadon en tramadol ook nog 4 strippen van 100 mg. Geen speed en noitg in capsule xtc. Ik heb beslditoten om 2 mnd lang geen harddrugs te bestellen nadat dit op is. Als ik geen harddrugs meer in huis heb ga ik nog meer minderen met de benzos. Na die twee mnd zie ik wel weer verder. Helemaal van de drugs of benzos af komen zal wel niet lukken denk ik. Misschien negatieve instelling. Misschien zie ik t allemaal wat helderder als ik enigzins helemaal clean ben. Ik zie nu al als ik minder drugs tot me neem; "waar ben je in godsnaam mee bezig!!??" ik wil gezond en gelukkig oud worden dat besef heb ik nu wel. Je hebt 5 jaar van je leven verkloot en ben geen stap verder gekomen. Ik gebruik nu nog alleen op zaterdag 3 pilletjes meth van 5 mg. Ik hou nu ook meer geld over om andere leuke dingen te doen. Heb vandaag lekker gewinkeld. Top! Groetjes s
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je hebt in iedergeval een begin gemaakt maar ik denk dat je er nog lang niet bent. Als het een korte tijd goed gaat wil het helaas niets zeggen over de langere termijn. Meestal hebben mensen bepaalde vaardigheden nodig om te leren met drugs om te gaan. De meeste verslaafden kunnen niet met middelen omgaan en is stoppen de enige optie. Om gecontroleerd te gebruiken moet je weten waar je aan begint en wat je doelen zijn. Heb zelf deze stap een tijd terug gezet en merk tot de dag van vandaag dat het moeilijk is.

Ik verwacht wel als je elke keer als je drang naar benzo's hebt een valdispert neemt je weer in een andere verslaving rolt. De gewoonte van iets pakken als het minder gaat blijft en je leert jezelf eigenlijk niets nieuws. Afleiding zoeken of vinden is iets wat heel goed werkt om er minder mee bezig te zijn. Merk zelf dat sporten heel goed werkt tegen de drang naar middelen maar ook tegen rare gedachtes.

Hoop voor je dat je grip op zaken krijgt en je doelen kan realiseren. Krijg steeds meer het idee dat drugs niemand gelukkig maakt...

Succes ermee....
s
saabjeaapje31Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Hallo ik heb een moeilijke beslissing genomen. Heb me aangemeld bij verslavingszorg. Het moet er nu maar van komen. Ik weet dat ik t alleen niet ga redden. Het zal vechten worden maatr t moet. Dat wilde ik even kwijt. Ik hou jullie op de hoogte v evt verdere ontwikkelingen. Gr s
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat is fijn om te lezen ik hoop voor je dat je grip op je gebruik kan krijgen.. Die mensen zijn er om andere mensen met hun verslavingen te helpen. Heel veel succes ermee en dan horen we het nog wel!!!
s
saabjeaapje31Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Hai hai daar ben ik weer. Ik ga me ambulant laten helpen. Een kliniek zie ik niet zitten en vanwege omstandigheden kan ik niet van huis weg. Vandaar deze keuze. Ik ga ga waarschijnlijk afkicken met valium of librium. Ik mezelf wel enigzins gematst. Ik heb gezegd tegen verslavingszorg dat ik maximaal nog 2 x per maand harddrugs mag gebruiken en om de dag een benzo. Dat vind ik een goeie stap naar misschien wel een geheel clean bestaan. Gr
Z
ZoariLid
01-01-2024, 00:00
#17
Verslaving.

Verslaving is kut...
Dat weten we allemaal! je hebt de fout gemaakt en nu is het te laat.
Je vrienden...familie...ze zien het allemaal. Alleen jij niet...want jij bent er niet. Je bent overgenomen door de drugs. Het doet andere pijn...alleen jij niet....want je bent er niet...

Zelfgemaakt...net bedacht...Het mag mischien niet mooi klinken maar ik heb er moeite in gestoken.

Moeite om jou te helpen stoppen.
s
saabjeaapje31Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Hallo zen.. Bedankt dat je de moeute hebt genomen om mn verhaal te lezen en me enigzins een hart onder de riem te steken. Bedankt allemaal voor jullie lieve en bemoemedigde reacties. Het gaat weer niet zo goed maar heb 14 mei een intake bij de verslavingszorg. Hoop dat ik het allemaal volhou. Groetjes aan iedereen die het moeilijk heeft.... Xxx

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."