Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEenmaal begonnen aan coke geen remmen...

Eenmaal begonnen aan coke geen remmen...

9 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zie je je gebruik als een probleem voor jezelf of voor anderen. Probeer voor jezelf te bedenken wat je wilt met je gebruik en maak een plan of iets dergelijks. Soms helpt het als mensen de voor en de nadelen van gebruik en de voor en nadelen van stoppen met gebruik opschrijven. Zo kun je een beetje zicht op wat het middel voor je doet. Heb zelf toen ik nog niet wou stoppen met amfetamine evengoed hulp gezocht bij de verslavingszorg. Heb vervolgens 2 of 3 keer een leefstijltraining gedaan en 1 keer een Lieberman module afgerond. Hiermee heb ik goed zicht gekregen op mijn gebruik maar ook naar dingen gezocht die ik leuk vindt zonder drugs.

En beperk jezelf als je gaat gebruiken, haal gewoon 1 keer coke en zorg dat je niets bij kan halen. Heb hetzelfde gehad met speed als ik 10 gram had dan moest dat in het weekend allemaal op en dat desnoods ten koste van mijn eigen gezondheid. Maar nu na 10 jaar gebruiken kan ik mezelf gelukkig in de hand houden en bepaalde middelen zelfs weglaten. Het is iets waar ik wel naartoe heb moeten groeien en wat niet van vandaag op morgen is gekomen. Je kan als je gaat gebruiken gewoon goede afspraken met jezelf maken hierover en gewoon lekker gaan slapen aan het einde van de avond/nacht. En daar ook aan houden een paar uur slaap is meestal al voldoende. Succes met controle te krijgen over je gebruik iedereen moet ergens beginnen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Op een gegeven moment als je wel wilt stoppen is het eenvoudig in mijn ervaring. Plus je spaart behoorlijk wat euro's. Ik vermoed dat je simpelweg niet wil stoppen, dat is anders als niet kunnen.
Gebruik je al dagelijks? Je zal er vast snel mee stoppen of je moet een goede geldboom hebben.

Veel succes met stoppen!
S
SofietjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb niet het idee dat het een verslaving wordt.....
Maar zodra ik 1 lijntje, nakkie, snuifie, etc... heb genomen ken ik geen grenzen...
En als het er niet is dan is het prima, maar zodra het er is dan ook al had ik mezelf voorgenomen niks te doen omdat ik bijv vroeg eruit moet... kan ik het niet laten en sla ik door.. en wil meer en meer... en dan is het weer een nacht door...
En het grootste probleem is dat geld geen rol speelt.
d
d1g1tal1sLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja, ik herken dit zeker. maar dan met speed. Ik kan de hele dag zweven tussen wel doen/niet doen. En meestal doe ik het dan ook niet want wordt ik s'avonds moe en ga ik gewoon slapen. Ik ben er dan ook niet verslaafd aan, kan het ook prima laten staan als het in huis is. Maar als ik mezelf heb overgehaald en eerste snuifje zit erin is het hek van de dam en blijft het gaan. Nog een puntje, nog een puntje, pushing the limit. Ik moet dan echt heel hard voor mezelf zijn om savonds optijd eraf te blijven om toch nog uurtjes te kunnen slapen. Ik zeg dan heel duidelijk tegen mezelf: Nee!!!, nu is het klaar, als je doorgaat maak je dingen kapot man, doe ff normaal nu.
Half uurtje later is het probleem weg. Het is dus even een ruk aan het stuur geven om zo het zijstraatje in te slaan, want die brede rechte weg is zo verleidelijk om te blijven volgen he!
w
wendelaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hallo Sophietje,

Als geld geen rol speelt en je gebruikt regelmatig coke, dan speel je met vuur. Dat is mijn ervaring. Ik ben echt serieus in de problemen gekomen en ik ondervind nu nog steeds de gevolgen van mijn jarenlange coke verslaving. Dat terwijl ik toch al een jaar of 3 helemaal ben gestopt. Ik was gestopt omdat het geld op was, dus niet eens om een spirituele reden. Gelukkig maar anders was ik nu dood geweest of m'n lichaam aan het verkopen. Pas toch op meid met die troep. Het lijkt onschuldig, maar het is zo geniepig, verraderlijk en duivels. Je raakt jezelf kwijt, je normen en waarden veranderen, je wordt koud van binnen. Ik kan nog er nog elke dag om huilen wanneer ik terug denk aan al die vervlogen cocaine-jaren waarin ik niets positiefs met mn leven heb gedaan. Zoveel jaren die ik nooit meer terug krijg. Ik heb het gered met behulp van de AA en CA- Amsterdam (dat is slecht ter kennisgeving aan jou; niet iedereen wil bij een fellowship).

Succes met stoppen.
J
JohnnyNostrilLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sofietje zei:
Als het er niet is dan is het er niet en interesseert het me ook niet die vervelende coke! Maar zodra het er is, ook al heb ik mij voorgenomen niets te nemen. Dan doe ik dat toch en dan is er geen stoppen aan tot dat het op is.
Klik om te vergroten...

Erg herkenbaar!! En dat is ook het gevaarlijke aan coke. Ik wens je veel succes! :wave:
S
SofietjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Erg late reactie op al jullie goede gewaardeerde en eerlijke berichten! Ik heb ze al eerder gelezen maar...
Ik probeerde dit forum te verbannen uit mijn gedachten, althans dat wilde ik.
Ten eerste wil ik iedereen bedanken die zijn verhaal heeft gedaan. Ik waardeer het enorm de tijd en moeite die jullie hebben genomen om die lange berichten te sturen.

Probeer op iedereen in te gaan, beginnende bij de eerste post.

Het probleem is juist dat ik de voor en nadelen weet helaas en maar dondersgoed weet vooral de nadelen en het alsnog doe. Mij beperken, daar zit het probleem juist in. Er zijn genoeg dingen die ik leuk vind zonder drugs. Ik studeer Rechtsgeleerdheid aan een Amsterdamse Universiteit waar ik echt van geniet, vooral omdat ik er ontzettend goed in ben. Ik ga vaak uiteten, mijn hart en ziel ligt in voetbal. Dus er is genoeg waar ik veel plezier in heb zonder die ellendige coke. Ik zie mijn gebruik voornamelijk als een probleem voor mijzelf omdat de mensen die dicht bij mij staan wel weten van het "party" gebruik maar niet weten van de echte situatie. Ik val er niemand mee lastig.

Ik kan afspraken maken met mijzelf maar zodra die bende er is.. Stellen die afspraken voor mij niets meer voor. Dan verzin ik wel weer iets voor mijzelf waardoor ik het voor mijzelf weer goed praat dat ik die afspraak heb gebroken. Bijv: Zeg tegen mijzelf je gaat 02.00 naar bed dan zie ik een serie voorbij komen denk ik ach ja.. maar dat kan ik toch wel even kijken.

En ja geld speelt geen rol dat is nog het grootste probleem.
Maar zoals ik al eerder zij als het er niet is interesseert het mij ook niet ook al kan ik bellen dat het er wel is. Ik was laatst met meiden weg die heel ver weg zijn van die wereld dan is het prima en rol ik zo met een lekkere borrel op me bed in.

Een tijdje terug lag er genoeg op tafel en kon ik na genoeg alcohol alsnog nee zeggen en het niet doen dus dat is dan wel weer een vooruit gang.. maar dat was maar 1x

Nogmaals thanks!
xoxo
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zou inderdaad jezelf toch proberen bepaalde richtlijnen te geven over je gebruik. Net zoals dat ik zeg: ik ga nu 2 uur studeren en daarna een half uur chillen. Dat je gewoon met jezelf afspreekt, oké dán en dán mág ik gebruiken en dan gebruik ik zus en zo veel en anders gewoon niet. En dan de momenten dat je in de verleiding wordt gebracht denken aan wanneer jij het wel weer van jezelf mag doen.
Ik weet niet of dat wat helpt maar ik doe het meestal wel zo?
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Zeer herkenbaar dit...

Voor mij werd het gewoon te duur gelukkig daardoornis het bij mij nooit tot een echte verslaving gekomen
S
SofietjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als het er niet is dan is het er niet en interesseert het me ook niet die vervelende coke! Maar zodra het er is, ook al heb ik mij voorgenomen niets te nemen. Dan doe ik dat toch en dan is er geen stoppen aan tot dat het op is.
Vaak voel ik mij dan schuldig of stom dat ik het toch weer gedaan heb. En dat ik op de klok kijk en zie dat ik nog maar 2 uur kan slapen.... Soms haal ik zelfs weer nachten door en haal meer om de volgende dag door te kunnen komen!

Iemand iemand die zich herkent in iets of had er last van en heeft een oplossing gevonden. Het eerste wat jullie denken is stoppen, maar zo sterk ben ik eerlijk gezegd nog niet op het moment!

Groetjess

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."