#1
Ik denk ook dat de kans op een verslaving aan een willekeurig middel wordt vergroot wanneer het gehele neurologische overdrachts--- systeem uit balans is geraakt. Dit kan idd door van alles gebeuren ik zie het in ons dorp duidelijk bij veel mensen! Iemand hier is bijvoorbeeld na een anti depressieva kuur van 2 jaar veranderd van een anti-drugs figuur van een experimenterend gebruiker tot een ware olympische zwierist! Die maakt echt wel kans op de gouwe plak bij de 100 meter vrije snuif!!
Wat mij ook opvalt in ons dorp is dat veel mensen die ritalin kregen voorgeschreven op jonge leeftijd. (Omdat ouders hoorden dat het zeer positieve effecten heeft op studie en gedrag. of omdat ze de kids soms gewoon irritant druk vonden, de kids luisterden niet, de concentratie op school kon beter of de kinderen kregen te veel suikers en smaakstoffen binnen(te druk). Maar voornamelijk omdat ouders zagen dat deze drugsoort het ernstige ''natuurlijke'' irritante en drukke gedrag van andere jonge blagen doet verbeteren. Algemeen bekend is dat de kinderen plots zeer rustig, geconcentreerd en politiek correct werden, en daarnaast was er ook een geweldige vooruitgang te zien in de schoolprestaties!
volgens de Artsen moest deze drug elke dag voor een lange periode consequent gebruikt worden. Anders zou het kind niet genezen van de zogenaamd zeer ernstige ziekte: ADHD.
Maar Ik merk bij ons in het dorp dat echt een bijzonder groot percentage van die ritalin slachtoffertjes zich vanaf de pubertijd (waarin ze stopte met dagelijks gebruik en het alleen nog maar voor het leren van toetsen gebruikten) Zichzelf zijn gaan ontwikkelen tot ziekelijk onverantwoordelijke drugsgebruikers. Veel van die gevallen hebben daarbij dus ook een of meerdere drugsverslavingen en wat ook opmerkelijk is. Is dat bij de ritalin kinderen die verslavingen zich veel sneller ontwikkelen en ook veel heftiger zijn.
En ik neem aan dat ritalin ook een behoorlijke invloed heeft op je neurologische balans in je brein waardoor dus inderdaad de kans mogelijk groter is dat je de ziekte verslaving krijgt.
Daarnaast zijn er in t dorp altijd wel wat gevallen die zogenaamd verslavingsgevoeliger zijn dan de rest. Ik denk dat dit gewoon puur komt door een ontregeld ''neurologisch neurotransmitters systeem' en dat er verder weinig andere oorzaken zijn. Verder merk ik hier ook dat mensen die veel verschillende drugssoorten door elkaar gebruiken hier op de traditionele filantropische moderne olympische afterparty's. Dat hun gedrag en karakter na verloop van tijd veranderd, de drempel wordt steeds lager om wat te pakken of te combineren. Ook gedragen ze zich in het nuchtere leven veel onverantwoordelijker, impulsiever, een beetje adhd-achtig. Ook hier is dus denk ik weer sprake van het neurologische systeem dat langzaam steeds verder ontregeld raakt. waardoor de kans op verslaving van een willekeurig middel dus toeneemt en de verslaving ook steeds heftiger wordt!
Ik merk echt duidelijk om me heen dat de meest enthousiaste vrolijkste positief en optimistische lui ook wel vaak het meeste drugs zijn gaan gebruiken maar dat staat er los van.
Maar een ander voorbeeld bij ons int dorp heeft iemand een keer een zeer zieke traumatische ervaring ervaren en sindsdien meer gaan gebruiken en nog meer en nog meer, en niet echt verslaafd aan bepaalde middelen maar iedereen merkt wel zeker een verandering in zijn manier van gebruik en gedrag. En ik vermoed ook dit de kans op een verslaving steeds groter en groter wordt.
Zijn er nog meer mensen die dit opmerken? Sommige mensen zijn van mening dat het aangeboren ADHD de achterliggende reden van de verslaving is. Maar ik ben van mening dat de verstoring van dat hele neurologische gebeuren de oorzaak is van het krijgen van de reeks klachten dat in het rijtje met symptomen die horen bij de ziekte ADHD. Daarnaast heb ik ook gevallen voor me gezien die vanaf hun 11e tot hun 17e elke dag hoge doseringen concerta/ritalin kregen en daarme stopte. En dus direct gingen experimenten met drugs(mede omdat het tegenwoordig allemaal wel heel erg normaal aan het worden is) Maar die gevallen gaan dus ook direct radicaal voor een gouwe plak op de olympische zwieren.
Daarnaast zijn de gasten die zich wat beter beheerden en het vaak maar bij 1 of 2 middelen houden ook bijna allemaal niet verslaafd aan een middel. Net als de zogenaamde anti-drugs lui uit het dorp, en daarmee bedoel ik dus de pro-alcohol gasten, compleet met Pens-krat en een frikandel speciaal voor de kroeg de bomzatshow!!
Zwaar onder invloed van de meest heftigste harddrugs van ze allemaal! zitten ze met zijn alle zo trots de pro-drugs lui belachelijk te maken.
Maar ik neem aan dat na een lange tijd van nuchterheid, dus een tijd geen enkele middelen consumeren dat de neurotransmitterverdracht beinvloed. Het allemaal wel weer in balans raakt toch??
of blijfje ADHD'er/brain damaged forever??
MVG,
Wat mij ook opvalt in ons dorp is dat veel mensen die ritalin kregen voorgeschreven op jonge leeftijd. (Omdat ouders hoorden dat het zeer positieve effecten heeft op studie en gedrag. of omdat ze de kids soms gewoon irritant druk vonden, de kids luisterden niet, de concentratie op school kon beter of de kinderen kregen te veel suikers en smaakstoffen binnen(te druk). Maar voornamelijk omdat ouders zagen dat deze drugsoort het ernstige ''natuurlijke'' irritante en drukke gedrag van andere jonge blagen doet verbeteren. Algemeen bekend is dat de kinderen plots zeer rustig, geconcentreerd en politiek correct werden, en daarnaast was er ook een geweldige vooruitgang te zien in de schoolprestaties!
volgens de Artsen moest deze drug elke dag voor een lange periode consequent gebruikt worden. Anders zou het kind niet genezen van de zogenaamd zeer ernstige ziekte: ADHD.
Maar Ik merk bij ons in het dorp dat echt een bijzonder groot percentage van die ritalin slachtoffertjes zich vanaf de pubertijd (waarin ze stopte met dagelijks gebruik en het alleen nog maar voor het leren van toetsen gebruikten) Zichzelf zijn gaan ontwikkelen tot ziekelijk onverantwoordelijke drugsgebruikers. Veel van die gevallen hebben daarbij dus ook een of meerdere drugsverslavingen en wat ook opmerkelijk is. Is dat bij de ritalin kinderen die verslavingen zich veel sneller ontwikkelen en ook veel heftiger zijn.
En ik neem aan dat ritalin ook een behoorlijke invloed heeft op je neurologische balans in je brein waardoor dus inderdaad de kans mogelijk groter is dat je de ziekte verslaving krijgt.
Daarnaast zijn er in t dorp altijd wel wat gevallen die zogenaamd verslavingsgevoeliger zijn dan de rest. Ik denk dat dit gewoon puur komt door een ontregeld ''neurologisch neurotransmitters systeem' en dat er verder weinig andere oorzaken zijn. Verder merk ik hier ook dat mensen die veel verschillende drugssoorten door elkaar gebruiken hier op de traditionele filantropische moderne olympische afterparty's. Dat hun gedrag en karakter na verloop van tijd veranderd, de drempel wordt steeds lager om wat te pakken of te combineren. Ook gedragen ze zich in het nuchtere leven veel onverantwoordelijker, impulsiever, een beetje adhd-achtig. Ook hier is dus denk ik weer sprake van het neurologische systeem dat langzaam steeds verder ontregeld raakt. waardoor de kans op verslaving van een willekeurig middel dus toeneemt en de verslaving ook steeds heftiger wordt!
Ik merk echt duidelijk om me heen dat de meest enthousiaste vrolijkste positief en optimistische lui ook wel vaak het meeste drugs zijn gaan gebruiken maar dat staat er los van.
Maar een ander voorbeeld bij ons int dorp heeft iemand een keer een zeer zieke traumatische ervaring ervaren en sindsdien meer gaan gebruiken en nog meer en nog meer, en niet echt verslaafd aan bepaalde middelen maar iedereen merkt wel zeker een verandering in zijn manier van gebruik en gedrag. En ik vermoed ook dit de kans op een verslaving steeds groter en groter wordt.
Zijn er nog meer mensen die dit opmerken? Sommige mensen zijn van mening dat het aangeboren ADHD de achterliggende reden van de verslaving is. Maar ik ben van mening dat de verstoring van dat hele neurologische gebeuren de oorzaak is van het krijgen van de reeks klachten dat in het rijtje met symptomen die horen bij de ziekte ADHD. Daarnaast heb ik ook gevallen voor me gezien die vanaf hun 11e tot hun 17e elke dag hoge doseringen concerta/ritalin kregen en daarme stopte. En dus direct gingen experimenten met drugs(mede omdat het tegenwoordig allemaal wel heel erg normaal aan het worden is) Maar die gevallen gaan dus ook direct radicaal voor een gouwe plak op de olympische zwieren.
Daarnaast zijn de gasten die zich wat beter beheerden en het vaak maar bij 1 of 2 middelen houden ook bijna allemaal niet verslaafd aan een middel. Net als de zogenaamde anti-drugs lui uit het dorp, en daarmee bedoel ik dus de pro-alcohol gasten, compleet met Pens-krat en een frikandel speciaal voor de kroeg de bomzatshow!!
Zwaar onder invloed van de meest heftigste harddrugs van ze allemaal! zitten ze met zijn alle zo trots de pro-drugs lui belachelijk te maken.
Maar ik neem aan dat na een lange tijd van nuchterheid, dus een tijd geen enkele middelen consumeren dat de neurotransmitterverdracht beinvloed. Het allemaal wel weer in balans raakt toch??
of blijfje ADHD'er/brain damaged forever??
MVG,