#1
Someone zei:Waar dat "maar ook..." dan voor mag staan dat lees ik nergens, jij wel?
'Ook' staat er wel degelijk in en geeft ook zeker aan dat het een wisselwerking is van beiden. Het staat zelfs in de zin die je zelf geciteerd hebt dus zo moeilijk kan het toch niet zijn lijkt me.
Mooier wordt het natuurlijk als we op zoek gaan naar het woordje 'alleen', wat jij aanhaalt in de post daarvoor om te benadrukken dat moed en doorzettingsvermogen het enige is. Die staat er dus niet en dat bedoel ik dus ook niet. Iets wat jij dus hardnekkig wil blijven ontkennen om één of andere reden.
Someone zei:Ik beweer niet dat er mensen zijn die er niets aan kunnen doen, ik probeer alleen aan te geven dat jouw manier van benadering ondeskundig en kortzichtig is, en van weinig empathie getuigt voor de groep mensen die je hierdoor van een gebrek aan moed en wilskracht beschuldigt.
Gebaseerd op de laatste alinea dus, want de rest bevestigd precies het tegenovergestelde. En in de laatste alinea maak ik alleen een kanttekening dat er ook (let op ik schrijf het woordje 'ook weer) moed en doorzettingsvermogen voor nodig is. Buiten de rest van het verhaal blijf je dus je eigen verkeerde interpretatie benadrukken en vertegenwoordig je schijnbaar een groep die daardoor te kort gedaan wordt. Dergelijke gevallen die jij (denk ik) bedoelt heb ik ook veel mee te maken gehad in real life en die weten wel beter.
Someone zei:Ik zou niet weten waar jij me sterkte voor zou moeten wensen? Omgekeerd lijkt me meer op zijn plaats, want blijkbaar heb je van al die tijd die je hier op het forum vertoeft niet bijster veel opgestoken. En als je dergelijke verhaaltjes neerzet worden andere bezoekers daar ook niet veel wijzer van.
Ik wenste je sterkte met de volgende post omdat het duidelijk is dat dit je nogal hoog zit. Iets wat ook niet gewerkt heeft dus als ik het zo lees. En je mag er nog een post aan wijten hoor maar hier stop ik ermee omdat ik niet blijf doorgaan slechts om een "gelijk" te halen. Mijn verhaal staat er en jouw verhaal staat er als "tegengewicht" (wat het dus eigenlijk helemaal niet is maar goed). Accepteer het, of ga nog even door, dat moet je zelf weten.