Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met wiet, XTC en speed

Stoppen met wiet, XTC en speed

59 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
W
WhiteWidowLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem. Ik blow nu 3 jaar en het laatste jaar 3 à 4 joints per dag.
Ook gebruik ik sinds 3 maanden speed, ongeveer 2 - 3 dagen in de week en ik gebruik sinds een half jaar om de 2 dagen XTC. Ik zou graag willen stoppen met alles, maar aan de andere kant voelt het als een soort eigenschap van mij. Zonder drugs, doe ik helemaal niks. Behalve gamen en naar school gaan dan. Vrienden van me zeggen dat ik moet stoppen en dat het zo niet verder kan. Altijd probeer ik er onderuit te komen door een beetje nep te lachen en zeggen dat het wel goed zit. Maar zelf wil ik er ook vanaf komen, alleen denk ik niet dat het gaat lukken. Ik ben zo erg gefocust op m'n drugs, dat het bijna het enige is waar ik aan denk. Ik ga met vrienden naar bijv. het zwembad, alleen omdat ik zo geld krijg en dus nieuwe drugs kan kopen. Maar ik kan me niet voorstellen om te leven zonder. Als iemand tips heeft hoe ik kan stoppen met mijn gebruik, hoor ik het maar al te graag.
X
X-ManLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zo ver ik weet is stoppen een kwestie van karakter en doorzettingsvermogen, cold turkey stoppen lijkt me dan ook de enige goede oplossing voor jou. Als dat niet wil lukken op eigen houtje lijkt het me inderdaad verstandig professionele hulp te zoeken.
Aangezien je leven nu zo gefixeerd is op het gebruiken van drugs zou ik je ook aanraden om ergens afleiding te zoeken, denk aan sport, werk, of neem een hobby.
In ieder geval succes met stoppen.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vermoed dat er iets gebeurd is, hij is al langer dan een maand niet online geweest, en dat terwijl hij dat vroeger wel vaak was. Ook beantwoordde hij eigenlijk altijd alle vragen, ook wanneer hij bijvoorbeeld gezondigd had met betrekking tot drugs.
W
WhiteWidowLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo

Bedankt voor de reacties en de tips maar ik denk dat ik geen professionele hulp ga zoeken. Ik doe het liever alleen (weet nog niet hoe) want ik neem aan dat als ik professionele hulp ga zoeken, dat m'n ouders hierover ingelicht gaan worden. Ik wil niet dat ze erachter komen dat ik aan de speed en de XTC zit omdat ze al heel boos waren toen ze erachter kwamen dat ik blowde, dus ze zullen wel helemaal door het lint gaan als ze de harddrugs ontdekken. Ik ben sinds 4 dagen geminderd met het blowen. Ik heb de eerste 3 dagen 3 gerookt en de laatste dag 2. Met de XTC en de speed zit ik nog op hetzelfde aantal lijntjes/pillen voordat ik gestopt was, maar ik ben van plan om daar ook sterk in te minderen. Nog niet echt veel vooruitgang dus, maar ik ga doorzetten.

Greetz
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Veel succes man, maar laat je angst voor je ouders niet je ondergang worden! Jij bent degene die geholpen moet worden, jij komt op de eerste plek. Natuurlijk worden je ouders boos, natuurlijk gaan ze niet blij met de situatie zijn, maar om je ouders niks te zeggen is voor jezelf alleen maar moeilijker.
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hey man, ik heb veel respect voor je. Dat op de eerste plaats.
Als tweede wil ik Pandan gelijk geven. Het zal vreeslijk zwaar worden om het toe te geven aan je ouders, maar wie weet voelt het uiteindelijk ook wel als een ontzettende opluchting.

Sowieso zou ik jezelf goed informeren over alle professionele hulp die er is. Misschien niet de huisarts, maar wel alleenstaande therapeuten, die goed bekend staan of onderdeel zijn van een commerciële zorginstelling. Er zijn waarschijnlijk vrij veel opties en misschien zit er wel iets tussen wat je aaspreekt (en wat je ouders niet hoeven te weten). Tegenwoordig bestaat er, volgens mij ook (psychiatrische of verslavingsgerelateerde) hulp, in de vorm van e-coaching.
Verdiep je in ieder geval in de opties.

Ook wil ik zeker aanraden helemaal te stoppen met de speed, nu het nog kan, ook al kan dit veel moeite kosten. Dit omdat speed (amfetamine) ook een lichamelijke verslaving met zich mee kan brengen, waar je niet van af wil kicken, omdat dit het geestelijk ook alleen maar zwaarder maakt om te stoppen. Ga desnoods meer blowen tijdelijk, om het genot van de speed te ''vervangen''. Maar asjeblieft laat NU, gelijk bij het lezen van dit bericht, de speed liggen en spoel het door de plee! Pleas de speed is het grootste gevaar, want een lichamelijke verslaving wil je niet.

Veel succes gappie en hou ons op de hoogte!
W
WhiteWidowLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bedankt dat iedereen interesse toont.
Ik heb deze ochtend de speed het huis uit gegooid, zoals Smoken me aanraadde, omdat ik de speed verslaving niet nog erger wil hebben. Het was moeilijk om het te doen, maar het was nu of nooit. Ik merk nu al dat ik weer een lijntje door m'n neus heen wil jagen, maar ik blijf er vanaf.

Ik ben nu 6 dagen geminderd. Voorheen blowde ik in de ochtend 1, voor het avondeten 1, voor het slapen gaan 1 en soms nog 1 of 2 tussendoor. De laatste 3 dagen heb ik alleen nog voor het eten en voor het slapen geblowd. Met de pillen ben ik van plan om in één keer gelijk te stoppen, 2 dagen geleden was m'n laatste pil.

Ik weet nog niet of ik het allemaal aan m'n ouders ga vertellen, maar ik ben wel opzoek naar professionele hulp waarbij m'n ouders er niet over te weten komen.

Het doet me goed om m'n verhaal te delen.
Nogmaals bedankt iedereen.
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#8
WhiteWidow zei:
Bedankt dat iedereen interesse toont.
Ik heb deze ochtend de speed het huis uit gegooid, zoals Smoken me aanraadde, omdat ik de speed verslaving niet nog erger wil hebben. Het was moeilijk om het te doen, maar het was nu of nooit. Ik merk nu al dat ik weer een lijntje door m'n neus heen wil jagen, maar ik blijf er vanaf.

Ik ben nu 6 dagen geminderd. Voorheen blowde ik in de ochtend 1, voor het avondeten 1, voor het slapen gaan 1 en soms nog 1 of 2 tussendoor. De laatste 3 dagen heb ik alleen nog voor het eten en voor het slapen geblowd. Met de pillen ben ik van plan om in één keer gelijk te stoppen, 2 dagen geleden was m'n laatste pil.

Ik weet nog niet of ik het allemaal aan m'n ouders ga vertellen, maar ik ben wel opzoek naar professionele hulp waarbij m'n ouders er niet over te weten komen.

Het doet me goed om m'n verhaal te delen.
Nogmaals bedankt iedereen.
Klik om te vergroten...

Ah yeah! Weet je goed het voelt om dit te lezen he. Je bent echt goed bezig man.

Probeer nu als volgende stap speed als een afgelopen hoofdstuk te zien man. Je hebt door het weg te doen laten zien dat je geestelijk sterk genoeg bent om er afscheid van te nemen en dit bewijst dat het achter jou ligt. Misschien wil je wel weer gebruiken, maar je weet van jezelf nu dat je sterk genoeg bent het geen enkele keer meer te doen, waardoor nu het goede moment is er afscheid van te nemen. Je kan het uit je hoofd zetten en beseffen dat het een onderdeel is van je verleden. Dat kan op de korte termijn een angstaanjagende gedachte zijn, om nooit meer te gebruiken, maar over de langere tijd als een ongelooflijke bevrijding voelen. En ik ben er van overtuigd dat je dit gevoel van bevrijding ook zeker binnenkort zal ervaren man.

Ook ben je erg lekker bezig met het blowen man. Ga zo door!

En gast die pillen kan je ook echt wel ff laten liggen toch? Ondanks het fijne gevoel. Fack die pillen joh. Je hoeft niet (gelijk) volledig te stoppen, dus je kan ook gewoon heel erg minderen. Gewoon echt met een leuk feestje een pilletje en dan vooral de discipline hebben om het ook echt alleen maar op dat soort gelegenheden te doen. En als je het zo weinig doet heb je ook echt iets om weer naar toe te leven, namelijk het gevoel van dat snoepje op een geweldig feest. Zo kan je er ook nog meer van genieten.

Gast, lekker doorgaan zo man. En je kan mij altijd ook een PM sturen he, als je niet alles hier wilt delen, of niet het hele topic onder wilt lullen.

Hou je rustig he. Ik spreek je gast.

Peace
W
WhiteWidowLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hey man

De speed laat ik achterwege. Het idee dat ik het niet meer ga gebruiken vind ik een enge gedachte. Nooit meer die energie, nooit meer dat lekkere brandende gevoel in je neus, maar ja, die tijd is geweest. Ik merk wel weer dat ik wil gaan gebruiken en dat ik er vaak aan denk en dat ik er moeite mee heb, maar aan de andere kant voelt het goed dat ik er vanaf ga komen.

Ik probeer nu de speed te vervangen door een joint. Dus eens per dag rook ik er een als ik weer heel erg aan speed denk. De pillen bewaar ik voor een (goed) feest, dan kan m'n serotonine weer aangevuld worden waardoor ik weer een sterkere verliefdheids gevoel krijg.

En met het blowen vind ik het wel lekker gaan, ik hou nog die 2 joints, plus nog 1 joint om de speed te "vervangen" per dag aan tot donderdag, vanaf dan wil ik er nog maar 1 roken (als ik niet meer aan speed denk, anders rook ik er 2.) Zo kan ik het rustig afbouwen en me er mentaal op voor bereiden dat ik het aantal joint per dag ga beperken tot 1.

Ik ben wel een beetje trots op mezelf dat ik 4 dagen geminderd ben en dat ik de speed heb laten vallen. Ik ben wel heel bang voor een terugval omdat ik niet weet hoelang ik dit vol ga houden omdat ik het moeilijk vind om te minderen.
Ik ga doorzetten en wil er alles aan doen om deze tijd te beëindigen. Bedankt voor jullie steun!

Groetjes
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hey man,

Ik snap het verlangen naar de speed. Maar gelukkig is het gewoon een geestelijke behoefte die er is. Je bent niet lichamelijk verslaafd. Hierom kan je het een stuk beter aan de kant zetten. Het verlangen naar de speed die jij nu ervaart is puur gebaseerd op het ''zin hebben in'' de speed. Je vind het gewoon lekker en wilt het gevoel graag ervaren.

Probeer bij ieder moment dat het verlangen naar speed komt steeds tegen jezelf te zeggen dat je het gewoon niet KAN doen, ontken het bestaan er bij wijze van spreke van, want jij kan en zal het nooit meer gaan gebruiken, geen uitzonderingen. Bij ieder moment dat je het verlangen hebt en vervolgens tegen jezelf zegt dat je het niet zal doen, zal je ook tevens een erg trots en machtig gevoel ervaren. Probeer je op dat gevoel te focussen, want dit maakt het hele proces alleen maar dragelijker en maakt je tot een sterker persoon.
Ieder moment dat je het wilt en ''nee'' zegt zal vervolgens zo'n voldoening geven. Je bent gewoon sterker dan harddrugs! Afkicken kan ook voldoening geven.

Misschien is zelfs die joint niet eens meer nodig als je er zo in staat. Maar tuurlijk, als jij echt lekker aan het afbouwen bent met het blowen, dan mag je ook echt wel een jointje extra roken als je het even moeilijk hebt met de speed/wiet. Rook alleen niet een hele dikke, gewoon een dun sticky.

En nou ja, die pillen hoef ik volgens mij niet eens meer te bespreken, want ik heb er wel vertrouwen in dat dit helemaal goed zit bij jou :wink:
Gewoon lekker laten liggen tot een vet feest. Natuurlijk niet gelijk 6 pillen in je mik gooien, maar dat spreekt voor zich neem ik aan. Je bent volgens mij ook zeker niet een onverstandige jongen. Lekker veilig partyen.

Verder zie ik heel erg uit naar donderdag, als jij overstapt op je ene joint per dag, maar als jij de kracht voelt al eerder maar ééntje te roken houdt natuurlijk niemand je tegen.

En laat me jou nog één ding zeggen. Wees niet bang voor een terugval, want als je de zojuist genoemde gedachte in je hoofd neemt (ik kan nooit meer gebruiken en ben sterker dan het middel), dan zal je iedere keer ook een trots voldaan gevoel ervaren, waarvoor jij helemaal geen drugs nodig hebt. Sterker nog de speed is nu al verleden tijd. Dat moet toch ook goed voelen? Ik ben echt trots op je.

En hoe gaat het nu eigenlijk lichamelijk? Voel je je al wat gezonder, of geen specifiek verschil?

Laterr
W
WhiteWidowLid
01-01-2024, 00:00
#11
Yoo

Ik voel me wel een stuk beter dan toen ik speed gebruikte. Ik heb tot nu toe geen speed meer aangeraakt. Het doet me goed om te weten dat ik sterker ben dan de drang naar speed. De eerste dagen dacht ik er wel veel aan en wou ik het heel graag weer gebruiken maar gister had ik er iets minder moeite mee als de dagen ervoor dus het gaat de goede kant op. Ik had er veel eerder mee moeten stoppen besef ik nu. Ik ben van plan om de "speed vervang joint" vandaag te laten liggen.

Ik heb gister (12 aug.) twee joints meer gerookt dan ik met mezelf had afgesproken wat ik best jammer vind. Ik had weer het gevoel dat ik krijg bij elke stop poging: "Het gaat vast weer niet lukken en alle moeite zal wel weer voor niks zijn". Ik heb nu eigenlijk nog steeds dat gevoel maar ik ga er niet aan toegeven. Ik blijf er aan denken hoe het zal zijn als ik niks meer hoef te verbergen voor me ouders, om weer te genieten van het leven en om weer wat geld te hebben. Ik zal en moet stoppen.

Wat betreft de pillen gaat het goed. Geen XTC meer aangeraakt en denk er eigenlijk ook niet zoveel meer aan, ik heb nu het meeste moeite met het blowen.
Ik heb alleen wel mCPP gebruikt maar bleh, niet voor herhaling vatbaar voor mij.
Ik werd er opgefokt van en angstig. :kots:
Maar ik wijk een beetje af van het onderwerp.

Ik heb me aangemeld bij een sportschool en ik ga er graag naar toe. Het voelt goed om is een keer iets te doen wat goed voor me is. Enigste wat nog een zwak punt is, zijn m'n vrienden. Iedereen blowt op z'n minst en vele zijn een paar jaar ouder. Ik probeer nieuwe vrienden te zoeken die niet blowen of andere drugs gebruiken.
Dat was het wel zo'n beetje.

Later.
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Goedzo man, ik merk ook aan je manier van spreken dat de speed al redelijk achter je ligt. Het is een stuk van je verleden. Wees trots op jezelf en blijf genieten van het feit dat jij een heel sterk persoon bent. Hiermee zie je maar dat je ook veel andere dingen kan bereiken, dus zo ook in het sporten, iets wat ook erg veel discipline vereist.

Maar mooi dat je je al hebt ingeschreven bij de sportschool! Dit is mooie manier waarop je jezelf dwingt om te sporten. Zo zal het misschien ook wel voelen, als je alleen gaat, als een soort verplichting, maar op een gegeven moment krijg je er alleen maar meer zin in, want dan ga je het echt lekker vinden.

En jammer dat je de mCPP niet zo leuk vind, misschien heeft het bepaalde nare gevoelens naar boven gehaald, maar dat kan ik ook niet zeggen. Ik ken dat middel niet zo goed. Sowieso hoop ik wel dat je beseft dat je uit moet kijken met verder experimenten he. Want je weet nu van jezelf dat je zeker wel verslavingsgevoelig bent, dus ik kan je zeker afraden bepaalde middelen te gebruiken. Ik hoop dat je beseft dat je middelen als: cocaïne, heroïne, meth, ghb en eigenlijk alle andere illegale drugs, met uitzonderingen van relatief onschuldige middelen als LSD of 2-CB, vanaf moet blijven. Je wil niet weer verslavend raken toch. En geloof me er zijn zat andere leuke legale alternatieven te halen bij de smartshop, wil je toch nog wat experimenteren. En wat ook zo is, is dat nuchter zijn soms ook best wel fijn kan zijn hoor, je kan echt geweldige tijden hebben nuchter, het zal je nog verbazen man.

Dat je zo makkelijk kon stoppen met de xtc had ik wel verwacht. Het blowen is momenteel het hoofdonderwerp in de afkick en uiteraard moet je in gedachten houden nooit meer de speed aan te raken, zonder uitzonderingen (ik kan niet vaak genoeg zeggen). Maar ik heb er wel vertrouwen in dat je dit lukt en dat je je nu hoofdzakelijk kan focussen op het blowen.

Wat een mooie manier is af te kicken van blowen is: een regel vaststellen. Namelijk:
- 1 Joint per dag.
Deze joint mag je zelf plaatsten op welk moment je wilt. Maar dit betekend dus wel dat als jij weet dat je gaat chillen met vrienden en gaat blowen dat je dan niet eerst één joint kan roken... want dit zou betekenen dat je daarna geen enkele joint meer kan roken tijdens het chillen.
Als je de hele dag lang niks hebt gedaan waarbij al gauw wordt geblowd en je hebt er dus nog geen enkele gehad dan heb je 's avonds lekker eentje verdient. Zo kan je een beetje sturen wanneer jij je ''toegestane jointje van de dag'' kan roken. Maar let dus wel op dat je niet te vroeg op de dag een joint rookt, want dit zou dus betekenen dat je de rest van de dag geen enkele joint meer mag roken, ongeacht wat je gaat doen. Nah ja, dit is dus een beetje hoe het principe werkt. ''One joint a day''. Dus als je gaat chillen betekend het niet dat er niet meer geblowd hoeft te worden, voorlopig. Als je dit al te snel vind kan ik dat ook begrijpen, maar het blijkt wel dat jij de discipline hiervoor hebt. Als je wilt kan je in plaatst van 1 ook 2 doen, als je echt denkt dat het anders onmogelijk is, maar het liefst natuurlijk 1.
Zeg maar wat je hiervan vind.

En ik geef je zeker gelijk dat nieuwe vrienden misschien geen verkeerd idee zijn...
Maar dit is niet te forceren, dus het komt vanzelf op je af :)

En gozer beloof me één ding... Als je nu dik gaat sporten mag je geen grotere spieren krijgen dan mij he, haha!

Peace gast
W
WhiteWidowLid
01-01-2024, 00:00
#13
De sportschool is echt een aanrader (voor iedereen die wilt afkicken). Het geeft een heel goed gevoel als je klaar bent en ik vind het best leuk om te doen. Ook dood het tijd waardoor ik niet kán blowen.

Ik rook nu 2 dagen maar 1 joint per dag. Ik rook het met 1 of 2 goede vrienden en niet meer alleen. Hun weten dat ik ga stoppen, dus hun nemen geen wiet meer mee en ik neem maar 1 joint mee zodat ik niet meer dan 1 kan roken. Aan de ene kant vind ik die ene joint wel lekkerder omdat ik dan iets heb om naar uit te kijken, aan de andere kant denk ik bijna alleen maar aan die ene joint. Als ik het voor het slapen rook heb ik geen eetlust meer, maar als ik het voor het eten rook kan ik best moeilijk in slaap komen. Ik heb besloten om niet echt een vaste tijd te kiezen, maar gewoon af te wisselen per dag want dat lijkt me het beste. Ik probeer me nog te houden aan die ene joint, maar als het echt niet lukt rook ik er 2, maar ik probeer het natuurlijk om het maar bij eentje te houden.

Over de speed hoef ik het niet meer te hebben. De drang is bijna compleet weg. Met de pillen gaat het ook goed, ik bewaar ze voor een goed feest.
Het voelt zo goed om de speed en de XTC achterwegen te laten, het geeft wel weer wat zelfvertrouwen. :rock:

Ik ga beter uitkijken met experimenteren want ik wil inderdaad niet verslaafd raken aan een ander middel. Ik wou binnenkort wel nog truffels doen, de kans op verslaving daar aan is zeer klein had ik gelezen. Misschien dat ik in de toekomst nog andere drugs ga uitproberen, maar ik wil eerst alles goed onder controle hebben.

Later :wave:
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#14
Lekker he, dat spoten. Heerlijk.

En fijn dat je zo met je vrienden dit hebt kunnen regelen en bespreken, zodat ze rekening met je kunnen houden. Deze twee gasten zijn dan wel goede vrienden.
Als je iedere dag maar een jointje rookt zal de behoefte aan blowen ook gewoon wel echt minder worden.

En lekker dan gappie, dat je helemaal niet meer bezig bent met de xtc en speed. Dit had ik wel verwacht, maar het is ook mooi om zo te horen.

Verder zijn truffels wel vrij veilig om te gebruiken inderdaad. Ik denk dat je het wel een leuke ervaring zal vinden. Wel raad ik je aan om deze truffeltrip volledig ''helder'' te ervaren, dus zonder het te combineren met wiet. Dat is ook helemaal niet nodig want de truffels zelf hebben al een prettig effect. Lees je nog even goed in over de truffels.'

Laat me later nog even horen hoe alles gaat.

Peace
W
WhiteWidowLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb nu 4 dagen maar 1 gerookt en sommige dagen gaan wat beter dan de anderen. Ik heb soms enorme moodswings. Het ene moment ben ik wel trots op mezelf dat ik ben geminderd, het andere moment denk ik alleen maar aan de hoeveelheid geld dat ik uit heb gegeven, dat het enigste waar ik naar uit kijk een joint is en allemaal van dat soort gedachten. Dat ik eigenlijk niks ben zonder wiet. En dan is de drang naar wiet zo groot, omdat je weer blij wilt worden, en als je je er dan aan toegeeft wordt het nog erger. Ik weet niet of ik het nog langer red eigenlijk, maar om zielig te doen wordt het er ook niet beter op. De enige manier om het te stoppen is om door te zetten. Zo ver als nu ben ik nog nooit gekomen dus ik wil ook zeker niet opgeven.

Ik ben nog informatie aan het zoeken over de truffels, hoe je het klaar moet maken, de dosering etc. Ik ben van plan om het in een bos te doen, lekker rustig enzo. Ik denk wel dat het een verstandige plek is omdat je er niet zo snel gestoord word.

Greets.

P.s. bedankt voor al je steun :)
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Absoluut geen probleem.
Enige reden waarom ik het doe is omdat ik jou graag zie stoppen met de drugs. En dat ik je ook zie volhouden.

Kijk wat je al allemaal bereikt hebt! :rock:
Gestopt met de xtc en speed en zwaar geminderd met blowen.

Gozer ik snap het wel dat het soms echt moeilijk kan zijn, maar bedenk je dan wel wat je tot nu toe allemaal hebt bereikt en denk aan hoe lekker je met het sporten bezig bent en hoe eigenlijk heel je leven gewoon mooier aan het worden is :) Je zal je alleen maar gezonder, prettiger, veiliger en zelfverzekerder voelen. Dat is het toch echt wel waard om gewoon zo sterk te zijn en ''nee'' te zeggen tegen een middel.

Je bent lekker bezig zo en het gaat helemaal goed komen met jou.
Ik ga jou over een tijdje nog wel helpen om helemaal van de wiet af te komen, maar voorlopig is dit wel even een mooie balans en kan je even tot rust komen.

Hou me op de hoogte he.

Succes man.
W
WhiteWidowLid
01-01-2024, 00:00
#17
Na 2 weken heb ik weer XTC gebruikt... En ik ga het nooit meer doen. Ik kreeg een enorme realitycheck. Waarschijnlijk heeft het ermee te maken met dat ik tijdens de inname ervan gespannen was. Ik kreeg niet dat blije gevoel zoals ik altijd krijg, ik dacht constant "Waarom doe ik dit?". Ik ben naar huis gegaan en heb alle wiet en m'n overige pillen weg gedaan. Misschien komt het door de X, maar ik wil nu in één keer gaan stoppen, en misschien heb ik er morgen wel spijt van maar dat is wat ik nu wil. Ik heb ook niet echt aan m'n planning gehouden qua blowen, en elke keer word ik weer boos op mezelf nadat ik het gebruikt heb. Dus nu wil ik voor de cold turkey gaan zodat ik niet weer in de verleiding kom om meer te gebruiken.

Ik kan niet echt geloven dat ik me beter, blijer en zelfverzekerder ga voelen in de toekomst, maar ik denk dat mijn verslaving me daarin voor de gek houdt. Ik blijf er aan denken hoe het zal zijn als ik gestopt ben, dat ik niet meer hoef te liegen en dat ik weer de controle heb. Dat geeft me wel weer wat motivatie.

De truffels ga ik uit stellen totdat ik weer alles onder controle heb omdat ik denk dat het geen prettige ervaring gaat worden.

Greets.
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja heftig man. In deze situatie heeft jou lichaam je even een realitycheck gegeven. Ik ben heel erg blij dat je nu zegt voor de cold turkey te gaan, want dat is ook hetgene wat ik jou in deze situatie zou aanraden.

Het is heel verstandig dat je al je rotzooi hebt weggegooid. Ook omdat je dus weer teveel hebt geblowd. De tussenweg is een groter gevecht dan de cold turkey en uiteindelijk was heel de bedoeling om uiteindelijk toch volledig te stoppen met alles.

Je gaat nu zeker een strijd aan. Gelukkig is er bij deze strijd maar één winnaar, namelijk JIJ, als je van de drugs afblijft. Als dit je lukt heb je de drugs volledig verslagen en dan zal, net zoals je met de speed ondervond, de behoefte langzaam aan minder worden.

En onthoud dit: blijf veel sporten, dit zal de behoefte doen verminderen en ook de tijd om te kunnen gebruiken.

En overigens is het ook verstandig om misschien om te lopen (of fietsen) uit de buurt van coffeeshops, om het wat gemakkelijker voor jezelf te maken. Ook zou ik het nummer van je dealer uit je telefoon verwijderen. Dit soort tips kunnen het allemaal wat dragelijker maken.... maak het jezelf zo moeilijk mogelijk om ooit nog in de verleiding te komen drugs te kopen.

Gast, het is een flinke strijd, maar dit kan jij!

Succes
W
WhiteWidowLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb deze 5 dagen toch weer geblowd. De eerste dag helemaal niks, maar de volgende dag moest ik het gebruiken. Ik heb het gevoel dat het nooit gaat lukken. Misschien stel ik me aan, maar zo voelt het nu. De laatste 4 dagen heb ik er elke dag 2 gerookt. Ik denk dat ik eerst de redenen waarom ik blow op moet lossen voordat ik ga stoppen, maar het zal wel even duren voordat die weg zijn en ik wil zo snel mogelijk stoppen. Ik wil het zo graag, heb al best veel bereikt en ben nog nooit zo ver gekomen. Ik merk dat m'n zwakke punten de ochtend en de avond zijn. Voor school op de fiets een en in de avond als ik met wat vrienden ben, dus ik probeer voor zoveel mogelijk afleiding te zoeken tijdens die periodes.

Met het trainen gaat het wel goed, doe het met plezier en heb al een paar nieuwe mensen daar ontmoet. De school is ook weer begonnen dus ik probeer me wat meer bezig te houden met school, wat positief werkt voor m'n prestaties en m'n verslaving.

Ook heb ik een lijstje gemaakt met dingen waarom ik me ongelukkig voel, die probeer ik één voor één op te lossen in de hoop dat ik weer wat gelukkiger wordt waardoor ik misschien geen behoefte meer heb aan wiet.

:wave:
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#20
WhiteWidow zei:
Ik denk dat ik eerst de redenen waarom ik blow op moet lossen voordat ik ga stoppen, maar het zal wel even duren voordat die weg zijn en ik wil zo snel mogelijk stoppen.
Klik om te vergroten...

Ik hoop voor je dat het lukt! Maar denk je niet dat de een de ander versterkt en de ander de een? Dat je verslaving en je problemen in cohesie met elkaar leven, de een kan niet zonder de ander?

Je hebt in ieder geval al goede stappen gemaakt, en je mag best trots op jezelf zijn. Het klinkt nu als het afmaken van je reis naar verslavingsvrijheid. Nu moet je alleen nog bij jezelf nagaan of je het wel allemaal alleen af kan. Het sijpelt een beetje door in alle posts die je hebt gemaakt dat je het er erg moeilijk mee hebt. Ik weet dat ik het al eerder heb gezegd, maar misschien kun je nu makkelijker de stap naar hulp maken, om niet alleen je verslavingsproblemen aan te pakken, maar ook de problemen die je verslaving kunnen hebben veroorzaakt. Heel veel succes, en ik duim voor je!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."