Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn amfetamineverslaving

Mijn amfetamineverslaving

36 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Acon zei:
Bedankt voor de positieve reacties alvast. :wink:
Klik om te vergroten...

Goed dat je je gebruik nu onder controle hebt.
Ik zie dat je behalve speed ook meer drugs hebt gebruikt, heb je dit ook regelmatig gebruikt ?
Ook in combinatie met speed ?
Heb je daar nooit problemen mee gehad ?
K
KmindLid
01-01-2024, 00:00
#2
Skippy zei:
Acon zei:
Bedankt voor de positieve reacties alvast. :wink:
Klik om te vergroten...

Goed dat je je gebruik nu onder controle hebt.
Ik zie dat je behalve speed ook meer drugs hebt gebruikt, heb je dit ook regelmatig gebruikt ?
Ook in combinatie met speed ?
Heb je daar nooit problemen mee gehad ?
Klik om te vergroten...

Ja, ik heb ook een hele periode veel Ketamine gebruikt vaak ook in combinatie met Amfetamine.
Eerst mijn Ketamine nasaal gebruikt, maar na een tijd ook IM beginnen injecteren en zelfs IV uiteindelijk. Ook vaak Ketamine en Amfetamine tegelijk geïnjecteerd.
Ketamine heb ik voor het laatst gebruikt een jaar geleden.

En mijn GHB/GBL gebruik is ook een tweetal periodes redelijk frequent geweest, vaak ook in combinatie met mijn Amfetaminegebruik.
GHB & GBL heb ik nog gebruikt de nacht voor ik vast kwam te zitten.
Ik heb GHB wel nooit op een dagelijkse basis gebruikt.

Ik ben nog geen GHB tegengekomen sinds mijn vrijlating en ik probeer dit ook heel bewust te vermijden. GHB kan een makkelijke "oplossing" worden als je toch iets wil gebruiken en je urinetesten hebt.

En ook nog even in reactie op het geen drugs meer gebruiken.
Ik heb ook niet direct meer behoefte drugs te gebruiken buiten de voorgeschreven middelen die ik krijg. Met als uitzondering hierop wel de psychedelica.
Maar ik wacht wel tot stabielere tijden om deze nog eens te nemen. Set & setting..
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zo te lezen kun je goed omgaan met verslavingen door er helemaal mee te stoppen.
Het weerhoud je er toch niet helemaal van om weer wat te gebruiken, ondanks je er van bewust bent wat het met zich mee brengt.
Is dat het wel waard dan? Om hooked te zijn aan dat gevoel wat je krijgt ervan. Wetende dat de nadelen en gevolgen en ellende ervan zoveel groter kunnen zijn.
Het moet ergens stoppen toch ? Een leven zonder drugs en het niet hoeven te willen , lijkt mij zoveel fijner dan er weer aan te beginnen en uiteindelijk jezelf weer door die uitweg moet zien weten te dwingen.
K
KmindLid
01-01-2024, 00:00
#4
Skippy zei:
Zo te lezen kun je goed omgaan met verslavingen door er helemaal mee te stoppen.
Het weerhoud je er toch niet helemaal van om weer wat te gebruiken, ondanks je er van bewust bent wat het met zich mee brengt.
Is dat het wel waard dan? Om hooked te zijn aan dat gevoel wat je krijgt ervan. Wetende dat de nadelen en gevolgen en ellende ervan zoveel groter kunnen zijn.
Het moet ergens stoppen toch ? Een leven zonder drugs en het niet hoeven te willen , lijkt mij zoveel fijner dan er weer aan te beginnen en uiteindelijk jezelf weer door die uitweg moet zien weten te dwingen.
Klik om te vergroten...

Ik volg je in het punt dat je maakt.
En in het geval van Ketamine & GHB/GBL heb ik ook de klik kunnen maken om volledig te stoppen en dit hou ik nu al respectievelijk 1 jaar (voor Ketamine) en 8 maanden (voor GHB/GBL) vol.

Ik heb naast het geweldsdelict waarvoor ik al 7 maanden in voorhechtenis heb gezeten, ook nog een andere zaak lopen bij justitie (druggerelateerd). Heb nu deze week te horen gekregen dat deze ook wordt doorverwezen naar de Correctionele rechtbank.
Dat is psychisch en emotioneel wel redelijk belastend de laatste dagen.
Heb mijn dossierinzage gehad en dan lees je natuurlijk een hoop dingen die frustraties en woede met zich meebrengen.

Ik moet ook van het gerecht uit verplicht naar het CAD, etc.
Maar dat is sowieso niet de plaats voor mij om mijn problemen aan te kaarten.
Ik ga dit ook opnieuw bespreken met mijn huisarts volgende week en kijken voor eventueel een andere vorm van therapie die los staat van justitie.
K
KmindLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vandaag naar een sessie van de cursus Omgaan met agressie geweest. Alsook bij de justitieassistent. Ook het contract voor mijn nieuwe appartementje gaan tekenen.
Dus zover alles goed eigenlijk.

Ik heb de vorige weken op maandag/dinsdag/woensdag wel een terugval gehad met mijn amfetaminegebruik. Deze week heb ik mijzelf kunnen weerhouden van te gebruiken ondanks ik mensen voor mijn neus heb zien gebruiken en ik ook de kans had zelf te gebruiken.

Ik merk ook wel dat ik met moment toch wel fel naar de drank begin te grijpen. Alhoewel ik dit wel probeer te beperken tot de weekends nu. En ik heb ook best wel vaak weer aan de Ether gehangen sinds ik terug vrij ben. Dit heb ik nu ook wel weten te beperken tot één tot maximum tweemaal per week.

Ik heb niet het gevoel dat mijn drankgebruik in de weekends en mijn ethergebruik op dit moment een probleem vormen voor mijn functioneren doordeweeks. Hoewel dit bij mij amfetamineherval wel het geval was, ik ben zeer agressief geworden tegen voornamelijk mijn moeder die mij heel dierbaar is en ben door mijn gebruik ook bepaalde afspraken niet kunnen nakomen. Ik heb het er persoonlijk zeer moeilijk mee dat ik agressief ben geweest tegen mijn moeder (fysiek agressief).

Ik denk wel dat ik nog wel eens amfetamine zal gebruiken ergens in de komende weken. Maar dan moet ik de dag erna niets geplant hebben.

Ik ben ook nog steeds aan het werken voor mijn opleiding en heb gevraagd voor werk (halftijds of voltijds) in combinatie met mijn studies. De begeleidster van de sociale dienst zou informeren naar werkstages om zo een beetje in het "ritme" te komen en te kijken welke job eventueel iets voor mij zou kunnen zijn.
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Een heftig verhaal inderdaad. Goed om te horen dat het goed met je gaat. Gaat het nog steeds goed? Als ik je advies mag geven, denk ik dat je er niet goed aan doet een enkele keer speed te gebruiken. Je moet over je geestelijke verslaving heengroeien, en elke keer dat je gebruikt "ververs" je deze en hernieuw je liefde ervoor, en daarna is het moeilijker om er vanaf te blijven. Dat is mijn ervaring tenminste. Hoewel het een veiliger gevoel kan geven om een enkele terugval toe te staan, (ik ben zelf vaak gestopt onder het motto, "ik kijk of het wat is en anders begin ik weer") maar er 100% afstand van (willen) nemen werkt voor mij beter en voelt ook nog beter. In ieder geval is het heel goed dat je je leven zoveel probeert te beteren, ook qua woedebeheersing. Succes!
T
TrippyHippieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je hebt al een lang verleden van drugsgebruik achter de rug, zo te horen gaat het nu weer goed. Mijn broer was ook een lange tijd verslaafd geweest aan meerdere drugs waaronder bori en heroïne en hij gebruikte vaak ook door elkaar. Het heeft hem best wel kapot gemaakt.. Maar nu heeft hij een vriendin gevonden en een hobby waar hij veel passie voor heeft, en dat heeft hem echt geholpen om van de drugs af te blijven.. Misschien dat een 1 of andere hobby jou ook kan helpen?
K
KoLijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Afgaande op je verhaal was gebruik een soort (onbewuste) zelfmedicatie, dat je amfetamine gebruikte. Want als ik het zo lees, ben je niet per se heel verslavingsgevoelig voor drugs in het algemeen. Een van de ergste dingen die je kan overkomen is dat je een 'stoornis' als autisme, AD(H)D of wat dan ook hebt, maar dat niet weet. Niet eens een vermoeden ervan hebt. Het is vaak al lastig en zwaar genoeg als je dat wel hebt, maar zonder kennis daarvan en hulp (d.m.v. begrip in je omgeving, medicatie en therapie b.v.) daarbij zal er in het dagelijkse leven gewoon veel fout gaan dan. En het ergste is dat jijzelf en je omgeving je constant de schuld van blijven geven. Niets is slechter voor je zelfbeeld en persoonlijkheid dan wel van goede wil zijn maar steeds, zelfs de als meest 'normaal' geziene dingen, niet kunnen bereiken. Al helemaal als je redelijk tot bovengemiddeld intelligent bent en er dus veel meer van je verwacht wordt. Ik zelf weet daar alles van want ik heb ADD, wat gelukkig vroeg vast gesteld is bij mij. Ik las in groep 6 boeken voor volwassenen, maar daar tegenover gingen de simpelste dingen (zoals structuur aanbrengen en een huiswerkplanning maken) fout. Mensen die er niet van weten, inclusief jijzelf, zien dat dan als luiheid/onwil.

Als je dan, met een zelfbeeld gedaald naar 0 en slecht in je vel zittend, al vatbaarder bent voor verslaving, en je ook nog een drug ontdekt die je klachten grotendeels laat verdwijnen dan is het snel 1+1=2.

Goed dat je nu weet waar je problemen vandaan kwamen (en vooral dat het totaal niet jouw schuld was, zelfs eigenlijk niet dat je aan die amfetamine begon) en je voor je klachten o.a. medicatie hebt :)
K
KmindLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb nu sinds Juni totaal geen Amfetamine meer gebruikt.
Ik probeer dagelijks mijn Concerta in te nemen volgens voorschrift.
Dat gaat eigenlijk redellijk goed.
Ook GHB is nu toch al een weekje of twee geleden.
Enkel nog de duivel die drank is, hoop dat ik daar ook een einde aan kan vinden.

Verslavingen het is me wat....
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Goed bezig!
Geen idee hoeveel je drinkt, succes met de laatste stappen voor gezondere leefstyle :)
Peace
K
KmindLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tijdloos zei:
Goed bezig!
Geen idee hoeveel je drinkt, succes met de laatste stappen voor gezondere leefstyle :)
Peace
Klik om te vergroten...

Dagelijks sowieso, de ene dag een fles vodka, andere dagen 2 glaasjes.
Echt nog een manier vinden om die drank te laten.
Ik neem verder mijn Concerta terug dagelijks in volgens voorschrift en hou ook mijn normale dosis Xanax aan 's avonds.

Het enige probleem op dit moment is dat ik gewoonweg de hele week niets te doen heb.
Alleen wat series kijken, films kijken en wat gamen. Ik hoop echt snel werk te vinden.
Denk echt dat dat mijn "redding" kan zijn.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Op mijn 15de verjaardag beleefde ik mijn eerste amfetaminepsychose.
Een heel bizzare en heftige ervaring. Ik heb er sindsdien nog een 3-tal meegemaakt.
Klik om te vergroten...

Was je niet bang dat je na 4x een psychose te hebben meegemaakt, de volgende permanent werd? Zou hem daar helemaal kapot om spacen.
K
KmindLid
01-01-2024, 00:00
#13
leipebaviaan zei:
Op mijn 15de verjaardag beleefde ik mijn eerste amfetaminepsychose.
Een heel bizzare en heftige ervaring. Ik heb er sindsdien nog een 3-tal meegemaakt.
Klik om te vergroten...

Was je niet bang dat je na 4x een psychose te hebben meegemaakt, de volgende permanent werd? Zou hem daar helemaal kapot om spacen.
Klik om te vergroten...

Bij de eerste psychose, dacht ik dat mijn beleving weldegelijk de realiteit was.
Na de psychose kom je er dan achter dat er zich in de realiteit iets heel anders heeft afgespeeld.

De tweede psychose, die ongeveer een jaar of twee & half later was ben ik een hele tijd helemaal niet meer bewust geweest (ik kon wel zien, horen, roken, praten) maar mijn besef was verdwenen.
Deze eindigde ook heel abrupt en heeft ook niet lang geduurd.

Bij de derde psychose, die had ik een jaar na nummer 2 met de kerstdagen.
Deze psychose werd wel getriggerd door emotionele crisis in combinatie met amfetaminegebruik.
Ik was toen trouwens wel al beginnen gebruiken die "binge" voor dat ik die emotionele crisis doorging. Deze psychose was ik ook extreem agressief (stoelen, keukenkasten, heel veel glazen voorwerpen gesneuveld, heel veel voorwerpen naar een bepaald persoon liggen gooien, met kerstdag zelf dan was ik wel op het hoogtepunt van mijn agressie en heb mijn moeder een kopstoot verkocht. Mijn moeder stond trouwens los van de emotionele crisis situatie, maar ik had totaal geen controle meer. Vanaf dat punt heb ik wel kunnen beseffen dat ik heel vlug Zyprexa (wat ik altijd wel nog had liggen voor in bepaalde noodgevallen) naar binnen moest werken, toen ook een redelijk dosis Xanax genomen en in mijn bed gaan liggen.

Hierna heb ik nog wel ooit gemerkt dat ik precies weer in die staat van psychose begon te stuwen en die keren ben ik ook direct gestopt met gebruiken, Zyprexa genomen en ook altijd zo snel mogelijk gaan slapen.
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#14
En hoe gaat het nu? Al een bezoekje aan je huisarts gebracht? Wat zei hij? Ik snap denk ik wel dat je het als psychisch slopend ervaart, ik zou het een hel vinden om de hele dag niks te doen te hebben. Zonde dat je een terugval heb gehad, maar goed dat je inziet wat dit met je doet. Volg je nog een cursus woedebeheersing? Hoe gaat dat? Misschien wat anders, maar aangezien je pas 20 bent, ben je dit schooljaar nog aan een opleiding begonnen oid?
K
KmindLid
01-01-2024, 00:00
#15
Trouwens ook even melden dat ik maandag en dinsdag toch weer aan de snelle heb gezeten.
Woensdagochtend heel agressief geworden hierdoor, een uitval gehad tegen iemand die mij heel dierbaar is.

Weer vanaf nul beginnen, ga nu ook proberen na het weekend weer de drank helemaal te laten.
Dit begint psychisch zo slopend te worden.

Update 14/09/2014: alle drank uit huis gesmeten, lig nu redelijk duf op de bank.
Morgen is een bezoekje brengen aan mijn dokter.
K
KmindLid
01-01-2024, 00:00
#16
Susanne zei:
En hoe gaat het nu? Al een bezoekje aan je huisarts gebracht? Wat zei hij? Ik snap denk ik wel dat je het als psychisch slopend ervaart, ik zou het een hel vinden om de hele dag niks te doen te hebben. Zonde dat je een terugval heb gehad, maar goed dat je inziet wat dit met je doet. Volg je nog een cursus woedebeheersing? Hoe gaat dat? Misschien wat anders, maar aangezien je pas 20 bent, ben je dit schooljaar nog aan een opleiding begonnen oid?
Klik om te vergroten...

Ik zie mijn huisarts wekelijks. Hij begrijpt ook wel dat ik naar middelen grijp als ik ganse dagen thuis moet zitten mij best verveel. Hoewel hij dit natuurlijk afkeurt.
Ja ik ben 21 ondertussen en ik volg de cursus woedebeheersing nog steeds, maar die loopt sowieso in november af want de Belgische staat stopt met de subsidies voor deze cursussen.
Hoop er toch nog zo veel mogelijk uit te halen als het kan.

Ik ben bezig met mijn middelbare school te voltooien via de examencommissie (weet niet hoe dit in NL heet en/of zoiets in NL ook bestaat). Maar dit gaat heel langzaam voorlopig.
Verder ben ik ingeschreven voor werk in een soort van beschutte werkplaats en ook voor een cursus met daarna oog op werk. Maar in België is pas het hele systeem veranderd blijkbaar en zit dus te kloten met wachtlijsten.

Heb afgelopen week wel geen speed gebruikt. Maandag een jointje gerookt en verder veel gedronken. Maar stoppen met drinken als je constant thuis zit en je je zit te vervelen is heel moeilijk. Waarschijnlijk niet onmogelijk, maar wel extreem moeilijk dan.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#17
ben bezig met mijn middelbare school te voltooien via de examencommissie
Klik om te vergroten...

Jazeker, en ze vervullen precies dezelfde taak als in Belgie. Slaat die cursus woedebeheersing al wat aan? Je gaf zelf trouwens aan dat je vader zwaar schizofreen was, ben jij dat ook of waren je psychose louter pep gerelateerd?
K
KmindLid
01-01-2024, 00:00
#18
leipebaviaan zei:
ben bezig met mijn middelbare school te voltooien via de examencommissie
Klik om te vergroten...

Jazeker, en ze vervullen precies dezelfde taak als in Belgie. Slaat die cursus woedebeheersing al wat aan? Je gaf zelf trouwens aan dat je vader zwaar schizofreen was, ben jij dat ook of waren je psychose louter pep gerelateerd?
Klik om te vergroten...

Deze waren louter pep gerelateerd. Ik denk dat je het fout gelezen hebt trouwens mijn vader is geen schizofreen, narcistisch als de pest wel.

Die cursus woedebeheersing is tot nu toe nog heel oppervlakkig, maar ik ben er zelf wel heel open geweest. Afwachten wat er de volgende keer gezegd zal worden daar.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Deze waren louter pep gerelateerd. Ik denk dat je het fout gelezen hebt trouwens mijn vader is geen schizofreen, narcistisch als de pest wel.
Klik om te vergroten...

Sorry, ik verwarde je inderdaad met een andere post. :wink:
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoe gaat het nu eigenlijk? Ben je nog steeds gestopt? Heb je al wat meer afleiding? Gaat het goed met het inhalen van de middelbare school? En je woedebeheersing? Veel vragen in een :P maar hou je ons nog op de hoogte?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."