leipebaviaan zei:
Op mijn 15de verjaardag beleefde ik mijn eerste amfetaminepsychose.
Een heel bizzare en heftige ervaring. Ik heb er sindsdien nog een 3-tal meegemaakt.
Was je niet bang dat je na 4x een psychose te hebben meegemaakt, de volgende permanent werd? Zou hem daar helemaal kapot om spacen.
Bij de eerste psychose, dacht ik dat mijn beleving weldegelijk de realiteit was.
Na de psychose kom je er dan achter dat er zich in de realiteit iets heel anders heeft afgespeeld.
De tweede psychose, die ongeveer een jaar of twee & half later was ben ik een hele tijd helemaal niet meer bewust geweest (ik kon wel zien, horen, roken, praten) maar mijn besef was verdwenen.
Deze eindigde ook heel abrupt en heeft ook niet lang geduurd.
Bij de derde psychose, die had ik een jaar na nummer 2 met de kerstdagen.
Deze psychose werd wel getriggerd door emotionele crisis in combinatie met amfetaminegebruik.
Ik was toen trouwens wel al beginnen gebruiken die "binge" voor dat ik die emotionele crisis doorging. Deze psychose was ik ook extreem agressief (stoelen, keukenkasten, heel veel glazen voorwerpen gesneuveld, heel veel voorwerpen naar een bepaald persoon liggen gooien, met kerstdag zelf dan was ik wel op het hoogtepunt van mijn agressie en heb mijn moeder een kopstoot verkocht. Mijn moeder stond trouwens los van de emotionele crisis situatie, maar ik had totaal geen controle meer. Vanaf dat punt heb ik wel kunnen beseffen dat ik heel vlug Zyprexa (wat ik altijd wel nog had liggen voor in bepaalde noodgevallen) naar binnen moest werken, toen ook een redelijk dosis Xanax genomen en in mijn bed gaan liggen.
Hierna heb ik nog wel ooit gemerkt dat ik precies weer in die staat van psychose begon te stuwen en die keren ben ik ook direct gestopt met gebruiken, Zyprexa genomen en ook altijd zo snel mogelijk gaan slapen.