Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn amfetamineverslaving

Mijn amfetamineverslaving

36 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
K
KmindLid
01-01-2024, 00:00
#1
leipebaviaan zei:
ben bezig met mijn middelbare school te voltooien via de examencommissie
Klik om te vergroten...

Jazeker, en ze vervullen precies dezelfde taak als in Belgie. Slaat die cursus woedebeheersing al wat aan? Je gaf zelf trouwens aan dat je vader zwaar schizofreen was, ben jij dat ook of waren je psychose louter pep gerelateerd?
Klik om te vergroten...

Deze waren louter pep gerelateerd. Ik denk dat je het fout gelezen hebt trouwens mijn vader is geen schizofreen, narcistisch als de pest wel.

Die cursus woedebeheersing is tot nu toe nog heel oppervlakkig, maar ik ben er zelf wel heel open geweest. Afwachten wat er de volgende keer gezegd zal worden daar.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Deze waren louter pep gerelateerd. Ik denk dat je het fout gelezen hebt trouwens mijn vader is geen schizofreen, narcistisch als de pest wel.
Klik om te vergroten...

Sorry, ik verwarde je inderdaad met een andere post. :wink:
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoe gaat het nu eigenlijk? Ben je nog steeds gestopt? Heb je al wat meer afleiding? Gaat het goed met het inhalen van de middelbare school? En je woedebeheersing? Veel vragen in een :P maar hou je ons nog op de hoogte?
K
KmindLid
01-01-2024, 00:00
#4
Susanne zei:
Hoe gaat het nu eigenlijk? Ben je nog steeds gestopt? Heb je al wat meer afleiding? Gaat het goed met het inhalen van de middelbare school? En je woedebeheersing? Veel vragen in een :P maar hou je ons nog op de hoogte?
Klik om te vergroten...

Tja na het vervallen van mijn voorwaarden is alles wel weer wat lakser geworden.
Toch wel weer afwisselend wat snelle gebruiken, soms hasj roken.
Wel helemaal niet meer gedronken de laatste twee weken.

De cursus "Omgaan met agressie" wou ik zelf wel afmaken, maar omdat ik niet meer onder voorwaarden sta, kan ik die niet verder doen. Heel raar hoe dat in elkaar zit.

School staat de laatste tijd wel op een laag pitje, maar ik heb ook duidelijk naar werk (beschutte werkplaats of iets in die richting) gevraagd om zo een daginvulling te hebben en dat ik dan mijn school in aanvulling hiervan kan doen.
Het is vrij moeilijk om zonder structuur, beetje wakker worden wanneer je wil, je met school bezig te houden. Daarom dat ik ook echt wel naar werk heb gevraagd.

Maar je zit overal in de wacht... En dat is vrij frustrerend.

Wat mij ook is tegengevallen, zijn de nuchtere ("normale") mensen met wie ik toch wel een vriendschap probeerde opbouwen, dat deze mij na een tijdje contact ineens toch helemaal beginnen negeren. En ook heel frustrerend voor mij is dat ik geen verklaring krijg van wat de reden is dat ze ineens toch geen contact met mij meer willen hebben.

Heb deze week wel eindelijk nog eens een goede vriendin (die niet gebruikt), teruggezien.
Ik heb haar door gevangenis en door mijn voorwaarden iets meer als een jaar niet kunnen zien of spreken. Ben hier wel redelijk blij mee.
Zij heeft mij leren kennen in de periode dat ik vollebak aan het shotten was.
En is eigenlijk heel positief over hoe ik mijn leven in die zin toch wel weer op het juiste spoor heb kunnen krijgen.
Injecteren is nu al 1 jaar en 5 maanden geleden ondertussen.
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja lijkt me ook frustrerend ja, wil je eindelijk het juiste doen. Wat bedoel je met het vervallen van je voorwaarden? In ieder geval nog steeds goed hoe je van de drugs af blijft. Hoe heb je die enkele terugvallen ervaren? Was dat eigenlijk zo lekker dat je meer wil, of viel dat mee? En is die vriendin een goede steun? Het is voor haar waarschijnlijk fijn om te zien dat het beter gaat. Ik vind het wel lullig om te horen dat niet gebruikende mensen je nu laten zitten. Zit je eigenlijk op een sport? Dat kan voor heel veel afleiding zorgen (cliche maar waar), en misschien leer je daar wat mensen kennen. In ieder geval volhouden he, wij hier op het forum steunen je
K
KmindLid
01-01-2024, 00:00
#6
Susanne zei:
Ja lijkt me ook frustrerend ja, wil je eindelijk het juiste doen. Wat bedoel je met het vervallen van je voorwaarden? In ieder geval nog steeds goed hoe je van de drugs af blijft. Hoe heb je die enkele terugvallen ervaren? Was dat eigenlijk zo lekker dat je meer wil, of viel dat mee? En is die vriendin een goede steun? Het is voor haar waarschijnlijk fijn om te zien dat het beter gaat. Ik vind het wel lullig om te horen dat niet gebruikende mensen je nu laten zitten. Zit je eigenlijk op een sport? Dat kan voor heel veel afleiding zorgen (cliche maar waar), en misschien leer je daar wat mensen kennen. In ieder geval volhouden he, wij hier op het forum steunen je
Klik om te vergroten...

Ja, maar dat is ook het grote probleem de gevangenissen (en het leven erna), toch zeker in België.
Je zit uiteindelijk met strafblad wat het vinden van werk toch wel serieus moeilijker maakt.
En ja ik ben nu vrij in afwachting tot mijn proces, hier waren in het begin een hele hoop voorwaarden aan verbonden (urinetesten elke week, meldingsplicht, justitieassistent (reclasseringsambtenaar), CAD, cursus omgaan met agressie, avondklok (tussen 22h en 6h de woning niet verlaten), etc.
En die hebben ze nu niet meer opnieuw verlengd.

Ja, ik vind gebruiken nog steeds wel "fijn", maar gebruik bij mij is heel erg gedreven door de mate van waarin ik met verveling te kampen zit. Wat veel en vaak is.

Ja, die vriendin was vorige week ook nog eens op bezoek geweest hier.
Spreek haar wel geregeld. En bij haar is het ook helemaal niet het geval dat ze mij heeft laten vallen eigenlijk. Ook omdat ze in de zaak van mijn geweldsdelict, ook verhoord was geweest etc.
Zij is ook lang de vriendin geweest van een mededader uit die zaak. En ja heel gecompliceerde situatie. Zij kreeg dan ook bedreigingen van hem dat ze mij niet meer mocht schrijven, en hij had daarnaast haar dan heel erg bang voor mij proberen te maken.
Want ik zou haar ook zonder aarzeling vermoorden en gelijkaardige teksten.
Ik heb haar zelfs nog een brief geschreven, nadat haar (ex-)vriend van gevangenis was overgeplaatst omdat hij bijkomend verklaard had dat hij bedreigd werd door mij en ook door mensen die ik kende in de gevangenis.
Maar ik heb hem echt nooit bedreigd of laten bedreigen. Ik zou ook niet in kunnen zien waarom ik dat zou gedaan hebben toen. Hij heeft toen ook in die verklaring, heel veel schuld in mijn schoenen proberen schuiven en zelf een slachtoffer proberen uithangen.
En daarin had ik al duidelijk gezegd tegen haar van ik wil vrienden blijven met jou, ook al is dat nu misschien niet praktisch haalbaar. Dat dat moeilijk zou zijn dan begreep ik zelf ook wel.

Maar haar moeder heeft die brieven dus blijkbaar tussen de post uitgenomen en de vuilbak ingesmeten blijkt nu.
Heb haar nu ook bepaalde delen van het dossier uitgelegd en haar ook enkele dingen laten lezen.
Want veel van die dingen wist zij dus helemaal niet of ze hadden haar een andere "waarheid" verteld. Ik kan met documenten uit het echte dossier laten zien en lezen.

Zij was eigenlijk ook wel de enige vriend/vriendin die totaal niet gebruikt die ik de afgelopen laatste paar jaar nog heb gehad. En zij heeft mij in mijn (toch wel ergste) periode in mijn leven meegemaakt, spuiten zetten waar zij bij was en van die dingen waren toen ook (voor mij) de normaalste zaak van de wereld. Zij heeft mij zelfs nog redelijk vaak geholpen als ik zelf echt weer geen ader kon vinden en dan hielp ze mij wel met eentje te zetten.
Ik heb daar ergens ook wel een heel erg slecht gevoel bij achteraf bekeken, heb haar dit toen ook al ooit gezegd en vorige week ook nog eens.
Zeker omdat zij toch jonger is als mij (wel heel erg volwassen voor haar leeftijd).
Maar toch ga ik er wel van uit dat dit soort dingen toch een redelijke impact en redelijk schokkerend effect moeten hebben gehad.
Maar in die tijd was mijn denken zodanig gefocussed op mijn drugs (ofja shot), dat ik ook in de aanloop naar een injectie, heel veel van mijn zelfcontrole verloor, ook mijn zelfrespect (met name naar mijn lichaam toe, ik draag mijn littekens nog steeds), mijn schaamtegevoel ook bijna helemaal kwijt was. En ik mij dit dan ook telkens pas achteraf zelf besefte.

Ik blijf er zelf ook bij, ik heb iets fout gedaan. Maar ik kan nu de klok ook niet meer terugdraaien. Alles is nu eenmaal gebeurd zoals het is gebeurd.
En dit soort zaken mogen ook gewoon nooit nog eens gebeuren.
Ik heb ook sinds ik vrij ben ook geen enkele uiting van fysieke agressie meer gehad.
Verbaal ben ik nog wel eens agressief, maar dit komt eerder dan eens tot uiting in een gesprek met duistere, sarcastische humor.

Voor ik vast kwam te zitten had ik de laatste 5 jaar, ook nog maar heel zelden last gehad van fysieke agressie die tot uiting kwam. Ik zou mijzelf eerlijk gezegd ook niet beschrijven als een vechtersbaasje (of iets in die richting), ik ben ook best wel een prater, iemand die naar oplossingen probeert te zoeken als er problemen zijn. Maar heel soms komt die andere kant toch weer in een opwelling bovendrijven.
En hier ben ik ook wel best bang en bezorgd om, want nu gaat het wel weer een hele tijd heel stabiel (zoals het vorige ook wel al een paar keer was;
Maar ik heb die cursus "omgaan met agressie" niet kunnen afmaken.
En ik weet persoonlijk ook niet direct een instantie of psycholoog die hier specifiek mee werkt.
Plus daarnaast moet ik mij echt wel oké voelen bij die psycholoog/hulpverlener, ik heb genoeg psychologen/psychiatrische verpleging/begeleiders/hulpverleners, etc gehad.

En daar zitten mij een heel pak (Toch wel minstens 80 procent) helemaal niet geschikt zijn voor hun job. Ik verwacht toch wel een redelijke basiskennis over drugs/middelen bij psychologen (wat ik extreem voor psychologen die dan ook nog eens constant met verslaafden moeten werken).
Ik zal hier een voorbeeldje van geven van toen ik nog in de psychiatrie van Tienen zat.
Mijn persoonlijke psycholoog daar beweerde ooit in een gesprek met mij, waar mijn moeder ook bij aanwezig was dat onder andere GHB behoorde tot de "amfetaminen" en nog enkel van die uitspraken waar ik toen als 16 jarige echt de stuipen op mijn lijf kreeg.
Mijn moeder wist zelfs dat die man complete onzin uit aa het kramen was en heeft daar ook nog serieus over geklaagd.
En dan hebt ge altijd de rest van het personeel daar die met een uitleg afkomen van "ja, maar zo een specifieke dingen moet die man toch niet weten om zijn vak uit te voeren".
Ja ik vind als ge met verslaafden bezig zijt, ge toch wel om te beginnen moet weten wat de middelen zijn waaraan de patiënten een verslaving hebben, hoe deze middelen werken (effecten op het lichaam, effecten op de geest, werking op de neurotransmitters, etc)

En nee ik zit niet op een sport. Ik ga soms wat voetballen met een vriend van mij.
Ik heb ook een tijdje wat proberen lopen (rennen), maar dit is echt marteling voor iemand die toch dik meer als 100kg gewicht meedraagt. Dit is heel zwaar op mijn enkels en knieen.
Dit is trouwens tegenover de afgelopen 10 jaar ongeveer toch wel al een redelijke goede stap vooruit. Want buiten zaalvoetbal in schoolverband toen ik een jaar of 15 was, heb ik eigenlijk helemaal niets qua sport gedaan. Buiten dan wandelen (als je dit ook als sport ziet...), dat is wel iets wat ik vaak deed de laatste 5 jaar, en iets wat ik nu ook nog steeds doe.

Ik probeer zeker wel vol te houden, maar in deze omstandigheden (geen werk, verveling, etc) is het voor mij persoonlijk bijna onmogelijk om het gebruik aan de kant te zetten.
Maar met drank ben ik nog steeds helemaal gestopt, heb ook al meermaals een pintje ofzo aangeboden gekregen, telkens nee bedankt.
Ook nog sos aangeboden gekregen vandaag (is nu wel een middel dat ik echt niet snel zal nemen), maar toch hier ook netjes voor bedankt.
Het is nu voornamelijk mijn amfetaminegebruik (ik ga niet zeggen onder controle of dat ik gecontroleerd gebruik, of iets dergelijks) wat terug mijn "grote" probleem aan het worden is.
Ik probeer wel zoveel mogelijk te doen om geen extreme periodes meer aan één stuk wakker te zijn zoals vroeger eigenlijk heel gewoon was op den duur.
Buiten ooit eens één nachtje, en tot nu toe een tweetal weekends toch wel het ganse weekend. Kan ik het redelijk in toom houden, ook op weekdagen als ik dan gebruikt heb toch wel stil staan bij dat ik toch wel zou willen slapen die nacht. En eigenlijk lukt dit toch wel aardig.
Ik wil ook niet in die sleur van een amfetamineverslaving terecht komen terug.
Met serieuze uitputting & een tekort aan vitaminen/voedingstoffen toch wel als voornaamst gevolg. En moest er dan eens werk zijn eindelijk, zal ik wel even mij terug moeten aanpassen aan een ritme en een paar dagen goed extra rust nemen.
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#7
En hoe gaat het nu met je? Wacht je op een proces? Waarvoor eigenlijk?
Wat ik me bedacht, is dat je misschien een hond moet nemen. Ik vind het zelf heel fijn om mijn hond uit te laten. Dit werkt soort van mediterend en ik voel me zelf ook uitgelaten. Dit kan een stap zijn naar een gezondere leefstijl en een betere conditie. Ik kan me voorstellen dat als je 100+ kilo weegt dat er een drempel is om te gaan sporten. Ook kan je een hele hechte band opbouwen met je hond, mijn hond is echt mijn beste vriend (ook cliché maar waar).
En met die vriendin? Steunt zij je nog steeds? En heb je nog vaak met die vriend te maken?
Ik vind overigens ook dat een hulpverlener zekere basiskennis moet hebben. Ik moest zelf een keer praten met een vrouw die nieteens wist was bad gaan is, en ze was ook hoogop 2 jaar ouder dan ik. Dus ik snap dat je een therapeut zoekt die je serieus kan nemen. Maar ik denk wel dat het erg belangrijk is dat je dit doet, en dat je een therapeut niet onterecht afdoet als slecht, bij wijze van smoes.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nou?
K
KmindLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja was hier al even niet meer geweest.
Voor drugsfeiten veroordeeld tot 12 maand voorwaardelijk en 6000 boete ook voorwaardelijk.
Vrijdag is de andere zaak aan de beurt.

Susanne zei:
En hoe gaat het nu met je? Wacht je op een proces? Waarvoor eigenlijk?
Wat ik me bedacht, is dat je misschien een hond moet nemen. Ik vind het zelf heel fijn om mijn hond uit te laten. Dit werkt soort van mediterend en ik voel me zelf ook uitgelaten. Dit kan een stap zijn naar een gezondere leefstijl en een betere conditie. Ik kan me voorstellen dat als je 100+ kilo weegt dat er een drempel is om te gaan sporten. Ook kan je een hele hechte band opbouwen met je hond, mijn hond is echt mijn beste vriend (ook cliché maar waar).
En met die vriendin? Steunt zij je nog steeds? En heb je nog vaak met die vriend te maken?
Ik vind overigens ook dat een hulpverlener zekere basiskennis moet hebben. Ik moest zelf een keer praten met een vrouw die nieteens wist was bad gaan is, en ze was ook hoogop 2 jaar ouder dan ik. Dus ik snap dat je een therapeut zoekt die je serieus kan nemen. Maar ik denk wel dat het erg belangrijk is dat je dit doet, en dat je een therapeut niet onterecht afdoet als slecht, bij wijze van smoes.
Klik om te vergroten...

Ja deze vrijdag wordt die zaak eindelijk behandeld. Vrij zwaar geweldsdelict, samen met nog 2 mededaders. Gelukkig heeft het slachtoffer geen blijvende letsels ofzo opgelopen, enkel esthetische schade.

Ik hou enorm van dieren, ik ben meer een kattenpersoon en toen ik vrij kwam heb ik ook de kat van een hele goede vriend anderhalve maand bij mij gehad.
En in mijn appartement nu mogen huisdieren niet. Ik zou op termijn als ik ooit verhuis ofzo wel zeker nog eens overwegen om er dan zelf eentje te nemen.

En die vriendin, ja ik spreek ze nog wel eens maar daar zitten toch wel vaak redelijke periodes tussen. Ja mijn vriend waar ik mee ging sporten, spreek ik nog wel geregeld. Maar die zit op kot (studentenkamer) dus die is nu ook nog maar 2 weekends per maand nog thuis.
Ik heb zo wel wat vrienden waar ik toch wel vast wat contact blijf houden, ooit wat meer, ooit wat minder, ik heb zelf ook ooit een periode dat ik mij liever afzonder.
Wel terug contact met een andere vriendin, die ook niet gebruikt en zij komt dan meestal een avond in het weekend. En dat heeft voor mij dan ook weer als voordeel dat ik zelf ook niet gebruik dan.
K
KmindLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vrijdag toch een beetje een zware dag gehad.
OM had 7 jaar celstraf gevraagd voor mij.
Uitspraak volgt volgende maand.

Blijft nu opeens wel van alles stimulerend af.
Wil voornamelijk slapen om de tijd door te komen.
En zo verplaatst mijn probleem zich toch weer een beetje.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heftig man! Het lijkt me heel moeilijk in jouw situatie maar probeer de moed erin te houden!

Acon zei:
Blijft nu opeens wel van alles stimulerend af.
Wil voornamelijk slapen om de tijd door te komen.
En zo verplaatst mijn probleem zich toch weer een beetje.
Klik om te vergroten...

Respect..

Keep it up!
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#12
ja, al klinkt de situatie uitzichtloos, van de stimulerende middelen afblijven. Ik snap dat de situatie helemaal fucked up is, maar houdt vol!
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Goed dat je probeert om niet weer verslaafd te raken. Keep up the good work!!! Gewoon doorzetten!!
Jammer dat je verwikkeld bent in een rechtzaak. Middelengebruik lost hierin niets op, kan je problemen alleen maar verergeren. Dus verstandig besluit om niets te gebruiken.

Vraag me toch sterk af hoe erg je iemand moet mishandelen zodat het OM 7 jaar eist? OM doet dat vast niet zomaar. Al ken ik de details natuurlijk niet. Ik veroordeel je ook verder niet. Het uitzicht op detentie blijft hoe dan ook klote. No matter wat er ook gebeurt is. Celstraf helpt je verder ook weinig. Ik ken echt niemand die beter is geworden door celstraf.
K
KmindLid
01-01-2024, 00:00
#14
dubbel0seven zei:
Goed dat je probeert om niet weer verslaafd te raken. Keep up the good work!!! Gewoon doorzetten!!
Jammer dat je verwikkeld bent in een rechtzaak. Middelengebruik lost hierin niets op, kan je problemen alleen maar verergeren. Dus verstandig besluit om niets te gebruiken.

Vraag me toch sterk af hoe erg je iemand moet mishandelen zodat het OM 7 jaar eist? OM doet dat vast niet zomaar. Al ken ik de details natuurlijk niet. Ik veroordeel je ook verder niet. Het uitzicht op detentie blijft hoe dan ook klote. No matter wat er ook gebeurt is. Celstraf helpt je verder ook weinig. Ik ken echt niemand die beter is geworden door celstraf.
Klik om te vergroten...

Het slachtoffer heeft bij een bepaalde handeling brandwonden opgelopen. De situatie was hectisch, iedereen was wel opgefokt. Blijkbaar zaten mijn mededaders serieus aan de anabolen tijdens de feiten. En ja, die eerder genoemde handeling is niet gegaan is dus anders verlopen dan wat eigenlijk mijn bedoeling was.

Ja, ik wil hier verder niet te specifiek over praten publiekelijk.
En overigens is de eis van het OM ook echt wel buitengewoon hoog voor wat er feitelijk gebeurd is, heb ik van meerdere advocaten, etc. gehoord.
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als je er verder niet over wil praten, hoeft dat niet natuurlijk. Sowieso veroordelen wij je niet, iedereen maakt wel eens fouten. Als de eis buitengewoon hoog is voor wat je heb gedaan, zal de rechter daar wel van afwijken toch?

Hoe gaat het verder met je? Hoe lang heb je nu al niet gebruikt? Volg je nog een cursus woedebeheersing? En heb je dat met die examencommissie al geregeld? Ik begrijp niet helemaal hoe dat zit maar je bent toch pas 21? Dat is een prima leeftijd om nog naar school te gaan. Dan heb je ook een beetje een daginvulling en je leert wat mensen kennen. Heb je enig idee wat je wil met je leven? Wat je misschien zou willen worden? Anders is er vast wel iemand die je daarin advies kan geven en kan helpen.

En hoe gaat het met die vriendin? En andere mensen in je omgeving? Word je nog veel gesteund?

Veel vragen ineen, ik weet het :P Maar schrijf alles maar goed van je af, en sowieso steunen wij je :)
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bedankt voor het delen, heftig verhaal.

Ik wens je veel sterkte toe en hoop dat het je lukt om clean te blijven.
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heftig verhaal man. Goed dat je er mee stopt, een goede stap in de richting van een beter leven.
Ik wens je echt heel erg veel succes, als dit forum je steunt, aarzel niet om te posten!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."