Re: Necotine, eind in zicht?
Mijn grootste tip, lees het boek of luister naar het luisterboek van Allen Carr. Het lijkt in het begin misschien simpelweg hameren, maar uiteindelijk raak je toch overtuigd door het boek. Hij laat je stoppen door middel van overtuiging, niet door wilskracht.
Ik ben zo'n 2 jaar geleden door dat boek gestopt voor een half jaar en toen helaas een keer heel erg dronken geweest en wederom begonnen met roken. Een maand geleden ben ik ook weer gestopt, nog steeds probleemloos.
Als je op wilskracht stopt, dan verbied je jezelf eigenlijk iets wat je lekker vind en wordt het verlangen groter. Als je stopt door middel van overtuiging, geloof je er heilig in dat je die troep niet meer nodig hebt en dan is het niet meer iets lekkers wat je jezelf verbied maar een slechte gewoonte waar je vanaf bent.
Binnen 1 week ben je de nicotine kwijt, binnen drie weken zijn je hersenen weer op normaal peil. Donderdag is al de nicotine weer uit je lichaam dus dat is al een hele stap die het makkelijker maakt!
Als je trek krijgt in een sigaret, ga iets doen en stel het zo lang mogelijk uit. Ga bijvoorbeeld douchen of de afwas doen o.i.d. Je hebt dan even de tijd om weer bij zinnen te komen en jezelf te beheersen. Vertel jezelf altijd dat roken onzin is. Het is niet lekker, de nicotine geeft je het gevoel dat het lekker is.
Donderdag ben je al een week gestopt, waarom weer beginnen als je het eigenlijk niet wilt
Succes
EDIT
nog een tip, probeer je dopamineniveau zo min mogelijk te beïnvloeden. Dat maakt het een stuk makkelijker. Vermijd dus dingen als suiker, cafeïne, speed, coke enz. Als je dopamine in balans is heb je minder trek