#1
Voor sommigen een controversieel en onbespreekbaar topic, voor anderen een mogelijke uitlaatklep en inspiratie voor anderen; verslaving.
Verslaving is een breed begrip, dus het maakt niet uit of het een heroïne addictie betreft, een freemium game verslaving waar je compleet op leegloopt, of iets anders waar je simpelweg niet vanaf kunt blijven.
Voel je vrij om er hier over te posten (of niet dus) en verbreed je kennis met andermans persoonlijke ervaringen. Dit kan zo kort of uitgebreid als je zelf wilt, variërend van slechts het benoemen van de verslaving en de duur ervan, tot het beschrijven van het beginpunt tot het heden om een alomvattend beeld te schetsen van de ontwikkeling van de verslaving. Waardoor komt het dat je ergens maar niet vanaf komt? Is het een lichamelijke verslaving; een geestelijke verslaving; maskeert of onderdrukt het onderliggende (psychologische) problematiek; is het simpelweg een routinecyclus die ingebakken zit in je dagelijkse leven waar je niet van afkomt? Je kunt het hier delen.
Dit topic is overigens niet bedoelt om andere forum members en guests af te raden om drugs, andere genotsmiddelen en bepaalde entertainment producten te gebruiken. Je bent in principe vrij om dat wel te doen, maar dan lijkt het mij wel fair dat je dan ook wat uitgebreider uitweidt over je eigen consumptie ter onderbouwing van zo'n advies/oproep. Ik denk dat het belangrijk is om consumptiemisbruik uit twee invalshoeken te zien: de gebruiker en het product zelf. Blame je het product wat je misbruikt, of blame je jezelf en ben je ervan overtuigd dat het prima recreatief te gebruiken is?
Respecteer elkaar en ieders eigen leed. Elkaar veroordelen is niet erg open minded en een post in dit topic bevestigt, op een enkele uitzondering na, al dat de poster beseft dat hij/zij met een probleem kampt of heeft gekampt.
Succes allemaal en gebruik dit topic in je voordeel.
Verslaving is een breed begrip, dus het maakt niet uit of het een heroïne addictie betreft, een freemium game verslaving waar je compleet op leegloopt, of iets anders waar je simpelweg niet vanaf kunt blijven.
Voel je vrij om er hier over te posten (of niet dus) en verbreed je kennis met andermans persoonlijke ervaringen. Dit kan zo kort of uitgebreid als je zelf wilt, variërend van slechts het benoemen van de verslaving en de duur ervan, tot het beschrijven van het beginpunt tot het heden om een alomvattend beeld te schetsen van de ontwikkeling van de verslaving. Waardoor komt het dat je ergens maar niet vanaf komt? Is het een lichamelijke verslaving; een geestelijke verslaving; maskeert of onderdrukt het onderliggende (psychologische) problematiek; is het simpelweg een routinecyclus die ingebakken zit in je dagelijkse leven waar je niet van afkomt? Je kunt het hier delen.
Dit topic is overigens niet bedoelt om andere forum members en guests af te raden om drugs, andere genotsmiddelen en bepaalde entertainment producten te gebruiken. Je bent in principe vrij om dat wel te doen, maar dan lijkt het mij wel fair dat je dan ook wat uitgebreider uitweidt over je eigen consumptie ter onderbouwing van zo'n advies/oproep. Ik denk dat het belangrijk is om consumptiemisbruik uit twee invalshoeken te zien: de gebruiker en het product zelf. Blame je het product wat je misbruikt, of blame je jezelf en ben je ervan overtuigd dat het prima recreatief te gebruiken is?
Respecteer elkaar en ieders eigen leed. Elkaar veroordelen is niet erg open minded en een post in dit topic bevestigt, op een enkele uitzondering na, al dat de poster beseft dat hij/zij met een probleem kampt of heeft gekampt.
Succes allemaal en gebruik dit topic in je voordeel.
