Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeeneesmiddel wietverslaving

Geeneesmiddel wietverslaving

34 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat is dan de beknopte titel om de inhoud weer te geven, daarbij staat er geneesmiddel en niet geneesmiddelen, iets dat aangeeft dat het om één middel gaat (wat strookt met de openingspost).

Natuurlijk kun je in een topic breder praten dan hetgeen de topic-starter voor ogen had, de reactie van Exceptional Insight lijkt mij vooral op de openingspost te slaan. :wink:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Desperado070 zei:
Exceptional Insight zei:
De ene verslaving inruilen voor de volgende. Uitstekend plan!
Klik om te vergroten...
Als jij diazepam of anderen medicatie gebruikt om de afkickverschijnselen te verminderen.
Sinds we weten dat de hevige afkickverschijnselen al weg zijn na een week bij wiet.
Is het niet een verslaving om ruilen voor een verslaving, want na een week ben je niet verslaaft aan diazepam.
Klik om te vergroten...
Het ging hier echter om ketamine. En een week is meer dan genoeg tijd om een voorliefde voor een nieuwe drug te ontwikkelen. Ik zeg niet dat het gebeurt, maar een weekje cold turkey afzien verkleint die kans aanzienlijk.
D
Desperado070Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Fool zei:
Dat is dan de beknopte titel om de inhoud weer te geven, daarbij staat er geneesmiddel en niet geneesmiddelen, iets dat aangeeft dat het om één middel gaat (wat strookt met de openingspost).

Natuurlijk kun je in een topic breder praten dan hetgeen de topic-starter voor ogen had, de reactie van Exceptional Insight lijkt mij vooral op de openingspost te slaan. :wink:
Klik om te vergroten...

En dat bedoel ik ook met er zijn meer wegen naar rome.
Het gaat hier om middelen die je helpen om te stoppen met blowen.
(om de afkickverschijnselen te verminderen of zelfs weg te halen)
Had ik nou over koetjes en kalfjes gepraat had ik je eerste berichtje begrepen.
Maar we praten nog steeds in dezelfde genre.
En zeggen dat het hier gaat om een geneesmiddel en niet geneesmiddelen.
Is wel een beetje overdreven, dan kan ik ook zeggen dit is een geneesmiddel.
Samen zijn het geneesmiddelen, maar apart van elkaar is het een middel.
Weet niet of je de gezegde mieren neuken kent, maar daar lijkt dit op.

Exceptional Insight zei:
Desperado070 zei:
Als jij diazepam of anderen medicatie gebruikt om de afkickverschijnselen te verminderen.
Sinds we weten dat de hevige afkickverschijnselen al weg zijn na een week bij wiet.
Is het niet een verslaving om ruilen voor een verslaving, want na een week ben je niet verslaaft aan diazepam.
Klik om te vergroten...
Het ging hier echter om ketamine. En een week is meer dan genoeg tijd om een voorliefde voor een nieuwe drug te ontwikkelen. Ik zeg niet dat het gebeurt, maar een weekje cold turkey afzien verkleint die kans aanzienlijk.
Klik om te vergroten...

Natuurlijk is het slimmer om helemaal geen drugs te gebruiken.
All moet je wel weten dat niet iedereen voor de zelfde reden blowd.
Waardoor het voor de één makkelijker is dan een ander.
Als je dan er iets voor kan gebruiken om het makkelijker te maken zie ik daar het probleem niet van.
Slik 2 pillen per dag van 5 mg, ochtend en avond.
Dus het is hier ook geen grote hoeveel heden waar we het over hebben.
Daarnaast is het makkelijker om af te bouwen daarmee.
Dan te minderen met blowen, ken mezelf als ik een gram heb moet ie op...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Desperado070 zei:
Fool zei:
Dat is dan de beknopte titel om de inhoud weer te geven, daarbij staat er geneesmiddel en niet geneesmiddelen, iets dat aangeeft dat het om één middel gaat (wat strookt met de openingspost).

Natuurlijk kun je in een topic breder praten dan hetgeen de topic-starter voor ogen had, de reactie van Exceptional Insight lijkt mij vooral op de openingspost te slaan. :wink:
Klik om te vergroten...

En dat bedoel ik ook met er zijn meer wegen naar rome.
Het gaat hier om middelen die je helpen om te stoppen met blowen.
(om de afkickverschijnselen te verminderen of zelfs weg te halen)
Had ik nou over koetjes en kalfjes gepraat had ik je eerste berichtje begrepen.
Maar we praten nog steeds in dezelfde genre.
En zeggen dat het hier gaat om een geneesmiddel en niet geneesmiddelen.
Is wel een beetje overdreven, dan kan ik ook zeggen dit is een geneesmiddel.
Samen zijn het geneesmiddelen, maar apart van elkaar is het een middel.
Weet niet of je de gezegde mieren neuken kent, maar daar lijkt dit op.
Klik om te vergroten...
Daar ben ik het niet mee eens, ik probeer helemaal niet te drammen om hoe iets precies neergezet is. Ik wil je alleen maar duidelijk maken dat Exceptional Insight waarschijnlijk doelt op de openingspost (dus over ketamine) en dat een reactie op hem waarbij je ingaat op diazepam niet relevant is.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#5
in mijn eerdere post vroeg ik eigenlijk om je bron, die meld dat wiet lichamelijk verslavend is, en dat geestelijke ontwenningsverschijnselen zich niet fysiek kunnen uiten.

ik zeg niet dat stoppen met blowen zonder problemen gaat, maar ik heb wel mijn twijfels over de feiten zoals je ze stelt.
D
Desperado070Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Fool zei:
... ik probeer helemaal niet te drammen om hoe iets precies neergezet is. Ik wil je alleen maar duidelijk maken dat Exceptional Insight waarschijnlijk doelt op de openingspost (dus over ketamine) en dat een reactie op hem waarbij je ingaat op diazepam niet relevant is.
Klik om te vergroten...
ahh, Fool miscommunicatie dan.
hou nog steeds van je hoor! :flushed: :P lol
is meer ik begon erover, werd een vraag op gesteld en van het één komt it ander. :tearsofjoy:

MeejheM zei:
in mijn eerdere post vroeg ik eigenlijk om je bron, die meld dat wiet lichamelijk verslavend is, en dat geestelijke ontwenningsverschijnselen zich niet fysiek kunnen uiten.

ik zeg niet dat stoppen met blowen zonder problemen gaat, maar ik heb wel mijn twijfels over de feiten zoals je ze stelt.
Klik om te vergroten...

nee het is niet echt een bron.
het is gewoon dat ik het raar vind dat een geestelijke verslaving lichamelijke effect kan hebben.
zoals bij diazepam weten we voor een feit dat het lichamelijke verslaven is.
maar heel veel dingen komen overeen, zoals als je stop met diazepam begin je te trillen.
heb je het ene moment ijs koud dan weer warm, beetje te vergelijken met bezweet wakker worden.
Het is niet zo van ja hier http://www.bron.nl ofzo :P
het is meer van eigen ervaring met het stoppen met blowen wat ik all vaak heb gedaan.
jammer genoeg zonder succes (tot nu toe, hopelijk verandert dat).
maja zoals ik ook all eerder zij is stress dood oorzaak nummer 1.
dus ja geestelijk kan lichamelijk beïnvloeden.
ik vind het gewoon een beetje vaag, als je begrijpt wat ik bedoel. :rolleyes:

(• lichamelijke klachten zoals zweten, trillen, kou en hoofdpijn)
G
Ganjaman181Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik had geen enkele drang maar ik leefde wel weer naar een joint toe dus rookte er na een dag ofzo weer een. Ik week mijn tabbak voortaan waarschijnlijk scheelt dit.
En trouwens ja ik vindt je een zwakke geest als je na een keer keta verslaafd bent. Of wil je zegge dat je dan sterk in de schoenen staat?
D
Desperado070Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ganjaman181 zei:
Ik had geen enkele drang maar ik leefde wel weer naar een joint toe dus rookte er na een dag ofzo weer een. Ik week mijn tabbak voortaan waarschijnlijk scheelt dit.
En trouwens ja ik vindt je een zwakke geest als je na een keer keta verslaafd bent. Of wil je zegge dat je dan sterk in de schoenen staat?
Klik om te vergroten...
Nooit zelf gebruikt maar iemand zwak te noemen zonder zijn geschiedenis te kennen vind ik niet kunnen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Desperado070 zei:
Fool zei:
... ik probeer helemaal niet te drammen om hoe iets precies neergezet is. Ik wil je alleen maar duidelijk maken dat Exceptional Insight waarschijnlijk doelt op de openingspost (dus over ketamine) en dat een reactie op hem waarbij je ingaat op diazepam niet relevant is.
Klik om te vergroten...
ahh, Fool miscommunicatie dan.
hou nog steeds van je hoor! :flushed: :P lol
is meer ik begon erover, werd een vraag op gesteld en van het één komt it ander. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Gelukkig. :P
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
SirErick zei:
het maakt serieus geen ene fuck uit wat je leeftijd, geslacht, afkomst, opleidingsniveau, financiële status, levens- en/of geloofsovertuiging, politieke voorkeur en dergelijke is.
Klik om te vergroten...
Ik dacht dat mensen die op jongere leeftijd begonnen met drugs/alcoholgebruik meer kans hadden er verslaafd aan te raken?
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fool zei:
SirErick zei:
het maakt serieus geen ene fuck uit wat je leeftijd, geslacht, afkomst, opleidingsniveau, financiële status, levens- en/of geloofsovertuiging, politieke voorkeur en dergelijke is.
Klik om te vergroten...
Ik dacht dat mensen die op jongere leeftijd begonnen met drugs/alcoholgebruik meer kans hadden er verslaafd aan te raken?
Klik om te vergroten...
Ja, dat is (meestal) ook zo. Maar goed, het punt wat ik wilde maken is dat iedereen verslaafd kan raken en dat de uitspraak die member "Ganjaman181" deed nergens op sloeg.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
SirErick zei:
het punt wat ik wilde maken is dat iedereen verslaafd kan raken en dat de uitspraak die member "Ganjaman181" deed nergens op sloeg.
Klik om te vergroten...
Daar ben ik het helemaal mee eens! :)
D
Desperado070Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Met alle respect, je naam is Ganjaman.
En waarschijnlijk ga je me vertellen dat je niet of nooit verslaaft eraan bent geweest.
Houd jezelf niet voor de gek man...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Desperado070 zei:
Met alle respect, je naam is Ganjaman.
En waarschijnlijk ga je me vertellen dat je niet of nooit verslaaft eraan bent geweest.
Houd jezelf niet voor de gek man...
Klik om te vergroten...
In zijn openingspost zegt hij al langer te worstelen met het blowen, dus van enige verslaving lijkt mij wel sprake. Wat hij vervolgens over keta zegt en dat te overwegen om het blowen te onderdrukken, tja daar ben ik het ook niet mee eens.
D
Desperado070Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Psychedelibee zei:
Desperado070 zei:
Met alle respect, je naam is Ganjaman.
En waarschijnlijk ga je me vertellen dat je niet of nooit verslaaft eraan bent geweest.
Houd jezelf niet voor de gek man...
Klik om te vergroten...
In zijn openingspost zegt hij al langer te worstelen met het blowen, dus van enige verslaving lijkt mij wel sprake. Wat hij vervolgens over keta zegt en dat te overwegen om het blowen te onderdrukken, tja daar ben ik het ook niet mee eens.
Klik om te vergroten...

"ik had geen enkele drang maar ik leefde wel weer naar een joint toe dus rookte er na een dag ofzo weer een."

Ik ben niet verslaafd maar vond het gevoel wel fijn dus rookte weer een jointje

Je verslaving toe geven is de eerste stap, daarna er echt mee willen stoppen de 2e.
Daarna begin je pas, Hij is ook eens begonnen met zijn eerste jointje.
En sinds dien heeft dit hem toch op korte of lange termijn bijgehouden en zit hij er nu aan vast.
Je weet dat ze keta bij dieren met een spuit naar binnen schieten voor een operatie he?
Ga naar de doctor en vraag zijn advies wat zou helpen, ga desnoods naar een drugsdeskundige voor de medicatie voor jou.
Oxazepam en Diazepam zijn betere middelen met het zelfde effect.
All behoud je je verstand en controle over je lichaam.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."