Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeeneesmiddel wietverslaving

Geeneesmiddel wietverslaving

34 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ganjaman181 zei:
ik vindt je een zwakke geest als je na een keer keta verslaafd bent. Of wil je zegge dat je dan sterk in de schoenen staat?
Klik om te vergroten...
Just for the record, ben jij serieus van mening dat verslaafden allemaal sukkels zijn die geen grenzen kennen en dat ze zwak in hun schoenen zouden staan? Welnu, die denkfout maken wel meer mensen met alle gevolgen van dien. Verslaving is een bitch die niet aan discriminatie doet: het maakt serieus geen ene fuck uit wat je leeftijd, geslacht, afkomst, opleidingsniveau, financiële status, levens- en/of geloofsovertuiging, politieke voorkeur en dergelijke is. Met andere woorden: iedereen kan verslaafd raken aan drugs. Ja, jij dus ook. Hoe vaker je drugs gebruikt, hoe groter je het risico loopt om eraan verslaafd te raken.
G
Ganjaman181Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik worstel al een tijdje met blowen en vooral met de shag ( omdat ik niet rook verder ) en ik ben ergens achter gekomen na een avondje keta heb ik de volgende dag geen enkele drang naar een joint.
Hoe dit kan weet ik niet, maar wilde dit toch delen aangezien ik er graag achter wil komen.
Ook als tip voor mensen met een blowverslaving misschien helpt het bij jullie ook.
Wil natuurlijk niemand ergens aan leten beginnen en houd in gedachten dat keta van zichzelf ook verslavend kan zijn.
b
btardLid
01-01-2024, 00:00
#3
Aangezien ketamine slechter, gevaarlijker en verslavender is dan wiet, is dit een heel slecht idee. Maar dat begrijp jezelf ook neem ik aan.
G
Ganjaman181Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Alsof je na één keer meteen verslaafd bent, dan ben je wel een hele zwakke geest los daarvan is wietverslaving niet echt vergelijkbaar met keta. Maar ik zij duidelijk wil niemand dit aanraden vroeg me meer af hoe dit kan en of iemand het herkent.
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je al aan een drug verslaafd bent en dus waarschijnlijk verslavingsgevoeliger bent dan de gemiddelde medemens is het natuurlijk een top idee die verslaving te 'genezen' dmv een andere, heftigere drug. Strak plan ook om anderen dit aan te raden. :P
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ganjaman181 zei:
Alsof je na één keer meteen verslaafd bent, dan ben je wel een hele zwakke geest
Klik om te vergroten...

Cannabis is voor zover bekend enkel geestelijk verslavend. Dus om gelijk met termen als 'zwakke geest' te gaan smijten als je zelfverklaard wietverslaafde bent is wellicht wat kortzichtig.

Ganjaman181 zei:
vroeg me meer af hoe dit kan en of iemand het herkent.
Klik om te vergroten...

Dat snapte ik ook wel uit je tekst, maar een ander misschien niet. Daarom, pas op voordat anderen uit jouw tekst op denken te maken dat hun lijn keta verantwoord is omdat ze dan minder blowen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ganjaman181 zei:
Ik worstel al een tijdje met blowen en vooral met de shag ( omdat ik niet rook verder ) en ik ben ergens achter gekomen na een avondje keta heb ik de volgende dag geen enkele drang naar een joint.
Klik om te vergroten...
Had je alleen de volgende dag er geen drang meer naar of langer? Want telkens keta moeten gebruiken om máár 1 dag zonder blowen te kunnen schiet natuurlijk niet echt op helaas.

Ik heb zelf ruim 6 jaar dagelijks wiet gerookt en wat uiteindelijk maakte dat ik kon stoppen was dat ik er zelf ook gewoon echt klaar mee was. Ik heb jaren tegen mezelf gezegd dat ik wilde stoppen met blowen, maar stiekem had ik er nog teveel plezier in en wilde ik niet voor altijd stoppen. Uiteindelijk was ik na jaren de lol ervan verloren en deed ik het puur uit gewoonte wat maakte dat ik wel de knoop kon doorhakken om te stoppen met dagelijks blowen en dit ook heel makkelijk heb kunnen doen. Terwijl ik in de jaren ervoor het nooit langer dan een paar dagen zonder blowen vol hield als ik wilde stoppen. Ik blow nu overigens nog wel, maar alleen in het weekend en wanneer ik er zin in heb.

Mijn punt is dus dat als je wilt minderen/stoppen dat dat echt uit jezelf moet komen en dat andere middelen hiervoor zoeken niet het gewenste resultaat zal geven op de lange termijn. Want of je gaat weer blowen als je met dat andere stopt of je ruilt je ene verslaving in voor een andere.
D
Desperado070Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Narayani zei:
Ganjaman181 zei:
Alsof je na één keer meteen verslaafd bent, dan ben je wel een hele zwakke geest
Klik om te vergroten...
Cannabis is voor zover bekend enkel geestelijk verslavend.
Klik om te vergroten...
Waarom zeggen mensen dit nog steeds?

Voorbeelden van afkickverschijnselen door cannabis zijn:
• snel geirriteerd
• rusteloos
• slecht slapen
• lichamelijke klachten zoals zweten, trillen, kou en hoofdpijn

Een geestelijke verslaving kan geen lichamelijke klachten veroorzaken.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb zelf ruim 6 jaar dagelijks geblowd en heb zelf ook wel wat lichamelijke ontwenningsverschijnselen ervaren, wel erg licht echter. Wat mij wel is opgevallen is dat wanneer ik op vakantie ging ik zonder enige geestelijke en lichamelijke problemen een week of twee kon stoppen. Ik kon dan in enen prima slapen, terwijl ik thuis beroerd sliep als ik niet geblowd had. Dit doet me wel een beetje vermoeden dat ook de lichamelijke ontwenningsverschijnselen hoofdzakelijk geestelijk van aard zijn.

In hoeverre het dus echt lichamelijk verslavend is vraag ik me nog steeds af, bij groot verbruik wellicht een beetje. Echter is het helemaal niet zo'n belangrijke discussie, voor bijna elke drug geld dat het meest lastig om van te komen zijn niet de lichamelijk verslaving is maar de geestelijke. Een lichamelijke verslaving ben je zelfs bij de zwaarste drugs vaak met een week doorbijten wel van af, een geestelijke verslaving kan maanden, jaren of zelfs levenslang aanhouden.
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#10
Desperado070 zei:
Narayani zei:
Ganjaman181 zei:
Alsof je na één keer meteen verslaafd bent, dan ben je wel een hele zwakke geest
Klik om te vergroten...
Cannabis is voor zover bekend enkel geestelijk verslavend.
Klik om te vergroten...
Waarom zeggen mensen dit nog steeds?

Voorbeelden van afkickverschijnselen door cannabis zijn:
• snel geirriteerd
• rusteloos
• slecht slapen
• lichamelijke klachten zoals zweten, trillen, kou en hoofdpijn

Een geestelijke verslaving kan geen lichamelijke klachten veroorzaken.
Klik om te vergroten...

Mwah, ben ik niet helemaal met je eens. Er is in ieder geval niet bewezen dat het lichamelijk verslavend is, laten we het zo stellen dan. Dat het geestelijk verslavend kan zijn wel. Maar ik geloof zeker wel dat afkickverschijnselen zich lichamelijk kunnen uiten, ongeacht of de verslaving die de afkickverschijnselen veroorzaakt lichamelijk of geestelijk van aard is. Waarom? Kijk maar naar burn-outs, depressies en aanverwanten. De mensen die hier mee kampen komen vaak voor geen meter hun bed uit en hebben een slechter energielevel dan mijn kapotte laptop. Ook zie ik in mijn omgeving bij de mensen die minder in hun vel zitten dat zij voortdurend last hebben van allerhande kwaaltjes. Voor mij heel herkenbaar aangezien ik zelf ook jaren depressief ben geweest. En ik geloof zeker dat die kwaaltjes en vermoeidheid in verband staan met de geestelijke gezondheid, onder meer omdat het nu langere tijd weer goed gaat en ik meer energie heb dan ooit. Dus ik denk zeker dat de mentale stress van afkicken kan zorgen voor lichamelijke klachten.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Desperado070 zei:
Een geestelijke verslaving kan geen lichamelijke klachten veroorzaken.
Klik om te vergroten...
Waarom niet? We hebben toch ook Placebo's en Nocebo's?
D
Desperado070Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat klopt allemaal wat je zegt.
Alleen vind ik het nog steeds raar.
Als je diazepam als voorbeeld neemt.
En je slikt bijvoorbeeld 25ml per dag.
Dat een paar maanden, dan cold turkey stoppen en je hebt dezelfde afkickverschijnselen.
En van diazepam weten we dat het lichamelijk verslavend is. (na lang gebruik)

Precies als ik zeg, je hebt gelijk stress is nog steeds dood oorzaak nummer één.

Maar it is gewoon zo dubbel :P
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Desperado070 zei:
Psychedelibee zei:
Desperado070 zei:
Met alle respect, je naam is Ganjaman.
En waarschijnlijk ga je me vertellen dat je niet of nooit verslaaft eraan bent geweest.
Houd jezelf niet voor de gek man...
Klik om te vergroten...
In zijn openingspost zegt hij al langer te worstelen met het blowen, dus van enige verslaving lijkt mij wel sprake. Wat hij vervolgens over keta zegt en dat te overwegen om het blowen te onderdrukken, tja daar ben ik het ook niet mee eens.
Klik om te vergroten...

"ik had geen enkele drang maar ik leefde wel weer naar een joint toe dus rookte er na een dag ofzo weer een."
Klik om te vergroten...
Volgens mij is dat een antwoord op een eerdere vraag die ik hem had gesteld:
Psychedelibee zei:
Had je alleen de volgende dag er geen drang meer naar of langer? Want telkens keta moeten gebruiken om máár 1 dag zonder blowen te kunnen schiet natuurlijk niet echt op helaas.
Klik om te vergroten...
Ganjaman181 zei:
Ik had geen enkele drang maar ik leefde wel weer naar een joint toe dus rookte er na een dag ofzo weer een.
Klik om te vergroten...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
De ene verslaving inruilen voor de volgende. Uitstekend plan!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alleen zijn de afkickverschijnselen van diazepam levensbedreigend en zeer heftig bij acuut stoppen en bij wiet zijn ze niet gevaarlijk en relatief mild. Maargoed zeker bij langdurig en zwaar wiet gebruik kan het denk ik goed dat er sprake is van lichamelijke afkickverschijnselen, alleen die zijn behoorlijk mild in verhouding tot bijvoorbeeld benzo's, alcohol of heroine.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#16
Desperado070 zei:
Narayani zei:
Ganjaman181 zei:
Alsof je na één keer meteen verslaafd bent, dan ben je wel een hele zwakke geest
Klik om te vergroten...
Cannabis is voor zover bekend enkel geestelijk verslavend.
Klik om te vergroten...
Waarom zeggen mensen dit nog steeds?

Voorbeelden van afkickverschijnselen door cannabis zijn:
• snel geirriteerd
• rusteloos
• slecht slapen
• lichamelijke klachten zoals zweten, trillen, kou en hoofdpijn

Een geestelijke verslaving kan geen lichamelijke klachten veroorzaken.
Klik om te vergroten...

Bron?

Diazepam zijn tabletten, geen vloeistof, dus ik neem aan dat je 25mg gedoeld ipv milliliters.

25 mg diazepam is niet veel. 2,5 tabletje per dag. het is echter veel moeilijker om daar vanaf te geraken dan een wietverslaving.
D
Desperado070Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Exceptional Insight zei:
De ene verslaving inruilen voor de volgende. Uitstekend plan!
Klik om te vergroten...
Als jij diazepam of anderen medicatie gebruikt om de afkickverschijnselen te verminderen.
Sinds we weten dat de hevige afkickverschijnselen al weg zijn na een week bij wiet.
Is het niet een verslaving om ruilen voor een verslaving, want na een week ben je niet verslaaft aan diazepam.
D
Desperado070Lid
01-01-2024, 00:00
#18
MeejheM zei:
Desperado070 zei:
Narayani zei:
Cannabis is voor zover bekend enkel geestelijk verslavend.
Klik om te vergroten...
Waarom zeggen mensen dit nog steeds?

Voorbeelden van afkickverschijnselen door cannabis zijn:
• snel geirriteerd
• rusteloos
• slecht slapen
• lichamelijke klachten zoals zweten, trillen, kou en hoofdpijn

Een geestelijke verslaving kan geen lichamelijke klachten veroorzaken.
Klik om te vergroten...

Bron?

Diazepam zijn tabletten, geen vloeistof, dus ik neem aan dat je 25mg gedoeld ipv milliliters.

25 mg diazepam is niet veel. 2,5 tabletje per dag. het is echter veel moeilijker om daar vanaf te geraken dan een wietverslaving.
Klik om te vergroten...

Begrijp 'm niet echt, je praat over diazepam en citeerd wiet.
maar ja dat bedoelde ik, zoals je ziet zijn we allemaal mensen en maken we allemaal fouten.

En om eerlijk te zeggen, 25 mg is niet veel?
Had diazepam niet zo erg geweest zoals je me verteld.
hadden we het in de winkel kunnen kopen,
niet alleen op recept van de huis arts.

Als we het via een andere kant bekijken is diazepam zelfs een harddrugs.
Sinds je aan een overdosis dood kan gaan, daarom is alcohol ook een harddrugs.
All kijken we daar wat anders tegen aan.

En ja je gaat niet meteen dood aan een overdosis diazepam.
Maar als je een overdosis neemt en niet direct naar het ziekenhuis gaat ontstaan er blijvende schaden.
zoals lever falen, hartritmestoornissen, vermindering van witte bloedcellen in je bloed.
Wat allemaal ernstige gevolgen heeft, en niet meteen maar wel uiteindelijk tot de dood kunnen leiden.

Bron? ga naar je huis arts en vraag het hem zelf :wink:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#19
Desperado070 zei:
Exceptional Insight zei:
De ene verslaving inruilen voor de volgende. Uitstekend plan!
Klik om te vergroten...
Als jij diazepam of anderen medicatie gebruikt om de afkickverschijnselen te verminderen.
Sinds we weten dat de hevige afkickverschijnselen al weg zijn na een week bij wiet.
Is het niet een verslaving om ruilen voor een verslaving, want na een week ben je niet verslaaft aan diazepam.
Klik om te vergroten...
Dit topic gaat echter over het gebruik van ketamine om de drang naar wiet te drukken.
D
Desperado070Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Fool zei:
Desperado070 zei:
Exceptional Insight zei:
De ene verslaving inruilen voor de volgende. Uitstekend plan!
Klik om te vergroten...
Als jij diazepam of anderen medicatie gebruikt om de afkickverschijnselen te verminderen.
Sinds we weten dat de hevige afkickverschijnselen al weg zijn na een week bij wiet.
Is het niet een verslaving om ruilen voor een verslaving, want na een week ben je niet verslaaft aan diazepam.
Klik om te vergroten...
Dit topic gaat echter over het gebruik van ketamine om de drang naar wiet te drukken.
Klik om te vergroten...
Geeneesmiddel wietverslaving om de drang naar wiet te drukken.
Er zijn meerdere wegen naar rome. :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."