#1
Ik snap niet waarom jij in deze topic over jouw broer steeds maar weer toch een manier vindt om over jezelf te starten.
Filosofisch? Snap ik.
Reflecteren? Mooi.
Snap wel dat als je dit continu blijft doen je jezelf gek maakt, en het meer verglijken met een ander wordt ipv zelfreflectie.
Plus, ik snap niet. Jij, als ex-verslaafde snapt zijn of ziet zijn behoefte niet. Overigens zeg je dat je niet snap hoe hij zo kon zinken. Nou, heel simpel. Hij is zichzelf niet! Hij kan niet helder nadenken, en nee niet door de drank. Want helder nadenken kon hij al lang niet daarom greep hij naar meer flessen. En door de weeks, en tijdens zijn werkuren.
Ik denk persoonlijk dat er iets is wat al een hele lange tijd aan hem knaagt van binnen waardoor hij zo s geworden. En geloof me hij lijdt het meeste pijn van jullie allen en hij haat deze sitatie waarschijnlijk zelf ook het meeste.
Vergeet niet, als iemand ooit zo neer gaat dat diegene echt de hoop heeft verloren en op een rare manier om aandacht schreeuwt om geholpen of gezien te worden.
Ik raad jou aan om na te denken jouw relatie met je broer.
Hoe het was, hoe het ging, en hoe het is.
Praat met hem er over.
Pak een fotoboek erbij met een foto van hem waar hij gelukkig was zonder alle 'genotsmiddelen'
Vertel hem dat iedereen die zich zorgen maakt en boos wordt dat alleen maar uit liefde doet
Vertel je gevoelens niet alleen, maar leg het uit
Vertel hoe het is om hem zo te zien
Wat hij zou doen als jij in zijn positie zat
En tot slot
Geef hem het gevoel
Dat hij zijn shit bij jou kwijt kan
Zijn shit wat zo diep aan hem knaagt waardoor hij op het punt staat alles te verliezen
Succes !
Filosofisch? Snap ik.
Reflecteren? Mooi.
Snap wel dat als je dit continu blijft doen je jezelf gek maakt, en het meer verglijken met een ander wordt ipv zelfreflectie.
Plus, ik snap niet. Jij, als ex-verslaafde snapt zijn of ziet zijn behoefte niet. Overigens zeg je dat je niet snap hoe hij zo kon zinken. Nou, heel simpel. Hij is zichzelf niet! Hij kan niet helder nadenken, en nee niet door de drank. Want helder nadenken kon hij al lang niet daarom greep hij naar meer flessen. En door de weeks, en tijdens zijn werkuren.
Ik denk persoonlijk dat er iets is wat al een hele lange tijd aan hem knaagt van binnen waardoor hij zo s geworden. En geloof me hij lijdt het meeste pijn van jullie allen en hij haat deze sitatie waarschijnlijk zelf ook het meeste.
Vergeet niet, als iemand ooit zo neer gaat dat diegene echt de hoop heeft verloren en op een rare manier om aandacht schreeuwt om geholpen of gezien te worden.
Ik raad jou aan om na te denken jouw relatie met je broer.
Hoe het was, hoe het ging, en hoe het is.
Praat met hem er over.
Pak een fotoboek erbij met een foto van hem waar hij gelukkig was zonder alle 'genotsmiddelen'
Vertel hem dat iedereen die zich zorgen maakt en boos wordt dat alleen maar uit liefde doet
Vertel je gevoelens niet alleen, maar leg het uit
Vertel hoe het is om hem zo te zien
Wat hij zou doen als jij in zijn positie zat
En tot slot
Geef hem het gevoel
Dat hij zijn shit bij jou kwijt kan
Zijn shit wat zo diep aan hem knaagt waardoor hij op het punt staat alles te verliezen
Succes !
rookt, drinkt
etc. Onze geheimen zijn onze geheimen. Ik ben een kluis en gooi altijd de sleutel weg. Horen, zien en zwijgen. Dat ben ik!