Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicke

Afkicke

53 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
lotske1984- zei:
Zie er allemaal zo tegen aan he..
Klik om te vergroten...

Begrijpelijk en daar ligt de basis. Meer tegen jezelf zeggen dat je moet en het wel moet zien zitten. Is een opname geen betere optie met begeleiding en positieve input?
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
PsyTekZ zei:
Begrijpelijk en daar ligt de basis. Meer tegen jezelf zeggen dat je moet en het wel moet zien zitten. Is een opname geen betere optie met begeleiding en positieve input?
Klik om te vergroten...
En had je dar ook dat je rond 20-21 uur bed lag.?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
lotske1984- zei:
En had je dar ook dat je rond 20-21 uur bed lag.?
Klik om te vergroten...

Ik was na het ontbijt al terug moe om 9u. 14u in de middag deed ik meestal een middagdutje en idd 9/10 uur was ik alweer moe maar sliep wel minder goed in de nacht. Probeer een vast ritme aan te houden scheelt ook al veel en als je moe bent is dat een teken dat je lichaam de rust nodig heeft om te herstellen
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Idd Psy! Ritme en regelmaat, klinkt ouderwets maar het werkt echt. Jezelf "dwingen" tussen een bepaalde tijd naar bed te gaan en ook een bepaalde tijd op te staan. En sta jezelf bv toe dat je overdag niet slaapt of ook op een vast tijdstip. Niet gaan slapen als je tussentijds moe word, want dan slaap je nachts weer niet goed. Regelmatig eten en sporten, dat helpt echt. Als je na het stoppen alsnog blijft "hangen" en "niksen" verbrand je geen energie en is er ook geen reden om op tijd te gaan slapen. Succes!
Probeer het idd een langere tijd dan merk je echt heel veel verschil in je gemoedstoestand.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Cq bedoel ik mee oftewel

Ik ga heel eerlijk zijn
Maar ik denk dat je er nog niet klaar mee bent
Je zit nog lang niet op je diepste punt.
(Dit is mijn oordeel en mening gebaseerd op je post gedrag, ik kan er uiteraard helemaal naast zitten!
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Platina zei:
Ik ben niet geforceerd een afkick kliniek in gegaan maar vrijwillig. Heb er een half jaar gezeten waarvan de eerste 6 weken detox was en de rest hevige therapiën waar je met jezelf geconfronteerd word. De therapiën kostte me een hele hoop energie en het hele process was daarom ook best zwaar. Uiteindelijk is het de beste keuze geweest die ik in mijn leven gemaakt heb.
Klik om te vergroten...
Voor speed verslaving.?
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#7
Platina zei:
Ik ben niet geforceerd een afkick kliniek in gegaan maar vrijwillig. Heb er een half jaar gezeten waarvan de eerste 6 weken detox was en de rest hevige therapiën waar je met jezelf geconfronteerd word. De therapiën kostte me een hele hoop energie en het hele process was daarom ook best zwaar. Uiteindelijk is het de beste keuze geweest die ik in mijn leven gemaakt heb.
Klik om te vergroten...

Ik las dat je zo nu en dan weer gebruikt. Ik wil hier verder niet over oordelen, maar ben meer benieuwd hoe je hier zelf tegenaan kijkt. Hoe kan je dit verantwoorden naar jezelf en heb je het idee dat je jezelf in de hand hebt?
P
PlatinaLid
01-01-2024, 00:00
#8
lotske1984- zei:
Voor speed verslaving.?
Klik om te vergroten...
Nee, voor blowen maar eigenlijk was primair voor gamen. I know klinkt stom maar gamen was mijn ontsnapping en wanneer ik niet aan het gamen was was ik wel aan het blowen.
Elpee zei:
Ik las dat je zo nu en dan weer gebruikt. Ik wil hier verder niet over oordelen, maar ben meer benieuwd hoe je hier zelf tegenaan kijkt. Hoe kan je dit verantwoorden naar jezelf en heb je het idee dat je jezelf in de hand hebt?
Klik om te vergroten...
Ik heb volledig alle touwtjes zelf in handen en weet dat bepaalde drugs te verslavend voor me is waar ik dus extra mee moet oppassen. Voor alsnog heb ik alles onder controle. Dat is het ook, zodra je er achter komt hoe sterk je eigenlijk bent psychisch, kom je er achter dat het helemaal niet nodig is om verslaafd te worden. Je verslaat in een afkick kliniek toch grote dingen waar je tegenaan loopt. Als je er energie in stopt om er doorheen te komen kan je alles aan. Het gaat er ook niet om waarvoor je afkicked, het gaat erom dat je het achterliggende verhaal aan gaat en het een plaatsje gaat geven. Natuurlijk ga je er nog steeds tegen aan lopen. Maar je leert hoe je er mee om moet gaan.
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#9
Platina zei:
Nee, voor blowen maar eigenlijk was primair voor gamen. I know klinkt stom maar gamen was mijn ontsnapping en wanneer ik niet aan het gamen was was ik wel aan het blowen.
Ik heb volledig alle touwtjes zelf in handen en weet dat bepaalde drugs te verslavend voor me is waar ik dus extra mee moet oppassen. Voor alsnog heb ik alles onder controle. Dat is het ook, zodra je er achter komt hoe sterk je eigenlijk bent psychisch, kom je er achter dat het helemaal niet nodig is om verslaafd te worden. Je verslaat in een afkick kliniek toch grote dingen waar je tegenaan loopt. Als je er energie in stopt om er doorheen te komen kan je alles aan. Het gaat er ook niet om waarvoor je afkicked, het gaat erom dat je het achterliggende verhaal aan gaat en het een plaatsje gaat geven. Natuurlijk ga je er nog steeds tegen aan lopen. Maar je leert hoe je er mee om moet gaan.
Klik om te vergroten...

Ik ben het met bovenstaande eens. Kan je me dan uitleggen wat jou verslaafd heeft gemaakt? Was dat een neerwaartse spiraal i.c.m vervelende gebeurtenissen met het uiteindelijk gevolg verslaafd te zijn geworden? En welke inzichten kreeg je toen je afkickte en aan jezelf werkte?
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Waarom ben ik meestal zo moe.?iemand een idee.?
M
MDMAapLid
01-01-2024, 00:00
#11
lotske1984- zei:
Waarom ben ik meestal zo moe.?iemand een idee.?
Klik om te vergroten...

Zomaar wat ideeën:
  • Geen dagbesteding
  • Geen werk
  • Geen hobby's / sport
  • Geen relatie
  • Geen passie meer (lees: drugs)
Al met al is er dus niet veel wat je 's ochtends uit bed trekt en 's avonds wakker houdt. Persoonlijk zou ik dan ook de hele dag in bed liggen. Die ouwe-lullen opmerking over ritme komt weer eens om de hoek...

Zoek je passie in bovenstaande zaken en je zult zien dat er langzaam meer energie komt. Uitgaand van je gebruikersnaam ben je 33, de gloriedagen van je volwassen leven, geniet daarvan!

- edit -

Sorry, dat waren aannames! Ik weet niet of het allemaal zo is, maar het zijn voor mij wel de grootste drijfveren in dit leven...
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#12
MDMAap zei:
Zomaar wat ideeën:
  • Geen dagbesteding
  • Geen werk
  • Geen hobby's / sport
  • Geen relatie
  • Geen passie meer (lees: drugs)
Al met al is er dus niet veel wat je 's ochtends uit bed trekt en 's avonds wakker houdt. Persoonlijk zou ik dan ook de hele dag in bed liggen. Die ouwe-lullen opmerking over ritme komt weer eens om de hoek...

Zoek je passie in bovenstaande zaken en je zult zien dat er langzaam meer energie komt. Uitgaand van je gebruikersnaam ben je 33, de gloriedagen van je volwassen leven, geniet daarvan!

- edit -

Sorry, dat waren aannames! Ik weet niet of het allemaal zo is, maar het zijn voor mij wel de grootste drijfveren in dit leven...
Klik om te vergroten...

Idd MDMaap geef ze maar eens een veeg uit de pan, het wordt tijd dat ze terug in het zadel zit , genoeg aangemoddert, de mooiste jaren moeten nog komen Lotske met name de nuchtere jaren, ooit kijk je terug in zwart wit gedachten naar die speed periode, ze zullen je enkel nog nachtmerries geven die herinneringen ipv de heimwee die je nu hebt naar flink opgepept staan
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
MDMAap zei:
Zomaar wat ideeën:
  • Geen dagbesteding
  • Geen werk
  • Geen hobby's / sport
  • Geen relatie
  • Geen passie meer (lees: drugs)
Al met al is er dus niet veel wat je 's ochtends uit bed trekt en 's avonds wakker houdt. Persoonlijk zou ik dan ook de hele dag in bed liggen. Die ouwe-lullen opmerking over ritme komt weer eens om de hoek...

Zoek je passie in bovenstaande zaken en je zult zien dat er langzaam meer energie komt. Uitgaand van je gebruikersnaam ben je 33, de gloriedagen van je volwassen leven, geniet daarvan!

- edit -

Sorry, dat waren aannames! Ik weet niet of het allemaal zo is, maar het zijn voor mij wel de grootste drijfveren in dit leven...
Klik om te vergroten...
Dank u voor jou steun..maar zijn wel de belangrijkste drijfveren..meer moet dat niet zijn..dus binnekort ga ik werke..hobby zou batminton moete worden als ik het same aan kan ivm de vroege gaan werke..dus dan zijn 2 van de 5 dus nog een weg te legge..idd ik lig kei vroeg in mijn bed meestal wel spijtig..en ik ga zo goed als dagelijks iets dinke mee men ma dus beetje dag besteding heb ik..
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#14
lysergic bink zei:
Idd MDMaap geef ze maar eens een veeg uit de pan, het wordt tijd dat ze terug in het zadel zit , genoeg aangemoddert, de mooiste jaren moeten nog komen Lotske met name de nuchtere jaren, ooit kijk je terug in zwart wit gedachten naar die speed periode, ze zullen je enkel nog nachtmerries geven die herinneringen ipv de heimwee die je nu hebt naar flink opgepept staan
Klik om te vergroten...
Ja maar heb zo een mooie jaren beleefd met de pep..maar ja de kwaliteit laat het nimmer toe..dus éénigste oplossing is er om mee te stoppen..alle dat probeer ik toch en lukt mij goe tot nu toe..maar moet in de toekomst kijke nu..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."