Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicke

Afkicke

53 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Voor elke verslaving geldt dat je zelf echt moet willen stoppen om succesvol te zijn. Als het van een ander moet maar jij staat er niet achter dan wordt het ook niks.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Cq bedoel ik mee oftewel

Ik ga heel eerlijk zijn
Maar ik denk dat je er nog niet klaar mee bent
Je zit nog lang niet op je diepste punt.
(Dit is mijn oordeel en mening gebaseerd op je post gedrag, ik kan er uiteraard helemaal naast zitten!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
lotske1984- zei:
Waar ben je geweest.?
Klik om te vergroten...

Afkickafdeling in az groeninge
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
PsyTekZ zei:
Afkickafdeling in az groeninge
Klik om te vergroten...
Ik ben in broeders allexiaenen in tienen geweest..nu zou ik naar broeders allexiaen boechout gaan..
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
PsyTekZ zei:
Afkickafdeling in az groeninge
Klik om te vergroten...
Werkte ze daar met en stappen plan.?en hoelang ben je daar geweest.?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
lotske1984- zei:
Werkte ze daar met en stappen plan.?en hoelang ben je daar geweest.?
Klik om te vergroten...

Het plan werd individueel per patient en problematiek opgemaakt. De eerste weken zijn detox en daarna word bepaald of je kan blijven of doorgestuurd word naar een afdeling/centrum waar de problemen doelgerichter aangepakt worden. Ik heb er een kleine maand verbleven.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
PsyTekZ zei:
Het plan werd individueel per patient en problematiek opgemaakt. De eerste weken zijn detox en daarna word bepaald of je kan blijven of doorgestuurd word naar een afdeling/centrum waar de problemen doelgerichter aangepakt worden. Ik heb er een kleine maand verbleven.
Klik om te vergroten...
Heb daar bijne 4 maande gebleven zonder resultaat..
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Liefhebbertje zei:
Acceptateer die maand dat je ver.... bent
Maar tis niet enkel stoppen je moet je leven anders indelen.
Goed nadenken met wie je afspreekt
Heel je huis leeghalen jwa zakjes buisjes ga zo naar door
Na speed verslaving viel ik in een gat
Nergens zin in.
Moe
Zag niemand meer.

Door die acceptatie en doorzetten was ik 9 jaar clean

Moet zeggen ben in wel in een relatie geweest die tijd
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je acceptateer die maand dat je ver.. bent.?wat moet achter ver kome.?
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Netjes gezegt
Ver.... bedoel ik me je zeer rot voelen
En vooral heel eenzaam
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Liefhebbertje zei:
Netjes gezegt
Ver.... bedoel ik me je zeer rot voelen
En vooral heel eenzaam
Klik om te vergroten...
Hoop dat ik van dat eenzaam vanaf ga geraken en het rot voelen..
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Donderdag word ik opgenome in afkick kliniek..
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#12
lotske1984- zei:
Donderdag word ik opgenome in afkick kliniek..
Klik om te vergroten...

Ik wens je veel succes lotske. Als de mogelijkheid er is laat ons even weten hoe je het daar stelt en hoe het verloopt!!
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
PsyTekZ zei:
Ik wens je veel succes lotske. Als de mogelijkheid er is laat ons even weten hoe je het daar stelt en hoe het verloopt!!
Klik om te vergroten...
Bedankt..ok das goed..
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Opgenomen als in 5-7 dagen of een jaar
Voor hoelang?
En welke therapien bieden ze aan?

Of is het enkel een detox van 3 weken.

Is de motivatie er iberhaupt wel?
Ik lees je steeds en komt oo mij overal
Alsof je het verheerlijkt cq maar wat graag benoemt.
Klopt dit?
Lichamelijk ga je lusteloos worden.
Geen geshake gekotst etc
Mentaal ga je ff door de hel
Je moet het je wil het je kan niet.

Die eenzaamheid ervaar je heftiger zonder je 'medicijn'
Rot ga je je zeker het eerste half jaar voelen.
Je bouwt niet zomaar een ander nieuw leven op.
Alles wat nu normaal is miet je gaan afwegen of dat geen risico is
Plaatsen vrienden miss zelfs wel dit forum links laten liggen en focus op de dag
Zeg elke morgen hardop in de spiegel
VANDAAG NIET.
Als je zegt ik mag nooit meer kom dat zo heftig over.
1 dag is te overzien

Niet sjoemelen met medicatie bvb
Niet innemen
Of juist overdreven doen en meer willen
Ook geen medicatie ruilen of kopen
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Voor min 2 maande max 3 maande..wat bedoel je met cq..ik gebruik hier thuis al medicatie..heb er eigenlijk weinig zin in..sorry maar begrijp jou zinsbouw soms niet goed..
P
PlatinaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben niet geforceerd een afkick kliniek in gegaan maar vrijwillig. Heb er een half jaar gezeten waarvan de eerste 6 weken detox was en de rest hevige therapiën waar je met jezelf geconfronteerd word. De therapiën kostte me een hele hoop energie en het hele process was daarom ook best zwaar. Uiteindelijk is het de beste keuze geweest die ik in mijn leven gemaakt heb.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Liefhebbertje zei:
Cq bedoel ik mee oftewel

Ik ga heel eerlijk zijn
Maar ik denk dat je er nog niet klaar mee bent
Je zit nog lang niet op je diepste punt.
(Dit is mijn oordeel en mening gebaseerd op je post gedrag, ik kan er uiteraard helemaal naast zitten!
Klik om te vergroten...
Veel zin heb ik er niet in..maar der is geen ander oplossing dan binne gaan..want heb geen zin om te werke enz..mss komt het dan wel terug..
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Platina zei:
Ik ben niet geforceerd een afkick kliniek in gegaan maar vrijwillig. Heb er een half jaar gezeten waarvan de eerste 6 weken detox was en de rest hevige therapiën waar je met jezelf geconfronteerd word. De therapiën kostte me een hele hoop energie en het hele process was daarom ook best zwaar. Uiteindelijk is het de beste keuze geweest die ik in mijn leven gemaakt heb.
Klik om te vergroten...
Voor speed verslaving.?
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#19
Platina zei:
Ik ben niet geforceerd een afkick kliniek in gegaan maar vrijwillig. Heb er een half jaar gezeten waarvan de eerste 6 weken detox was en de rest hevige therapiën waar je met jezelf geconfronteerd word. De therapiën kostte me een hele hoop energie en het hele process was daarom ook best zwaar. Uiteindelijk is het de beste keuze geweest die ik in mijn leven gemaakt heb.
Klik om te vergroten...

Ik las dat je zo nu en dan weer gebruikt. Ik wil hier verder niet over oordelen, maar ben meer benieuwd hoe je hier zelf tegenaan kijkt. Hoe kan je dit verantwoorden naar jezelf en heb je het idee dat je jezelf in de hand hebt?
P
PlatinaLid
01-01-2024, 00:00
#20
lotske1984- zei:
Voor speed verslaving.?
Klik om te vergroten...
Nee, voor blowen maar eigenlijk was primair voor gamen. I know klinkt stom maar gamen was mijn ontsnapping en wanneer ik niet aan het gamen was was ik wel aan het blowen.
Elpee zei:
Ik las dat je zo nu en dan weer gebruikt. Ik wil hier verder niet over oordelen, maar ben meer benieuwd hoe je hier zelf tegenaan kijkt. Hoe kan je dit verantwoorden naar jezelf en heb je het idee dat je jezelf in de hand hebt?
Klik om te vergroten...
Ik heb volledig alle touwtjes zelf in handen en weet dat bepaalde drugs te verslavend voor me is waar ik dus extra mee moet oppassen. Voor alsnog heb ik alles onder controle. Dat is het ook, zodra je er achter komt hoe sterk je eigenlijk bent psychisch, kom je er achter dat het helemaal niet nodig is om verslaafd te worden. Je verslaat in een afkick kliniek toch grote dingen waar je tegenaan loopt. Als je er energie in stopt om er doorheen te komen kan je alles aan. Het gaat er ook niet om waarvoor je afkicked, het gaat erom dat je het achterliggende verhaal aan gaat en het een plaatsje gaat geven. Natuurlijk ga je er nog steeds tegen aan lopen. Maar je leert hoe je er mee om moet gaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."