#1
Dat gaat ook de andere kant op, zo'n stigma is longkanker.
Iemand die de diagnose krijgt en nooit gerookt heeft voelt zich belazert en boos.
Ja, zeker. Dat is minstens zo triest.
Dat gaat ook de andere kant op, zo'n stigma is longkanker.
Iemand die de diagnose krijgt en nooit gerookt heeft voelt zich belazert en boos.
Hoezo niet dan? Ik zou zelf drugs definiëren als iets wat psychoactief (heeft een direct effect op de hersenen) en tabak is zeker psychoactief. Dat het effect niet zo spannend is, is wat anders natuurlijk. Dat is ook het vervelende aan tabak, het is zo'n beetje de meest saaie drugs die er is en tegelijk zo'n beetje de meest verslavende.ik snap dat tabak/nicotine niet echt ''Drugs'' is maar alsnog,
Klopt, Maar ja drugs gaan voornamelijk om de bij effecten en enige bij effect van roken is ontspannen( Tja en hoogst waarschijnlijk longkanker krijgen). Maar het gaat voornamelijk om het feit dat ik er verslaafd aan ben en er vanaf probeer te komenHoezo niet dan? Ik zou zelf drugs definiëren als iets wat psychoactief (heeft een direct effect op de hersenen) en tabak is zeker psychoactief. Dat het effect niet zo spannend is, is wat anders natuurlijk. Dat is ook het vervelende aan tabak, het is zo'n beetje de meest saaie drugs die er is en tegelijk zo'n beetje de meest verslavende.
Dat is het dus juist. Ik heb een prima inkomen ik heb niks te te klagen. Ik zou mijn hele leven door kunnen roken zonder in geld crisis te raken. Maar de enige reden waarom ik zou willen stoppen is omdat het gewoon slecht voor je is. Je ziet al die reclames of advertenties die zeggen wat het met je doet maar door een of andere manier is dat niet helemaal de trigger zeg maar. Je ziet het en denkt dat zou ik nooit willen hebben ik stop, Maar uiteindelijk denk je maakt niks uit ik krijg het toch niet begrijp je mij?Misschien even een net andere mindset krijgen. Je word chaggie en opgefokt, dat is niet meer dan lichaam die als een schreeuwend kind in de supermarkt op de grond ligt omdat hij niet krijgt wat hij wil. Je lichaam is er goed in om zo zijn zin te krijgen. Dus misschien helpt het om te denken dat je lichaam je probeert te saboteren in plaats van dat je denkt dat je je chaggie en opgefokt voel.
Nu ben ik niet de persoon om dit aan te vragen haha. Ben 1x 1 jaar gestopt en 1x een half jaar. Zodra de reden voor het stoppen weg was begon ik langzaam weer te roken tot ik weer fulltime bezig was.
Dus je moet een reden hebben om te stoppen. Je bespaart x geld, stel jezelf een doel een om over x tijd die auto, of computer of wat dan ook te kopen. Zodat je stoppen met roken beloont gaat worden. Je ziet het geld iedere maand groeien dus je word er ook ieder maand voor beloont.
Dat is het dus juist. Ik heb een prima inkomen ik heb niks te te klagen. Ik zou mijn hele leven door kunnen roken zonder in geld crisis te raken. Maar de enige reden waarom ik zou willen stoppen is omdat het gewoon slecht voor je is. Je ziet al die reclames of advertenties die zeggen wat het met je doet maar door een of andere manier is dat niet helemaal de trigger zeg maar. Je ziet het en denkt dat zou ik nooit willen hebben ik stop, Maar uiteindelijk denk je maakt niks uit ik krijg het toch niet begrijp je mij?
Dat dachten mijn oom en tante ook, wat ertoe heeft geleid dat mijn vader als enige (niet-roker) over is van zijn gezin. De rest heeft zich doodgerookt. Mijn tante kwam pas tot het volle besef dat ze moest stoppen toen ze aan het sterfbed van haar broer stond. Toen is ze ook echt gestopt, alleen was het al te laat. Een jaar later was ook zij er niet meer. Ze zijn op een vreselijke manier aan hun einde gekomen, met veel pijn en ellende, want longkanker zaait meestal niet op een erg prettige manier uit (o.a. naar botten, hersenen).
Ik heb voor mijn werk dagelijks te maken (opgegeven) longkankerpatiënten en longkankercijfers. Ik zou je met liefde eens meenemen naar een van onze patiëntengesprekken. Want ik denk dat het dan wel zou doordringen.
Roken is écht ontzettend slecht.
Dankje. Ik steek er nog 1 op.
Dus je moet een reden hebben om te stoppen. Je bespaart x geld, stel jezelf een doel een om over x tijd die auto, of computer of wat dan ook te kopen. Zodat je stoppen met roken beloont gaat worden. Je ziet het geld iedere maand groeien dus je word er ook ieder maand voor beloont.
Je bespaart x geld, stel jezelf een doel een om over x tijd die auto, of computer of wat dan ook te kopen.
"Maar uiteindelijk denk je maakt niks uit ik krijg het toch niet"
Er is geen enkele roker die liever elke dag zich ellendig voelt omdat hij niet kan roken en daarmee een auto of een vakantie koopt aan het eind van het jaar, dan dat die roker liever doorrookt en die vakantie of auto laat staan.
Ook de gezondheidsredenen werken niet. Het praat angst aan, waardoor je wilt roken, en als de gezondheidsrisico's echt zouden helpen hadden ze dat al gedaan.
Dankje. Ik steek er nog 1 op.
Zie dit nu pas. Wat een akelige reactie. Zelfs als het sarcasme is, vind ik het erg ongepast.![]()
Het was geen rechtstreekse reactie op de tragedie binnen de familie van Roze olifant, wellicht interpreteerde je dat zo.
Ik herken het, zelfde hierZie dit nu pas. Wat een akelige reactie. Zelfs als het sarcasme is, vind ik het erg ongepast.
OT: Ik ben een zwakkeling met roken. Ik wil er wel vanaf maar ben kampioen mezelf wijs te maken dat "niks meer leuk is", "mensen die stoppen toch vaak te laat bleken te zijn", "ik teveel aan mijn hoofd heb om nu stoppen met roken stress erbij te hebben", "ik op andere gebieden ook ongezond ben, dus wat maakt het uit" en nog honderden van dat soort slappe excuses om het maar niet aan te gaan.
Ik hoop dat ik binnen al niet te lange tijd mezelf voldoende waard vind om het echt aan te gaan, en nou eens te kappen met dat stinkende rot-gerook.
Why? De spookverhalen kennen we allemaal. Dat het slecht is weten we ook allemaal. De risico's aanvaard je als roker en anders moet je er mee stoppen, denk ik. Het was geen rechtstreekse reactie op de tragedie binnen de familie van Roze olifant, wellicht interpreteerde je dat zo.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."