#1
Dat dachten mijn oom en tante ook, wat ertoe heeft geleid dat mijn vader als enige (niet-roker) over is van zijn gezin. De rest heeft zich doodgerookt. Mijn tante kwam pas tot het volle besef dat ze moest stoppen toen ze aan het sterfbed van haar broer stond. Toen is ze ook echt gestopt, alleen was het al te laat. Een jaar later was ook zij er niet meer. Ze zijn op een vreselijke manier aan hun einde gekomen, met veel pijn en ellende, want longkanker zaait meestal niet op een erg prettige manier uit (o.a. naar botten, hersenen).
Ik heb voor mijn werk dagelijks te maken (opgegeven) longkankerpatiënten en longkankercijfers. Ik zou je met liefde eens meenemen naar een van onze patiëntengesprekken. Want ik denk dat het dan wel zou doordringen.
Roken is écht ontzettend slecht.
Dankje. Ik steek er nog 1 op.