Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom herval ik steeds terwijl ik dat niet wil

Waarom herval ik steeds terwijl ik dat niet wil

37 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
BrokenWings zei:
Eigenlijk , nu ik nimeer in afkick zit en het nuchter lees word ik helemaal niet boos om wat je zegt . Ik begrijp perfect wat je zegt . Hoe is het met jou ondertussen ?
Klik om te vergroten...
Hee!

Wat goed dat je al 4 maanden clean bent! En gelukkig dat je niet boos wordt om mijn reactie destijds. Ondanks dat ik het wel goed meen, druk ik me niet altijd zo handig uit.

Met mij is het goed ondanks mijn omstandigheden. Ik ben door lichamelijke en daaruit voortvloeiende geestelijke omstandigheden genoodzaakt geweest om even een pauze voor mezelf in te lassen. Een sabbatical van werk zeg maar. En die rust doet me heel goed.

BrokenWings zei:
Ik ben te lui om nog te gaan wandelen na een hele dag hard Werken:)
Klik om te vergroten...
Ik begrijp je helemaal (lazy bastard here :sweatsmile: ). Maar als je lui bent en het dan tóch doet, dan is de voldoening des te groter hè. En wandelen is zo goed voor je op zoveel manieren. Wat is dat halfuurtje nou? Je krijgt er ook méér energie van hè. Je lichaam zal je zo dankbaar zijn dat het je zal belonen op meerdere manieren.

Ik ben sinds een paar weken begonnen met elke dag wandelen. Na een paar dagen wil je niet anders meer en je gaat er naar uitkijken omdat je weet dat je je zoveel beter gaat voelen. Do it! :grinning:
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Met mij is het goed ondanks mijn omstandigheden. Ik ben door lichamelijke en daaruit voortvloeiende geestelijke omstandigheden genoodzaakt geweest om even een pauze voor mezelf in te lassen. Een sabbatical van werk zeg maar. En die rust doet me heel goed.


Ik begrijp je helemaal (lazy bastard here :sweatsmile: ). Maar als je lui bent en het dan tóch doet, dan is de voldoening des te groter hè. En wandelen is zo goed voor je op zoveel manieren. Wat is dat halfuurtje nou? Je krijgt er ook méér energie van hè. Je lichaam zal je zo dankbaar zijn dat het je zal belonen op meerdere manieren.

Ik ben sinds een paar weken begonnen met elke dag wandelen. Na een paar dagen wil je niet anders meer en je gaat er naar uitkijken omdat je weet dat je je zoveel beter gaat voelen. Do it! :grinning:
Klik om te vergroten...
Veel succes aan @BrokenWings en ook aan jou Mindless. Keep up the good work allebei!

Ik wist helemaal niet dat je een sabatical hebt ingelast. Moedig besluit.

En wandel ze! ‘t Is vandaag weer een prachtige herfstdag daarvoor. :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt AphexTwin!

Het was niet makkelijk om het besluit te nemen te stoppen met werk. Nu denk ik dat ik het eerder had moeten doen en beter naar mijn lichaam had moeten luisteren, maar ja dat is makkelijk praten achteraf. Toen ik nog werkte had ik namelijk grote twijfels of het niet juist zwak was om te stoppen. Stom natuurlijk om altijd maar door te willen gaan en je gezondheid op de tweede plek te zetten, maar dat kun je niet altijd zo helder zien. Zeker niet in deze prestatie maatschappij.

Ja, echt heerlijk om te wandelen in dit herfstweer! Ik zoek meestal ook even een park uit in de stad om naar toe te gaan. Die geur van herfstbladeren doet een mens goed. En qua fietsen ben ik best picky wat betreft het weer, maar qua lopen maakt dat me minder uit. Weer of geen weer, het doet me sowieso goed. :)
B
BrokenWingsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik word gek van mezelf , ik neem paar weken speed en dan afkicken , tegen dat ik erdoor ben en me weer goed voel heb ik weer zin ... wat gewoon idioot is want ik wil der absoluut vanaf. Doe niks dan huilen. Ik weet zelf hoe ik ben als ik het neem of als ik ontwen . En geen van beiden is aangenaam . Zou de oorzaak van gebruik onderliggend kunnen zijn? Dat ik zo mijn gevoelens wil onderdrukken over iets??
Want ik ben ook ni bepaald gelukkig in men leven . Ben ooit nog jaren clean geweest , toen ik een relatie had. Maar nu... ik heb geen grens en word hier enkel ellendiger en dikker van . Jojo effect laat sporen na. Ik vraag mij echt af waarom ik het steeds weer doe terwijl ik zelf weet dat ik er niet tegen kan . Eerst euforisch daarna kwaad op mezelf en iedereen , Jezus , wanneer gaat dat eens ophouden . Tips om de cravings tegen te gaan? Als ik weer eens zin heb ... hoe stop ik mezelf dan?? Ik kan niet mezelf laten opnemen ... ik heb een zoontje waar ik alleen voor sta . Bijna niemand weet dat ik dat doe... Ik ben radeloos .....
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ga eens naar je huisarts. Die heeft beroepsgeheim en je kan met hem de mogelijke opties bespreken. Dan heb ik het niet eens perse over een opname, maar gewoon eens met iemand erover praten kan voor jezelf al veel uitmaken. Volledig alleen ervoor staan maakt het allemaal moeilijker, en maakt het afkicken bijna onmogelijk, lijkt mij. Deel het met iemand, liefst ook met iemand die dichtbij je staat. Op dit forum vind je misschien ook wel wat gelijkgestemden/ervaringsdeskundigen die mee kunnen denken, want speed is een drug waar veel mensen niet op een gecontroleerde manier mee om kunnen gaan. Dat je hier je verhaal komt doen is dus al een goede eerste stap.

Oorzaken van speedgebruik zijn uiteenlopend maar je gevoelens onderdrukken kan zeker een rol spelen, ik denk dat dit heel vaak de drijvende kracht is achter een verslaving. Tenslotte zorgt het ervoor dat je even alles kan vergeten of anders kan zien (om daarna de realiteit extra hard voor ogen te krijgen als het uitgewerkt is). Het is menselijk om geneigd te zijn voor 'acute verlichting' te kiezen als je je slecht voelt, en op dat moment de langetermijngevolgen uit het oog te verliezen.

Als je zelf wil stoppen zonder hulp van buitenaf, moet je zorgen dat je geen drugs in huis hebt, en het ook nooit meer kopen. Maar ik denk, als ik het zo lees, dat het wel iets complexer is dan 'gewoon niet van speed af kunnen blijven'. Vanuit de persoon die jij bent, met de ervaringen die jij hebt en de problemen die je ervaart, moet je een kracht zien te vinden om te veranderen, om die problemen op een andere manier op te lossen. Professionele hulp kan daarbij helpen.

Sterkte!
B
BrokenWingsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik durf niks tegen mijn huisarts zeggen. Zou wel graag een goede psycholoog willen. Maar in België kunnen jullie mij aan geen adres helpen waarschijnlijk ?
Grts en bedankt voor het antwoord . Het is Idd niet zomaar een verslaving , gaat veel dieper dan dat...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat jullie zeggen: speed is het probleem niet, maar slechts een uiting van het probleem.

BrokenWings zei:
Zou de oorzaak van gebruik onderliggend kunnen zijn? Dat ik zo mijn gevoelens wil onderdrukken over iets??
Klik om te vergroten...
Maar moet het beslist zo ingewikkeld gemaakt worden? Laat anders eens "over iets" in die laatste zin weg. We willen zo graag een verhaal, een uitleg dat verklaart waarom iets zo is als het is, maar is ook dat niet het feitelijke probleem uit de weg proberen te gaan?

Het feitelijke, simpele probleem is dat jij je gevoelens niet wilt voelen. Niet je gevoelens over "iets", maar je feitelijke exacte gevoelens zelf. Wat maakt het uit waar deze gevoelens over gaan? Want alles wat gevoelens "willen" is gevoeld worden en dat gebeurd nu niet. En daarom komen ze terug.

Geen van beide opties is aangenaam zeg je. Nee, inderdaad. Wil dat zeggen dat ze geen opties zijn?

Tips om de cravings tegen te gaan? Nee, dat zou ik je niet aan willen raden. Zijn er cravings? Voel ze, loop er niet voor weg. Geef er geen gehoor aan, maar onderdruk ze ook niet.

Soms is de oplossing gewoon simpel. Niet makkelijk, maar simpel. Ik ben geen dokter, dus van de reguliere medische wetenschap weet ik weinig. Stap naar een dokter als je een fysieke oorzaak vermoed, of om dingen uit te sluiten. Daar weet ik dus weinig van. Maar ik weet wel dat niet weglopen van je gevoelens werkt. Het werkt boven je verwachting wonderbaarlijk goed. Mits je het echt doet met moed, discipline, doorzettingsvermogen. En ik ben bijna 100% overtuigd dat daar de oplossing ligt en niet bij een dokter. Want bijna alle kwalen hebben een geestelijke oorsprong.

En eigenlijk weet je toch ook wel dat weglopen van je gevoelens nooit een duurzame oplossing kan zijn? Het is logisch, toch?
B
BrokenWingsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Wat jullie zeggen: speed is het probleem niet, maar slechts een uiting van het probleem.


Maar moet het beslist zo ingewikkeld gemaakt worden? Laat anders eens "over iets" in die laatste zin weg. We willen zo graag een verhaal, een uitleg dat verklaart waarom iets zo is als het is, maar is ook dat niet het feitelijke probleem uit de weg proberen te gaan?

Het feitelijke, simpele probleem is dat jij je gevoelens niet wilt voelen. Niet je gevoelens over "iets", maar je feitelijke exacte gevoelens zelf. Wat maakt het uit waar deze gevoelens over gaan? Want alles wat gevoelens "willen" is gevoeld worden en dat gebeurd nu niet. En daarom komen ze terug.

Geen van beide opties is aangenaam zeg je. Nee, inderdaad. Wil dat zeggen dat ze geen opties zijn?

Tips om de cravings tegen te gaan? Nee, dat zou ik je niet aan willen raden. Zijn er cravings? Voel ze, loop er niet voor weg. Geef er geen gehoor aan, maar onderdruk ze ook niet.

Soms is de oplossing gewoon simpel. Niet makkelijk, maar simpel. Ik ben geen dokter, dus van de reguliere medische wetenschap weet ik weinig. Stap naar een dokter als je een fysieke oorzaak vermoed, of om dingen uit te sluiten. Daar weet ik dus weinig van. Maar ik weet wel dat niet weglopen van je gevoelens werkt. Het werkt boven je verwachting wonderbaarlijk goed. Mits je het echt doet met moed, discipline, doorzettingsvermogen. En ik ben bijna 100% overtuigd dat daar de oplossing ligt en niet bij een dokter. Want bijna alle kwalen hebben een geestelijke oorsprong.

En eigenlijk weet je toch ook wel dat weglopen van je gevoelens nooit een duurzame oplossing kan zijn? Het is logisch, toch?
Klik om te vergroten...
Ik weet best voor welke gevoelens ik ga lopen ... en toch lukt et me niet. Dit gaat al terug van mijn jeugd en ik denk niet dat ik hier zomaar zonder hulp voorgoed kan afblijven . Ik ga een psycholoog opzoeken . Als je moeder je 38 jaar zegt dat je voor niks goed bent niks goed doet en nooit iets bereikt , dat je dik lelijk bent en niks kan! Dat ik niet weet hoe ik mijn kind moet opvoeden , 38 jaar lang ! Ga ik zomaar ni van mezelf gaan denken ja ik ben een Topwijf .... want das duidelijk ni het geval! Mijne ex heeft mij op straat gezet met kind van 5 maand . Mijn zoon heeft geen vader , elke dag leef ik met schuldgevoel.... zeker nu hij vragen begint te stellen die zo diep gaan voor een kind van 6 , dat ik gisteren in duizend stukken brak . Dus niet iedereen is even sterk zeker niet als ik het al jaren doe met periodes van clean zijn , en daarna terug herval. Ik ga afspraak maken . Denk da weinigen zo psychologisch gekraakt zijn heel hun leven en nog!
B
BrokenWingsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Denk niet dat alles zo simpel is hoor, niet voor iedereen:(
B
BrokenWingsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Wat jullie zeggen: speed is het probleem niet, maar slechts een uiting van het probleem.


Maar moet het beslist zo ingewikkeld gemaakt worden? Laat anders eens "over iets" in die laatste zin weg. We willen zo graag een verhaal, een uitleg dat verklaart waarom iets zo is als het is, maar is ook dat niet het feitelijke probleem uit de weg proberen te gaan?

Het feitelijke, simpele probleem is dat jij je gevoelens niet wilt voelen. Niet je gevoelens over "iets", maar je feitelijke exacte gevoelens zelf. Wat maakt het uit waar deze gevoelens over gaan? Want alles wat gevoelens "willen" is gevoeld worden en dat gebeurd nu niet. En daarom komen ze terug.

Geen van beide opties is aangenaam zeg je. Nee, inderdaad. Wil dat zeggen dat ze geen opties zijn?

Tips om de cravings tegen te gaan? Nee, dat zou ik je niet aan willen raden. Zijn er cravings? Voel ze, loop er niet voor weg. Geef er geen gehoor aan, maar onderdruk ze ook niet.

Soms is de oplossing gewoon simpel. Niet makkelijk, maar simpel. Ik ben geen dokter, dus van de reguliere medische wetenschap weet ik weinig. Stap naar een dokter als je een fysieke oorzaak vermoed, of om dingen uit te sluiten. Daar weet ik dus weinig van. Maar ik weet wel dat niet weglopen van je gevoelens werkt. Het werkt boven je verwachting wonderbaarlijk goed. Mits je het echt doet met moed, discipline, doorzettingsvermogen. En ik ben bijna 100% overtuigd dat daar de oplossing ligt en niet bij een dokter. Want bijna alle kwalen hebben een geestelijke oorsprong.

En eigenlijk weet je toch ook wel dat weglopen van je gevoelens nooit een duurzame oplossing kan zijn? Het is logisch, toch?
Klik om te vergroten...
Trouwens , dan zou ik hier al lang geen Posts meer plaatsen , ast zo simpel is. Ik weet best dat het fout is hoor.... Kheb et ni in de hand ....
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dan kun je inderdaad naar een psycholoog stappen. Dat kan je misschien op het punt brengen dat je je gevoelens onder ogen wilt komen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
BrokenWings zei:
Trouwens , dan zou ik hier al lang geen Posts meer plaatsen , ast zo simpel is. Ik weet best dat het fout is hoor.... Kheb et ni in de hand ....
Klik om te vergroten...
Nee, het is echt zo simpel.

Niet makkelijk, maar simpel.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#13
@BrokenWings Sterkte! Hopelijk gaat het vanaf nu allemaal wat beter. Je verdient het on gelukkig te zijn!

Mindless zei:
Nee, het is echt zo simpel.

Niet makkelijk, maar simpel.
Klik om te vergroten...

Mindless, ik vind je een toffe gast, maar soms is het denk ik beter om niet je eigen visie op te (blijven) leggen aan iemand die behoefte heeft aan begrip en een luisterend oor. Wie schiet hier nou iets mee op?
B
BrokenWingsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Fenrir zei:
@BrokenWings Sterkte! Hopelijk gaat het vanaf nu allemaal wat beter. Je verdient het on gelukkig te zijn!



Mindless, ik vind je een toffe gast, maar soms is het denk ik beter om niet je eigen visie op te (blijven) leggen aan iemand die behoefte heeft aan begrip en een luisterend oor. Wie schiet hier nou iets mee op?
Klik om te vergroten...
Danku.... dit is dus het soort reacties dat ik steeds hoor van mensen die niet gebruiken .... als het simpel was waren er geen verslavingen ....
B
BrokenWingsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Nee, het is echt zo simpel.

Niet makkelijk, maar simpel.
Klik om te vergroten...

Je kunt niet iedereen vergelijken , en sorry das mss u visie, wss ben je veel jonger, je moet het willen en Blabla dat is iets wat ik wel weet , juist daarom begrijp ik niet waarom ik steeds herval . Ook al wil ik het echt ! Simpel of moeilijk. Ik stort mijn hart hier niet zomaar uit , sorry word er een beetje boos om
B
BrokenWingsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Fenrir zei:
@BrokenWings Sterkte! Hopelijk gaat het vanaf nu allemaal wat beter. Je verdient het on gelukkig te zijn!



Mindless, ik vind je een toffe gast, maar soms is het denk ik beter om niet je eigen visie op te (blijven) leggen aan iemand die behoefte heeft aan begrip en een luisterend oor. Wie schiet hier nou iets mee op?
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je steun , das al wat ik nodig heb ...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Excuses, dit was niet de bedoeling.

Als iets je complete overtuiging is, dan is dat weleens moeilijk in de communicatie met anderen. Ik wil ook niet tegen je gaan liegen namelijk.

Alsnog ben ik er 100% van overtuigd dat het echt zo simpel is en mijn intentie is slechts dat mensen niet onnodig lang blijven lijden alvorens hun gevoelens te voelen.

En simpel en makkelijk zijn heel verschillende dingen he. Je diepste gevoelens onder ogen komen is zwaar, pijnlijk. Dat ontken ik allemaal niet. Maar de methode van gevoelens voelen is (imo!) simpel, direct.
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#18
Goed bezig. Je kan het aankomen ook positief zien. Beter dan het uitmergelen van de pep. Zie je er ongetwijfeld gezonder uit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."