Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDepressief drugs misbruiken | Speed verslaafd

Depressief drugs misbruiken | Speed verslaafd

39 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
M'n moeder krijgt elke 3 mnd een Ketamine infuus voor haar pijnklachten. Toevallig heeft m'n moeder ook last van depressies. Gek genoeg niet meer sinds ze is gestart met de Ketamine behandeling.

Is natuurlijk geen echt 'bewijs' , maar alsnog.
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Misbruik zei:
Elke dag tot ik het ongemak van deze benzo-afkick kwijt ben.
Aantal gram opgedeeld in een flinke lading 50 MG Capsule's
Resulteerd in mogelijk lichamelijke afhankelijkheid en een brijder opname.

Voorlopig geen prestatie druk dus het beste moment om dit aan te pakken.
Klik om te vergroten...

@OverdriveO , Maar toch, vriendelijk bedankt.
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb nog me best gedaan, ik hou het bij deze eenmalige aankoop bij de dealer.
Voor de maand, en als ik de maatschappij in moet zal ik het restant weggooien met bewijs.
(In de zin van stage/werk)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
@Misbruik
Dus je gebruikt nog steeds elke dag?
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#5
acht.zes zei:
@Misbruik
Dus je gebruikt nog steeds elke dag?
Klik om te vergroten...

Niet elke dag.
Ik beperk het voorlopig tot 1/2x in de week.
2 nachten achter elkaar.

Maar om eerlijk te zijn, zou 7 dagen in de week, me prima bevallen daar niet van.

- Edit:

- Als ik mentaal te obsessief de hele dag bezig ben met pep, terwijl ik stage/werk volg soon.
Ga ik de kliniek in. (Die afspraak ga ik ook maken met mijn psychiater vanmiddag)
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Een tijd geleden was ik van plan hier op DF een soort uitleg neer te zetten hoe je met behulp van een spiritueel ingesteld leven op ingrijpende wijze fundamenteel aan al deze mentale problemen kunt werken. Ik was daar al aan begonnen, maar om de een of andere reden kwam de inspiratie niet en daarom heb ik het gelaten. Maar aangezien we hier nu wel bijna dagelijks mensen met dergelijke ernstige mentale problemen hebben, is het misschien toch een idee hier weer eens naar te gaan kijken. Op die manier kunnen mensen hier naar verwezen worden...
Klik om te vergroten...
Klinkt awesome man, ik denk dat dit members zeker zou kunnen helpen en ik sta er zelf ook open voor, ondanks dat ik lang niet zoveel mentale problemen als vroeger heb en positief in het leven sta. Zeker doen, zou ik zeggen!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Sally Tessio
Bedankt voor de reminder en aanmoediging. :wink:

Ik weet niet wat het precies is, maar ik vergeet het en heb er soms ook geen inspiratie voor en op andere tijden is het misschien ook wel luiheid dat het er niet van komt. En op momenten dat ik zelf moeite heb in contact te staan met spiritualiteit is het natuurlijk ook hypocriet om er dan over te schrijven. Maar als ik dan hoor dat mensen er wel interesse in hebben, dan motiveert dat wel erg. :) Het gaat er dus ook zeker wel komen. Misschien dat ik het schrijf in de afterglow van een ald-52 trip die ik binnenkort van plan ben te doen. Na een trip is het altijd veel makkelijker voor me om te schrijven.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Is een opname geen ideetje?

En hiermee bedoel ik geen detoxje van 2 weken maar écht serieus aan jezelf werken. Ik snap dat je je zwaar klote voelt door je depressie's maar drugs zijn geen oplossing.

Makkelijk gezegd ik weet het, maar soms hoeft de juiste keuze niet moeilijk te zijn.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#9
PsychedelicMagic zei:
Mijn remedie tegen depressie: af en toe een paddotrip en wekelijks ketamine... Verder iets vinden waar je helemaal dol op bent. Voor de één is dat een vriendin, voor de ander is dat kunst maken. Sporten helpt, gezond en voldoende eten helpt, reizen helpt, zelfhulp boeken kunnen ook helpen, meditatie kan helpen...
Klik om te vergroten...

Wekelijks keta tegen depressie, helpt dat? En hoe pas je dat dan toe?
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fenrir zei:
Wekelijks keta tegen depressie, helpt dat? En hoe pas je dat dan toe?
Klik om te vergroten...
Nou mij helpt paddo's of lsd veel meer. Maar af en toe een paar dagen keta gebruiken zorgt ervaar dat ik mij de dagen erna weer een stuk vrolijker voel. Kan ook placebo zijn. Dat van de paddo of lsd is geen placebo. Voel me dan weken lang gelukkig, leergierig, mensenlief, gemotiveerd, connected met de wereld om mij heen en dankbaar.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#11
PsychedelicMagic zei:
Nou mij helpt paddo's of lsd veel meer. Maar af en toe een paar dagen keta gebruiken zorgt ervaar dat ik mij de dagen erna weer een stuk vrolijker voel. Kan ook placebo zijn. Dat van de paddo of lsd is geen placebo. Voel me dan weken lang gelukkig, leergierig, mensenlief, gemotiveerd, connected met de wereld om mij heen en dankbaar.
Klik om te vergroten...
Het is aangetoond dat een lage dosering keta een anti depressieve werking heeft. Treedt binnen een uur op en houdt een week aan. Ik merk zelf ook dat mijn stemming verbetert. Paddos daarentegen is altijd maar afwachten vind ik. Laatste keer kreeg ik er een slecht humeur van.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#12
PsychedelicMagic zei:
Nou mij helpt paddo's of lsd veel meer. Maar af en toe een paar dagen keta gebruiken zorgt ervaar dat ik mij de dagen erna weer een stuk vrolijker voel. Kan ook placebo zijn. Dat van de paddo of lsd is geen placebo. Voel me dan weken lang gelukkig, leergierig, mensenlief, gemotiveerd, connected met de wereld om mij heen en dankbaar.
Klik om te vergroten...

Lytje pole zei:
Het is aangetoond dat een lage dosering keta een anti depressieve werking heeft. Treedt binnen een uur op en houdt een week aan. Ik merk zelf ook dat mijn stemming verbetert. Paddos daarentegen is altijd maar afwachten vind ik. Laatste keer kreeg ik er een slecht humeur van.
Klik om te vergroten...

Daar ben ik inderdaad ook in geïnteresseerd, het effect dat bij klinisch onderzoek aangetoond is. Er is echter niets te vinden over dosering, de vorm van de ketamine, of behandeling eromheen. (En het werd bij de proefpersonen geïnjecteerd, ik weet niet of dat verschil uitmaakt maar injecteren trekt me niet zo.) Ik hoopte dat jij antwoorden op mijn vragen had, helaas!
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hmm, ik had ooit eens in de vera in groningen zo'n 5 jaar geleden een lezing over ketamine en depressie bijgewoond. Meen mij te herinneren, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen, dat het ging om 25mg ketamine per keer.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#14
Fenrir zei:
Daar ben ik inderdaad ook in geïnteresseerd, het effect dat bij klinisch onderzoek aangetoond is. Er is echter niets te vinden over dosering, de vorm van de ketamine, of behandeling eromheen. (En het werd bij de proefpersonen geïnjecteerd, ik weet niet of dat verschil uitmaakt maar injecteren trekt me niet zo.) Ik hoopte dat jij antwoorden op mijn vragen had, helaas!
Klik om te vergroten...
Het onderzoek is nog volop gaande, volgens mij zijn er nog geen richtlijnen betreffende roa en dosis opgesteld. Nieuw onderzoek toont zelfs aan dat een metaboliet van de R variant de antidepressieve werking bezit.

In meerdere onderzoeken gebruikte men gemiddeld 0.5mg/kg lichaamsgewicht op verschillende manieren. Linkje
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#15
Lytje pole zei:
Het onderzoek is nog volop gaande, volgens mij zijn er nog geen richtlijnen betreffende roa en dosis opgesteld. Nieuw onderzoek toont zelfs aan dat een metaboliet van de R variant de antidepressieve werking bezit.

In meerdere onderzoeken gebruikte men gemiddeld 0.5mg/kg lichaamsgewicht op verschillende manieren. Linkje
Klik om te vergroten...

Sodeju, daar heb ik nog wat aan. Ben jij beter in Googlen dan ik of gewoon erg op de hoogte? In ieder geval bedankt! :redheart:
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#16
Fenrir zei:
Sodeju, daar heb ik nog wat aan. Ben jij beter in Googlen dan ik of gewoon erg op de hoogte? In ieder geval bedankt! :redheart:
Klik om te vergroten...
Mijn ogen scannen alles, vooral als ik te weinig impulsen krijg. :)
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#17
Fenrir zei:
Wekelijks keta tegen depressie, helpt dat? En hoe pas je dat dan toe?
Klik om te vergroten...

Als iemand echt in de put zit nodigen we diegene altijd uit om een avondje te feesten met ons en dan keta doen.
Ik geloof er heilig in dat keta iemand zo ergens uit kan trekken met een bepaalde setting.

Lytje pole zei:
Het is aangetoond dat een lage dosering keta een anti depressieve werking heeft
Klik om te vergroten...

En een avondje hoog gedoseerd helemaal
:rock: heb ik ondervonden (dr.Rebell)
A
An0ukLid
01-01-2024, 00:00
#18
Pompen zei:
Beste lezer,

Ik ben een 19 jarige jongen gediagnosticeerd met een depressie.
Dit is na 3 jaar elke mogelijke manier van psychiatrie te proberen nog steeds niet opgelost.
Ik heb therapieën gevolgd zonder succes, ik heb elke vorm van stemminginvloed medicatie wel gehad,
Zonder succes ik ben compleet afgetakeld in de zin van ik kan niet meer genieten van het leven.
Ik heb geen zin meer om dingen te ondernemen want het levert me gewoon geen voldoening meer op.

Ik begon met alcohol drinken in het weekend vrijdag en zaterdag elk weekend een kratje.
Om maar in die roes terecht te komen, toen begonnen mijn vrienden met blowen dat wilde ik ook wel proberen dat beviel ook zeer goed dat ik daar dagelijkse prik van maakte elk avond blowen voor ontspanning bij vrienden thuis.
Altijd maar in een roes willen komen wat leidde tot een 'Observatie opname' 10 weken lang woonde ik met andere 'probleem jongeren' toen ik daar was zijn mijn vrienden begonnen met hard drugs proberen mdma was volgens hun zo leuk dat ik het ook maar eens wilde proberen. Ik was meteen verliefd ik er vaarde zo'n gelukzalig gevoel.
Dat andere middelen volgde..

Thuis gebruik begon slapen werd steeds minder interessant altijd nachten doorhalen.
Katers werden niet meer ondervonden door mijn mentale toestand (leef in een levenslange kater)
En ik kreeg weer zin om dingen te doen dus ik ging het steeds vaker gebruiken om dat gevoel te hebben.

Ik ben mentaal elke dag bezig met speed tot op het punt dat wekelijks gebruik geen uitzondering meer is.
Grammen gingen gaan er door heen.

Ik was en ben onder de indruk dat drugs wel meevallen en me niets kunnen maken.
Lichamelijke verslaving is bij speed niet aanwezig dus ik vond het helemaal geen probleem..
Ik kon toch stoppen wanneer ik wil en niet verslaafd raken.

Nachtje werd nachten doorhalen, de grenzen opzoeken hoelang kun je door halen op speed.
Mentaal doet het me niks dus ik ging er gewoon volledig voor heb toen m'n eerste psychose gehad door hallucinaties.
Dat heeft wel indruk gemaakt niet genoeg om me te weerhouden het zelfde te herhalen/vervolgen.

Eenmalig nog over de 4 dagen gegaan ik ging met het gevoel richting dag 5 dat ik wel een weekje zou functioneren.
Op volledige slapeloosheid ingestort net nadat ik nog 'strak' stond, ben ik heel gedeelte kwijt geraakt, of ben ik gewoon out gegaan kan dat niet met zekerheid zeggen..

M'n gebruik werd ontdekt door vrienden en dat werd vooral voor hun vervelend want ik loog altijd.
Deze zomervakantie heb ik veel te veel gebruikt en misbruikt waardoor ik ook op dit forum terecht kwam.
Om misschien mede lotgenoten te kunnen ontmoeten, en om zo gezegd argumenten te bedenken voor dit recht te praten als ik dit punt zou bereiken.

Ik heb m'n groep vrienden letterlijk de deur gewezen zodat ik ongestoord kan gebruiken.
Op dit forum zijn er ook mensen die me duidelijk hebben gemaakt dat ik mezelf de volledige vernieling in breng.
Ik kan het nog steeds bijna niet beseffen hoe diep ik er al in zit.

Ik ben compleet verslaafd aan speed, ik heb geen vrienden meer, ik ben depressief, heb geen zin meer in het leven.
Gister hebben zelfs andere gebruikers me de rug gekeerd omdat ik zo ongecontroleerd en impulsief ben.
Ik ben officieel naar de klote op alle mogelijke manieren.
En voor m'n leven mentaal geobsedeerd door dit spul.

Hang sowieso nog lange tijd rond op het forum behalve dat ik verslaafd ben vind ik het ook veel te interessant.
Om ervaringen op te doen of te delen, levensveranderingen vervolg ik wel in verdere post's binnen topic.

Bedankt als je de moeite neemt dit door te lezen.
Dit is wel na 60+ uur wakker ongeveer en 3 uurtjes slaap gepakt vannacht, geen excuus wel oprecht.
Heb een autisme spectrum stoornis moet ik er wel bij vertellen.

- Edit Amfetamines (speed) kan relatief veilig worden gebruikt in combinatie met venlafaxine.
Het is alsnog niet verstandig maar, ik weet wel hoe het deze wisselwerking in elkaar zit.

Vlotte 'misbruiker'.
Klik om te vergroten...

Hi ‘misbruiker’,

Uit de tekst hierboven begrijp ik dat je het nog steeds lastig vindt om te stoppen met het gebruiken van speed. Ondertussen zijn we weer een paar maanden verder en ben ik benieuwd of het al gelukt is om te stoppen.

Voor een nieuw televisieprogramma zijn wij op zoek naar mensen met een bijzondere verhalen. In het programma gaat een BN'er jonge mensen volgen die een probleem hebben waar de BN'er zelf eerder voor heeft gestaan en heeft overwonnen. Ik ben op zoek naar jongeren (16-35) die verslaafd zijn en daar openhartig over durft te praten.

Graag hoor ik je verhaal. Je kunt je verhaal mailen naar [email protected] of bel naar 035-6773433. (uiteraard zijn de verhalen en gegevens die je met ons deelt vertrouwelijk)

Ik hoor graag van je.

Hartelijke groet,

Anouk
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
Anoniem ook mogelijk? @An0uk
A
An0ukLid
01-01-2024, 00:00
#20
Raver zei:
Anoniem ook mogelijk? @An0uk
Klik om te vergroten...
Anoniem op beeld? Ik zou je eerst heel graag willen bellen om te kijken wat we voor je kunnen doen.. alles is bespreekbaar!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."