Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"tess zei: Ik ben een Jong meisje daar dat een paar jaar verslaafd is aan coke. En aangezien ik met de nachtdienst werk, is het voor mij dubbel zo moeilijk om daar mee te stoppen. Kunnen jullie me helpen, of redenen geven waarom hier dringend een einde aan moet komen Mvg, Klik om te vergroten... Hi tess, ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat? Ik zou graag met je willen praten. Zou je mij berichtje willen terug sturen?"
"Pompen zei: Beste lezer, Ik ben een 19 jarige jongen gediagnosticeerd met een depressie. Dit is na 3 jaar elke mogelijke manier van psychiatrie te proberen nog steeds niet opgelost. Ik heb therapieën gevolgd zonder succes, ik heb elke vorm van stemminginvloed medicatie wel gehad, Zonder succes ik ben compleet afgetakeld in de zin van ik kan niet meer genieten van het leven. Ik heb geen zin meer om dingen te ondernemen want het levert me gewoon geen voldoening meer op. Ik begon met alcohol drinken in het weekend vrijdag en zaterdag elk weekend een kratje. Om maar in die roes terecht te komen, toen begonnen mijn vrienden met blowen dat wilde ik ook wel proberen dat beviel ook zeer goed dat ik daar dagelijkse prik van maakte elk avond blowen voor ontspanning bij vrienden thuis. Altijd maar in een roes willen komen wat leidde tot een 'Observatie opname' 10 weken lang woonde ik met andere 'probleem jongeren' toen ik daar was zijn mijn vrienden begonnen met hard drugs proberen mdma was volgens hun zo leuk dat ik het ook maar eens wilde proberen. Ik was meteen verliefd ik er vaarde zo'n gelukzalig gevoel. Dat andere middelen volgde.. Thuis gebruik begon slapen werd steeds minder interessant altijd nachten doorhalen. Katers werden niet meer ondervonden door mijn mentale toestand (leef in een levenslange kater) En ik kreeg weer zin om dingen te doen dus ik ging het steeds vaker gebruiken om dat gevoel te hebben. Ik ben mentaal elke dag bezig met speed tot op het punt dat wekelijks gebruik geen uitzondering meer is. Grammen gingen gaan er door heen. Ik was en ben onder de indruk dat drugs wel meevallen en me niets kunnen maken. Lichamelijke verslaving is bij speed niet aanwezig dus ik vond het helemaal geen probleem.. Ik kon toch stoppen wanneer ik wil en niet verslaafd raken. Nachtje werd nachten doorhalen, de grenzen opzoeken hoelang kun je door halen op speed. Mentaal doet het me niks dus ik ging er gewoon volledig voor heb toen m'n eerste psychose gehad door hallucinaties. Dat heeft wel indruk gemaakt niet genoeg om me te weerhouden het zelfde te herhalen/vervolgen. Eenmalig nog over de 4 dagen gegaan ik ging met het gevoel richting dag 5 dat ik wel een weekje zou functioneren. Op volledige slapeloosheid ingestort net nadat ik nog 'strak' stond, ben ik heel gedeelte kwijt geraakt, of ben ik gewoon out gegaan kan dat niet met zekerheid zeggen.. M'n gebruik werd ontdekt door vrienden en dat werd vooral voor hun vervelend want ik loog altijd. Deze zomervakantie heb ik veel te veel gebruikt en misbruikt waardoor ik ook op dit forum terecht kwam. Om misschien mede lotgenoten te kunnen ontmoeten, en om zo gezegd argumenten te bedenken voor dit recht te praten als ik dit punt zou bereiken. Ik heb m'n groep vrienden letterlijk de deur gewezen zodat ik ongestoord kan gebruiken. Op dit forum zijn er ook mensen die me duidelijk hebben gemaakt dat ik mezelf de volledige vernieling in breng. Ik kan het nog steeds bijna niet beseffen hoe diep ik er al in zit. Ik ben compleet verslaafd aan speed, ik heb geen vrienden meer, ik ben depressief, heb geen zin meer in het leven. Gister hebben zelfs andere gebruikers me de rug gekeerd omdat ik zo ongecontroleerd en impulsief ben. Ik ben officieel naar de klote op alle mogelijke manieren. En voor m'n leven mentaal geobsedeerd door dit spul. Hang sowieso nog lange tijd rond op het forum behalve dat ik verslaafd ben vind ik het ook veel te interessant. Om ervaringen op te doen of te delen, levensveranderingen vervolg ik wel in verdere post's binnen topic. Bedankt als je de moeite neemt dit door te lezen. Dit is wel na 60+ uur wakker ongeveer en 3 uurtjes slaap gepakt vannacht, geen excuus wel oprecht. Heb een autisme spectrum stoornis moet ik er wel bij vertellen. - Edit Amfetamines (speed) kan relatief veilig worden gebruikt in combinatie met venlafaxine. Het is alsnog niet verstandig maar, ik weet wel hoe het deze wisselwerking in elkaar zit. Vlotte 'misbruiker'. Klik om te vergroten... Hi ‘misbruiker’, Uit de tekst hierboven begrijp ik dat je het nog steeds lastig vindt om te stoppen met het gebruiken van speed. Ondertussen zijn we weer een paar maanden verder en ben ik benieuwd of het al gelukt is om te stoppen. Voor een nieuw televisieprogramma zijn wij op zoek naar mensen met een bijzondere verhalen. In het programma gaat een BN'er jonge mensen volgen die een probleem hebben waar de BN'er zelf eerder voor heeft gestaan en heeft overwonnen. Ik ben op zoek naar jongeren (16-35) die verslaafd zijn en daar openhartig over durft te praten. Graag hoor ik je verhaal. Je kunt je verhaal mailen naar [email protected] of bel naar 035-6773433. (uiteraard zijn de verhalen en gegevens die je met ons deelt vertrouwelijk) Ik hoor graag van je. Hartelijke groet, Anouk"
"Raver zei: Anoniem ook mogelijk? @An0uk Klik om te vergroten... Anoniem op beeld? Ik zou je eerst heel graag willen bellen om te kijken wat we voor je kunnen doen.. alles is bespreekbaar!"
"Raver zei: Prima! Klik om te vergroten... Zou je mij een mail kunnen sturen, waaraan je verslaafd bent en op welk nummer ik je kan bereiken en wanneer het jou het beste uitkomt? [email protected]"
"Hi Marlon345, ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat?"
"Anoon zei: Thanks voor je reactie! Het lijkt er op dat niks echt helpt om het te weerstaan. Ik boks 3 keer in de week en heb een goede baan. Het liefst zou ik er helemaal mee kappen.. maar toch val ik er soms toch weer in. Het gaat veel beter dan een jaar geleden maar toch ben ik niet tevreden. Het frustreert enorm en ik weet gewoon echt niet hoe ik ervoor kan zorgen die terugval te vermijden. Klik om te vergroten... Hi Anoon, Uit de tekst hierboven begrijp ik dat je het nog steeds lastig vindt om te stoppen met het gebruiken van cocaïne. Ondertussen zijn we weer een paar maanden verder en ben ik benieuwd of het al gelukt is om te stoppen. Voor een nieuw televisieprogramma zijn wij op zoek naar mensen met een bijzondere verhalen. In het programma gaat een BN'er jonge mensen volgen die een probleem hebben waar de BN'er zelf eerder voor heeft gestaan en heeft overwonnen. Ik ben op zoek naar jongeren (16-35) die verslaafd zijn aan cocaïne en daar openhartig over durft te praten. Graag hoor ik je verhaal. Je kunt je verhaal mailen naar [email protected] of bel naar 035-6773433. (uiteraard zijn de verhalen en gegevens die je met ons deelt vertrouwelijk) Ik hoor graag van je. Hartelijke groet, Anouk"
"Hi Summ, hoe gaat het met je? Ben benieuwd of je ondertussen al bent gestopt of dat je nog steeds gebruikt. Zou je mail willen berichten? Mvg, Anouk"
"Remy2805 zei: Eten bij een vriendin ookal had ik me voorgenomen ik drink niet.. Toch doe ik het.. (vriendin zegt nog je hoeft niet te nemen) want ze is op de hoogte van me situatie en probeerd me te steunen...(maar weet ook dat ze me nergens toe kan dwingen, of begrijpt net zoals iedereen die op de hoogte is niet hoe ver ik ben en waaar mijn trigger point zit) Maar ik wil dit kunnen... 2\\3 drankjes en daarna klaar. Ik wil dat weer kunnen.. Want dat kon ik ook voor dat ik coke gebruikte Deze keer ga ik dat echt doen, ik ben niet in de omgeving waar ik normaal gebruik... Maar nu achteraf weet ik dat het eerste drankje al me hele avond had bepaald.. En dat wist ik al voor het eerste drankje maar liegen tegen mezelf is tegenwoordig normaal... En tuurlijk is dat bijna niet mogelijk maar op dat moment kies ik ervoor in me eigen leugen te geloven.. En na een leuke avond pak ik de laatste tram.. Ik zeg tegen mezelf ga naar huis. De avond was leuk en gezellig dus ga lekker naar huis en naar bed.. En dat is ook me plan als ik in de tram stap.. Maar alsnog stort ik geld terug mocht ik nog de stad in gaan... En eigenlijk weet ik al dat ik dat ga doen want 5 min later heb ik de dealer al geappt en half uur later sta ik met me pakje op het toilet in me vaste bar Ik beleef een avond die ik al tig keer heb beleeft. Gezellig maar altijd het zelfde.. En daarmee kom ik op dit punt, thuis aangekomen nog aantal blikjes drank gekocht op cs en hier doorgaan... En al voel ik me lekker chill door de coke en alcohol besef ik me wel dat ik weer op dit punt ben waar ik niet meer zou moeten willen komen.. En ik zeg zou moeten omdat ik daar niet altijd zo over denk.. Alleen weet dat dat het beste zou zijn.. En ik heb mezelf zelfs goedgepraat dat dit me laatste kans is voor ik naar jellinek ga.. En waarom type ik dit... Mis omdat ik wil dat er een beeld is van hoe iik ben onder invloed Want ik kan zo goed doen alsof er niks aan de hand is, zelfs nadat ik me familie meerdere keren in een duistere fase alles vertel... Trappen ze altijd in me"goede fases" Of misschien weten ze beter maar willen ze dat geloven.. Net zoals ik in me eigen leugens wil geloven.. En ookal voel ik me nu ik dit schrijf nog chill ik weet wel dat als ik stop een kut gevoel komt en die komt altijd en als dat gevoel er is verzeker ik mezelf dat ik nooit meer ga gebruiken alleen lijk ik dat gevoel te vergeten of te negeren als ik het weer doe En dan heb ik het niet over het gevoel die ik de dagen erna heb.. Down en depri En dat terwijl ik zelf al vaak down en depri kan zijn versterkt de coke dit enorm... Wat soms zoveel invloed heeft dat ik bijna een week niet uit bed kom of het huis verlaat En als ik eindelijk weer opgekrabbeld ben begint het weer opnieuw hoe vaak ik ook probeer het anders te doen.. Hoe erg ik het ook wil ontkennen ik heb er gewoon geen controle meer over.. En ik geef toe dat coke een probleem is.. En ik zou willen dat dat het enigste is.. Want als ik terug kijk op me leven zijn er altijd problemen geweest al zijn ze naarmate ik ouder word steeds erger geworden... En ben ik altijd opzoek geweest naar geluk.. Van shoppen tot sporten tot overeten. En het gaf me allemaal voldoening tot het dat niet meer deed en ik weer een andere verslaving had.. Alleen nu is het coke.. En dat is toch heftiger... Schadelijker en veel meer impact en moeilijker om ernaast normaal te functioneren.. En nu ga ik naar jellinek voor me drugs gebruik of eerder misbruik.. Maar wat als ik dat onder controle heb? Wat ga ik dan doen.. Het feit toen ik besefte dat je nooit controle over andere hebt vond ik beangstigend.. Maar nu ik geen controle over mezelf meer heb is next level.. En ik wil hulp want ik wil leven.. En ik kan dit niet alleen.. En ik heb al zovaak therapie, gesprekken, groepsgesprekken gehad... En elke keer voelde ik me toch alleen en onbegrepen en niet serieus genomen En voor mijn gevoel is dit mijn laatste poging, mijn laatste kans... En deze keer ben ik bereid me diepste gevoelens te vertellen want ik heb letterlijk niks meer te verliezen... Dit voelt als me laatste poging en hoop dat ik nu serieus genomen ga worden.. Want anders weet ik niet wat ik moet doen.. En bang ben dat me volgende wegen doodlopend zullen zijn Gniffelen Klik om te vergroten... Hi Remy2805, hoe gaat het nu met je? Ik zou graag eens met je willen praten over je verslaving. Zou je mij een berichtje willen sturen? Groet, Anouk"
"HipHopHead zei: Hoi iedereen Ik heb een vriendengroep waar drugs altijd aanwezig zijn geweest. Weed, pillen, coke, MD, noem het maar op. Wij begonnen al te gebruiken toen we 14 jaar waren. Het begon onschuldig met jointje maar hoe meer geld je begint te hebben hoe meer de wereld van drugs zich opent. IK heb er echt veel lol aan beleefd en heb er geen spijt van dat ik dit in mijn "jonge" jaren heb gedaan. Maar vanaf mijn 25ste kwam coke in the picture. Eerst heel af en toe en daarna wekelijks. Nu doe ik al jaren elke week een grammetje op. Op zich is dat niet "veel" maar wel problematisch en mijn leefwereld is veranderd en ik moet mee veranderen. Ik ben vader van een prachtige dochter van 2j en ik besef dat ik al in haar buurt high ben geweest. Dat duw ik dan weg met een excuus van: Je bent toch nog altijd een goede vader, je mag toch ook eens je verzetje hebben. Ik ben nu op een punt gekomen dat ik besef dat mijn vienden weten dat ik nog gebruik maar niet weten in welke maten. De sociale maatstaven hebben me precies wakker geschud. Ik heb eindelijk ingezien dat het gewoon niet meer zo verder kan. Mijn dochter moet niet in aanraking komen met dit spul. Daarom heb ik net dat ene grammetje wat ik had weggegooid in de riool en hoop ik nu eindelijk van die shit af te blijven. Heeft er iemand hier nog ervaring bij? Tips en gewoon eens een berichtje of ondersteuning zijn echt wel welkom. Hopelijk ben ik nu eindelijk vertrokken op de weg naar een clean leven. Klik om te vergroten... Hi HipHopHead, ik ben benieuwd of het al gelukt is om te stoppen. Ik wil graag met je praten."