Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDepressief drugs misbruiken | Speed verslaafd

Depressief drugs misbruiken | Speed verslaafd

39 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
M'n moeder krijgt elke 3 mnd een Ketamine infuus voor haar pijnklachten. Toevallig heeft m'n moeder ook last van depressies. Gek genoeg niet meer sinds ze is gestart met de Ketamine behandeling.

Is natuurlijk geen echt 'bewijs' , maar alsnog.
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste lezer,

Ik ben een 19 jarige jongen gediagnosticeerd met een depressie.
Dit is na 3 jaar elke mogelijke manier van psychiatrie te proberen nog steeds niet opgelost.
Ik heb therapieën gevolgd zonder succes, ik heb elke vorm van stemminginvloed medicatie wel gehad,
Zonder succes ik ben compleet afgetakeld in de zin van ik kan niet meer genieten van het leven.
Ik heb geen zin meer om dingen te ondernemen want het levert me gewoon geen voldoening meer op.

Ik begon met alcohol drinken in het weekend vrijdag en zaterdag elk weekend een kratje.
Om maar in die roes terecht te komen, toen begonnen mijn vrienden met blowen dat wilde ik ook wel proberen dat beviel ook zeer goed dat ik daar dagelijkse prik van maakte elk avond blowen voor ontspanning bij vrienden thuis.
Altijd maar in een roes willen komen wat leidde tot een 'Observatie opname' 10 weken lang woonde ik met andere 'probleem jongeren' toen ik daar was zijn mijn vrienden begonnen met hard drugs proberen mdma was volgens hun zo leuk dat ik het ook maar eens wilde proberen. Ik was meteen verliefd ik er vaarde zo'n gelukzalig gevoel.
Dat andere middelen volgde..

Thuis gebruik begon slapen werd steeds minder interessant altijd nachten doorhalen.
Katers werden niet meer ondervonden door mijn mentale toestand (leef in een levenslange kater)
En ik kreeg weer zin om dingen te doen dus ik ging het steeds vaker gebruiken om dat gevoel te hebben.

Ik ben mentaal elke dag bezig met speed tot op het punt dat wekelijks gebruik geen uitzondering meer is.
Grammen gingen gaan er door heen.

Ik was en ben onder de indruk dat drugs wel meevallen en me niets kunnen maken.
Lichamelijke verslaving is bij speed niet aanwezig dus ik vond het helemaal geen probleem..
Ik kon toch stoppen wanneer ik wil en niet verslaafd raken.

Nachtje werd nachten doorhalen, de grenzen opzoeken hoelang kun je door halen op speed.
Mentaal doet het me niks dus ik ging er gewoon volledig voor heb toen m'n eerste psychose gehad door hallucinaties.
Dat heeft wel indruk gemaakt niet genoeg om me te weerhouden het zelfde te herhalen/vervolgen.

Eenmalig nog over de 4 dagen gegaan ik ging met het gevoel richting dag 5 dat ik wel een weekje zou functioneren.
Op volledige slapeloosheid ingestort net nadat ik nog 'strak' stond, ben ik heel gedeelte kwijt geraakt, of ben ik gewoon out gegaan kan dat niet met zekerheid zeggen..

M'n gebruik werd ontdekt door vrienden en dat werd vooral voor hun vervelend want ik loog altijd.
Deze zomervakantie heb ik veel te veel gebruikt en misbruikt waardoor ik ook op dit forum terecht kwam.
Om misschien mede lotgenoten te kunnen ontmoeten, en om zo gezegd argumenten te bedenken voor dit recht te praten als ik dit punt zou bereiken.

Ik heb m'n groep vrienden letterlijk de deur gewezen zodat ik ongestoord kan gebruiken.
Op dit forum zijn er ook mensen die me duidelijk hebben gemaakt dat ik mezelf de volledige vernieling in breng.
Ik kan het nog steeds bijna niet beseffen hoe diep ik er al in zit.

Ik ben compleet verslaafd aan speed, ik heb geen vrienden meer, ik ben depressief, heb geen zin meer in het leven.
Gister hebben zelfs andere gebruikers me de rug gekeerd omdat ik zo ongecontroleerd en impulsief ben.
Ik ben officieel naar de klote op alle mogelijke manieren.
En voor m'n leven mentaal geobsedeerd door dit spul.

Hang sowieso nog lange tijd rond op het forum behalve dat ik verslaafd ben vind ik het ook veel te interessant.
Om ervaringen op te doen of te delen, levensveranderingen vervolg ik wel in verdere post's binnen topic.

Bedankt als je de moeite neemt dit door te lezen.
Dit is wel na 60+ uur wakker ongeveer en 3 uurtjes slaap gepakt vannacht, geen excuus wel oprecht.
Heb een autisme spectrum stoornis moet ik er wel bij vertellen.

- Edit Amfetamines (speed) kan relatief veilig worden gebruikt in combinatie met venlafaxine.
Het is alsnog niet verstandig maar, ik weet wel hoe het deze wisselwerking in elkaar zit.

Vlotte 'misbruiker'.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi misbruik,

Ondanks dit alles denk je nog steeds dat je druggebruik wel meevalt?

Het valt me echt op wat een stortvloed aan dit soort posts we tegenwoordig hebben op het forum. Overal mensen met een veelvoud aan mentale problemen, die niet echt opgelost kunnen worden door conventionele therapie. Aan de ene kant verbaasd het me ook niets, omdat ik overtuigd ben dat we globaal in een soort ontwaking zitten. Het collectieve bewustzijn gaat een verandering door en je hebt ofwel de keuze om je daar tegen te verzetten of mee te gaan met de stroom. De troep uit het onderbewuste komt boven en mensen weten niet hoe daarmee om te gaan. In de regel psychologen en therapeuten en zo ook niet, omdat het een spiritueel probleem betreft. Conventionele behandelwijzen helpen tot bepaalde hoogte, maar komen nooit tot de kern van het probleem.

Ik heb met mensen te doen die nergens een oplossing kunnen vinden en dan maar hun heil in drugs zoeken. Begrijpelijk, want zelfs vakkundigen kunnen je niet (voldoende) helpen.

Een tijd geleden was ik van plan hier op DF een soort uitleg neer te zetten hoe je met behulp van een spiritueel ingesteld leven op ingrijpende wijze fundamenteel aan al deze mentale problemen kunt werken. Ik was daar al aan begonnen, maar om de een of andere reden kwam de inspiratie niet en daarom heb ik het gelaten. Maar aangezien we hier nu wel bijna dagelijks mensen met dergelijke ernstige mentale problemen hebben, is het misschien toch een idee hier weer eens naar te gaan kijken. Op die manier kunnen mensen hier naar verwezen worden...

Drugs is niet de oplossing, maar ik begrijp waarom dat wel zo kan lijken Misbruiker... De oplossing ligt niet in weglopen voor wat je niet wilt voelen, maar in het onder ogen komen daarvan. Ik weet dat gevoelens zo vreselijk kunnen zijn dat dat een onmogelijkheid lijkt, maar het alternatief is vele malen erger. Niets wat je wegstopt gaat echt weg.

Er zijn tegenwoordig zoveel mensen met gelijkaardige geestelijke problemen. Je bent dus in ieder geval niet alleen. We maken allemaal een soort (pijnlijk) groeiproces door. Wat vind je zelf van een meer spirituele benadering met zaken als meditatie en mindfulness? Sta je daarvoor open, of heb je daar misschien zelfs al enige ervaring mee?
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#4
'Ondanks dit alles denk je nog steeds dat je druggebruik wel meevalt?'

Nee absoluut niet ik weet hoe erg m'n gebruik is anders had ik dit topic niet eens geopend.
Het is alleen het punt, ik ben dusdanig beschadigd dat ik het niet erger beschouw als dat een nuchtere persoon dit gebruikt in deze hoeveelheid.

Mindfullness heb ik heel lang elke week 2 uur gedaan ik ben daar echt niet geschikt voor kan namelijk m'n gedachten niet 1,2,3 afsluiten door simpelweg te focussen op what ever lichaamsdeel. (Dan heb ik het voor al over de bodyscan)

'hoe je met behulp van een spiritueel ingesteld leven op ingrijpende wijze fundamenteel..'

Als je zoiets opstelt hier ga ik het absoluut proberen meditatie zou ik in de toekomst nog wel verder willen testen.
Alleen met mijn problematiek is concentreren nog moeilijker dan ooit te voren.

Bedankt voor je reactie.
En voor het feit dat je in plaats van wat ik vooral verwachtte van buitenstaanders alleen de negatieve kanten gaat beamen, ook in oplossingen denkt vind ik heel prettig.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Een tijd geleden was ik van plan hier op DF een soort uitleg neer te zetten hoe je met behulp van een spiritueel ingesteld leven op ingrijpende wijze fundamenteel aan al deze mentale problemen kunt werken. Ik was daar al aan begonnen, maar om de een of andere reden kwam de inspiratie niet en daarom heb ik het gelaten. Maar aangezien we hier nu wel bijna dagelijks mensen met dergelijke ernstige mentale problemen hebben, is het misschien toch een idee hier weer eens naar te gaan kijken. Op die manier kunnen mensen hier naar verwezen worden...
Klik om te vergroten...

Het klinkt wel erg interessant. Ik zou dat dan ook graag lezen mocht je het willen doen en mocht je je er toe kunnen zetten. Zal wel veel werk zijn!
Niet dat ik nou zo vreselijk spiritueel ben (vind ik zelf) maar ik heb wel een paar pogingen gedaan tot meditatie. Enkele keren werd ik er wel rustiger van, geconcentreerder en mijn spanning was weg. Meestal,lukt het niet, net zoals TS zegt. Heb wel de app Headspace al een poosje maar doe er veel te weinig tot niks mee. Wie weet heb ik ook iets aan die uitleg.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Super dat je er zo voor open staat.

Er zijn verschillende technieken. Voor de ene werkt iets misschien wel, maar voor de ander niet. En dan is er nog het feit dat mensen die beginnen met meditatie of mindfulness eerst vaak onrustiger worden. Dit is normaal en een teken dat je goed bezig bent (gek genoeg), maar veel mensen weten dit niet en stoppen hierdoor gauw. Maar het ding is: je gevoelens en problemen onder ogen komen is geen keuze. Allemaal zullen we goedschiks of kwaadschiks daar doorheen moeten. Dit niet doen is uitstel van executie. Waarom dus niet op een slimme manier het proces doorlopen met zo weinig mogelijk weerstand.

Ik zal gaan kijken of ik een aantal pointers op kan stellen waarmee iedereen een bepaalde mate van spiritualiteit in zijn/haar leven kan brengen. :)
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Toen ik dit vanmiddag haarfijn uitlegde, wat en waarom.
Kreeg ik via mijn trajectbegeleider de opdracht om anti-psychotica dosis..
Olanzapine van 7.5 mg te vervoudigen naar nog meer als dubbele dosering dat vind ik echt absurd.

Het is Anti-Psychotica geen paracetamol als je zoveel neemt weet je van voren niet eens meer dat je van achter leeft.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat klinkt inderdaad absurd. Goed dat je voor jezelf nadenkt.

Het is helaas iets wat overal te zien is. Van echte genezing is geen sprake. Het probleem tijdelijk de kop indrukken is wat het is, zonder te overdrijven. Mensen worden tot zombies gemaakt. Zolang ze maar stil zijn, dan is het goed. Onacceptabel...

Maar mensen worden langzaam wakker en dat is het goede nieuws.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hehe, werd tijd dat je dit eens iets ging inzien maat. Je moet hiermee door gaan, hulp gaan zoeken inderdaad, mensen die je kunnen steunen, etc, alles om je beter te maken en het probleem aan te pakken. Het is ook niet 1, 2, 3 gebeurd, wanneer je denk: ''ik ben er'', ben je er nog lang niet. Je hebt nog een lange weg te gaan en dat hangt van jou af. Wil je er écht vanaf? Van de verslaving, schuldgevoelens, spijt, andere negatieve gevoelens, etc? Zet je verstand op 0 en ga ervoor. Maak die eerste stap zelf!

Ben in ieder geval al blij dat je het open hebt verteld, want alles wat we zeiden bedoelden we goed. (:
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Misbruik zei:
Het is Anti-Psychotica geen paracetamol als je zoveel neemt weet je van voren niet eens meer dat je van achter leeft.
Klik om te vergroten...

Ik ben er geen voorstander van dat langere tijd te gebruiken, maar het kan je tijdelijk wat rust geven. Het werkt als een soort filter zodat je minder last hebt van alle prikkels. Dat alleen is natuurlijk niet genoeg en daar gaat het wat mij betreft mis in de psych. hulpverlening. Althans dat was vroeger al zo en dat zal nu niet veel beter zijn met alle bezuinigingen.

Zoek naar een hulpverlener die je 'gebruik' helpt in de gaten te houden. Ze zullen het nooit goedkeuren, maar vind iemand die je begrijpt en ervoor open staat met jou daarover in gesprek te gaan. Dat kan lastig zijn weet ik. Beter onder (enige) toezicht dan dat je het alleen doet.

Besef goed van tevoren wat je op het spel zet. Ik weet dat de druk van buitenaf (familie, vrienden, maatschappij, etc) heel hoog kan aanvoelen, maar het gaat wel om je toekomst. Zoals het nu gaat is zeker niet goed, dus wat let je wat anders te proberen. Ik zou bijna zeggen, pak je fiets en wat kampeerspullen en fiets naar Spanje en weer terug. Dan kom je jezelf wel tegen! Je zal vast in de verleiding komen of gedachtes krijgen om op een mooie plek .......

Natuurlijk nooit zomaar ineens grote stappen of beslissingen zoals een reis oid ondernemen. Houd je hoofd erbij. Vind eerst een goede hulpverlener of begeleider die je kan bijstaan en open staat voor verschillende benaderingen en je tegemoet komt in wat je zelf het beste lijkt ipv het verplichte standaard protocolletje afdraaien. Ze hebben daarin ook niet veel keus weet ik. Zulke hulpverleners bestaan overigens wel, maar soms moet je de verhouding eerst een beetje op scherp zetten om te krijgen wat je wilt.

Wat @Mindless aanraadt kan ook goed zijn. Kun je geen PGB aanvragen overigens? Dan kun je zelf een coach of begeleider zoeken.
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Quit cold turkey m'n anti-depressiva nu over 3 dagen zie ik psychiater.
s
somshoogLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heel veel sterkte man! Lees aldoor je berichten en echt kut dat je zo diep in de shit zit. Ik hoop dat je hier uit kan komen en alles weer wat op de rails kan krijgen.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nou heb ik alweer trek in pep. Waarom ook niet. Ik neem straks 3 x 50 Mg in capsuletjes.
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dankjewel man doet me goed :)
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Vandaag beginnen met Lorazepam afbouwen.
2,5 MG - 2 MG
Deze week.
Dag 11 geen speed.
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Misbruik zei:
Quit cold turkey m'n anti-depressiva nu over 3 dagen zie ik psychiater.
Klik om te vergroten...
Helaas was dit iets minder makkelijk gezegd dan gedaan.
Terug op maximale dosis, na overleg met psychiater wel duidelijk aangekaart van m'n gebruik.
Afbouwschema voor binnen 1 maand van de Lorazepam af.
Vanwege nieuwe woonruimte de anti-depressiva maar even laten voor wat het is.
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Elke dag tot ik het ongemak van deze benzo-afkick kwijt ben.
Aantal gram opgedeeld in een flinke lading 50 MG Capsule's
Resulteerd in mogelijk lichamelijke afhankelijkheid en een brijder opname.

Voorlopig geen prestatie druk dus het beste moment om dit aan te pakken.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mijn remedie tegen depressie: af en toe een paddotrip en wekelijks ketamine... Verder iets vinden waar je helemaal dol op bent. Voor de één is dat een vriendin, voor de ander is dat kunst maken. Sporten helpt, gezond en voldoende eten helpt, reizen helpt, zelfhulp boeken kunnen ook helpen, meditatie kan helpen...
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#19
PsychedelicMagic zei:
Mijn remedie tegen depressie: af en toe een paddotrip en wekelijks ketamine... Verder iets vinden waar je helemaal dol op bent. Voor de één is dat een vriendin, voor de ander is dat kunst maken. Sporten helpt, gezond en voldoende eten helpt, reizen helpt, zelfhulp boeken kunnen ook helpen, meditatie kan helpen...
Klik om te vergroten...

Dissocatieve ervaring, heeft me ook alleen positief beinvloed.
Ik slik Anti-Psychotica tegen elke vorm van hallucinaties die me zo goed als compleet ongemak opleveren.

Aangezien het sterk word afgeraden door zelfs ervaren trippers op dit forum.. Helaas
LSD lijkt me op elk punt van trippen interessant. Psychose gevoeligheid.
Mentale uitputting heb ik daar in tegen zo goed als ervaren op elk niveau.
Lichamelijk geen idee herstellen is iedegeval niet nodig van als voorbeeld 3 dagen niet slapen.
Paar uurtjes toegeven aan slaap te kort is meer dan genoeg.

Meditatie kan ik moeilijk in komen vanwege m'n gebrek aan concentratie,
Mindfullness wel aantal keer goed ervaren dus al krijg ik het wel somehow voor elkaar zal dit zeker een positieve in vloed op me hebben.
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Misbruik zei:
Elke dag tot ik het ongemak van deze benzo-afkick kwijt ben.
Aantal gram opgedeeld in een flinke lading 50 MG Capsule's
Resulteerd in mogelijk lichamelijke afhankelijkheid en een brijder opname.

Voorlopig geen prestatie druk dus het beste moment om dit aan te pakken.
Klik om te vergroten...

@OverdriveO , Maar toch, vriendelijk bedankt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."