Het is Anti-Psychotica geen paracetamol als je zoveel neemt weet je van voren niet eens meer dat je van achter leeft.
Ik ben er geen voorstander van dat langere tijd te gebruiken, maar het kan je tijdelijk wat rust geven. Het werkt als een soort filter zodat je minder last hebt van alle prikkels. Dat alleen is natuurlijk niet genoeg en daar gaat het wat mij betreft mis in de psych. hulpverlening. Althans dat was vroeger al zo en dat zal nu niet veel beter zijn met alle bezuinigingen.
Zoek naar een hulpverlener die je 'gebruik' helpt in de gaten te houden. Ze zullen het nooit goedkeuren, maar vind iemand die je begrijpt en ervoor open staat met jou daarover in gesprek te gaan. Dat kan lastig zijn weet ik. Beter onder (enige) toezicht dan dat je het alleen doet.
Besef goed van tevoren wat je op het spel zet. Ik weet dat de druk van buitenaf (familie, vrienden, maatschappij, etc) heel hoog kan aanvoelen, maar het gaat wel om je toekomst. Zoals het nu gaat is zeker niet goed, dus wat let je wat anders te proberen. Ik zou bijna zeggen, pak je fiets en wat kampeerspullen en fiets naar Spanje en weer terug. Dan kom je jezelf wel tegen! Je zal vast in de verleiding komen of gedachtes krijgen om op een mooie plek .......
Natuurlijk nooit zomaar ineens grote stappen of beslissingen zoals een reis oid ondernemen. Houd je hoofd erbij. Vind eerst een goede hulpverlener of begeleider die je kan bijstaan en open staat voor verschillende benaderingen en je tegemoet komt in wat je zelf het beste lijkt ipv het verplichte standaard protocolletje afdraaien. Ze hebben daarin ook niet veel keus weet ik. Zulke hulpverleners bestaan overigens wel, maar soms moet je de verhouding eerst een beetje op scherp zetten om te krijgen wat je wilt.
Wat
@Mindless aanraadt kan ook goed zijn. Kun je geen PGB aanvragen overigens? Dan kun je zelf een coach of begeleider zoeken.