Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKetamine verslaving

Ketamine verslaving

13 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
MclovinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Genieter zei:
@Mclovin wat een heftig verhaal zeg!
Ik gebruik keta af en toe.
Ik merk dan al als ik naar de w.c. ga dat ik wel wil plassen maar dat er niks uit komt.
Dus bij weinig gebruikheb ik daar al last van, dus ik snap je verhaal en de klachten.
Goed dat je er uit bent gekomen.
En ik hoop voor je dat j er niet terug valt.
:handfist2:
Klik om te vergroten...

Thanks!

Heb al een 1 dag een terugval gehad helaas.. uit woede en frustratie moest ik weer even ontsnappen naar mijn keta-bubble..

Maar goed! Ik ben weer verder gegaan en nu weer een week clean! En gelukkig maar milde pijnen gehad in vergelijking tot mijn periode van dagelijks gebruik.

Kleine stapjes, maar voelen wel groot aan voor me. Ik denk dat het me wel gaat lukken iig! uiteindelijk
K
Karel ketmachineLid
01-01-2024, 00:00
#2
graag aandacht voor dit bericht met eventuele tips.

Ik ben nu zo’n 6 jaar +- ketamine verslaafd.
2 x kliniek gehad dus wel periode’s gehad dat ik gestopt ben 1 x 3 maanden totaliteit en 1x aantal weken ( ambulante handel )

Geestelijk is dit middel erg verslavend, nadatik hiermee begonnen was werd het al gauw 2 gram per dag, nu sinds 2/3 jaar is het 4-6 gram per dag met pieken in het weekend van 10 gram per dag.

3 jaar geleden begonnen de ernstige lichamelijke klachten ervan, maagkrampen en gigantisch veel pijn met plassen, enorme kleine beetjes, niet op kunnen houden, het gevoel alsof je gehele plasbuis in de fik staat. Echt geen pretje evenals de maagkrampen waarbij in mijn geval ik met een feuteshouding in een hoekje gelegen heb met de gedachte dat ik doodging zoveel pijn en niet stil kon blijven zitten liggen en staan. Heb me hier altijd doorheen gebeten en maar 1x voor naar de dokter geweest waarvoor ik omeprazol kreeg, dat ging allemaal wel maar het werkte ook niet altijd.
Mijn maag is op het moment enigszins intact nog maar mijn blaas/nieren/plasbuis is naar de cholera.

Het hele verhaal is nog veel langer maar daar maak ik jullie niet vrolijk mee denk ik.
Dus bij deze de vraag of iemand tips of tricks heeft dit te kunnen verhelpen of verbeteren want elk toiletbezoek is een hel

Ik ben er al mee bezig te stoppen, maar ik kan gewoon even niet overweg met dat blaas/nieren probleem.

Hoop dat er mensen zijn die dezelfde ervaringen hebben.
M
MDMAapLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ga alsjeblieft naar een dokter.

Pijn met plassen is hels, maar je gaat er niet dood aan. Van nierfalen wel.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik hoop voor je dat ik het mis heb, maar ik heb wel eens vernomen dat blaasproblemen door overmatig ketaminegebruik blijvend zijn.

Wel kunnen ze een ingreep bij je doen zodat je met een slangetje of iets dergelijks toch je blaas kan legen.
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#5
Is ergens nog een topic van. Ik kan het zo vlug niet vinden, maar die persoon beweerde stukjes blaaswand uit te plassen? Klinkt vreemd, dat dacht ik tenminste toen ik het las
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik weet hoe je je voelt.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
MDMAap zei:
Ga alsjeblieft naar een dokter.

Pijn met plassen is hels, maar je gaat er niet dood aan. Van nierfalen wel.
Klik om te vergroten...
Dit inderdaad, ga naar de dokter hiermee want dit is serieus.
M
MclovinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben ook aardig ketamine-verslaafd en heb ook veel lichamelijke klachten gehad zoals de
K-cramps/maagkrampen en problemen met mijn blaas en bij het plassen.

Bewust van mijn probleem, haal ik te veel goeds uit ketamine om nu te willen stoppen. er zal ooit wel een dag komen waarschijnlijk dat dit moet,

MAAR

Ik heb een dieet gevonden waardoor mijn lichamelijke klachten zo goed als helemaal weg zijn terwijl ik bijna dagelijks ketamine gebruik.

Dit zal wellicht niet voor iedereen werken, ook is stoppen met gebruik vanzelfsprekend de beste remedie en raad ik dat uiteraard als eerst aan!

maar dit dieet kan goud zijn voor sommige die er niet vanaf kunnen blijven zoals ik.
ik ken de helse pijn die je kan hebben en dat wens ik niemand toe!

Eerste regel die ik heb; drink water, veel water, tijdens gebruik. Ik zelf doe zo’n 1 tot anderhalve gram keta per dag en tijdens het gebruiken blijf ik grote flessen spa blauw drinken. Te veel is ook niet goed! Maar 4/5liter per dag is naar mijn ervaring prima voor je lijf. Wel veel plassen uiteraard, maar heb het idee dat alles heel goed doorgespoeld word en daardoor heb ik helemaal geen blaasklachten meer.

Tweede belangrijke gewoonte; ik zet bijna elke dag een pan gemberthee die ik over de dag verspreid in kopjes opdrink met wat honing.
Dit is sowieso supergezond heb ik gelezen! En ik denk dat dit een grote rol heeft gespeeld met het verhelpen van mijn maagklachten.

Verder eet ik bijna alleen maar groente zoals broccoli, bloemkool, spinazie, eet veel fruit en drink smoothies.
Weinig vlees, vet eten probeer ik te vermijden. Alcohol laat ik ook helemaal weg, dat verergerd echt dramatisch.

Deze gewoontes vermijden de klachten, als ik me hier NIET aan houd merk ik dat gelijk!
Laatst een dag gehad dat ik de hele dag weg was en niet kon eten en drinken zoals ik gewoon doe, wel keta gedaan en gelijk weer last gekregen van alles...

Als dat gebeurd zul je de pijn moeten aangaan als een man.. maagbeschermers, rennie deflatine, iberogast en paracetamol heb ik voor dit geval altijd in huis en kunnen je erdoorheen helpen. Bij de maagkrampen kan je een warme kruik op je buik houden, dit verzacht de pijn. Een warm bad of douche helpt me ook goed. Ik eet heel licht en vooral geen vet eten! Dit maakt alles erger. Voor je blaas kun je alsnog veel water gaan drinken om de boel goed door te spoelen.

Ik weet dat het ver gaat om te dieeten zodat ik ketamine kan gebruiken.. maar on the bright sight is dit dieet sowieso een hele gezonde manier om te leven! Dus het is een beetje een win/win-situatie voorlopig.. er zal heus wel een eind aankomen, maar daar ben ik nu nog niet.

Ik hoop dat het goed met je gaat karel ketmachine! En voor andere met deze problemen hoop ik dat ik heb kunnen helpen met mijn tips!

Peace and love to all ♥️
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#9
Iedereen maakt zijn verslaving mogelijk mclovin bij de ene drug moet je er alleen andere dingen voor doen als bij de andere. Het is een slechte drive maar wel een drive. Voel je dat ook nog na gebruik? Kun je die drive verleggen? Tellen andere zaken in het leven nog mee? Ben bel benieuwd :openmouth:
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#10
2 tot 4 gram keta heftig ben je helemaal de weg kwijt op een gegeven moment.
Maar ook al ben je verslaafd 10 gram keta?
Ik heb hier een keta liggen als je daar 10 gram van snuift lig je volgensmij 3 dagen in coma hoe hoog je tollerantie ook is.

Is dat mogelijk 10 gram keta per dag?
M
MclovinLid
01-01-2024, 00:00
#11
Guapo Temudgin zei:
Iedereen maakt zijn verslaving mogelijk mclovin bij de ene drug moet je er alleen andere dingen voor doen als bij de andere. Het is een slechte drive maar wel een drive. Voel je dat ook nog na gebruik? Kun je die drive verleggen? Tellen andere zaken in het leven nog mee? Ben bel benieuwd :openmouth:
Klik om te vergroten...

Excuses voor de late reactie.

Voel ik dat ook nog na gebruik? Nee..(ben nu clean)

Telde andere zaken mee op mijn piek van gebruik? Nee, ik snoof liever keta dan dat ik at of sliep. (Kon mijn keta-dieet-lifestyle niet volhouden)

Ik ben nu een week clean, opgenomen in een kliniek.
Ik heb verschrikkelijk veel pijn en dagen in een rolstoel gezeten. Tijdens de eerste dagen zonder keta was de pijn (onverwachts) erger geworden. Maar dat is waarschijnlijk omdat ik de verdovende werking van keta niet meer had. Ben cold turkey gestopt, dat was een duidelijke fout, de pijn was ondraagelijk.

Maar ik zie nu ik nuchter ben dat het allemaal maar een droom was.. mijn gebruik was een trip naar een illusie van een constant perfect gelukkig leven.

Ik heb er alles aan gedaan om die droom werkelijkheid te maken, zoals het dieeten.
Maar het dieeten heb ik niet volgehouden en ben in de afgelopen tijd veel in het ziekenhuis beland. Ik plastte bloed (wat nog veel pijnlijker is dan dat het al klinkt!) nierstenen, urinebuisontsteking, verstopte darmen (kon niet poepen) had constante maagkrampen die zulke pijnlijke pieken hadden dat ik er suicidaal van werd.
Gelukkig heb ik op de ergste momenten een injectie declofinac kunnen krijgen en daarna een aantal verschillende zetpillen om mijn maag te beschermen en pijn te stillen zonder mijn maag en organen nog meer te beschadigen met tabletten (Zetpillen ben ik ook totaal geen fan van, maar ik wou alles eraan doen om de pijn te stoppen)

Allemaal geen pretje dus! Keta was leuk, maar zal het nooit meer aanprijzen als goede zelfmedicatie-antidepressiva.

Ik begin te zien dat andere zaken in het leven nog veeel belangrijker zijn, wat normaal wel logisch klinkt maar als verslaafde verdring je die rationele gedachtes. Dat is verslaving.

Tis nog maar een week clean dus ben nog hard bezig alles te plaatsen voor een beter leven.

Wat verder gebruik betreft; een tripje lsd, 2cb of dmt blijft er wel inzitten voor me ik geloof ook heilig dat ze me helpen de juiste pad te volgen zolang ik verantwoord gebruik.

Ik zou bijna willen zeggen; wees niet zo dom als mij. Maar dat is fout.

beter gezegd wil ik zeggen probeer je verstand er goed bij te houden als verslaafde, verslaafd zijn is geen keus, maar wel een gevecht waar al je verstand ingezet moet worden en je verslaving is een ziekte, geen dom gedrag.

Ik zal moeten accepteren dat ik hier de rest van mijn leven mee om zal moeten gaan!

Peace and love to all♥️
M
MclovinLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rebell zei:
2 tot 4 gram keta heftig ben je helemaal de weg kwijt op een gegeven moment.
Maar ook al ben je verslaafd 10 gram keta?
Ik heb hier een keta liggen als je daar 10 gram van snuift lig je volgensmij 3 dagen in coma hoe hoog je tollerantie ook is.

Is dat mogelijk 10 gram keta per dag?
Klik om te vergroten...
10 gram zal praktisch heus wel mogelijk zijn maar volgens mij raak je dan inderdaad in een coma...

2 tot 4 gram nam ik een aantal weken dagelijks, goed verspreid over dag en nacht en ik functioneerde redelijk goed (met uiteraard een hoge tolerantie, dit zijn uiteraard geen beginners hoeveelheden) ik reed zelfs in mijn auto... Het heeft me wel heeel veel lichamelijke problemen opgeleverd.

Moet erbij zeggen dat de kwaliteit erg wisselde dus ook de doseringen, maar 1,5 (bij het beste wat ik kon krijgen) tot 2 gram (gemiddelde kwaliteit) was wel mijn minimum.

Peace and love♥️
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#13
@Mclovin wat een heftig verhaal zeg!
Ik gebruik keta af en toe.
Ik merk dan al als ik naar de w.c. ga dat ik wel wil plassen maar dat er niks uit komt.
Dus bij weinig gebruikheb ik daar al last van, dus ik snap je verhaal en de klachten.
Goed dat je er uit bent gekomen.
En ik hoop voor je dat j er niet terug valt.
:handfist2:
D
DoubleTrouble26Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik zal hier morgen ook even reageren,
Na 12 jaar zwaar keta verslaafd te zijn geweest.
Leverfalen, urine wegen die beschadigt zijn en alles wat je erbij kan krijgen.

Wel alvast de opmerking omdat ik hierboven dingen van mensen lees, maar 10 gr per dag is zeker haalbaar, zo ging het mijn laatste 2 jaar. En jup echtwaar 2 jaar lang 10 gr per dag.

Zolang je de drip maar blijft uitspugen, verminder je het risico. Ik had elke dag een milkshake beker voor met speeksel, wat zo dik was ivm de ket dat het de gootsteen niet eens wou doorkomem, net beton.

Met 10 gr ket raak je dus niet in coma, nassaal is dit niet eens mogelijk. Die hoeveelheden kan je nassaal niet halen. Spuitend wel.

Ik mag mijzelf zeker weten ketamine deskundige noemen. Ik ken namelijk wel een 100 tal verslaafde ket gebruikers en ken alle ins en outs. Zal morgen hier nog even terug komen.

Groet

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."