Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaving

Verslaving

15 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ook hier herkenbaar.
Op zich ‘n beetje hetzelfde als zovelen die op vrijdag na het werk enkele biertjes halen in de kroeg. Ff ontladen. Anderen doen dat dan weer via sport e.d.
Zolang je je er bewust van bent en het niet (teveel) uit de hand loopt, vind ik het best kunnen.
Bij mij hoeft dat geen stimulant ofzo te zijn, kan evengoed een lekker jointje zijn.
g
genk123Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Herkend iemand het dat die aan een drug 'verslaafd' wil zijn zonder dat het echt uit maakt welke drug. Uiteraard bedoel ik nie letterlijk verlaagd waardoor je er problemen mee krijgt. Maar meer een drug wat je ooit kunt gebruiken waar je zin om hebt. Puur op ff je verleiding kwijt te krijgen denk ik.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
@genk123
Ik denk dat je je iets duidelijker zal moeten formuleren lol want zoals het er nu staat is het abracadabra.
g
genk123Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Nou het maakt mij niet zoveel uit of het nu coke, speed of ketamine is. Als ik maar iets van een drug heb waar ik zin in heb en wat ik kan gebruiken. Om ff na een week werken mij eigen los te kunne laten gaan. Hoop dat het hiermee duidelijker is.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ah, klinkt redelijk bekend lol.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja, ergens herkenbaar, als ik goed begrijp wat je bedoelt. Ik denk stiekem voor velen van ons hier wel - in een bepaalde mate. Toch gewoon, als we het eerlijk toegeven, een beetje verslaafd aan ‘wat anders’, ‘even niet helemaal hier’, ‘niet nuchter zijn.’

?

Geen idee of je dat probeerde te zeggen.

Mijn moeder vroeg zich vanmiddag hardop af (het ging over doden die waren gevallen op dance festivals) wat de wereld zou zijn zonder alcohol en drugs, en ik betrapte mezelf erop dat ik dacht: mi gado, dat zou niet te harden saai zijn.
M
MaicolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dan zou ik lekker iets nemen waar je de volgende dag een kater van hebt zodat je een "welnessdagje" kan hebben op de zondag.. Xtc, drank, ketamine, mdma chrystal.. Als je ergens een kater van hebt, moet je er niet aan denken om het nog eens te nemen. Om de kater weg te nemen en je lekker te voelen die dag, kan je een beetje ghb nemen. Maar PAS GOED OP MET DIE TROEP want het is niet schadelijk voor je als je het een dagje neemt, maar het voelt zo super goed dat je denkt het altijd te kunnen nemen, --spulletje is nog gevaarlijker qua afkick dan heroine. use your mind.
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#8
Maicol zei:
Dan zou ik lekker iets nemen waar je de volgende dag een kater van hebt zodat je een "welnessdagje" kan hebben op de zondag.. Xtc, drank, ketamine, mdma chrystal.. Als je ergens een kater van hebt, moet je er niet aan denken om het nog eens te nemen. Om de kater weg te nemen en je lekker te voelen die dag, kan je een beetje ghb nemen. Maar PAS GOED OP MET DIE TROEP want het is niet schadelijk voor je als je het een dagje neemt, maar het voelt zo super goed dat je denkt het altijd te kunnen nemen, --spulletje is nog gevaarlijker qua afkick dan heroine. use your mind.
Klik om te vergroten...
Ja laten we lekker GHB gaan proberen, verslaafd zullen we niet worden want Maicol heeft immers een waarschuwing gegeven. :facepalmman1:

Echt wat een waardeloze reactie.
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#9
OT:

Heel herkenbaar, en het is voor mij heel makkelijk om hier aan toe te geven als ik bijvoorbeeld een biertje opentrek op vrijdag. Dan is de toon gezet en is de kans relatief groot dat er ook wat anders op tafel komt naarmate de avond vordert.

Om dit tegen te gaan probeer ik i.p.v een borrel in te schenken te gaan sporten of wandelen ofzo. En als ik dan fris en fruitig wakker word op zaterdagochtend en een bak koffie inschenk, ben ik toch blij dat ik geen drugs heb gebruikt.

Maar soms moet je jezelf gewoon kunnen laten gaan, is niks mis mee op z'n tijd toch?
P
PortobelloLid
01-01-2024, 00:00
#10
Iedereen doet aan escapisme. Meeste mensen doen dat door zichzelf voor de gek te houden en zich beter dan anderen te voelen.

Geef mij dan maar drugsgebruikers.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben enkel verslaafd aan prikkels.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jmths zei:
Ik ben enkel verslaafd aan prikkels.
Klik om te vergroten...
En ik aan het leven :wink:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mezelf zei:
En ik aan het leven :wink:
Klik om te vergroten...
Haha, touché. :tongueout:
M
MaicolLid
01-01-2024, 00:00
#14
Techneut zei:
Ja laten we lekker GHB gaan proberen, verslaafd zullen we niet worden want Maicol heeft immers een waarschuwing gegeven. :facepalmman1:

Echt wat een waardeloze reactie.
Klik om te vergroten...
Sja, je gaat er toch vanuit dat mensen hier gebruiken om te genieten en niet de extreme gevolgen gaan ondervinden.
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ze noemen dat roesverslaving: je bent verslaafd aan niet helder zijn, waardoor dan ook. Voor de een is dat de hele week door, dan komt het echt door een probleem met de realiteit. De ander doet het alleen op vrijdag- of zaterdagavond. Dan komt het meer door gebrek aan je kunnen ontspannen of vermaken zonder drugs. En zoals hierboven al is beschreven heeft het voor een deel te maken met impulsiviteit: een biertje nemen in het weekend vindt diegene heel normaal maar dat leidt onvermijdelijk tot gebruik van andere drugs. Genoeg andere roesverslaafden plannen echter uberhaupt niet om alleen een biertje te nemen en beginnen doelbewust met coke, ketamine etc voor zoveel mogelijk plezier
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Verslaving is problematisch gebruik van middelen zonder dat de persoon zelfstandig in staat is om te stoppen. De problemen kunnen bestaan uit gezondheidsklachten, financiële problemen, juridische problemen (gevangenisstraf, geldboetes, uithuiszetting) of sociale problemen (verlies van werk, vrienden, familie).

Daarbij wordt er tegenwoordig gesproken van een 'lichte, matige of zware stoornis met middelengebruik'.

Een keertje een drug nemen omdat je even onder invloed wil zijn is dus geen verslaving. Zelfs niet als je het elk weekend doet. Je kunt ook dagelijks gebruiken zonder verslaafd te zijn. En er zijn mensen die alleen in het weekend gebruiken en toch een lichte of zelfs zware stoornis met middelengebruik hebben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."