Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGestopt met roken

Gestopt met roken

30 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het kleine beetje tabak wat je in je joint doet houd je nicotine verslaving in stand. Omdat het zo verbonden is met elkaar. Misschien eerst wiet anders leren consumeren en dan stoppen met roken. Dan kun je rookgedrag helemaal afleren en dan zit je niet met huh soms mag ik wel soms niet het is toch hetzelfde?

draait sjekkie :P
V
VillainoftheyearLid
01-01-2024, 00:00
#2
SuperSilverHaze zei:
Bij een bong moet je beginnen met maar een klein beetje, vaak als je er naar kijkt dan denk je: 'hier word ik toch niet stoned van?' maar toch komt ie altijd goed aan. Van puur krijg je ook een veel energieker, heldere high dan van met tabak.
Klik om te vergroten...

Zal maar zo een klein pijpje kopen dan.
Of op de blunts of pure joints overgaan.
Als ik ze op krijg haha :laughing:
Denk dat ik met mij blow tollerantie na paar hits van een blunt of een pure joint helemaal van de wereld ben:stoned:
tabak wil ik eigelijk toch wel uit me jointjes flikkeren
Altijd de dag erna heb ik weer die vieze tabak smaak in me keel en is me keel weer geïrriteerd.
Fuck tabak! :flipping:
V
VillainoftheyearLid
01-01-2024, 00:00
#3
Guapo Temudgin zei:
Het kleine beetje tabak wat je in je joint doet houd je nicotine verslaving in stand. Omdat het zo verbonden is met elkaar. Misschien eerst wiet anders leren consumeren en dan stoppen met roken. Dan kun je rookgedrag helemaal afleren en dan zit je niet met huh soms mag ik wel soms niet het is toch hetzelfde?

draait sjekkie :P
Klik om te vergroten...

Naast dat tabak slecht voor je is is het dus nit handig om spliffs te blijven roken als je gestopt met roken bent?
Heb totaal geen last van drang na een sigaret de dagen nadat ik geblowd heb.
Merk wel nadat ik geblowd heb weer zo een vieze tabaks smaak in me keel heb en me keel weer geïrriteerd is enzo wat meestal 3/4 dagen aanhoudt
Of is het het beste om 1/2 maanden niet te blowen omdat keel en longen nog steeds in het schoonmaak process zit.
En daarna weer te blowen
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#4
Villainoftheyear zei:
Naast dat tabak slecht voor je is is het dus nit handig om spliffs te blijven roken als je gestopt met roken bent?
Heb totaal geen last van drang na een sigaret de dagen nadat ik geblowd heb.
Merk wel nadat ik geblowd heb weer zo een vieze tabaks smaak in me keel heb en me keel weer geïrriteerd is enzo wat meestal 3/4 dagen aanhoudt
Of is het het beste om 1/2 maanden niet te blowen omdat keel en longen nog steeds in het schoonmaak process zit.
En daarna weer te blowen
Klik om te vergroten...

Als je het wil dan kun je het. Als je twijfelt niet doen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Al bijna 2 maand gestopt met blowen en sinds 2 weken geen sigaretten of tabak meer. Van tabak en wiet in combinatie had ik ook een geirriteerde keel. Toen ik met wiet gestopt ben is dat gebeterd maar had soms nog een krop in de keel met enkel peuken of een slechte adem.

Je wiet kan je beter vapen of met een pijpje roken. Tabak laat je beter opzij liggen.

Vorige week redelijk wat bloed opgehoest met een stevige longontsteking. Ik dacht dat mijn dagen geteld waren door al de nicotine die ik al binnen gekregen heb. Blijkt dat de longen het nog best goed doen.

Ik raad iedereen aan die niet kan stoppen met peuken/tabak een bezoekje te brengen naar een pneumo / longziekten afdeling op het ziekenhuis. Goeie 70% van de patienten tussen 40 en 70jaar had permanente longschade door het roken van nicotine. De verhalen die ik daar sedert dag 1 gehoord hebt heeft bij mij een rookstop ingezet voor altijd.
V
VillainoftheyearLid
01-01-2024, 00:00
#6
PsyTekZ zei:
Al bijna 2 maand gestopt met blowen en sinds 2 weken geen sigaretten of tabak meer. Van tabak en wiet in combinatie had ik ook een geirriteerde keel. Toen ik met wiet gestopt ben is dat gebeterd maar had soms nog een krop in de keel met enkel peuken of een slechte adem.

Je wiet kan je beter vapen of met een pijpje roken. Tabak laat je beter opzij liggen.
Klik om te vergroten...

Ja wat mijn plan is om deze week nog 1 laaste keer een jointje te roken.
Dan een maand of anderhalve maand niet te blowen , Zodat ik me lichaam de kans kan geven om me keel en longen schoon te maken
en de nicotine uit me lijf te halen.
Ben misschien wel gestopt met roken maar ik stop nog steeds troep in me lichaam met tabak joints ook blow ik opeens vaker dan normaal.
En na die anderhalve maand idd vapen of in een pijpje of een klein puur jointje.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat klinkt niet best @PsyTekZ ben je helemaal beter geworden?
Bij een vriend van mij is pas longkanker geconstateerd. Geen longkanker in de familie dus door het roken gekomen. Hij is 51 en haalt het eind van het jaar niet.
Dat heeft me wel wakker geschud. Ik ben eindelijk gestopt sinds 2 weken. Met behulp van laseracupunctuur.
V
VillainoftheyearLid
01-01-2024, 00:00
#8
Natozlato zei:
Dat klinkt niet best @PsyTekZ ben je helemaal beter geworden?
Bij een vriend van mij is pas longkanker geconstateerd. Geen longkanker in de familie dus door het roken gekomen. Hij is 51 en haalt het eind van het jaar niet.
Dat heeft me wel wakker geschud. Ik ben eindelijk gestopt sinds 2 weken. Met behulp van laseracupunctuur.
Klik om te vergroten...

Shit man spijtig om dat te horen :(
Sterkte ermee! , En congratz man! ik zelf ben er al meer dan een maand af.
Gewoon volhouden! het ergste gedeelte is achter de rug
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Natozlato zei:
Dat klinkt niet best @PsyTekZ ben je helemaal beter geworden?
Klik om te vergroten...

Intussen al heel wat beter. Hoesten is voorbij. Bij inspanning soms wat kortademig. Maar voor 70% al terug de oude.

Natozlato zei:
Bij een vriend van mij is pas longkanker geconstateerd. Geen longkanker in de familie dus door het roken gekomen. Hij is 51 en haalt het eind van het jaar niet.
Dat heeft me wel wakker geschud. Ik ben eindelijk gestopt sinds 2 weken. Met behulp van laseracupunctuur.
Klik om te vergroten...

Wat naar voor die vriend van jou! Sterkte!

Ik heb er ook wel even aan gedacht. Veel geblowt en gerookt. Toen ik zo ziek was kreeg ik het echt benauwd en dacht ik dat longkanker mij gevonden had. Gelukkig niet.

Blijven volhouden! Ik doe het intussen al ruim 2 weken zonder hulpmiddel. Een beetje chagrijnig met momenten maar het lichaam word er wel voor beloond.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Dank jullie wel!
Ja ik hou vol. Het is best te doen! Ik snoep wel veel maar ja, het is toch geen bikini-seizoen hè.
Ik geloof echt dat die acupunctuur mij wel heeft geholpen, ik heb bijna geen cravings.

Hebben jullie ook dat je huid er al zoveel beter uitziet?

Jullie ook veel succes met stoppen. Goed bezig! Trap er maar niet meer in!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja dat snoepen hoort er wel bij en de vaste maaltijden zijn ook iets groter.

Jazeker de huid voelt ook zachter aan. Met blowen en roken had ik altijd last van uitslag.

We worden al beloond voor het goede werk ^^.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ben zelf ook gestopt met vapen paar maandjes terug.
Was niet echt een succes lol.
Ben overgestapt naar het drinken van de eliquid...

Is allemaal gelukkig op en ga het opnieuw proberen zonder vals te spelen.
Ben er wel achtergekomen dat oraale nicotine vrik interessant is vooral icm met caffeine.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#13
Natozlato zei:
Bij een vriend van mij is pas longkanker geconstateerd. Geen longkanker in de familie dus door het roken gekomen. Hij is 51 en haalt het eind van het jaar niet.
Dat heeft me wel wakker geschud. Ik ben eindelijk gestopt sinds 2 weken. Met behulp van laseracupunctuur.
Klik om te vergroten...

Heftig hoor!
Sterkte ermee!
Ik ben ook aan het vechten tegen de drang naar een sigaret.

PsyTekZ zei:
Ik doe het intussen al ruim 2 weken zonder hulpmiddel.
Klik om te vergroten...

Goed om te lezen dat meedere nu ook echt stoppen.
Ik moet het ook gewoon doen geen excuses.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Dankjewel @Revolutionair! Als je er echt klaar mee bent, kun je het.
Nicotine is toch echt een drug wat je niks brengt en waar je niks uit haalt, in tegenstelling tot andere stoffen. Kost alleen maar een hoop geld!
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#15
Natozlato zei:
Nicotine is toch echt een drug wat je niks brengt en waar je niks uit haalt, in tegenstelling tot andere stoffen. Kost alleen maar een hoop geld!
Klik om te vergroten...

Gek genoeg ben ik ook al lang tot die conclusie gekomen en vind het zelfs stinken.
Ik ruik mensen in de supermarkt die naar rook ruiken en dat vind ik vies terwijl ik zelf ook rook :shrugman:
Na 3 dagen stoppen ga ik naar de supermarkt en koop ik toch een pakje sigaretten vergeet de helft van mijn boodschappen omdat ik zo snel mogelijk naar buiten wil om te roken.

Een gewoonte van 25 jaar verslaan blijkt ingewikkeld..
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#16
2 weken zeg je.
Dan ben je door het ergste heen.
Dan moet het lukken!
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja is idd lastig. Ik heb ook 25 jaar gerookt. Het schijnt gemiddeld 2 maanden te duren om een nieuwe gewoonte aan te leren dus ik ga er vanuit dat ik tegen die tijd niet meer veel denk aan een sigaret
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik rook al jaren puur uit een pijpje. Echt een heel klein beetje wiet. Doet doeltreffend z'n werk hoor.

Rookte laatst weer wat joints bij een vriend en werd echt knetterstoned. Tabak en veel wiet ineens, voelde me een puber die z'n eerste joint rookte; sloeg in als een bom.

Voor mij zit er echt veel verschil tussen puur uit de pijp en gemixt met tabak in een joint.
G
GonzoGrasshopperLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bij een bong moet je beginnen met maar een klein beetje, vaak als je er naar kijkt dan denk je: 'hier word ik toch niet stoned van?' maar toch komt ie altijd goed aan. Van puur krijg je ook een veel energieker, heldere high dan van met tabak.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben ook gestopt met roken. Van stoppogingen uit het verleden weet ik dat het roken van joints of shisha het roken triggert. Er gaat weer rook in je longen. Mijn verlangen naar een sigaret werd daardoor weer aangewakkerd.
Ik denk dat je beter een half jaar kan stoppen met blowen tot je wat sterker in je schoenen staat wat betreft niet roken. Tenminste ik denk dat dat werkt voor mij.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."