Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met blowen - tips & tricks needed!

Stoppen met blowen - tips & tricks needed!

38 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Dessie zei:
Nooit meer trek in gehad daarna ook? Wat ben jij vooral gaan doen toen je gestopt was?
Lekker bezig hoor!
Klik om te vergroten...

Zeker wel trek hoor maar het werkte godzijdank bij niet meer zoals vroeger. Ik wer vooral wazig en angstig.
Vooral allemaal dingen regelen en resetten en daar dan hard op kicken, Veel geslapen ook, 2030 naar bed,
Opstaan met een shitload aan energie. Lag vooral aan mn dag- en nachtritme wat ik moest aanpassen.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Dessie zei:
Ik snap je, ben ook veel bezig met de wereld en vooral de misstanden daarvan. Hoe kijk je daar nu tegen aan? Heeft het stoppen met blowen je een positievere kijk gegeven? Daar hoop ik stiekem wel een beetje op!

Yesss daar ga ik ook voor, volop opwaarts haha
Klik om te vergroten...

Zeker wel realistischer. Je brein gaat ook normaler werken zal ik maar ff zeggen dus dat gaat vanzelf joh.
De megalomaan=-achtige ideeen verdwijnen ik denk omdat je meer kan focussen op jezelf en je directe omgeving i.p.v. semi-filosofisch te gaan doen.

Komt goed hoor gast
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dessie zei:
Thanks! Wat heb jij voornamelijk gedaan als vervanging?
Klik om te vergroten...

In het begin meer met de kids bezig, werken, klusjes thuis aanpakken, uitstapjes met het gezin, gaan wandelen in vrije tijd. Ben na 1 maand wel stevig ziek geworden, longonsteking. Tijdens en na die periode eigenlijk totaal geen zin meer gehad in een joint. Voor de ziekte wel nog.

Nog een tip. Probeer alcohol, nicotine of gelijk welk ander middel te vermijden. Je ziet het al snel als vervanger. Ik ben een maand lang meer beginnen roken. Intussen ook mee gestopt.
D
DessieLid
01-01-2024, 00:00
#4
*.exe2.0 zei:
Zeker wel trek hoor maar het werkte godzijdank bij niet meer zoals vroeger. Ik wer vooral wazig en angstig.
Vooral allemaal dingen regelen en resetten en daar dan hard op kicken, Veel geslapen ook, 2030 naar bed,
Opstaan met een shitload aan energie. Lag vooral aan mn dag- en nachtritme wat ik moest aanpassen.
Klik om te vergroten...

Lekker man! Ik hoop dat ik uberhaupt kan slapen haha. Gaat goed komen
D
DessieLid
01-01-2024, 00:00
#5
PsyTekZ zei:
In het begin meer met de kids bezig, werken, klusjes thuis aanpakken, uitstapjes met het gezin, gaan wandelen in vrije tijd. Ben na 1 maand wel stevig ziek geworden, longonsteking. Tijdens en na die periode eigenlijk totaal geen zin meer gehad in een joint. Voor de ziekte wel nog.

Nog een tip. Probeer alcohol, nicotine of gelijk welk ander middel te vermijden. Je ziet het al snel als vervanger. Ik ben een maand lang meer beginnen roken. Intussen ook mee gestopt.
Klik om te vergroten...

Thanks! Ik rook en drink gelukkig bijna niet dus denk dat dat wel moet goed komen. Goed dat je ook bent gestopt met roken. Ik hoop niet dat ik het heel saai ga vinden, avonden duren dan zo lang zonder ff een jointje draaien en roken maar goed loopt vast wel los met de tijd!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dessie zei:
Thanks! Ik rook en drink gelukkig bijna niet dus denk dat dat wel moet goed komen. Goed dat je ook bent gestopt met roken. Ik hoop niet dat ik het heel saai ga vinden, avonden duren dan zo lang zonder ff een jointje draaien en roken maar goed loopt vast wel los met de tijd!
Klik om te vergroten...

De avonden gaan na week 2 best al wat sneller. Tv kijken bv. word al wat interessanter. Muziek luisteren. Het past zich snel terug aan naar een nuchter leven. Veel sneller dan de zwaardere middelen.
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dessie zei:
Thanks man! Het begin is idd ook het moeilijkst. Wel fijn dat je nu af en toe kan roken, ik hoop dat ik daar ooit kom. Na hoeveel jaar ben je weer iets gaan roken?
Klik om te vergroten...

Als je wil sterk genoeg is gaat je dat zeker te weten lukken! Ik heb denk na een jaar of 3-4 weer eens geblowt, denk dat het echt heel erg aan je eigen persoon ligt dus daar moet je zelf achter komen.. :wink:
Mijn punt dat ik dacht van, ik wil nu stoppen was het volgende.. In het dorp waar ik woon kun je geen wiet kopen, ik moest (toendertijd) op de fiets naar de stad, 10 km verderop, en destijds was er een sneeuwstorm, de bussen reden zelfs niet meer.. ik dacht oké dikke lul dan ga ik wel fietsen, uiteindelijk de hele terugweg moeten lopen omdat zelfs fietsen niet meer ging met al die sneeuw. Toen voelde ik me echt zo'n junk... dat was voor mij een aardige doorslag, dat je alles doet voor je blowtje, gatverdamme, was er zo klaar mee! Maar goed, hoe gaat het nu met je?
D
DessieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Snelleke Snel zei:
Als je wil sterk genoeg is gaat je dat zeker te weten lukken! Ik heb denk na een jaar of 3-4 weer eens geblowt, denk dat het echt heel erg aan je eigen persoon ligt dus daar moet je zelf achter komen.. :wink:
Mijn punt dat ik dacht van, ik wil nu stoppen was het volgende.. In het dorp waar ik woon kun je geen wiet kopen, ik moest (toendertijd) op de fiets naar de stad, 10 km verderop, en destijds was er een sneeuwstorm, de bussen reden zelfs niet meer.. ik dacht oké dikke lul dan ga ik wel fietsen, uiteindelijk de hele terugweg moeten lopen omdat zelfs fietsen niet meer ging met al die sneeuw. Toen voelde ik me echt zo'n junk... dat was voor mij een aardige doorslag, dat je alles doet voor je blowtje, gatverdamme, was er zo klaar mee! Maar goed, hoe gaat het nu met je?
Klik om te vergroten...

Vind dat echt lang, na 3 of 4 jaar pas! Maar snap dat je je een junk voelde na je fiets verhaal, zou dat ook hebben haha. Nadeel, ik woon in Amsterdam en is op elke straathoek verkrijgbaar.

Met mij gaat t goed! Steeds meer motivatie om maandag écht te stoppen. Morgen komt me niet-blowende huisgenoot weer thuis na 2,5 week alleen te zijn geweest (heel veel geblowd de afgelopen 2 weken, denk zo'n 6-8 jointjes op 1 dag, maar ben er daardoor eigenlijk wel goed klaar mee en wil het ook echt niet meer zo) dus dat is ook wel chill, voel ik iets meer de druk om niet te blowen. Ook stopt mn vriendin maandag met roken (die wou niet eerder) en denk dat dat me ook erg gaat helpen. Als ik een stopweek heb en zij zegt continue ; ik ga even naar buiten peukie doen word ik psychisch helemaal gek omdat ik dan ook zo graag wil blowen.
Dus al met al het ziet er goed uit! Zondag avond mn laatste jointje en vanaf maandag is t voorgoed klaar!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb niet echt trek meer gehad om opnieuw te beginnen .
Cannabis is een stof die als Ik deze binnen kreeg, ervoor zorgt dat ik er direct meteen weer aan vast zit.
Ik heb me in het begin steeds voorgehouden, dat deze stof liegt.
Want het is bij mij niet waar, dat deze helpt om trauma's te dempen.
Het is niet waar, dat ik me stoned zijnde, beter voel.
Dat lijkt alleen maar zo.
Deze gedachte bleef ik mezelf steeds voorhouden, en. Zo lukte het.
Ooit reed ik vanuit Zwolle naar Venlo. In de avond heen en terug. !!!
Mijn hash was op.
Dus moest ik deze halen.
Moet je nagaan.....meer dan 300 km rijden om die rotzooi te kunnen scoren!
Dan ben je dus een echte junk.....
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Legio Patria Nostra zei:
Ooit reed ik vanuit Zwolle naar Venlo. In de avond heen en terug. !!!
Mijn hash was op.
Dus moest ik deze halen.
Moet je nagaan.....meer dan 300 km rijden om die rotzooi te kunnen scoren!
Dan ben je dus een echte junk.....
Klik om te vergroten...
Er is geen hasj te krijgen in Zwolle? :tonguewink: Of elke andere grotere plaats tussen Zwolle en Venlo? :tonguewink:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik wist geen enkel ander adres.
Dus....heen en weer.
D
DessieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eerste stopdag vandaag, was op een normale dag nu denk ik net aan m'n tweede jointje begonnen. So far so good, denk dat de meeste trek vanavond pas komt.

Denk wel dat ik het echt moeilijk ga vinden om mijn leven niet saai te vinden zonder het blowen. Was zaterdag avond op een verjaardag en merk dan eigenlijk dat ik veel liever thuis wil blowen dan op de verjaardag zijn - ik hoop dat die mindset snel veranderd.

Ik ga de komende dagen maar veel afleiding zoeken en sowieso heel de maand December volhouden.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nog even en je gaat liever op dat verjaardagsfeest positieve energie aflaten dan thuis te blijven. Had ik ook in begin maar slaat snel om. Vanaf week 2/3 krijg je meer zin om dingen te doen. De eerste periode is het lastigst.
D
DessieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hahah yesss thanks! Ga voor helemaal fresh & clean.

Laat t maar snel week 2/3 zijn dan!
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Dag 1 is bijna om

Zorg voor fijn comfortabele dingen
Goeie film
Lekker eten
Alles als je maar niet blowt of het vervangt met bier
D
DessieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Snap niet dat jullie om 20:30 konden slapen haha. Kom echt niet in slaap, denk gister en vandaag 3 uurtjes in totaal gemaakt? Melatonine, thee, boekje lezen. Niks helpt haha. Ben wel erg moe maar val gewoon niet weg.
Anyway, so far so good! Overdag gaat t prima, vind vooral s’avonds en dat nuchter in bed liggen erg moeilijk
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja de eerste week ga je zo vroeg nog niet slapen hoor 😂. Geduld komt wel. Goed dat je volhoud.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik had een omgedraaid dag en nachtritme he, had mezelf volledig uitgeput. Dus dat was geen probleem. Wel freaky felrealistische dromen, ook over blowen en andere drugs, paar nachten heftig gezweten ook.

Gaat goed komen hoor, kan ook meevallen he, dag voor dag, nacht voor nacht.
D
DessieLid
01-01-2024, 00:00
#19
*.exe2.0 zei:
Ik had een omgedraaid dag en nachtritme he, had mezelf volledig uitgeput. Dus dat was geen probleem. Wel freaky felrealistische dromen, ook over blowen en andere drugs, paar nachten heftig gezweten ook.

Gaat goed komen hoor, kan ook meevallen he, dag voor dag, nacht voor nacht.
Klik om te vergroten...

Ahhhh oke! Jaaa zweten wel, dromen nog niet. Hoop vanavond haha lijkt me wel leuk.

Yesss thanks!

Gebruik jij nu nog wat eigenlijk buiten soms blowen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."