Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met blowen - tips & tricks needed!

Stoppen met blowen - tips & tricks needed!

38 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Google: coffeeshops Zwolle :wink:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gewoon stoppen, cold turkey de knoop doorhakken. De eerste 2 weken kunnen best wel lastig zijn maar eens je dat voorbij bent kan het enkel de positieve kant op en word je beloont met energie.

Ik blow nu al van 20 september niet meer na 15 jaar blowen dagelijks van 3 tot 1 gram daags afbouwend. Het is ook begonnen met vluchten voor de realiteit. Enkele stoppogingen maar nooit heel lang. Nu is er volharding en ben ik wel klaar met blowen. Goed werk, relatie, kids,.... ik werd er enkel maar moe en sloom van op het einde van de rit.

Een vervanging zoeken = afleiding zoeken. Dat kan van de kleinste dingen zijn tot de hele dag bezig zijn met een project. Sport, hobby,...

Drink ook voldoende water en hou een gezond voedingsschema aan. Probeer te slapen op vaste momenten. Ook al kan je moeilijk of niet slapen. De bedrust heb je wel nodig anders zijn die 1ste weken slopend.

Verder veel succes met je stoppoging. Je zal merken na enkel weken dat het echt een verbetering is voor jezelf. Volhouden!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kappen met die zooi, en wel NU
Vwb cannabis kan je zeggen dat je wel degelijk " verandert " na lang dagelijks blowen.
Ik heb 18 jaar lang iedere dag stevig ingenomen. Geblowd, dus.
Naast veel geld heeft dat blowgedrag mij ontzettend veel leed toegebracht.
Het heeft mij een relatie gekost van bijna 6 jaar lang.
Het heeft mij idiote dingen laten ondernemen.
Het heeft mij bedrogen. Het was alsof ik mijn verdriet kon dempen, maar nee.
Het heeft er juist voor gezorgd, dat ik het niet kon verwerken. Het niet kon " loslaten "
Dus: ik heb jarenlang in een schijnwereld laten leven. Zeg maar één drogwereld!
Het ergste:
Het heeft mij bijna mijn leven gekost. Direct, en indirect.
Kort maar krachtig
Je denkt, dat je naait. Maar je naait je eigen!
Dus.
Kap met die kutzooi!! Asap!
D
DessieLid
01-01-2024, 00:00
#4
*.exe2.0 zei:
Heb destijds diverse pogingen gedaan waarvan 2 serieus waren. De een na laatste en de laatste pogingen. Ik bouwde af. Ik kocht een voorgedraaide en die haalde en rookte ik in de avond en dan naar bed. In plaats van dag- en nachtritme omdraaien en chronisch blowen. Dat gaf me al zoveel ruimte, mentaal en fysiek dat ik dat na een paar maanden ook niet meer deed en dus gestopt was.

Heel lang nog veel in mn hoofd mee bezig geweest zonder meer terug te willen naar gebruik. Ik walgde ervan. Elk probleem kwam voort uit blowen bij mij. Ik was er klaar mee.

Na 10 jaar weer eens een paar keer geblowd maar dezelfde paranoia kwam weer terug en zag mezelf alweer berekenend bezig met het blowen. Klaar dus.

En sporten maakt je niet stoned maar geeft je wel iets te doen, verbetert je conditie, geeft je een mentale boost en je gaat er beter van uitzien. Lijkt me reden genoeg 😀

Als je wel graag stoned wil zijn blijf dan blowen. Persoonlijk denk ik dat er meer in het leven is dan stoned zijn en dat er zelfs mogelijkheden teveel zijn.
Klik om te vergroten...

Knap hoor! Hoop dat ik snel in dezelfde vibe als jou terecht kom.

Ik kan er heel erg van genieten om mezelf een beetje af te zonderen en vervolgens te gaan blowen maar ik weet dat het niet goed voor me is dus moet ik er echt wat aan gaan doen! Er is zeker meer in het leven dan stoned zijn maar wel lastig om daar een flow in te vinden als dat t enige is wat je kent.

Thanks man voor het sharen!
D
DessieLid
01-01-2024, 00:00
#5
PsyTekZ zei:
Gewoon stoppen, cold turkey de knoop doorhakken. De eerste 2 weken kunnen best wel lastig zijn maar eens je dat voorbij bent kan het enkel de positieve kant op en word je beloont met energie.

Ik blow nu al van 20 september niet meer na 15 jaar blowen dagelijks van 3 tot 1 gram daags afbouwend. Het is ook begonnen met vluchten voor de realiteit. Enkele stoppogingen maar nooit heel lang. Nu is er volharding en ben ik wel klaar met blowen. Goed werk, relatie, kids,.... ik werd er enkel maar moe en sloom van op het einde van de rit.

Een vervanging zoeken = afleiding zoeken. Dat kan van de kleinste dingen zijn tot de hele dag bezig zijn met een project. Sport, hobby,...

Drink ook voldoende water en hou een gezond voedingsschema aan. Probeer te slapen op vaste momenten. Ook al kan je moeilijk of niet slapen. De bedrust heb je wel nodig anders zijn die 1ste weken slopend.

Verder veel succes met je stoppoging. Je zal merken na enkel weken dat het echt een verbetering is voor jezelf. Volhouden!
Klik om te vergroten...

Thanks! Wat heb jij voornamelijk gedaan als vervanging?
D
DessieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Legio Patria Nostra zei:
Kappen met die zooi, en wel NU
Vwb cannabis kan je zeggen dat je wel degelijk " verandert " na lang dagelijks blowen.
Ik heb 18 jaar lang iedere dag stevig ingenomen. Geblowd, dus.
Naast veel geld heeft dat blowgedrag mij ontzettend veel leed toegebracht.
Het heeft mij een relatie gekost van bijna 6 jaar lang.
Het heeft mij idiote dingen laten ondernemen.
Het heeft mij bedrogen. Het was alsof ik mijn verdriet kon dempen, maar nee.
Het heeft er juist voor gezorgd, dat ik het niet kon verwerken. Het niet kon " loslaten "
Dus: ik heb jarenlang in een schijnwereld laten leven. Zeg maar één drogwereld!
Het ergste:
Het heeft mij bijna mijn leven gekost. Direct, en indirect.
Kort maar krachtig
Je denkt, dat je naait. Maar je naait je eigen!
Dus.
Kap met die kutzooi!! Asap!
Klik om te vergroten...

Thanks voor je share! Hoelang ben je nu gestopt?
Hoop ook dat ik dergelijke dingen echt in ga zien als ik nuchter ben en besef dat ik beter af ben zonder.
Wanneer kwam bij jou het punt van : oke nu ga ik écht stoppen?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Prima om te mogen lezen!
Dit bewijst het.
Het kan echt! Stoppen!
Stop met jezelf voor de gekte houden!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bij mij kwam dit moment om te stoppen op het tijdstip dat ik op het punt stond om serieus diep in de problemen te gaan komen, (voorzover ik deze al niet had) omdat ik het tegendeel bereikte wat voor mij de reden was om er ooit mee te beginnen.
Ik heb 17 jaren lang onafgebroken stevig geblowd.
Ik ben er in één keer volledig mee gestopt.
Dat is nu alweer 15 jaar geleden ongeveer.
Op enig moment valt dat kwartje. En dan....even doorbijten!
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
@Dessie Ik snap dat je zegt dat je het knap vindt. Het viel alles mee, elke dag was een dag verder van de verslaving vandaan.
De dagen konden mij niet snel genoeg gaan. Zo erg walgde ik er van.

Ik zag vrienden die kennissen werden en later bekenden. Ze kochten allemaal een huis of hun tweede al. Vakanties, dure hobby's.
Kinderen kwamen, carrière moves, etc. Ze leefden.

Ik had een joggingbroek, op elke rekening een maand achterstand (huur, eneco, verzekeringen), shoarma, een beetje bier en teveel wiet.
En ik stond op 2 rekeningen 1.000 rood plus studieschuld van ruim 4.000. Was boos op de wereld geworden, afgezonderd, tikkeltje vervreemd van alles.
Keek ook veel complottheorie filmpjes :)

Ik had wel een klein internetbedrijfje en een HBO diploma op zak. Ik denk dat dat m'n houvast is geweest om me niet helemaal f*ckt te voelen.

Als ik nadacht besefte ik dat mijn hele situatie voortkwam uit het blowen. Daarom was ik lethargisch, wazig, ongemotiveerd.
Terwijl ik wel wilde maar de roes weerhield me.

Ik heb mezelf gereset. Ik stopte. Ging naar de dokter met allerlei achterstallige kwaaltjes, tandarts sinds 5 jaar ofzo. Huis schoonmaken, opruimen, gezonder eten, sporten, nieuw kapseltje, andere kleding, etc. Ook heb ik voor mezelf bepaald wie ik nou echt een vriend of vriendin vond en daar m'n aandacht aan besteed. Heel heilzaam en leerzaam ook. Volop opwaarts!

Dat kan jij ook hoor :)
D
DessieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Legio Patria Nostra zei:
Bij mij kwam dit moment om te stoppen op het tijdstip dat ik op het punt stond om serieus diep in de problemen te gaan komen, (voorzover ik deze al niet had) omdat ik het tegendeel bereikte wat voor mij de reden was om er ooit mee te beginnen.
Ik heb 17 jaren lang onafgebroken stevig geblowd.
Ik ben er in één keer volledig mee gestopt.
Dat is nu alweer 15 jaar geleden ongeveer.
Op enig moment valt dat kwartje. En dan....even doorbijten!
Klik om te vergroten...
Nooit meer trek in gehad daarna ook? Wat ben jij vooral gaan doen toen je gestopt was?
Lekker bezig hoor!
D
DessieLid
01-01-2024, 00:00
#11
*.exe2.0 zei:
@Dessie Ik snap dat je zegt dat je het knap vindt. Het viel alles mee, elke dag was een dag verder van de verslaving vandaan.
De dagen konden mij niet snel genoeg gaan. Zo erg walgde ik er van.

Ik zag vrienden die kennissen werden en later bekenden. Ze kochten allemaal een huis of hun tweede al. Vakanties, dure hobby's.
Kinderen kwamen, carrière moves, etc. Ze leefden.

Ik had een joggingbroek, op elke rekening een maand achterstand (huur, eneco, verzekeringen), shoarma, een beetje bier en teveel wiet.
En ik stond op 2 rekeningen 1.000 rood plus studieschuld van ruim 4.000. Was boos op de wereld geworden, afgezonderd, tikkeltje vervreemd van alles.
Keek ook veel complottheorie filmpjes :)

Ik had wel een klein internetbedrijfje en een HBO diploma op zak. Ik denk dat dat m'n houvast is geweest om me niet helemaal f*ckt te voelen.

Als ik nadacht besefte ik dat mijn hele situatie voortkwam uit het blowen. Daarom was ik lethargisch, wazig, ongemotiveerd.
Terwijl ik wel wilde maar de roes weerhield me.

Ik heb mezelf gereset. Ik stopte. Ging naar de dokter met allerlei achterstallige kwaaltjes, tandarts sinds 5 jaar ofzo. Huis schoonmaken, opruimen, gezonder eten, sporten, nieuw kapseltje, andere kleding, etc. Ook heb ik voor mezelf bepaald wie ik nou echt een vriend of vriendin vond en daar m'n aandacht aan besteed. Heel heilzaam en leerzaam ook. Volop opwaarts!

Dat kan jij ook hoor :)
Klik om te vergroten...

Ik snap je, ben ook veel bezig met de wereld en vooral de misstanden daarvan. Hoe kijk je daar nu tegen aan? Heeft het stoppen met blowen je een positievere kijk gegeven? Daar hoop ik stiekem wel een beetje op!

Yesss daar ga ik ook voor, volop opwaarts haha
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Dessie zei:
Nooit meer trek in gehad daarna ook? Wat ben jij vooral gaan doen toen je gestopt was?
Lekker bezig hoor!
Klik om te vergroten...

Zeker wel trek hoor maar het werkte godzijdank bij niet meer zoals vroeger. Ik wer vooral wazig en angstig.
Vooral allemaal dingen regelen en resetten en daar dan hard op kicken, Veel geslapen ook, 2030 naar bed,
Opstaan met een shitload aan energie. Lag vooral aan mn dag- en nachtritme wat ik moest aanpassen.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Dessie zei:
Ik snap je, ben ook veel bezig met de wereld en vooral de misstanden daarvan. Hoe kijk je daar nu tegen aan? Heeft het stoppen met blowen je een positievere kijk gegeven? Daar hoop ik stiekem wel een beetje op!

Yesss daar ga ik ook voor, volop opwaarts haha
Klik om te vergroten...

Zeker wel realistischer. Je brein gaat ook normaler werken zal ik maar ff zeggen dus dat gaat vanzelf joh.
De megalomaan=-achtige ideeen verdwijnen ik denk omdat je meer kan focussen op jezelf en je directe omgeving i.p.v. semi-filosofisch te gaan doen.

Komt goed hoor gast
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dessie zei:
Thanks! Wat heb jij voornamelijk gedaan als vervanging?
Klik om te vergroten...

In het begin meer met de kids bezig, werken, klusjes thuis aanpakken, uitstapjes met het gezin, gaan wandelen in vrije tijd. Ben na 1 maand wel stevig ziek geworden, longonsteking. Tijdens en na die periode eigenlijk totaal geen zin meer gehad in een joint. Voor de ziekte wel nog.

Nog een tip. Probeer alcohol, nicotine of gelijk welk ander middel te vermijden. Je ziet het al snel als vervanger. Ik ben een maand lang meer beginnen roken. Intussen ook mee gestopt.
D
DessieLid
01-01-2024, 00:00
#15
*.exe2.0 zei:
Zeker wel trek hoor maar het werkte godzijdank bij niet meer zoals vroeger. Ik wer vooral wazig en angstig.
Vooral allemaal dingen regelen en resetten en daar dan hard op kicken, Veel geslapen ook, 2030 naar bed,
Opstaan met een shitload aan energie. Lag vooral aan mn dag- en nachtritme wat ik moest aanpassen.
Klik om te vergroten...

Lekker man! Ik hoop dat ik uberhaupt kan slapen haha. Gaat goed komen
D
DessieLid
01-01-2024, 00:00
#16
PsyTekZ zei:
In het begin meer met de kids bezig, werken, klusjes thuis aanpakken, uitstapjes met het gezin, gaan wandelen in vrije tijd. Ben na 1 maand wel stevig ziek geworden, longonsteking. Tijdens en na die periode eigenlijk totaal geen zin meer gehad in een joint. Voor de ziekte wel nog.

Nog een tip. Probeer alcohol, nicotine of gelijk welk ander middel te vermijden. Je ziet het al snel als vervanger. Ik ben een maand lang meer beginnen roken. Intussen ook mee gestopt.
Klik om te vergroten...

Thanks! Ik rook en drink gelukkig bijna niet dus denk dat dat wel moet goed komen. Goed dat je ook bent gestopt met roken. Ik hoop niet dat ik het heel saai ga vinden, avonden duren dan zo lang zonder ff een jointje draaien en roken maar goed loopt vast wel los met de tijd!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dessie zei:
Thanks! Ik rook en drink gelukkig bijna niet dus denk dat dat wel moet goed komen. Goed dat je ook bent gestopt met roken. Ik hoop niet dat ik het heel saai ga vinden, avonden duren dan zo lang zonder ff een jointje draaien en roken maar goed loopt vast wel los met de tijd!
Klik om te vergroten...

De avonden gaan na week 2 best al wat sneller. Tv kijken bv. word al wat interessanter. Muziek luisteren. Het past zich snel terug aan naar een nuchter leven. Veel sneller dan de zwaardere middelen.
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dessie zei:
Thanks man! Het begin is idd ook het moeilijkst. Wel fijn dat je nu af en toe kan roken, ik hoop dat ik daar ooit kom. Na hoeveel jaar ben je weer iets gaan roken?
Klik om te vergroten...

Als je wil sterk genoeg is gaat je dat zeker te weten lukken! Ik heb denk na een jaar of 3-4 weer eens geblowt, denk dat het echt heel erg aan je eigen persoon ligt dus daar moet je zelf achter komen.. :wink:
Mijn punt dat ik dacht van, ik wil nu stoppen was het volgende.. In het dorp waar ik woon kun je geen wiet kopen, ik moest (toendertijd) op de fiets naar de stad, 10 km verderop, en destijds was er een sneeuwstorm, de bussen reden zelfs niet meer.. ik dacht oké dikke lul dan ga ik wel fietsen, uiteindelijk de hele terugweg moeten lopen omdat zelfs fietsen niet meer ging met al die sneeuw. Toen voelde ik me echt zo'n junk... dat was voor mij een aardige doorslag, dat je alles doet voor je blowtje, gatverdamme, was er zo klaar mee! Maar goed, hoe gaat het nu met je?
D
DessieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Snelleke Snel zei:
Als je wil sterk genoeg is gaat je dat zeker te weten lukken! Ik heb denk na een jaar of 3-4 weer eens geblowt, denk dat het echt heel erg aan je eigen persoon ligt dus daar moet je zelf achter komen.. :wink:
Mijn punt dat ik dacht van, ik wil nu stoppen was het volgende.. In het dorp waar ik woon kun je geen wiet kopen, ik moest (toendertijd) op de fiets naar de stad, 10 km verderop, en destijds was er een sneeuwstorm, de bussen reden zelfs niet meer.. ik dacht oké dikke lul dan ga ik wel fietsen, uiteindelijk de hele terugweg moeten lopen omdat zelfs fietsen niet meer ging met al die sneeuw. Toen voelde ik me echt zo'n junk... dat was voor mij een aardige doorslag, dat je alles doet voor je blowtje, gatverdamme, was er zo klaar mee! Maar goed, hoe gaat het nu met je?
Klik om te vergroten...

Vind dat echt lang, na 3 of 4 jaar pas! Maar snap dat je je een junk voelde na je fiets verhaal, zou dat ook hebben haha. Nadeel, ik woon in Amsterdam en is op elke straathoek verkrijgbaar.

Met mij gaat t goed! Steeds meer motivatie om maandag écht te stoppen. Morgen komt me niet-blowende huisgenoot weer thuis na 2,5 week alleen te zijn geweest (heel veel geblowd de afgelopen 2 weken, denk zo'n 6-8 jointjes op 1 dag, maar ben er daardoor eigenlijk wel goed klaar mee en wil het ook echt niet meer zo) dus dat is ook wel chill, voel ik iets meer de druk om niet te blowen. Ook stopt mn vriendin maandag met roken (die wou niet eerder) en denk dat dat me ook erg gaat helpen. Als ik een stopweek heb en zij zegt continue ; ik ga even naar buiten peukie doen word ik psychisch helemaal gek omdat ik dan ook zo graag wil blowen.
Dus al met al het ziet er goed uit! Zondag avond mn laatste jointje en vanaf maandag is t voorgoed klaar!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb niet echt trek meer gehad om opnieuw te beginnen .
Cannabis is een stof die als Ik deze binnen kreeg, ervoor zorgt dat ik er direct meteen weer aan vast zit.
Ik heb me in het begin steeds voorgehouden, dat deze stof liegt.
Want het is bij mij niet waar, dat deze helpt om trauma's te dempen.
Het is niet waar, dat ik me stoned zijnde, beter voel.
Dat lijkt alleen maar zo.
Deze gedachte bleef ik mezelf steeds voorhouden, en. Zo lukte het.
Ooit reed ik vanuit Zwolle naar Venlo. In de avond heen en terug. !!!
Mijn hash was op.
Dus moest ik deze halen.
Moet je nagaan.....meer dan 300 km rijden om die rotzooi te kunnen scoren!
Dan ben je dus een echte junk.....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."