Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met blowen - tips & tricks needed!

Stoppen met blowen - tips & tricks needed!

38 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Google: coffeeshops Zwolle :wink:
D
DessieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lieve Mensies,



Na 8 mooie jaren heb ik toch besloten om te gaan stoppen met blowen. Na verschillende stoppogingen te hebben geprobeerd hoop ik 2 dec dan echt te kunnen stoppen.



Ik ben hard opzoek naar tips & tricks van professionals op dit gebied.



Heb op mijn 15e voor het eerst geblowd en was meteen verkocht. Sinds mijn 17e blow ik dagelijks en ik ben nu bijna 25. Toen ik jong was blowde bijna al mn vrienden en dat was ook wat we voornamelijk deden. De afgelopen paar jaar heb ik altijd het liefst alleen geblowd en zag het dan ook echt als ‘chillen’ en zette vaak een goeie docu op. Ik kon het blowen altijd erg goed combineren met mijn dagelijks leven, heb de universiteit afgemaakt en een goede baan, sport regelmatig, veel vrienden, familie en een relatie. Ik heb altijd veel interesse gehad in drugs en vond drugs altijd veel fijner dan alcohol en drink ook bijna niet. Als iedereen dronken in de club stond zat ik aan de pillen.



Ik denk dat ik mij vroeger heb aangeleerd dat je door te blowen even ‘niks voelt’. Door verschillende gebeurtenissen uit het verleden en het niet kunnen praten hierover sliep ik erg slecht, blowen hielp bij mn slaapproblemen. Te jong om te beseffen dat het uiteindelijk niet goed voor je is als je het niet kan balanceren. Nu 8 jaar later besef ik eigenlijk dat ik niet zonder kan.



Maar goed, wil nu wel echt stoppen. Het kost me veel geld, ga er slecht door eten, ik leef er teveel naartoe en wil eigenlijk niks anders doen dan binnen zitten en blowen. Vind het heel lastig om te verzinnen wat ik ga doen met al mn tijd. En het nuchter naar bed gaan zie ik onwijs tegen op, ik kan niet meer ‘moe’ worden zonder te blowen dus dat word een uitdaging. Ook de gedachte dat ik nooit meer kan blowen en even in een andere wereld kan zijn vind ik nu nog erg moeilijk.



Ik ben heel de maand dec vrij en heb door de feestdagen veel leuke dingen gepland, goed moment om te stoppen dacht ik.



Ben benieuwd hoe jullie hierover denken!
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gewoon stoppen en doorzetten, als je echt wilt, en er echt klaar mee bent lukt dat! Ik heb ook heel lang geblowt, dagelijks, bijna 10 jaar. Ik was ook klaar met dat afhankelijk zijn, en had er wel genoeg aan uit gegeven. Ik heb het 2 weken heel erg zwaar gehad, ik heb echt zitten huilen.. Toen ben ik naar de dokter gegaan en heb eerlijk alles verteld, ik kreeg slaappillen mee, maar ik heb uiteindelijk er maar 2 van gebruikt... ineens was het over, God wat een verlichting was dat zeg, ik werd veel uitgeruster wakker. Het is dus toch puur je eigen wil, en om de tijd te doden ging ik bijvoorbeeld een spelletje spelen ofzo (moet je alleen oppassen dat je daar niet aan verslaafd raakt haha) of een pleures eind lopen met m'n hond, gewoon jezelf afleiden...

Nu jaren later rook ik zo af en toe een joint, en kan dat nu gewoon zonder dat ik het nodig heb. Soms rook ik een joint, dan weer een tijd lang niet, maar net wanneer IK dat wil, en dat is echt zo'n verlichting... Ik had nooit gedacht dat ik dit zou kunnen, ik de doorgewinterde wiet verslaafde... Als ik het kan, kan iedereen het, succes in ieder geval! :) Het zal je uiteindelijk meer opleveren :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Niet hopen, gewoon stoppen. Ook niet stoppen over een week, maar gewoon nu. Met wiet stoppen is juist zo moeilijk als je uitzonderingen maakt. Maar als je gewoon helemaal stopt, dan is de craving na een paar weekjes al vrijwel helemaal weg en zie je dat je het eigenlijk nooit echt nodig hebt. En de mentale helderheid die je ervoor terugkrijgt is heerlijk. Heb zelf een tijdje geleden 2,5 maanden lang geen wiet gebruikt en heb toen weer wat gebruikt omdat ik erge buikkrampen had. De wiet haalde de scherpe randjes van de pijn af, maar zorgde er ook voor dat ik weer regelmatig ging gebruiken. Maar ik wist nu tenminste dat ik prima voor een lange tijd zonder wiet kon en het helemaal niet nodig had. Op een gegeven moment vergeet je wiet gewoon.

Aan de ene kant denk ik nu dat eens in de zoveel tijd wiet wel goed kan zijn (op een manier hoe psychedelica dat ook zijn). Aan de andere kant is het voor velen (ook voor mij) heel erg gemakkelijk om dan terug te vallen in te vaak gebruiken. Maar gun jezelf tenminste die lange periode van helemaal niet gebruiken. Het toont je hoe zeer je niet afhankelijk bent van wiet. En altijd als je verandering wilt: doe het nu en niet later.
D
DessieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Snelleke Snel zei:
Als je wil sterk genoeg is gaat je dat zeker te weten lukken! Ik heb denk na een jaar of 3-4 weer eens geblowt, denk dat het echt heel erg aan je eigen persoon ligt dus daar moet je zelf achter komen.. :wink:
Mijn punt dat ik dacht van, ik wil nu stoppen was het volgende.. In het dorp waar ik woon kun je geen wiet kopen, ik moest (toendertijd) op de fiets naar de stad, 10 km verderop, en destijds was er een sneeuwstorm, de bussen reden zelfs niet meer.. ik dacht oké dikke lul dan ga ik wel fietsen, uiteindelijk de hele terugweg moeten lopen omdat zelfs fietsen niet meer ging met al die sneeuw. Toen voelde ik me echt zo'n junk... dat was voor mij een aardige doorslag, dat je alles doet voor je blowtje, gatverdamme, was er zo klaar mee! Maar goed, hoe gaat het nu met je?
Klik om te vergroten...

Vind dat echt lang, na 3 of 4 jaar pas! Maar snap dat je je een junk voelde na je fiets verhaal, zou dat ook hebben haha. Nadeel, ik woon in Amsterdam en is op elke straathoek verkrijgbaar.

Met mij gaat t goed! Steeds meer motivatie om maandag écht te stoppen. Morgen komt me niet-blowende huisgenoot weer thuis na 2,5 week alleen te zijn geweest (heel veel geblowd de afgelopen 2 weken, denk zo'n 6-8 jointjes op 1 dag, maar ben er daardoor eigenlijk wel goed klaar mee en wil het ook echt niet meer zo) dus dat is ook wel chill, voel ik iets meer de druk om niet te blowen. Ook stopt mn vriendin maandag met roken (die wou niet eerder) en denk dat dat me ook erg gaat helpen. Als ik een stopweek heb en zij zegt continue ; ik ga even naar buiten peukie doen word ik psychisch helemaal gek omdat ik dan ook zo graag wil blowen.
Dus al met al het ziet er goed uit! Zondag avond mn laatste jointje en vanaf maandag is t voorgoed klaar!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb niet echt trek meer gehad om opnieuw te beginnen .
Cannabis is een stof die als Ik deze binnen kreeg, ervoor zorgt dat ik er direct meteen weer aan vast zit.
Ik heb me in het begin steeds voorgehouden, dat deze stof liegt.
Want het is bij mij niet waar, dat deze helpt om trauma's te dempen.
Het is niet waar, dat ik me stoned zijnde, beter voel.
Dat lijkt alleen maar zo.
Deze gedachte bleef ik mezelf steeds voorhouden, en. Zo lukte het.
Ooit reed ik vanuit Zwolle naar Venlo. In de avond heen en terug. !!!
Mijn hash was op.
Dus moest ik deze halen.
Moet je nagaan.....meer dan 300 km rijden om die rotzooi te kunnen scoren!
Dan ben je dus een echte junk.....
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Legio Patria Nostra zei:
Ooit reed ik vanuit Zwolle naar Venlo. In de avond heen en terug. !!!
Mijn hash was op.
Dus moest ik deze halen.
Moet je nagaan.....meer dan 300 km rijden om die rotzooi te kunnen scoren!
Dan ben je dus een echte junk.....
Klik om te vergroten...
Er is geen hasj te krijgen in Zwolle? :tonguewink: Of elke andere grotere plaats tussen Zwolle en Venlo? :tonguewink:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik wist geen enkel ander adres.
Dus....heen en weer.
D
DessieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eerste stopdag vandaag, was op een normale dag nu denk ik net aan m'n tweede jointje begonnen. So far so good, denk dat de meeste trek vanavond pas komt.

Denk wel dat ik het echt moeilijk ga vinden om mijn leven niet saai te vinden zonder het blowen. Was zaterdag avond op een verjaardag en merk dan eigenlijk dat ik veel liever thuis wil blowen dan op de verjaardag zijn - ik hoop dat die mindset snel veranderd.

Ik ga de komende dagen maar veel afleiding zoeken en sowieso heel de maand December volhouden.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nog even en je gaat liever op dat verjaardagsfeest positieve energie aflaten dan thuis te blijven. Had ik ook in begin maar slaat snel om. Vanaf week 2/3 krijg je meer zin om dingen te doen. De eerste periode is het lastigst.
D
DessieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hahah yesss thanks! Ga voor helemaal fresh & clean.

Laat t maar snel week 2/3 zijn dan!
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Dag 1 is bijna om

Zorg voor fijn comfortabele dingen
Goeie film
Lekker eten
Alles als je maar niet blowt of het vervangt met bier
D
DessieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Snap niet dat jullie om 20:30 konden slapen haha. Kom echt niet in slaap, denk gister en vandaag 3 uurtjes in totaal gemaakt? Melatonine, thee, boekje lezen. Niks helpt haha. Ben wel erg moe maar val gewoon niet weg.
Anyway, so far so good! Overdag gaat t prima, vind vooral s’avonds en dat nuchter in bed liggen erg moeilijk
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja de eerste week ga je zo vroeg nog niet slapen hoor 😂. Geduld komt wel. Goed dat je volhoud.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik had een omgedraaid dag en nachtritme he, had mezelf volledig uitgeput. Dus dat was geen probleem. Wel freaky felrealistische dromen, ook over blowen en andere drugs, paar nachten heftig gezweten ook.

Gaat goed komen hoor, kan ook meevallen he, dag voor dag, nacht voor nacht.
D
DessieLid
01-01-2024, 00:00
#16
*.exe2.0 zei:
Ik had een omgedraaid dag en nachtritme he, had mezelf volledig uitgeput. Dus dat was geen probleem. Wel freaky felrealistische dromen, ook over blowen en andere drugs, paar nachten heftig gezweten ook.

Gaat goed komen hoor, kan ook meevallen he, dag voor dag, nacht voor nacht.
Klik om te vergroten...

Ahhhh oke! Jaaa zweten wel, dromen nog niet. Hoop vanavond haha lijkt me wel leuk.

Yesss thanks!

Gebruik jij nu nog wat eigenlijk buiten soms blowen?
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Lekker naar buiten, lekker doorademen.

Herkenbaar hoor. Liever thuis zitten om te gebruiken. Goed opgemerkt bij jezelf.

Je zal de komende periode ff door een wasmachine gaan er er fresh & clean uitkomen.
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Oja en trouwens om te slapen kun je ook Melatonine gebruiken, een soort natuurlijke slaappil, lichaamseigen stof, gewoon te krijgen bij de Kruidvat ofzo... als je liever niet het risico loopt om aan echte slaappillen verslaafd te raken. Voor de een werkt het, voor de ander niet, t is het proberen waard :)
D
DessieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Snelleke Snel zei:
Gewoon stoppen en doorzetten, als je echt wilt, en er echt klaar mee bent lukt dat! Ik heb ook heel lang geblowt, dagelijks, bijna 10 jaar. Ik was ook klaar met dat afhankelijk zijn, en had er wel genoeg aan uit gegeven. Ik heb het 2 weken heel erg zwaar gehad, ik heb echt zitten huilen.. Toen ben ik naar de dokter gegaan en heb eerlijk alles verteld, ik kreeg slaappillen mee, maar ik heb uiteindelijk er maar 2 van gebruikt... ineens was het over, God wat een verlichting was dat zeg, ik werd veel uitgeruster wakker. Het is dus toch puur je eigen wil, en om de tijd te doden ging ik bijvoorbeeld een spelletje spelen ofzo (moet je alleen oppassen dat je daar niet aan verslaafd raakt haha) of een pleures eind lopen met m'n hond, gewoon jezelf afleiden...

Nu jaren later rook ik zo af en toe een joint, en kan dat nu gewoon zonder dat ik het nodig heb. Soms rook ik een joint, dan weer een tijd lang niet, maar net wanneer IK dat wil, en dat is echt zo'n verlichting... Ik had nooit gedacht dat ik dit zou kunnen, ik de doorgewinterde wiet verslaafde... Als ik het kan, kan iedereen het, succes in ieder geval! :) Het zal je uiteindelijk meer opleveren :wink:
Klik om te vergroten...

Thanks man! Het begin is idd ook het moeilijkst. Wel fijn dat je nu af en toe kan roken, ik hoop dat ik daar ooit kom. Na hoeveel jaar ben je weer iets gaan roken?
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoi,

Ten eerste, super dat je iets aan je verslaving wilt doen!

Tip, zoek een vervanging: wandeling, sporten, koud douchen, yoga, goede voeding, etc.

Wees erop voorbereid dat je slecht gaat slapen, zweten en heftig kan gaan dromen in de eerste periode.
En dat je je emoties moet resetten. Je hgaat na jaren weer allerlei dingen nuchter meemaken. Alsof je ze enigszins voor het eerst beleeft.
Kan leuk zijn maar ook wel impact hebben. Of onverwerkte zaken die opeens bovenkomen.

Stop je uitgespaarde blowgeld in een potje en beloon jezelf na een tijdje.

Succes & powerrr!
Ik kon het ook (soortgelijke situatie) dus jij ook!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."