Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met blowen

Stoppen met blowen

49 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Martinus zei:
oeps. Drank is een klein duiveltje.
Probeer jezelf niet te veel naar beneden te halen. Het is moeilijk om je te verzetten tegen een verslaving. Soms een fout maken hoort daar ook bij toch?
Klik om te vergroten...
En eens hoor, "the judge" heeft je toch weinig nieuws te vertellen...
L
LizzybizzyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sorry had even de puf niet om te reageren. Heb behoorlijk gebaalt van mezelf. En ja ik wist dat drank een grote verleiding was. Al was de verleiding misschien nog groter dan dat ik van te voren had ingeschat.
Maar het is gelukkig bij die paar hijsjes gebleven. Ondanks dat ik de dag er na ook een paar biertjes op had.
Het blijft een behoorlijk rollercoaster van niet slapen, emo en zin om naar de shop te rijden. Al merk ik wel dat de drang iets afneemt. Kan nu nog niet zeggen dat ik mijn leven leuker vind worden. En het niet slapen is verschrikkelijk.
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lizzybizzy zei:
Sorry had even de puf niet om te reageren. Heb behoorlijk gebaalt van mezelf. En ja ik wist dat drank een grote verleiding was. Al was de verleiding misschien nog groter dan dat ik van te voren had ingeschat.
Maar het is gelukkig bij die paar hijsjes gebleven. Ondanks dat ik de dag er na ook een paar biertjes op had.
Het blijft een behoorlijk rollercoaster van niet slapen, emo en zin om naar de shop te rijden. Al merk ik wel dat de drang iets afneemt. Kan nu nog niet zeggen dat ik mijn leven leuker vind worden. En het niet slapen is verschrikkelijk.
Klik om te vergroten...
Wow, had niet verwacht dat je gewoon door was gegaan met stoppen. Als ik eenmaal weer had gezondigd, was het bij mij altijd einde stoppoging. Mijn complimenten!

Ik zit nu op dag 14. Ik heb vannacht wel goed geslapen. Zweet niet meer overdreven en slaap al iets minder licht.

Ding waar je nu tegen aan loopt is, dat alle emoties die je eerst gewoon wegduwde door een joint op te steken, nu gewoon keihard binnenkomen.
Ook bestaan
de redenen waarom je ooit bent gaan blowen, ook nog steeds.
En alle tijd die je eerst aan blowen spendeerde, heb je nu gewoon 'over'.
Lastig.

Je zult de komende tijd dingen moeten verzinnen om te doen. En dat terwijl je geneigd bent, alle dingen die je bedenkt minder positief te beoordelen. Hier gaan wel een paar maandjes over heen.

Wat voor mij goed werkt is de sportschool. Ik vind sporten weliswaar niet leuk, maar je voelt je de hele week beter als je gesport hebt. Misschien is yoga meer wat voor jou? Of dansen? Iets fysieks actiefs in ieder geval.

Let er ook op dat je 's nachts heel veel vocht verliest. Liters! Ik voel me 's ochtends echt beter nadat ik een litertje water heb gedronken.

Rollercoaster wordt echt minder na dag 10-12. In ieder geval was dat voor mij zo.

Succes!!!!
L
LizzybizzyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Die watertip is wel een goede inderdaad. Ik ben ook in een week tijd best wel afgevallen. Eetlust is ook een stuk minder. Wat eigenlijk niet zo een hele vervelend bijkomstigheid is :) Ik merk vandaag voor het eerst dat de trek een beetje afneemt. Sporten doe ik eens per week (yoga inderdaad) maar gezien mijn andere verplichtingen is meer sporten wat lastig.
Het moeilijkste aan het stoppen vind ik eigenlijk wel de saaiheid die het met zich meebrengt. Zelfs als ik genoeg te doen heb. Het is helaas niet anders aangezien ik voel dat dit zeker de juiste keuze is geweest.
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zelfde hier, ik wil echt niet meer blowen. Maar wil wel nog steeds stoppen met stoppen.

Het bewustzijnsvernauwende effect van blowen, wat zo prettig is bij gamen, sex en saaie klusjes, zorgde ook voor dwangmatige gedachten, waarvan ik echt blij ben, dat ik die niet meer heb.

Ja, je valt af van het niet meer hebben van vreetkicks. Nog een reden waarom je je beter voelt, 's ochtends.
L
LizzybizzyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het stoppen wordt tot 6 april iig een stuk makkelijker gemaakt :)
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. De diehard wietrokers gaan denk niet blij zijn
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als je down voelt zou ik toch je ook spitsen op waarom je down bent. Ik denk dat dat misschien toch wel de kern van je wiet probleem zou kunnen zijn. Als je daar iets aan kan doen dan zul je misschien ook niet zo veel urges krijgen om weer te willen gaan halen.
Ik weet dat bij mij de urges vaak uit verveling komen. Als ik dan mezelf met iets bezig ga houden dan vergeet ik het idee om wiet te willen redelijk snel.
L
LizzybizzyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik weet waarom ik down ben en daar ben ik ook mee aan de slag. Alleen denk ik dat het blowen onderdeel is van het down zijn en versterkt het gevoel ook. En inderdaad. Het is ook verveling en vraag me soms af hoe "normale" mensen dat doen๐Ÿ˜Š
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zelf raak vaak behoorlijk gevangen in mijn gedachte door wiet en dat werkt natuurlijk niet goed als je gedachten frustraties zijn of deprimerende gedachtes.
Daarnaast brengt wiet een soort tevredenheid met zich mee waardoor je behoorlijk passief word. Dat is aan de ene kant fijn, maar aan de andere kant voer je geen kloot uit en blijf je in de zelfde situatie hangen.

Je kan proberen terug te denken na je kindertijd, toen je nog redelijk zuiver was. Denk aan wat toen je ogen deed stralen. Voor mij is dat altijd wel een goede richtlijn aan wat mij blij maakt.
L
LizzybizzyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja klopt. Al vind ik dat wel moeilijk terug te halen. Ik heb ook wel veel voor langere gereisd en dan (redelijk) zonder moeite niet geblowd . Dus probeer daar maar aan te denken
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oeh. daar kan ik me zeker in vinden. Als ik ergens op avontuur ben, dan is ieder moment goud. Misschien mis je dat een beetje?
In iedergeval als ik niet vaak op pad kon gaan zou ik wel sip worden.
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Duurt dagje of 6-7 dan ben je van de fysieke aspecten af.
Zorg dat je genoeg drinkt (water dan).
En toen je blowde, kon je negeren dat je honger had. Nu niet meer. Als je bloedsuiker te laag wordt, voel je je vreselijk. Eet als je honger hebt en eet als je weet dat je te weinig hebt gegeten (ook al heb je geen hongergevoel).
Succes!
L
LizzybizzyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik merk inderdaad dat ik echt 0,0 eetlust heb en ik heb de hele tijd dorst. Ik zie wel ontzettend op tegen vannacht. Maar ik moet zeggen dat ik het erger had verwacht. Vanavond wat 5htp proberen om te slapen.

En Martinus idd, ik mis dat. Zou het liefst de helft van het jaar op reis zijn. Maar ja dat gaat niet makkelijk natuurlijk. Het gewone leven kan ik snel saai vinden daarom is blowen zo'n fijne uitkomst:). Terwijl ik genoeg vrienden heb en veel leuke dingen doe. Lekker ontevreden in een wereld van overvloed ๐Ÿ˜
Maar wat ik wel gek vind is dat ik regelmatig gedwongen ben gestopt wegens reizen en dan wel een keer trek heb in een jointje maar de afkickverschijnselen die nu ik ervaar dan niet heb. Of ik merk het niet op? Of het zit toch tussen mijn oren? Heb jij daar wel last van op reis?
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb hetzelfde. Ik kan rustig 3 weken op zomervakantie, zonder problemen.

ik heb geen positieve (of negatieve) effecten van 5 htp.

kijk of je vannacht extra hoofdkussen kan klaarleggen.Het is fijn als je je hoofd kan neerleggen op een hoofdkussen wat niet natgezweet & koud is.

weltrusten vast!
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Over 2 uur ben ik een week gestopt.

gister kon ik af en toe slecht uit mn woorden komen op mijn werk (ook slaapgebrek)

ging vandaag echt al stuk beter

en jij blowt nog 'maar' 16 jaar ๐Ÿ˜€. Zal bij jou allemaal iets sneller gaan.

bedtijd voor mij. Sterkte vannacht!
L
LizzybizzyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Thanks voor je tip en je andere topic vol met tips!
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#18
ajb!

(loop maar 5 dagen op je voor)
L
LizzybizzyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ohh je bent wel gestopt dus? Ik dacht dat je nog in de overwegingsfase zat
L
LizzybizzyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Supergoed! En ach ik denk als je 10 jaar grens hebt gepasseerd het niet meer zoveel uit maakt :)

Slaap lekker. Ik ga ook een poging doen. Lekker zweten๐Ÿ˜

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."