Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Normaal ben ik niet zo'n forummer, maar ach ik ben gestopt met blowen dus moet iets 🤗 Ik kijk graag naar Arjan. Maar wat betreft sociale advocatuur slaat hij een klein beetje de plank mis. Ik ben zeker voorstander van mensen rechtsbescherming bieden die het zelf niet kunnen betalen. Maar het probleem is ook een beetje dat het te goedkoop is. De eigen bijdrage die men moet betalen aan de raad voor rechtsbijstand wordt vaak nog vergoedt vanuit gemeenten. Waardoor het dus niets kost. Vervolgens worden gemeenten en andere overheidsinstanties doodgegooid met processen waarvan eigenlijk al op voorhand duidelijk is dat dit zinloos is. Procederen om het procederen dus met daarbij een hoop weggegooid geld..."
"Ik heb het besluit genomen. Vanaf morgen ga ik stoppen met blowen. Terwijl ik dit typ ben ik stoned en eigenlijk vind ik het helemaal niet relaxt. Ik blow 16 jaar. Perioden dagelijks, soms een paar maanden niet, soms had ik het meer onder controle. Ik heb 3 studies afgerond en heb een goede, verantwoordelijke baan. Heel veel mensen in mijn omgeving weten niet dat ik eigenlijk een junk ben. Ik schaam mezelf ook ontzettend. Er is een maar één vriendin die weet hoe ernstig de situatie eigenlijk is. Er bestaan bij mij sterk vermoedens van add, al heb ik het vaststellen van een diagnose nooit doorgezet. Ik ben zeer verslavingsgevoelig en weet dat ik het enorm zwaar ga krijgen. Ook omdat ik momenteel niet heel lekker in mijn vel zit. Maar ik ben er klaar mee. Ik wil dit niet meer. Ik hoop met dit topic gelijk gestemden te vinden. Mensen met tips en ervaring."
"Ik ben ook een halve week gestopt en voel me ook ellendig, slaap niet. Lig heel de nacht te zweten en overdag heb ik het ijskoud... Dus ja als je lange tijd hebt geblowd schijnt het er bij te horen"
"Dankjewel Martinus voor je bericht. Ik heb er lang het zelfde over gedacht als jij en kon het ook altijd redelijk in balans houden. Het roken van wiet is voor mij vooral een ontspanningsmoment. En liever dit dan elke dag 3 glazen wijn. Maar ik merk het laatste jaar dat ik om de verkeerde redenen blow. Ik voel me down, probeer het weg te blowen en vervolgens voel ik me nog slechter. En dan wordt het een soort kip en ei verhaal. Maar goed , ik ben gestopt heb de eerste nacht achter de rug en die was verschrikkelijk. Heb zelfs even met mijn jas aan gestaan om naar de shop te rijden. Maar ik heb het niet gedaan."
"Ik weet waarom ik down ben en daar ben ik ook mee aan de slag. Alleen denk ik dat het blowen onderdeel is van het down zijn en versterkt het gevoel ook. En inderdaad. Het is ook verveling en vraag me soms af hoe "normale" mensen dat doen😊"
"Ja klopt. Al vind ik dat wel moeilijk terug te halen. Ik heb ook wel veel voor langere gereisd en dan (redelijk) zonder moeite niet geblowd . Dus probeer daar maar aan te denken"
"Ik merk inderdaad dat ik echt 0,0 eetlust heb en ik heb de hele tijd dorst. Ik zie wel ontzettend op tegen vannacht. Maar ik moet zeggen dat ik het erger had verwacht. Vanavond wat 5htp proberen om te slapen. En Martinus idd, ik mis dat. Zou het liefst de helft van het jaar op reis zijn. Maar ja dat gaat niet makkelijk natuurlijk. Het gewone leven kan ik snel saai vinden daarom is blowen zo'n fijne uitkomst. Terwijl ik genoeg vrienden heb en veel leuke dingen doe. Lekker ontevreden in een wereld van overvloed 😏 Maar wat ik wel gek vind is dat ik regelmatig gedwongen ben gestopt wegens reizen en dan wel een keer trek heb in een jointje maar de afkickverschijnselen die nu ik ervaar dan niet heb. Of ik merk het niet op? Of het zit toch tussen mijn oren? Heb jij daar wel last van op reis?"
"Thanks voor je tip en je andere topic vol met tips!"
"Ohh je bent wel gestopt dus? Ik dacht dat je nog in de overwegingsfase zat"
"Supergoed! En ach ik denk als je 10 jaar grens hebt gepasseerd het niet meer zoveel uit maakt Slaap lekker. Ik ga ook een poging doen. Lekker zweten😏"