Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met blowen

Stoppen met blowen

49 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lizzybizzy zei:
@Iffness maar hoe voel jij je nu na ruim een week gestopt te zijn?
Klik om te vergroten...
Beetje kort antwoord, want ik moet naar bed ivm vroege afspraak morgen:
Beter dan toen ik nog blowde 😀
Trusten!
L
LizzybizzyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Iffness zei:
Beetje kort antwoord, want ik moet naar bed ivm vroege afspraak morgen:
Beter dan toen ik nog blowde 😀
Trusten!
Klik om te vergroten...
Kort maar krachtig 😊ik heb vannacht maar liefste 6 u geslapen 🤗
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Iffness zei:
Ik heb ondertussen de conclusie getrokken dat doorgaan met het middel, mijn pogingen de oorzaak van het gebruik te vinden, negatief beinvloedt. Opeens ben je een paar jaar verder.
Klik om te vergroten...

Ik zeg ook niet dat je door moet gaan. Ik suggereer alleen dat stoppen alleen waarschijnlijk niet voldoende is.
Om maar even in de metafoor van zuigende gaten te blijven.
Het is lastig om een zuigend gat te vinden als je het opvult met een verslaving. Als je stopt dan kun je voelen waar het zuigt en dan kun je proberen daar een oplossing voor te vinden. Ik zal niet zeggen dat het makkelijk is. Het kan iets heel fundamenteels zijn. Of een trauma wat je liever niet onder ogen wil zien.

Ik heb jaren lang vast gezeten in een depressie en daarbij deed ik niks anders dan video games. Ik gebruikte die games als medicatie voor mijn depressie.
Nu ik mij niet meer depressief voel heb ik geen urges meer om video games te spelen.

Het heeft me vele jaren gekost om dit te verslaan. Ik ben een keer vroeger naar huis gegaan van een vakantie omdat ik zulke urges had om een videogame te spelen.

De depressie had een oorzaak. En die oorzaak had ook weer een oorzaak. Dus soms moet je best diep graven om de boel uit de knoop te halen.

Alvast dat is mijn ervaring. Ik ben natuurlijk maar 1 persoon. En misschien ga ik veel te ver de diepte in.
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nee, goed verhaal hoor.
Heb alleen ff geen tijd voor een echt zinvol antwoord/aanvulling op je verhaal. Later...

Was ook wel benieuwd of Lizzybizzy vandaag beetje was doorgekomen...
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Geen reactie, mogelijkheden:
- Even geen zin meer in de site die je aandacht vestigt op dat je gestopt bent.
- Het feit dat je gestopt bent, gevierd met een jointje (been there 😀).
L
LizzybizzyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fuck fuck fuck. Ik was gister op een feestje waar een joint rondging. Ik had best wat gedronken en voordat ik wist had ik die joint in mijn handen...4 hijsjes op of zo.

Zo stom
L
LizzybizzyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik voel me zo slecht... Waarom doe ik nou zo stom
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lizzybizzy zei:
Ik voel me zo slecht... Waarom doe ik nou zo stom
Klik om te vergroten...

oeps. Drank is een klein duiveltje.
Probeer jezelf niet te veel naar beneden te halen. Het is moeilijk om je te verzetten tegen een verslaving. Soms een fout maken hoort daar ook bij toch?
N
NeocortexLid
01-01-2024, 00:00
#9
Inderdaad; wat Martinus zegt!

Terugval hoort bij verslaving. Zie ook:
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je wist dat er geblowed ging worden op feestje...
Je wist dat je vatbaarder zou zijn voor de verleiding, als je zou gaan drinken...
Dus waarom? Je wilde weer toegeven aan je verslaving.
Als ik het zo inschat, ben je zo ongeveer 15 jaar jonger dan ik. Je kan hier dus nog ff mee doorgaan 😀
Ik had het deze keer zo gepland:
Dinsdag laatste keer
Woensdag op mn werk dus nog nergens last van.
Donderdag merk wel wat, maar weinig, gewoon gaan werken.
Vrijdag vrij genomen, voel je je al vrij kuttig.
Zaterdag & zondag kuttig++
maandag al wat beter, gewoon gaan werken, maar niet ok
Dinsdag beter
Woensdag nog wat beter
Donderdag heb je beter humeur dan in maanden
Zoiets.

beter plannen volgende keer...
Succes!
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Martinus zei:
oeps. Drank is een klein duiveltje.
Probeer jezelf niet te veel naar beneden te halen. Het is moeilijk om je te verzetten tegen een verslaving. Soms een fout maken hoort daar ook bij toch?
Klik om te vergroten...
En eens hoor, "the judge" heeft je toch weinig nieuws te vertellen...
L
LizzybizzyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sorry had even de puf niet om te reageren. Heb behoorlijk gebaalt van mezelf. En ja ik wist dat drank een grote verleiding was. Al was de verleiding misschien nog groter dan dat ik van te voren had ingeschat.
Maar het is gelukkig bij die paar hijsjes gebleven. Ondanks dat ik de dag er na ook een paar biertjes op had.
Het blijft een behoorlijk rollercoaster van niet slapen, emo en zin om naar de shop te rijden. Al merk ik wel dat de drang iets afneemt. Kan nu nog niet zeggen dat ik mijn leven leuker vind worden. En het niet slapen is verschrikkelijk.
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lizzybizzy zei:
Sorry had even de puf niet om te reageren. Heb behoorlijk gebaalt van mezelf. En ja ik wist dat drank een grote verleiding was. Al was de verleiding misschien nog groter dan dat ik van te voren had ingeschat.
Maar het is gelukkig bij die paar hijsjes gebleven. Ondanks dat ik de dag er na ook een paar biertjes op had.
Het blijft een behoorlijk rollercoaster van niet slapen, emo en zin om naar de shop te rijden. Al merk ik wel dat de drang iets afneemt. Kan nu nog niet zeggen dat ik mijn leven leuker vind worden. En het niet slapen is verschrikkelijk.
Klik om te vergroten...
Wow, had niet verwacht dat je gewoon door was gegaan met stoppen. Als ik eenmaal weer had gezondigd, was het bij mij altijd einde stoppoging. Mijn complimenten!

Ik zit nu op dag 14. Ik heb vannacht wel goed geslapen. Zweet niet meer overdreven en slaap al iets minder licht.

Ding waar je nu tegen aan loopt is, dat alle emoties die je eerst gewoon wegduwde door een joint op te steken, nu gewoon keihard binnenkomen.
Ook bestaan
de redenen waarom je ooit bent gaan blowen, ook nog steeds.
En alle tijd die je eerst aan blowen spendeerde, heb je nu gewoon 'over'.
Lastig.

Je zult de komende tijd dingen moeten verzinnen om te doen. En dat terwijl je geneigd bent, alle dingen die je bedenkt minder positief te beoordelen. Hier gaan wel een paar maandjes over heen.

Wat voor mij goed werkt is de sportschool. Ik vind sporten weliswaar niet leuk, maar je voelt je de hele week beter als je gesport hebt. Misschien is yoga meer wat voor jou? Of dansen? Iets fysieks actiefs in ieder geval.

Let er ook op dat je 's nachts heel veel vocht verliest. Liters! Ik voel me 's ochtends echt beter nadat ik een litertje water heb gedronken.

Rollercoaster wordt echt minder na dag 10-12. In ieder geval was dat voor mij zo.

Succes!!!!
L
LizzybizzyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Die watertip is wel een goede inderdaad. Ik ben ook in een week tijd best wel afgevallen. Eetlust is ook een stuk minder. Wat eigenlijk niet zo een hele vervelend bijkomstigheid is :) Ik merk vandaag voor het eerst dat de trek een beetje afneemt. Sporten doe ik eens per week (yoga inderdaad) maar gezien mijn andere verplichtingen is meer sporten wat lastig.
Het moeilijkste aan het stoppen vind ik eigenlijk wel de saaiheid die het met zich meebrengt. Zelfs als ik genoeg te doen heb. Het is helaas niet anders aangezien ik voel dat dit zeker de juiste keuze is geweest.
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zelfde hier, ik wil echt niet meer blowen. Maar wil wel nog steeds stoppen met stoppen.

Het bewustzijnsvernauwende effect van blowen, wat zo prettig is bij gamen, sex en saaie klusjes, zorgde ook voor dwangmatige gedachten, waarvan ik echt blij ben, dat ik die niet meer heb.

Ja, je valt af van het niet meer hebben van vreetkicks. Nog een reden waarom je je beter voelt, 's ochtends.
L
LizzybizzyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het stoppen wordt tot 6 april iig een stuk makkelijker gemaakt :)
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. De diehard wietrokers gaan denk niet blij zijn
L
LizzybizzyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nee dat denk ik ook niet. Al was ik zelf wel zo slim geweest om de afgelopen dagen meerdere shops te bezoeken just in case (als ik nog zou blowen dan hè:)) als je dan kunt betalen tenminste.

Ik heb wel de ideale periode uitgekozen om te stoppen. Merk nu ook echt dat de vervelende afkickverschijnselen afnemen en ik begin er aan te wennen om het niet te doen. Dus blij!!
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja, same here, vooruitziende blik ofzo.
Ik verwacht dat deze pagina's de komende weken wat vaker bezocht gaan worden...
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb hetzelfde. Ik kan rustig 3 weken op zomervakantie, zonder problemen.

ik heb geen positieve (of negatieve) effecten van 5 htp.

kijk of je vannacht extra hoofdkussen kan klaarleggen.Het is fijn als je je hoofd kan neerleggen op een hoofdkussen wat niet natgezweet & koud is.

weltrusten vast!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."