Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met blowen

Stoppen met blowen

49 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Anders neem je donderdag & vrijdag vrij, of meld je je ziek?

Ga je even een paar dagen netflixen.

Weet niet helemaal of dit goed advies is, want je zit dan wel thuis en het is dan o zo makkelijk om...

Weerhoudt je wel van het vermoorden van irritante collega's of klanten 😀
L
LizzybizzyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja morgen moet ik nog ff doorheen. Vrijdag ben ik vrij.
Gelukkig nog niemand vermoord. Dus toch nog iets positiefs 😏
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lizzybizzy zei:
Ja morgen moet ik nog ff doorheen. Vrijdag ben ik vrij.
Gelukkig nog niemand vermoord. Dus toch nog iets positiefs 😏
Klik om te vergroten...
Dat, èn dat je nu al 3 dagen bent gestopt. Petje af, hoor, weet hoe moeilijk het is.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Martinus zei:
Je kan proberen terug te denken na je kindertijd, toen je nog redelijk zuiver was. Denk aan wat toen je ogen deed stralen. Voor mij is dat altijd wel een goede richtlijn aan wat mij blij maakt.
Klik om te vergroten...
Dit is ook een van de dingen die mij enorm helpt met stoppen met wiet. Ik mis mezelf van toen. Wiet maakt je onzeker, sloom, duf, moe, apatisch en gedemotiveerd.. maar daar kom je pas achter als je stopt. Dan pas merk je hoe het langzaam die dingen van je afpakt, en het er ook nog voor zorgt dat je het niet eens doorhebt. Best eng eigenlijk, dat van alle obscure middelen die ik heb gebruikt dit het enige middel is waar ik hersenschade en veel negatieve dingen aan over heb gehouden. Ook het enige middel waar ik echt verslaafd aan ben (en geweest). Zeker voor hoe gezond het is volgens mensen vind ik dit best erg. Ook is het wel degelijk lichamelijk verslavend, anders zou je geen afkick krijgen (elke dokter zegt dat wiet lichamelijk verslavend is tegenwoordig). Sommige mensen hebben hier alleen geen last van, maar dat maakt het nog niet minder verslavend.

Heel veel succes, blijf in je hoofd vooral alle negatieve dingen herhalen die wiet je brengt (maar alleen als je er zin in hebt, anders denk je er de heletijd aan)! Je kan het, wij geloven in je!

Probeer er ook juist niet teveel mee bezig te zijn. Als je het bijvoorbeeld koud krijgt probeer je er niet op te focussen. Als je de heletijd denkt: "ah ik mag niet blowen van mezelf, ik vind t kut" inplaats van: "wat kan ik voor leuks gaan doen nu" dan maak je het jezelf moeilijk.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Iffness zei:
Het spijt me, vriend, spirituele behoefte aan wiet en ego pesten, vertaal ik gewoon als nog niet willen stoppen.
Klik om te vergroten...

Waarom zou ik willen stoppen? Voor mij is het recreatief gebruik. Geen geestelijke afhankelijkheid.
Als je een zwart wit denker ben dan prima. Alles of niets laat maar zeggen. Maar ik zit liever in de grijze zone tussen zwart en wit in.

De boodschap die ik wou delen uit mijn ervaring is dat stoppen met een verslavend middel is maar het halve werk. Het middel is een medicatie voor iets. En als je dat probleem niet oplost dan krijg je een zuigend gat wat je een groot risico geeft op terugval of andere middelen gebruiken.

Wiet geeft bijvoorbeeld ontspanning en plezier. Dus het is verslavend als je een gestrest of onplezierig leven leid.
Dan kun je wel stoppen met het middel te gebruiken, maar als je de oorzaak van het gebruik niet verhelpt dan word dit een hele klus.

Stonologie zei:
Niet mee eens, juist dingen doen (vooral op de momenten dat je normaal rookt).
Klik om te vergroten...

Juist, onderneem iets om je bezig te houden. Passieve dingen herinneren alleen maar aan dat ze leuker zijn met wiet.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Iffness zei:
Anders neem je donderdag & vrijdag vrij, of meld je je ziek?

Ga je even een paar dagen netflixen.
Klik om te vergroten...
Niet mee eens, juist dingen doen (vooral op de momenten dat je normaal rookt).
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ooit deelde ik jullie meningen.
Martinus zei:
Dan kun je wel stoppen met het middel te gebruiken, maar als je de oorzaak van het gebruik niet verhelpt dan word dit een hele klus.
Klik om te vergroten...
Deze bv.
Ik heb ondertussen de conclusie getrokken dat doorgaan met het middel, mijn pogingen de oorzaak van het gebruik te vinden, negatief beinvloedt. Opeens ben je een paar jaar verder.

Stonologie zei:
Niet mee eens, juist dingen doen (vooral op de momenten dat je normaal rookt).
Klik om te vergroten...
Je kan wel dingen doen...
Het kost alleen tijd en moeite een positie binnen een bedrijf op te bouwen. Eén emotionele uitbarsting kan zo'n positie om zeep helpen. Misschien was netflixen geen geweldig voorbeeld, maar je kan beter dat doen dan het respect van je collega's en/of klanten verliezen door een ruzie die je nooit gehad zou hebben, als je niet zo emotioneel zou zijn geweest door het stoppen.

Ik zeg niet dat je voortaan in bed moet blijven liggen. Ik zeg dat je op het hoogtepunt van je stoppoging best een timeout van 2 dagen mag nemen.
Niet nog meer stenen leggen op een al overbelaste rug...
L
LizzybizzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben heel blij met jullie berichten. Steunt me enorm. Vanavond inderdaad gehuild om echt niks. Maar eigenlijk was dat best even lekker.

Vrij nemen gaat voor mij denk ik ook niet zo goed werken nu. Ik vond het namelijk altijd heerlijk om een dag vrij te zijn, de gordijnen dicht te trekken en om twaalf uur mijn eerste jointje te draaien. Probeer complete dagen thuis zitten even te vermijden.
Iffness zei:
Ik heb ondertussen de conclusie getrokken dat doorgaan met het middel, mijn pogingen de oorzaak van het gebruik te vinden, negatief beinvloedt. Opeens ben je een paar jaar verder.
Klik om te vergroten...
Hier ben ik het wel mee eens. Het vertraagt alles. Met een verslaving kun je denk ik nergens anders écht aan werken.
L
LizzybizzyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Martinus zei:
Waarom zou ik willen stoppen? Voor mij is het recreatief gebruik. Geen geestelijke afhankelijkheid
Klik om te vergroten...
Ohh dit lijkt me heerlijk :) helaas is het bij mij vaak wel alles of niets...
L
LizzybizzyLid
01-01-2024, 00:00
#10
@Iffness maar hoe voel jij je nu na ruim een week gestopt te zijn?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."