Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met blowen

Stoppen met blowen

49 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
L
LizzybizzyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb het besluit genomen. Vanaf morgen ga ik stoppen met blowen. Terwijl ik dit typ ben ik stoned en eigenlijk vind ik het helemaal niet relaxt. Ik blow 16 jaar. Perioden dagelijks, soms een paar maanden niet, soms had ik het meer onder controle. Ik heb 3 studies afgerond en heb een goede, verantwoordelijke baan. Heel veel mensen in mijn omgeving weten niet dat ik eigenlijk een junk ben. Ik schaam mezelf ook ontzettend. Er is een maar één vriendin die weet hoe ernstig de situatie eigenlijk is.

Er bestaan bij mij sterk vermoedens van add, al heb ik het vaststellen van een diagnose nooit doorgezet.
Ik ben zeer verslavingsgevoelig en weet dat ik het enorm zwaar ga krijgen. Ook omdat ik momenteel niet heel lekker in mijn vel zit. Maar ik ben er klaar mee. Ik wil dit niet meer. Ik hoop met dit topic gelijk gestemden te vinden. Mensen met tips en ervaring.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heel veel succes, je kunt het!
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je hoeft je echt niet te schamen voor een verslaving. Als je niet verslaaft ben aan verschillende dingen in je leven dan zou je een soort monnik moeten zijn die op een berg zijn hele leven mediteert. En dan nog zou je kunnen stellen dat die monnik verslaaft is aan mediteren.

Iedereen heeft verslavingen. Dat hoort bij mens zijn. Of dat nou suiker is of koffie of wiet of kite surfen of weet ik wat.
Alleen omdat wiet een beetje een negatief imago heeft hoef je je niet meteen een junk te voelen. Hoe gaat dat je helpen. Zo negatief over jezelf doen is goed voor niks. Ik zag op het kantoor mensen helemaal los gaan op het koffie apparaat. Als echte junks kwamen ze 1 voor 1. Maar niemand doet daar raar over.

Je neemt het toch voor een reden. Als je wil stoppen ga dan voor je zelf goed nadenken wat de reden is dat je het neemt. Is het stres of ben je een beetje down of misschien ben je eenzaam. Ik noem maar wat. Problemen in het leven moet je oplossen door actie te nemen. Niet door pilletjes of middeltjes.

Laat je niet gek maken. Tegenwoordig heeft iedereen ADD of iets dergelijks. Volgens mij zijn mensen gewoon te overprikkelt en willen ze alles tegelijk.

Ik zelf rook al een aantal jaar geregeld wiet en ik heb periodes gehad waar ik dagelijks met een bong zat te paffen. Ik heb het redelijk onder controle weten te krijgen door mijn stres te verlagen.

In ieder geval sterkte! πŸ’ͺ Waar een wil is is een weg! Mijn mening is vaak een beetje dwars maar ik beduul het goed.
L
LizzybizzyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dankjewel Martinus voor je bericht. Ik heb er lang het zelfde over gedacht als jij en kon het ook altijd redelijk in balans houden. Het roken van wiet is voor mij vooral een ontspanningsmoment. En liever dit dan elke dag 3 glazen wijn. Maar ik merk het laatste jaar dat ik om de verkeerde redenen blow. Ik voel me down, probeer het weg te blowen en vervolgens voel ik me nog slechter. En dan wordt het een soort kip en ei verhaal.

Maar goed , ik ben gestopt :) heb de eerste nacht achter de rug en die was verschrikkelijk. Heb zelfs even met mijn jas aan gestaan om naar de shop te rijden. Maar ik heb het niet gedaan.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je down voelt zou ik toch je ook spitsen op waarom je down bent. Ik denk dat dat misschien toch wel de kern van je wiet probleem zou kunnen zijn. Als je daar iets aan kan doen dan zul je misschien ook niet zo veel urges krijgen om weer te willen gaan halen.
Ik weet dat bij mij de urges vaak uit verveling komen. Als ik dan mezelf met iets bezig ga houden dan vergeet ik het idee om wiet te willen redelijk snel.
L
LizzybizzyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik weet waarom ik down ben en daar ben ik ook mee aan de slag. Alleen denk ik dat het blowen onderdeel is van het down zijn en versterkt het gevoel ook. En inderdaad. Het is ook verveling en vraag me soms af hoe "normale" mensen dat doen😊
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zelf raak vaak behoorlijk gevangen in mijn gedachte door wiet en dat werkt natuurlijk niet goed als je gedachten frustraties zijn of deprimerende gedachtes.
Daarnaast brengt wiet een soort tevredenheid met zich mee waardoor je behoorlijk passief word. Dat is aan de ene kant fijn, maar aan de andere kant voer je geen kloot uit en blijf je in de zelfde situatie hangen.

Je kan proberen terug te denken na je kindertijd, toen je nog redelijk zuiver was. Denk aan wat toen je ogen deed stralen. Voor mij is dat altijd wel een goede richtlijn aan wat mij blij maakt.
L
LizzybizzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja klopt. Al vind ik dat wel moeilijk terug te halen. Ik heb ook wel veel voor langere gereisd en dan (redelijk) zonder moeite niet geblowd . Dus probeer daar maar aan te denken
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oeh. daar kan ik me zeker in vinden. Als ik ergens op avontuur ben, dan is ieder moment goud. Misschien mis je dat een beetje?
In iedergeval als ik niet vaak op pad kon gaan zou ik wel sip worden.
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Duurt dagje of 6-7 dan ben je van de fysieke aspecten af.
Zorg dat je genoeg drinkt (water dan).
En toen je blowde, kon je negeren dat je honger had. Nu niet meer. Als je bloedsuiker te laag wordt, voel je je vreselijk. Eet als je honger hebt en eet als je weet dat je te weinig hebt gegeten (ook al heb je geen hongergevoel).
Succes!
L
LizzybizzyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik merk inderdaad dat ik echt 0,0 eetlust heb en ik heb de hele tijd dorst. Ik zie wel ontzettend op tegen vannacht. Maar ik moet zeggen dat ik het erger had verwacht. Vanavond wat 5htp proberen om te slapen.

En Martinus idd, ik mis dat. Zou het liefst de helft van het jaar op reis zijn. Maar ja dat gaat niet makkelijk natuurlijk. Het gewone leven kan ik snel saai vinden daarom is blowen zo'n fijne uitkomst:). Terwijl ik genoeg vrienden heb en veel leuke dingen doe. Lekker ontevreden in een wereld van overvloed 😏
Maar wat ik wel gek vind is dat ik regelmatig gedwongen ben gestopt wegens reizen en dan wel een keer trek heb in een jointje maar de afkickverschijnselen die nu ik ervaar dan niet heb. Of ik merk het niet op? Of het zit toch tussen mijn oren? Heb jij daar wel last van op reis?
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb hetzelfde. Ik kan rustig 3 weken op zomervakantie, zonder problemen.

ik heb geen positieve (of negatieve) effecten van 5 htp.

kijk of je vannacht extra hoofdkussen kan klaarleggen.Het is fijn als je je hoofd kan neerleggen op een hoofdkussen wat niet natgezweet & koud is.

weltrusten vast!
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Over 2 uur ben ik een week gestopt.

gister kon ik af en toe slecht uit mn woorden komen op mijn werk (ook slaapgebrek)

ging vandaag echt al stuk beter

en jij blowt nog 'maar' 16 jaar πŸ˜€. Zal bij jou allemaal iets sneller gaan.

bedtijd voor mij. Sterkte vannacht!
L
LizzybizzyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Thanks voor je tip en je andere topic vol met tips!
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#15
ajb!

(loop maar 5 dagen op je voor)
L
LizzybizzyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ohh je bent wel gestopt dus? Ik dacht dat je nog in de overwegingsfase zat
L
LizzybizzyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Supergoed! En ach ik denk als je 10 jaar grens hebt gepasseerd het niet meer zoveel uit maakt :)

Slaap lekker. Ik ga ook een poging doen. Lekker zweten😏
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lizzybizzy zei:
Ik merk inderdaad dat ik echt 0,0 eetlust heb en ik heb de hele tijd dorst. Ik zie wel ontzettend op tegen vannacht. Maar ik moet zeggen dat ik het erger had verwacht. Vanavond wat 5htp proberen om te slapen.

En Martinus idd, ik mis dat. Zou het liefst de helft van het jaar op reis zijn. Maar ja dat gaat niet makkelijk natuurlijk. Het gewone leven kan ik snel saai vinden daarom is blowen zo'n fijne uitkomst:). Terwijl ik genoeg vrienden heb en veel leuke dingen doe. Lekker ontevreden in een wereld van overvloed 😏
Maar wat ik wel gek vind is dat ik regelmatig gedwongen ben gestopt wegens reizen en dan wel een keer trek heb in een jointje maar de afkickverschijnselen die nu ik ervaar dan niet heb. Of ik merk het niet op? Of het zit toch tussen mijn oren? Heb jij daar wel last van op reis?
Klik om te vergroten...

De periode dat ik veel weet rookte was gestopt door een paddo trip. Ik kreeg daarna als ik wiet rookte een soort van flashback gevoel van die trip en dat vond ik zo onplezierig dat ik toen overnacht helemaal gestopt was. Maar mijn dagelijks gebruik was van relatief korte duur. Het was een soort ontspanningsritueel om na een dag hard ploeteren op stage nog een beetje van de avond te kunnen genieten. Lekker eten met een flinke paf wiet uit mijn bong er bij en daarna op Youtube domme shit kijken.

Nu is die stres weg en mijn behoefde voor wiet is meer spiritueel. Doe het 2 keer per maand denk ik om me ego een beetje te pesten.
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#19
...laatst gezien, vandaag om 2:42.

ik wilde niet van te voren tegen je zeggen dat de lastigste nacht, de nacht is, die je nu achter de rug hebt...

Aankomende nacht wordt al iets minder zwaar, daarna gaat het sneller beter.

ik heb vannacht geslapen van 12 tot 3 en van 3:15 tot 7:30. Voel me nu al beter 's ochtends dan na een normaal avondje blowen.

Neem al je emoties niet te serieus vandaag. Ontroerd worden van een liedje op de radio in de supermarkt, een moeder die met haar kind praat, dat soort dingen.
Kleine conflicten op je werk of een project wat niet helemaal lekker loopt, kunnen onoverkomelijke problemen lijken.
Duurt ook nog een paar dagen.
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Martinus zei:
De periode dat ik veel weet rookte was gestopt door een paddo trip. Ik kreeg daarna als ik wiet rookte een soort van flashback gevoel van die trip en dat vond ik zo onplezierig dat ik toen overnacht helemaal gestopt was. Maar mijn dagelijks gebruik was van relatief korte duur. Het was een soort ontspanningsritueel om na een dag hard ploeteren op stage nog een beetje van de avond te kunnen genieten. Lekker eten met een flinke paf wiet uit mijn bong er bij en daarna op Youtube domme shit kijken.

Nu is die stres weg en mijn behoefde voor wiet is meer spiritueel. Doe het 2 keer per maand denk ik om me ego een beetje te pesten.
Klik om te vergroten...
Het spijt me, vriend, spirituele behoefte aan wiet en ego pesten, vertaal ik gewoon als nog niet willen stoppen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."