Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKetamine probleem

Ketamine probleem

37 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jari8500 zei:
Wil het zonder hulp doen, ook omdat ik soms dagen niks gebruik..
Klik om te vergroten...
De eerste week/2 weken is het zwaarste. You can do it!
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jari8500 zei:
Heb nog geen klachten..
Klik om te vergroten...
Nog niet gelukkig. Zou dan stoppen nu
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jari8500 zei:
Voel me de laatste tijd een beetje eenzaam en bang, is dit normaal? Merk dat ik overgevoelig reageer op situaties zoals Corona, en dan vaak naar keta grijp..
Klik om te vergroten...
Ja, en dat is mega gevaarlijk. Zo glijd je dus heel snel in een verslaving...
J
Jari8500Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Voel me de laatste tijd een beetje eenzaam en bang, is dit normaal? Merk dat ik overgevoelig reageer op situaties zoals Corona, en dan vaak naar keta grijp..
J
Jari8500Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb alle nummers verwijderd. Alle zooi weggespoeld. Aankomende dagen wordt bikkelen maar ik sla me er sowieso doorheen.

kom hier sterker uit, weet het zeker!
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jari8500 zei:
Heb alle nummers verwijderd. Alle zooi weggespoeld. Aankomende dagen wordt bikkelen maar ik sla me er sowieso doorheen.

kom hier sterker uit, weet het zeker!
Klik om te vergroten...
Goed bezig, houd dit vast!
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Jari8500 zei:
Voel me de laatste tijd een beetje eenzaam en bang, is dit normaal? Merk dat ik overgevoelig reageer op situaties zoals Corona, en dan vaak naar keta grijp..
Klik om te vergroten...
Volg je veel media over corona? Zo ja, dan zou ik daarmee stoppen. Ik was er ook een tijdje mee gestopt. Je word er gek van. Sowieso is de kans om erge gezondheidsproblemen te krijgen door corona erg klein, zeker als je nog jong bent.

Hoe bedoel je precies overgevoelig? Als in een paniekaanval, of angstaanval?
J
Jari8500Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Natozlato zei:
Volg je veel media over corona? Zo ja, dan zou ik daarmee stoppen. Ik was er ook een tijdje mee gestopt. Je word er gek van. Sowieso is de kans om erge gezondheidsproblemen te krijgen door corona erg klein, zeker als je nog jong bent.

Hoe bedoel je precies overgevoelig? Als in een paniekaanval, of angstaanval?
Klik om te vergroten...

Volg de media idd erg veel. Ga het minderen. Wil het sporten en wandelen weer oppakken. Heb vandaag gelukkig geen drang tot zo ver.

Met overgevoelig bedoel ik een beetje onrustig en ga veel nadenken, dan is de makkelijkste uitweg keta nemen. Maar hier over praten met jullie doe me ook heel erg goed
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jari8500 zei:
Heb nog geen klachten..
Klik om te vergroten...

Die had mijn vriendin ook niet, tot zij stopte.
zal het maar nauw in de gaten houden. Iedereen denkt “ik heb nog geen klachten/gebeurd mij niet”
Als je dat al denkt dan ben je vaak te laat.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Beperk het misschien tot 1 keer in de week journaal kijken? Je mist dan niet veel hoor, ja vooral ellende! En als er echt iets belangrijks was, hoor je het wel van je omgeving! Dit doet jou duidelijk geen goed!
Heb je ook vrienden met wie je samen keta gebruikt?
Veel sporten is sowieso goed! Het maakt je hoofd leeg en je hebt achteraf een goed gevoel over jezelf.

Blijf vooral hier praten met ons! Ook als je een terugval hebt gehad. Hoort erbij!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Natozlato zei:
Beperk het misschien tot 1 keer in de week journaal kijken? Je mist dan niet veel hoor, ja vooral ellende! En als er echt iets belangrijks was, hoor je het wel van je omgeving!
Klik om te vergroten...
Precies! Zouden meer mensen moeten doen.

Dingen worden niet beter als mensen bang gepraat worden, alleen maar slechter.
J
Jari8500Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Natozlato zei:
Beperk het misschien tot 1 keer in de week journaal kijken? Je mist dan niet veel hoor, ja vooral ellende! En als er echt iets belangrijks was, hoor je het wel van je omgeving! Dit doet jou duidelijk geen goed!
Heb je ook vrienden met wie je samen keta gebruikt?
Veel sporten is sowieso goed! Het maakt je hoofd leeg en je hebt achteraf een goed gevoel over jezelf.

Blijf vooral hier praten met ons! Ook als je een terugval hebt gehad. Hoort erbij!
Klik om te vergroten...

Zo super dat jullie mij helpen en ik m’n verhaal kwijt kan. Heb een vriend ingelicht die in de buurt woont en die houdt een oogje in het zeil.

Heb vannacht wel onrustig geslapen, maar dat hoort er bij denk ik. Ik ga het nieuws beperken tot 1x per week, en me omringen met mensen die geen drugs gebruiken.

Bedankt allemaal nogmaals en ik houdt jullie op de hoogte!
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Heel goed!
Kijk op YouTube filmpjes over hoe verslaving werkt in je hersenen. Als je meer inzicht hebt in hoe verslaving werkt, sta je sterker.

Bedenk alvast wat je valkuilen zijn. Bijvoorbeeld je bent gestrest over corona en maakt je zorgen. Normaalgesproken nam je dan keta. Wat ga je dan doen? Wat werkt voor jou het beste?
J
Jari8500Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik
Natozlato zei:
Heel goed!
Kijk op YouTube filmpjes over hoe verslaving werkt in je hersenen. Als je meer inzicht hebt in hoe verslaving werkt, sta je sterker.

Bedenk alvast wat je valkuilen zijn. Bijvoorbeeld je bent gestrest over corona en maakt je zorgen. Normaalgesproken nam je dan keta. Wat ga je dan doen? Wat werkt voor jou het beste?
Klik om te vergroten...

Ik ga vanavond even wat filmpjes bekijken. Ben net begonnen aan m’n middag werk (tot 19:00). Daarna krijg ik vaak drang om te gebruiken. Nog nooit voor of tijdens werk. Moet dus lekker bezig blijven.

Heb me zojuist ook weer ingeschreven voor een groepsles vanavond.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Jari8500 zei:
Heb alle nummers verwijderd. Alle zooi weggespoeld. Aankomende dagen wordt bikkelen maar ik sla me er sowieso doorheen.

kom hier sterker uit, weet het zeker!
Klik om te vergroten...
Lekker man succes
J
Jari8500Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Heb het lastig.. lukt me wel om er vanaf te blijven maar ben me een partijtje onrustig, niet normaal. Denk er de hele dag aan. Ook amper geslapen vannacht. Alleen maar aan het denken...
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jari8500 zei:
Heb het lastig.. lukt me wel om er vanaf te blijven maar ben me een partijtje onrustig, niet normaal. Denk er de hele dag aan. Ook amper geslapen vannacht. Alleen maar aan het denken...
Klik om te vergroten...
Afleiding is de key, zoek afleiding om die gedachtes even uit je hoofd te halen.
Iets simpels als een rondje lopen doet wonderen hoor. Als je cravings hebt probeer er dan niet tegen te gaan vechten, maar accepteer dat je cravings hebt en vervolgens een activiteit te vinden om je er vanaf te leiden.
Cravings zijn gedachtes, en gedachtes zijn oke om te hebben, maar je hoeft er niet naar te handelen.
J
Jari8500Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Zeelanddude zei:
Afleiding is de key, zoek afleiding om die gedachtes even uit je hoofd te halen.
Iets simpels als een rondje lopen doet wonderen hoor. Als je cravings hebt probeer er dan niet tegen te gaan vechten, maar accepteer dat je cravings hebt en vervolgens een activiteit te vinden om je er vanaf te leiden.
Cravings zijn gedachtes, en gedachtes zijn oke om te hebben, maar je hoeft er niet naar te handelen.
Klik om te vergroten...

Je hebt gelijk. Als afleiding ga ik inderdaad een stukje lopen. Of wat potjes Fifa doen. Voel me vandaag echt stukken beter. Ook goed geslapen vannacht.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jari8500 zei:
Je hebt gelijk. Als afleiding ga ik inderdaad een stukje lopen. Of wat potjes Fifa doen. Voel me vandaag echt stukken beter. Ook goed geslapen vannacht.
Klik om te vergroten...

Goed bezig man, dit gaat je lukken.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoe gaat het ondertussen met je?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."