Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKetamine probleem

Ketamine probleem

37 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Om met de deur in huis te vallen... Je bent wel degelijk verslaafd.

Al eens gedacht aan hulp zoeken? Ik heb morgen een afspraak in het ziekenhuis door mijn Ketamine verslaving. Ik heb flinke blaasproblemen gekregen en dat moet je echt niet willen...

Inmiddels bijna 100 dagen clean. Jij kan dat ook!
J
Jari8500Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Natozlato zei:
Beperk het misschien tot 1 keer in de week journaal kijken? Je mist dan niet veel hoor, ja vooral ellende! En als er echt iets belangrijks was, hoor je het wel van je omgeving! Dit doet jou duidelijk geen goed!
Heb je ook vrienden met wie je samen keta gebruikt?
Veel sporten is sowieso goed! Het maakt je hoofd leeg en je hebt achteraf een goed gevoel over jezelf.

Blijf vooral hier praten met ons! Ook als je een terugval hebt gehad. Hoort erbij!
Klik om te vergroten...

Zo super dat jullie mij helpen en ik m’n verhaal kwijt kan. Heb een vriend ingelicht die in de buurt woont en die houdt een oogje in het zeil.

Heb vannacht wel onrustig geslapen, maar dat hoort er bij denk ik. Ik ga het nieuws beperken tot 1x per week, en me omringen met mensen die geen drugs gebruiken.

Bedankt allemaal nogmaals en ik houdt jullie op de hoogte!
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Heel goed!
Kijk op YouTube filmpjes over hoe verslaving werkt in je hersenen. Als je meer inzicht hebt in hoe verslaving werkt, sta je sterker.

Bedenk alvast wat je valkuilen zijn. Bijvoorbeeld je bent gestrest over corona en maakt je zorgen. Normaalgesproken nam je dan keta. Wat ga je dan doen? Wat werkt voor jou het beste?
J
Jari8500Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik
Natozlato zei:
Heel goed!
Kijk op YouTube filmpjes over hoe verslaving werkt in je hersenen. Als je meer inzicht hebt in hoe verslaving werkt, sta je sterker.

Bedenk alvast wat je valkuilen zijn. Bijvoorbeeld je bent gestrest over corona en maakt je zorgen. Normaalgesproken nam je dan keta. Wat ga je dan doen? Wat werkt voor jou het beste?
Klik om te vergroten...

Ik ga vanavond even wat filmpjes bekijken. Ben net begonnen aan m’n middag werk (tot 19:00). Daarna krijg ik vaak drang om te gebruiken. Nog nooit voor of tijdens werk. Moet dus lekker bezig blijven.

Heb me zojuist ook weer ingeschreven voor een groepsles vanavond.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Jari8500 zei:
Heb alle nummers verwijderd. Alle zooi weggespoeld. Aankomende dagen wordt bikkelen maar ik sla me er sowieso doorheen.

kom hier sterker uit, weet het zeker!
Klik om te vergroten...
Lekker man succes
J
Jari8500Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb het lastig.. lukt me wel om er vanaf te blijven maar ben me een partijtje onrustig, niet normaal. Denk er de hele dag aan. Ook amper geslapen vannacht. Alleen maar aan het denken...
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jari8500 zei:
Heb het lastig.. lukt me wel om er vanaf te blijven maar ben me een partijtje onrustig, niet normaal. Denk er de hele dag aan. Ook amper geslapen vannacht. Alleen maar aan het denken...
Klik om te vergroten...
Afleiding is de key, zoek afleiding om die gedachtes even uit je hoofd te halen.
Iets simpels als een rondje lopen doet wonderen hoor. Als je cravings hebt probeer er dan niet tegen te gaan vechten, maar accepteer dat je cravings hebt en vervolgens een activiteit te vinden om je er vanaf te leiden.
Cravings zijn gedachtes, en gedachtes zijn oke om te hebben, maar je hoeft er niet naar te handelen.
J
Jari8500Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Zeelanddude zei:
Afleiding is de key, zoek afleiding om die gedachtes even uit je hoofd te halen.
Iets simpels als een rondje lopen doet wonderen hoor. Als je cravings hebt probeer er dan niet tegen te gaan vechten, maar accepteer dat je cravings hebt en vervolgens een activiteit te vinden om je er vanaf te leiden.
Cravings zijn gedachtes, en gedachtes zijn oke om te hebben, maar je hoeft er niet naar te handelen.
Klik om te vergroten...

Je hebt gelijk. Als afleiding ga ik inderdaad een stukje lopen. Of wat potjes Fifa doen. Voel me vandaag echt stukken beter. Ook goed geslapen vannacht.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jari8500 zei:
Je hebt gelijk. Als afleiding ga ik inderdaad een stukje lopen. Of wat potjes Fifa doen. Voel me vandaag echt stukken beter. Ook goed geslapen vannacht.
Klik om te vergroten...

Goed bezig man, dit gaat je lukken.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoe gaat het ondertussen met je?
J
Jari8500Lid
01-01-2024, 00:00
#11
geflipt zei:
Hoe gaat het ondertussen met je?
Klik om te vergroten...

Echt goed. Kan m’n gedachten prima verzetten. Slapen is wel kut maar gaat steeds beter. Probeer me zelf continue bezig te houden
A
AagjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jari8500 zei:
Echt goed. Kan m’n gedachten prima verzetten. Slapen is wel kut maar gaat steeds beter. Probeer me zelf continue bezig te houden
Klik om te vergroten...
Heel erg knap en hou vol! En ik sluit me ook aan bij de rest...... niemand wordt beter van nieuws kijken, zeker met het C woord is een hele hoop angstzaaien en als je daar gevoelig voor bent kun je beter feel good movies kijken en zoals gezegd info over hoe het in je hoofd werkt opzoeken, kennis is de key 💪🏻 Als jij beter snapt wat je brein doet om jou over te halen ben je veel beter in staat dat te overwinnen.
Doe andere dingen in de plaats en ga sporten!! De natuurlijke stofjes die je dan aanmaakt zorgen voor een fijn gevoel en je wordt er nog fit van ook!
Succes kanjer!!😘🍀
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoe is het deze week gegaan?
J
Jari8500Lid
01-01-2024, 00:00
#14
spongecola zei:
Hoe is het deze week gegaan?
Klik om te vergroten...

Gaat top, kan er nogsteeds vanaf blijven!! Voel me elke dag wat beter en dat motiveert me enorm
A
AagjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jari8500 zei:
Gaat top, kan er nogsteeds vanaf blijven!! Voel me elke dag wat beter en dat motiveert me enorm
Klik om te vergroten...
En we zijn weer 2 weken verder....... gaat het nog steeds goed met je? Of heb je weer een buddyboost nodig van dit forum? Want dan zijn we er voor je hoor!🍀💪🏻
J
Jari8500Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Aagje zei:
En we zijn weer 2 weken verder....... gaat het nog steeds goed met je? Of heb je weer een buddyboost nodig van dit forum? Want dan zijn we er voor je hoor!🍀💪🏻
Klik om te vergroten...

Heb het vorig weekend een keer gebruik op vrijdag avond, spijt maar mezelf herpakt... sindsdien weer nuchter en voel me nogsteeds goed!
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jari8500 zei:
Heb het vorig weekend een keer gebruik op vrijdag avond, spijt maar mezelf herpakt... sindsdien weer nuchter en voel me nogsteeds goed!
Klik om te vergroten...

Goed bezig...neus weer vooruit en niet meer aan terug denken!
A
AagjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jari8500 zei:
Heb het vorig weekend een keer gebruik op vrijdag avond, spijt maar mezelf herpakt... sindsdien weer nuchter en voel me nogsteeds goed!
Klik om te vergroten...
nou, superknap, applaus voor jou!!!👏🏻👏🏻👏🏻
J
Jari8500Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Hallo iedereen,

Om meteen maar met de deur in huis te vallen, ik heb een probleem met ketamine. Een verslaving wil ik het nog niet noemen...

Ik gebruik het middel nu zo’n 2 jaar, alleen sinds het gedoe met corona ben ik het thuis meer gaan gebruiken, uit verveling.

Ik ben student en woon alleen in een kamer, heb ook geen huisgenoten. Mijn gebruik is wisselend. Max 3 gram per dag, vaak 2. Lang niet elke dag, soms zelfs een week of anderhalf niet, maar telkens ga ik weer nieuwe halen.

Ik wil er mee stoppen maar krijg er geen grip op. Het is zo extreem makkelijk te verkrijgen. Ik wil zelf nog in kunnen grijpen voordat ik al mijn verplichtingen zoals school en werk verpest, en lichamelijk of geestelijke klachten krijg.

Heeft iemand tips?

Groetjes Jari
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#20
3 gram per dag? Das echt ontzettend veel. Snuif je dan 3 gram per dag 5 dagen per week? Je bent al verslaafd. Beste optie zie ik is om je keta weg te gooien, door het wc te spoelen, en afleiding te zoeken. Ik was en ben nog steeds flink verslaafd aan keta.. maar als je afleiding zoekt en je gedachten ergens anders zet je het wel kan redden. Je gaat sowieso cravings krijgen...

Hoe is je blaas? heb je al klachten gekregen door de keta?
plas je tegenwoordig meer als normaal?
brand het bij het plassen?
krijg je ook krampen in je buik?
moet je vaker plassen en komt er minder?

Ketamine is geestelijk zeer verslavend, en niet lichamelijk. Als je dus stopt krijg je geen ontwenningsverschijnselen, maar wel dikke vette cravings.

succes.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."