Hallo allemaal
Ik wil graag mijn verhaal en situatie met jullie delen en misschien tips of reacties krijgen van personen die een soortgelijke situatie hebben of meegemaakt hebben .
Ik ben een man van 48 jaar, heb een succesvol bedrijf, maar heb in mijn jonge jaren ook erg veel drugs gebruikt (opkomst van de House scene) en daarna ook zelf afgekickt en totaal gestopt met alles op eigen kracht.
De situatie nu is dat sind vorig jaar 2 man personeel vertrokken zijn naar een baan waar beduidend meer salaris betaald werd en ik eigenlijk in de situatie terecht gekomen ben om 2 dagen in 1 dag te proppen om werk klaar te krijgen en achterstand in te lopen.
Zoals je misschien wel voor kunst stellen is dat lichamelijke niet echt lang vol te houden om 8.30 te beginnen en dan 2 in de nacht te stoppen en dit dan 5 tot 6 dagen in de week te doen .
Eerste half jaar ging het redelijk totdat de vermoeidheid zo groot werdt dat ik met behulp van coke dit ben gaan opvangen, ik heb in mijn jeugd kort een serieuze verslaving gehad aan base coke roken, en dit was best tricky om van af te kicken .
Nu heb ik coke snuiven gebruikt om deze werk situatie te proberen te overbruggen met als doelstelling dat zodra alles weer redelijk onder controle zou zijn dan te stoppen met gebruiken en weer normale tijden te werken en rust te nemen. Ondertussen zijn we nu een half jaar verder, ben nog steeds niet helemaal bij, werk aanbod wordt alleen maar groter, personeel in mijn vakgebied is bijna niet te vinden, en iemand opleiden kost momenteel teveel tijd, tijd ik dan beter zelf kam gebruiken om werk juist klaar te krijgen.
Nu is het al wel zo dat ik daardoor gemiddeld 2 gram per dag gebruik, in de weekenden probeer niet te gebruiken ( wat vaak niet lukt omdat ik dan toch nog bezig ben met de andere zakelijke dingen waar ik doordeweeks niet aan toe kom) gebruik ik weekend niet dan ben ik natuurlijk compleet uitgeput en slaap ik voornamelijk.
Ondertussen loopt de relatie prive ook niet echt soepel, mijn vrouw is er pasgeleden achter gekomen dat ik gebruik, en daar was ze niet echt happy mee .
Ik wil heel graag stoppen, en weet ook bijna zeker dat als ik bv een week weg zou kunnen compleet los van de zaak ik de dip die volgt ook kan overbruggen, helaas is dat juist nu niet mogelijk en proberen te stoppen terwijl ik werk lukt een paar dagen todat de druk van klanten etc te groot is en ik toch maar weer die 2 dagen in 1 dag stop wat alleen lukt met hulpmiddelen. Kort door de bocht is mijn coke gebruik nu gekoppeld aan mijn dagelijkse werkzaamheden en juist daardoor bijna niet te doorbreken, ik gebruik al lang niet meer omdat ik me er zo goed door voel maar puur om de situatie hier zsm weer normaal te krijgen.. visuele cirkel van heb ik jou daar ... ik ben nu wel op een punt gekomen dat er echt een halt aan moet komen alleen de situatie waar ik dagelijks in zit ( woon ook nog eens aan de zaak) is nog niet opgelost.. wat te doen .. de gebruikelijke adviezen die min of meer gelden voor gebruikers die niet in deze situatie verkeren werken niet omdat ik juist niet weg kan uit de omgeving die hoofdzaak is van mijn gebruik.. anyway tips en adviezen altijd welkom, ben eigenlijk meer benieuwd of er meer mensen zijn die soortgelijke dingen meegemaakt hebben of in soortgelijke situatie verkeren ..
Joo , het komt mij bekend voor , werkdruk en gebruik.
Ik kom ook uit de house tijd en ben na 13 jaar clean zijn terug gevallen.
Ik denk dat ‘verslaving’ zoekt naar een rede om dit een soort van te rechtvaardigen .
In jou geval werk gerelateerd .
Ik geloof echt dat het een rede is geweest om je heil te zoeken in een middel .
Echter weet je dat het profeteren hier van maar kortdurend is.
Ik heb het ervaren ‘metaforische ‘
gezien als drijfzand .
Beetje bij beetje zak je verder weg in de verstikking .
O.a Coke heeft mij iig zo doen veranderen en niet in het positieve .
Ik gebruikte werkdruk ook als rede en soms nog .
Echter denk ik dat het veel meer is dan werk.
Achteraf denk ik dat mijn terugval te herlijden is aan privé , werk en gezondheid .
Als ex gebruiker geeft je brein o.a als oplossing het vluchten in middelen voor deze tal van problemen .
Zou het bij jou miss ook veel meer zijn dan werk wat maakt dat je bent gaan vluchten. Miss niet gelukkig zijn in je relatie ect