Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal Ik wil graag mijn verhaal en situatie met jullie delen en misschien tips of reacties krijgen van personen die een soortgelijke situatie hebben of meegemaakt hebben . Ik ben een man van 48 jaar, heb een succesvol bedrijf, maar heb in mijn jonge jaren ook erg veel drugs gebruikt (opkomst van de House scene) en daarna ook zelf afgekickt en totaal gestopt met alles op eigen kracht. De situatie nu is dat sind vorig jaar 2 man personeel vertrokken zijn naar een baan waar beduidend meer salaris betaald werd en ik eigenlijk in de situatie terecht gekomen ben om 2 dagen in 1 dag te proppen om werk klaar te krijgen en achterstand in te lopen. Zoals je misschien wel voor kunst stellen is dat lichamelijke niet echt lang vol te houden om 8.30 te beginnen en dan 2 in de nacht te stoppen en dit dan 5 tot 6 dagen in de week te doen . Eerste half jaar ging het redelijk totdat de vermoeidheid zo groot werdt dat ik met behulp van coke dit ben gaan opvangen, ik heb in mijn jeugd kort een serieuze verslaving gehad aan base coke roken, en dit was best tricky om van af te kicken . Nu heb ik coke snuiven gebruikt om deze werk situatie te proberen te overbruggen met als doelstelling dat zodra alles weer redelijk onder controle zou zijn dan te stoppen met gebruiken en weer normale tijden te werken en rust te nemen. Ondertussen zijn we nu een half jaar verder, ben nog steeds niet helemaal bij, werk aanbod wordt alleen maar groter, personeel in mijn vakgebied is bijna niet te vinden, en iemand opleiden kost momenteel teveel tijd, tijd ik dan beter zelf kam gebruiken om werk juist klaar te krijgen. Nu is het al wel zo dat ik daardoor gemiddeld 2 gram per dag gebruik, in de weekenden probeer niet te gebruiken ( wat vaak niet lukt omdat ik dan toch nog bezig ben met de andere zakelijke dingen waar ik doordeweeks niet aan toe kom) gebruik ik weekend niet dan ben ik natuurlijk compleet uitgeput en slaap ik voornamelijk. Ondertussen loopt de relatie prive ook niet echt soepel, mijn vrouw is er pasgeleden achter gekomen dat ik gebruik, en daar was ze niet echt happy mee . Ik wil heel graag stoppen, en weet ook bijna zeker dat als ik bv een week weg zou kunnen compleet los van de zaak ik de dip die volgt ook kan overbruggen, helaas is dat juist nu niet mogelijk en proberen te stoppen terwijl ik werk lukt een paar dagen todat de druk van klanten etc te groot is en ik toch maar weer die 2 dagen in 1 dag stop wat alleen lukt met hulpmiddelen. Kort door de bocht is mijn coke gebruik nu gekoppeld aan mijn dagelijkse werkzaamheden en juist daardoor bijna niet te doorbreken, ik gebruik al lang niet meer omdat ik me er zo goed door voel maar puur om de situatie hier zsm weer normaal te krijgen.. visuele cirkel van heb ik jou daar ... ik ben nu wel op een punt gekomen dat er echt een halt aan moet komen alleen de situatie waar ik dagelijks in zit ( woon ook nog eens aan de zaak) is nog niet opgelost.. wat te doen .. de gebruikelijke adviezen die min of meer gelden voor gebruikers die niet in deze situatie verkeren werken niet omdat ik juist niet weg kan uit de omgeving die hoofdzaak is van mijn gebruik.. anyway tips en adviezen altijd welkom, ben eigenlijk meer benieuwd of er meer mensen zijn die soortgelijke dingen meegemaakt hebben of in soortgelijke situatie verkeren .."
"Werkt voor iedereen anders dus, voor mij buiten het stukje energie wat het geeft helpt het mij zeer zeker met sneller denken, nauwkeuriger en geconcentreerder werken en zorgt er helaas op dit moment voor dat ik beter en productiever presteer."
"F.E.A.R. zei: Ben je niet helemaal naar de klote einde van de dag na 2 gram coke? Als ik 1 pakket naar binnen werk ben ik urenlang depressief in de comedown. Klik om te vergroten... Ja maar die down die door velen gevoeld wordt heb ik eigenlijk niet eens, wat wel gebeurd als ik dus toch probeer om niet te gebruiken is dat mijn energie peil zo laag is dat ik beter helemaal niet naar de werkplek kan gaan, in de weekenden dat ik dan niet gebruik ben ik bv ook niet geïrriteerd of chagrijnig maar juist super blij dat ik even uit dat ritme weg ben ( al is het vaak maar voor 2 dagen max) wel slaap ik dan bijna de hele dag korte periodes en eet me helemaal de tering aan van alles en nog wat ( wat juist op dit moment ook wel weer positief is voor mij ) zodra de werkweek dan weer begint en ik mijzelf voorneem om die 2 dagen clean door te zetten en dus die week dan ook maar gewoon lekker rustig aan doe, 10 uur beginnen, rond lunch effe lekker eten en vaak half uurtje slapen, en dan rond 5 uur als mijn companion naar huis gaat ik zelf ook lekker de deur sluit en de boel de boel laat, vaak lig ik die dagen dan ook ruim voor 22.00 weer lekker in bed, dit gaat dan allemaal eigenlijk allemaal best goed en is er totaal geen behoefte om coke te gebruiken . Probleem is dat op een of andere manier het in zo`n week elke keer weer iets gebeurd waardoor ik weer "verplicht" wordt om die extra uren te maken en dus weer die 2 werkdagen in 1 dag moet passen.. dat is zeker op dat moment dat je door die dip heen probeert te komen niet te doen zonder weer terug te vallen op de coke .. Ik weet heel goed dat dit voor sommigen misschien heel erg vreemd overkomt, maar ik gebruikt het echt niet meer omdat ik er plezier van heb of leuk vind maar juist alleen maar om die werkdagen door te komen en mijn verplichtingen naar mijn klanten na te komen, en wat zeker helemaal niet echt helpt is het feit dat mijn ervaring in mij werk ( ruim 30 jaar nu) de bekendheid van mijn bedrijf, mijn werkzaamheden, mijn kennis etc wereldwijd bekend is en daardoor dus ook werkzaamheden verricht voor klanten uit alle hoeken, ik wordt dagelijks benaderd door mensen met van alles en nog wat vanuit de hele wereld daarvoor .. Daardoor zijn er dus vaak ook bepaalde deadlines die gehaald moeten worden zodat de klant zijn product weer kan gebruiken voor de sport waarvan enkele zelfs op redelijk hoog internationaal deelnemen.. Ik zit in de automotive branche en racen is daar een onderdeel van en helaas gaat mechanica toch nog wel eens stuk ondanks dat jou werk schijnbaar tot 1 van de beste ter wereld hoort ..( althans dat wordt mijn verteld door de klanten en div collega`s wereldwijd ) Misschien dat je dan een beetje idee kunt vormen van de enorme tweestrijd waar ik dus mee te maken heb en hoe groot de druk daardoor dan ook is . Anyway ik ben momenteel bezig met de strijd om zo snel mogelijk weer een is een normaal werkschema terecht te komen en de achterstand bijgewerkt te hebben zodat ik dan ook echt een week een break kan houden, en daarna met juiste planning door mijn companion deze situatie nooit meer mee te hoeven maken . Ik werk heel graag, mij werk is voor mijn geen werk, het is hobby, passie, levensstijl, thearpie, het is iets waar ik volledig voor en ga, dus het ligt ook wel een beetje aan mijzelf dat ik veel uren draai maar dit was voorheen altijd vrije wil en keuze .. Goed weer een heel verhaal, maar het voelt eigenlijk best goed dat ik het kan delen en van me af kan schrijven, veranderd de situatie niet direct maar creëert zeker wel een zelfreflectie en een mogelijkheid om er over te praten .. Thnx"
"Blauweaap zei: Ik heb dat totaal niet. Heb wel is ooit een lanparty gejoined waar we gingen snuiven en gamen. Nou het eerste zat erin potje ging zwaar kut wil alleen sociaal doen. Spullen gepakt naar een huisfeestje gegaan lekker sociaal doen. Lijkt me wel een valkuil tho als je door drugs beter je werk kan doen eigenlijk alleen maar beter zo. Klik om te vergroten... Ben zelf altijd een fanatieke gamer geweest en dat herken ik vreemd genoeg dus weer wel, totaal niet bezig met gamen en meer met lullen en socializen.. maar met mijn werk is dit dus precies andersom, en helaas buiten de energie die het geeft om die uren te kunnen blijven maken gaat het schakelen in mijn hoofd een stuk sneller, efficiënter en productiever waardoor bv problemen in een project, nieuwe oplossingen bedenken voor dingen die nog nooit eerder gedaan zijn in mijn vakgebied etc veel sneller gedaan worden, mijn werk bestaat uit veel met handen werken, maar ook veel formules etc toepassen die er mee verband houden .. beiden gaan beter met coke op helaas .. inderdaad een valkuil"