tja je kunt je er gewoon goed in inlezen. Maar ik snap niet echt, je hebt een ''pilletje'' gedaan waarbij je niet wist welke drug het was, laat staan de dosis? haha. Als je de effecten van dat pilletje in minder dan een half uur merkte dan was het absoluut geen LSD. Voordat je visueel ook maar iets merkt van LSD duurt het meestal minimaal 1 uur. Maarja hoe je dit zo brengt dan zie ik niet in hoe je wiet misbruikt. Zeg maar als je slaapritme eronder lijdt dan is het slecht. Misschien minder wiet in je jointje doen.
Misschien kun je je ook inlezen in ''microdosing''. Dat is een nieuwe trend waarbij men 1/10e dosis LSD neemt (10-20µg) en dan schijnt men veel gemotiveerder te zijn voor dingen zoals werk. In Silicon Valley schijnt dit veel te worden gedaan.
Ook moet je weten dat psychedelica fundamenteel anders is dan stimulerende middelen zoals xtc, coke, speed enz. Dat is een misopvatting dat gemaakt wordt door de maatschappij om psychedelica en stimuleerende middelen in dezelfde categorie te plaatsen maar dat is nonsens. Je moet het gewoon zien als in het leven doe dingen die jou gelukkig maken. Als jij je goed voeld met wiet, dan waarom stoppen. Maar als jij je slecht voeld met wiet dan is het beter om te stoppen.
Sja, dat vraag ik me nu ook af. Ik ben nu 31 en deze ervaring is gebeurt toen ik 18/19 was. Ik heb geen idee wat voor soort pillen het geweest zijn en hoeveel mg deze waren. Ik weet alleen dat we hem van 23:00 tot 05:00/06:00/07:00 ?? aan het spacen waren en erg sterke visuals zagen. Met name de 'golven' van visuals staan me nog goed bij. Dat ik naar de grond keek en tegen mijn vrienden zei: "volgens mij is het bij mij uitgewerkt, de vloer beweegt niet meer" en 10 minuten later zat ik weer wappie in de stoel en mompelde ik "oh fuck, toch niet". Dit wisselend gevoel hield nog behoorlijk lang aan. Ik had ook onwijs grote schotels. Ik ging er altijd vanuit dat het lsd was maar andere tripmiddelen in pilvorm kan net zo goed hoor.
Achteraf zou ik dit nooit meer doen. Risico is mij te groot, maar goed, je weet hoe het gaat. Je staat op een festival met 30/40 bekende uit je omgeving. Iedereen slikt, snuift of gebruikt wat anders. Na een tijdje gaan er een aantal naar huis die nog wat over hebben, en dat wordt dan achter gelaten voor degene die blijven. Gezien hun zelf ook deze pillen gebruikt hadden (en vaak allemaal van dezelfde bekende personen afkwamen), ging je er vanuit dat het oké was.. niet wetende dat dit dus geen x was..
Ik kan moeilijk zeggen of ik me goed of slecht voel door wiet. Op het moment van roken voel ik me lekker, rustig, geen stress en echt mijn chill-momentje van de dag. Echt een momentje waar ik vanaf 21:00 wel naar uitkijk. Maar ik wordt tegenwoordig gewoon echt vermoeid wakker en zie er ook een beetje vermoeid uit. Gewoon iedere dag een strijd om m'n nest uit te komen. Iedere ochtend al denken aan het idee om 's middags vrij te nemen en bij te slapen (wat ik overigens nooit doe). Gezien ik kinderen heb zal ik wel uit bed moeten, maar je snapt m'n punt..
Ik weet alleen niet of het door slaapgebrek komt, gezien ik nooit 7/8 uur per nacht haal, door de wiet, of door beide. Ik denk zelf een combi van beide. Maar juist als ik mijn jointje rook, vind ik het heerlijk om een docu te kijken, op Youtube wat interessante filmpjes te kijken, af en toe gamen, en voor je het weet is het 01:30. Hierdoor leek het me beter om voorlopig gewoon te stoppen met wiet, te gaan sporten (want Endorfine) en eerder naar bed te gaan.
Gisteren sliep ik rond 01:00, heb gesport én minder gerookt. Op zich positief maar het kan nog stukken beter. Vanavond nieuwe poging!
Edit: wat betreft de misvatting tussen psychedelica en of stimulerende middelen ben ik volkomen met je eens, maar dat is ook het probleem om dit thuis aan te kaarten. Omdat mijn vriendin er totaal geen kennis van heeft, wordt alles naast blowen gewoon harddrugs genoemd. LSD en coke is voor haar hetzelfde, terwijl dit natuurlijk onzin is. Gezien ik nog wel eens slordig was met mijn ponypacks, gaat mijn voorstel om LSD te proberen niet in goede aard vallen denk ik zo