Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPer direct stoppen met blowen

Per direct stoppen met blowen

35 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
B
BiemMeneerLid
01-01-2024, 00:00
#1
dennisL zei:
We gaan het zien. Ik ga proberen van de week eens een poging te wagen. Vindt het nog moeilijk om 'gedachte langs laten komen en ze vervolgens wegduwen', wat volgens mij best een belangrijk punt is bij meditatie.
Klik om te vergroten...
Klopt. Je moet ook niet verwachten dat je de eerste paar keer al je gedachtes kan 'negeren', het is normaal dat dat niet in een keer lukt. Het is dan ook een kunst om deze rust en neutrale staat van zijn te kunnen bereiken. Mij lukt het ook nog niet, maar ik merk wel (na 2 weken) duidelijk dat ik wel steeds dichterbij kom: oefening baart kunst.

Er zijn veel apps voor te vinden; bij de app die ik gebruik zit ook een introductie bij waarin veel tips worden gegeven. Het belangrijkste is dat je er een gewoonte van maakt. Ook zitten hier veel geleide meditaties bij, die je simpelweg trainen om te kunnen mediteren. Gewoon doen wat de meneer zegt, dan komt het vanzelf goed :wink:

Ik wens je veel succes, ze zeggen dat je na een maand in de 'safe zone' zit en cravings vrijwel afwezig zullen blijven. Laat het me maar weten!
T
TheGozdLid
01-01-2024, 00:00
#2
Alakazam zei:
Ah ik dacht dat je het over het molecuul zelf had, niet over de subjectieve ervaring van een LSD trip. Op psilo heb ik inderdaad ook wel iets meer verbintenis met de natuur, maar die verbintenis is bij mij ook aanwezig met LSD.

Entiteiten ervaren is niet iets wat zomaar bij elke trip hoeft te gebeuren, het is niet zo dat je dat bij een redelijke dosis psilo altijd hebt. Daarbij hoef je ook geen entiteiten te ervaren om een verbintenis met de natuur te voelen toch? Verder een beetje off topic, excuus 😬
Klik om te vergroten...
oooo ja nee ik bdl de trip idd. Ja nee de verbintenis met de natuur is er 100%. Prachtig is dat, prachtig. Ik kon me er niet echt lang aan overgeven aangezien het koud was maar het is me voor een half uurtje gelukt. Ik ervaarde een soort euforische kalmte voor 30 minuten ofzo, dat was ongelooflijk prachtig en ik vind het heel mooi dat er dergelijke drugs bestaan waarbij ik niet depressief ofzo van wordt, of dat het mij op geen enkele wijze negatief beïnvloed als ik weer nuchter ben maar ik er wel heel erg van geniet. Ik was op een dijk en mijn zicht (op afstand chronologisch): dijk naar beneden, oever, kanaal, oever, tweede dijk, en omdat ik vrij hoog lag zag ik de totale vlakke horizon achter die dijk ook.
Ik houd super veel van structuur en leegte dus het feit dat Nederland zo vlak is stimuleerde mijn euforische ervaring heel erg omdat alles gestructureerd was.
Ik ga het in de zomer weer doen zodat temperatuur mijn bevredigheid niet kan benadelen.
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#3
dennisL zei:
Ik ben een keiharde doorzetter en weet ook dat het stoppen me lukt, al ben ik wel bang voor eventuele side-effects zoals het niet kunnen slapen zonder jointje. Het is al jaren een routine en ik weet zeker dat rond 22:00 de trek in een jointje wel gaat komen. Dit is tevens ook het enige moment dat ik blow. Ik heb mezelf voorgenomen om dan te gaan sporten op zolder of te gaan hardlopen. Ben helaas weer 10 kg aangekomen sinds de geboorte van mijn dochter en dit wil ik er weer af hebben. Ik probeer hierdoor van iets negatief iets positiefs te maken (én ik stop met smoken, én ik kom weer terug in shape).
Klik om te vergroten...
Je zult iig weer lekker kunnen dromen en een goede nachtt hebben, en voor je longen zal het fijner zijn, is meer energie. En raad iedereen die stopt met zwaar blowen ff CBD olie aan. En dat beetje wiet bij de hand hebben deed k ook vaak, maar dat is een verslaving excuus even bot gezegt.
Sterkte!
T
TheGozdLid
01-01-2024, 00:00
#4
dennisL zei:
Gisteren heb ik gelukkig de verleiding kunnen weerstaan (ondanks ik nog 3/4 had liggen van de dag ervoor). Uiteindelijk was het niet heel moeilijk, gezien ik om 21:30 lag te pitten op de bank.

Mijn vriendin maakte me wakker om 23:30 en zijn toen naar boven gegaan. Heeel even had ik de neiging om nog een sigaret te roken maar gelukkig niet gedaan en weer in slaap gevallen.

Ik voel me al beduidend fitter dan normaal. Alleen of dit nou door het vele slapen komt of door het niet smoken is me niet duidelijk.



Dat geloof ik ook. Mijn partner is wat dat betreft net zoals ik. Kunnen beide urenlang naar filmpjes kijken over allerlei filosofische zaken, hoe bepaalde theorieën werken (twin paradox b.v.), relativiteitstheorie, tijd en ruimtetijd, ontstaan van het eerste leven op aarde, evolutie, hoe bijzonder het is dat je als mens een levend wezen kunt verwerken, waar alles op en aan zit, en werkt (ja ja, het verbaasd me dat je hier pas aan denkt als je zelf vader bent). ik weet ook zeker dat een lsd trip mij iets moois en tot bepaalde inzichten kan brengen.

Op een goed moment zal ik dit eens gaan aankaarten. Ben al tijden erg benieuwd. Is een LSD trip trouwens heel anders dan een paddo-trip, qua werking?

Eigenlijk zou ik ook eerder willen smoken. Maar inderdaad, ik zit met kids, huishoudelijke taken en een stukje intimiteit dat niet onder mijn blowen moet leiden. Ik wil namelijk niet dat mijn partner of kinderen hinder ondervinden van mijn dagelijks geblow. Als ik geblowd heb dan wil ik gewoon ff chillen en niet dat ik dan nog een wassie moet aanzetten ofzo. Vandaar de bewuste keuze om het na 22:00 uur te doen.

Ben idd ook best wel benieuwd naar de effecten van microdosis lsd (RC - 1P-LSD?). Alleen ben ik bang, dat, mocht ik hier goed op functioneren, dat ik het vaker ga doen.
Klik om te vergroten...
Hoi, de kans op verslaving van LSD is erg klein. Ten eerste is het letterlijk de minst verslavende drug, nog maals zie pagina 21 hiervan: RIVM rapport 340001001 Ranking van drugs . Ten tweede duurt een LSD trip wel echt zo'n 10 uur. Dit betekend dat het eigenlijk ook vrij onpraktisch is want je moet er echt wel een hele dag voor uittrekken. Dit is natuurlijk ook wel mooi eigenlijk want dan maak je echt een trip en kun je veel dingen doen.
En ja, LSD is wel anders dan paddo's. Ik ben onervaren met paddo's maar wat ik heb gehoord is dat paddo's meer levendig zijn. LSD is totaal anorganisch, je ziet eigenlijk geen wezens of aliens ofzo zoals bij paddo's en DMT worden gerapporteerd. De reden hiervoor is waarschijnlijk dat LSD qua molecuul 100% synthetisch is, het komt niet in de natuur voor. De psycho actieve stof in paddo's (psilocibine) komt echter wel in de natuur voor (in sommige paddenstoelen).
Ondanks dat LSD ''sterker'' is dan paddo's, wordt LSD aangeraden als starters psychedelica aangezien je ''makkelijker'' bad kan gaan op de levende entiteiten die je bij paddo's ziet, en dus afwezig zijn bij LSD.
d
dennisLLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik voel dat de tijd rijp is. Na 12 jaar dagelijks geblowd te hebben (alleen 's avonds) wil ik er per direct mee stoppen.
Gisterenavond heb ik mijn laatste jointje gerookt en toegegeven aan een lichte vreetkick, welke ik niet altijd heb.

Ik ben inmiddels 31, heb een dochtertje van 11 maanden en een zoontje van 7.
Ik had mezelf voorgenomen om te stoppen met blowen na de geboorte van mijn dochtertje. Helaas is dit niet gelukt.
Mede door de behoorlijk pittige tijd (gebroken nachten), vond ik enigszins rust in een jointje.

Ik heb het nooit echt als een probleem gezien maar ik wil er gewoon vanaf. Ik ga vaak te laat naar bed, wordt verrot en vermoeid wakker en heb snel last van donkere kringen rond mijn ogen. Hier ben ik me ook bewust van en wil niet de uitstraling krijgen van een doorgewinterde gebruiker. Ben altijd behoorlijk sportief geweest en dat wil ik dan ook weer gaan oppakken. Daarnaast doe ik het ook voor mijn gezinsleden en mijn gezondheid. Ik slaap in het weekend vaak te lang uit (10:00/11:00) waardoor mijn partner vaak alleen met de kinderen beneden zit. Mede doordat ik doordeweeks te kort slaap (max. 5 uur per nacht), haal ik dit tijdens het weekend weer in. Van dit gedrag wil ik gewoon af en daarom gaan we beginnen met het definitief stoppen.

Waarom ik blow?
Ik denk deels om mij emoties te onderdrukken. Ik ben van mezelf geen prater en heb best wat dingen meegemaakt die niet leuk zijn. Veel oude vrienden spreek ik niet meer, relatie onverwachts verbroken (huis moeten verkopen), ouders die uit huis zijn gezet, etc. Ik ga niet in op de specifieke redenen, maar ik weet dat dit onbewust heeft bijgedragen aan mijn blowgedrag. Deels uit schaamte in het dorp en deels omdat bijna alle 'vrienden' met wie ik ben opgegroeid, me keihard hebben laten vallen. Daarnaast wordt ik er creatief van, wat goed tot zijn recht komt tijdens het ontwerpen van websites (doe ik naast mijn fulltime job). En als laatste, omdat mijn gedachte nooit stil staan. Ik ben echt een denker. Als ik buiten een sigaret sta te roken en ik kijk naar de sterren/maan dan kan ik urenlang filosoferen over de ruimte en de planeten. Het proberen te begrijpen dat er nog zooo veeel meer is dan deze aardkloot. Hoe dat eruit zal zien, wat ons doel hier op aarde is, etc. Het klinkt misschien wat zweverig maar ik heb dit met veel meer dingen, Hierdoor verdwaal ik soms in Wikipedia. Dan zoek ik iets op en vervolgens ben ik een uur verder en zit ik op een totaal ander onderwerp. Puur interesse en fascinatie.


Ik ben een keiharde doorzetter en weet ook dat het stoppen me lukt, al ben ik wel bang voor eventuele side-effects zoals het niet kunnen slapen zonder jointje. Het is al jaren een routine en ik weet zeker dat rond 22:00 de trek in een jointje wel gaat komen. Dit is tevens ook het enige moment dat ik blow. Ik heb mezelf voorgenomen om dan te gaan sporten op zolder of te gaan hardlopen. Ben helaas weer 10 kg aangekomen sinds de geboorte van mijn dochter en dit wil ik er weer af hebben. Ik probeer hierdoor van iets negatief iets positiefs te maken (én ik stop met smoken, én ik kom weer terug in shape).

Ik ben benieuwd hoe de avond loopt. Ik heb nog een kleine voorraad liggen en dit vind ik gewoon een prettig idee. Voorlopig laat ik het dan ook liggen en het voelt gewoon prettig dat je iets in huis hebt en vooral, voor je mentale gemoedsrust, een uitvalbasis hebt, mocht het falen. Als ik het moeilijk heb dan pak ik dit topic erbij zodat ik niet vergeet waarvoor ik het allemaal doe. Dat is ook de voornaamste reden dat ik er een topic van maak. Daarnaast zal ik regelmatig wat updates posten over hoe ik mezelf voel en hoe het gaat.


We gaan er voor!
S
SpaceMetHazeLid
01-01-2024, 00:00
#6
dennisL zei:
Thanks! Ben benieuwd hoe de eerste avond verloopt.

De 'wil' is er 1000%
Klik om te vergroten...
Waar een wil is, is een weg👌🏼
S
SpaceMetHazeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Respect! Veel succes met je tocht.
d
dennisLLid
01-01-2024, 00:00
#8
SpaceMetHaze zei:
Respect! Veel succes met je tocht.
Klik om te vergroten...
Thanks! Ben benieuwd hoe de eerste avond verloopt.

De 'wil' is er 1000%
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Gek, ik herken me volledig in jouw verhaal. Kwa kids leeftijd en blowgedrag hebben we een beetje hetzelfde profiel.

Ben er soms ook wel klaar mee en plan ook een blowstop als de dagen weer iets langer en warmer worden.

Succes met de stop!
d
dennisLLid
01-01-2024, 00:00
#10
🐺PsyTekz zei:
Gek, ik herken me volledig in jouw verhaal. Kwa kids leeftijd en blowgedrag hebben we een beetje hetzelfde profiel.

Ben er soms ook wel klaar mee en plan ook een blowstop als de dagen weer iets langer en warmer worden.

Succes met de stop!
Klik om te vergroten...
Thanks man!

Wel grappig dat we hetzelfde profiel hebben. Ooit ook de intentie om volledig te stoppen?

Ik moet eerlijk zeggen dat de trek nu al een beetje opkomt. Misschien omdat ik er de hele dag (onbewust) mee bezig ben of omdat de kids gewoon bijster vroeg slapen...

Het is zooo makkelijk om er aan toe te geven maar vooralsnog geef ik niet toe aan de drang.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#11
Goed om het op deze manier voor jezelf op te schrijven. Je wil het, je kan het en opgeven is geen optie 💪
Dus als je het moeilijk krijgt dan lees je dit topic nog maar eens goed.
Succes met deze uitdaging.
T
TheGozdLid
01-01-2024, 00:00
#12
dennisL zei:
Ik voel dat de tijd rijp is. Na 12 jaar dagelijks geblowd te hebben (alleen 's avonds) wil ik er per direct mee stoppen.
Gisterenavond heb ik mijn laatste jointje gerookt en toegegeven aan een lichte vreetkick, welke ik niet altijd heb.

Ik ben inmiddels 31, heb een dochtertje van 11 maanden en een zoontje van 7.
Ik had mezelf voorgenomen om te stoppen met blowen na de geboorte van mijn dochtertje. Helaas is dit niet gelukt.
Mede door de behoorlijk pittige tijd (gebroken nachten), vond ik enigszins rust in een jointje.

Ik heb het nooit echt als een probleem gezien maar ik wil er gewoon vanaf. Ik ga vaak te laat naar bed, wordt verrot en vermoeid wakker en heb snel last van donkere kringen rond mijn ogen. Hier ben ik me ook bewust van en wil niet de uitstraling krijgen van een doorgewinterde gebruiker. Ben altijd behoorlijk sportief geweest en dat wil ik dan ook weer gaan oppakken. Daarnaast doe ik het ook voor mijn gezinsleden en mijn gezondheid. Ik slaap in het weekend vaak te lang uit (10:00/11:00) waardoor mijn partner vaak alleen met de kinderen beneden zit. Mede doordat ik doordeweeks te kort slaap (max. 5 uur per nacht), haal ik dit tijdens het weekend weer in. Van dit gedrag wil ik gewoon af en daarom gaan we beginnen met het definitief stoppen.

Waarom ik blow?
Ik denk deels om mij emoties te onderdrukken. Ik ben van mezelf geen prater en heb best wat dingen meegemaakt die niet leuk zijn. Veel oude vrienden spreek ik niet meer, relatie onverwachts verbroken (huis moeten verkopen), ouders die uit huis zijn gezet, etc. Ik ga niet in op de specifieke redenen, maar ik weet dat dit onbewust heeft bijgedragen aan mijn blowgedrag. Deels uit schaamte in het dorp en deels omdat bijna alle 'vrienden' met wie ik ben opgegroeid, me keihard hebben laten vallen. Daarnaast wordt ik er creatief van, wat goed tot zijn recht komt tijdens het ontwerpen van websites (doe ik naast mijn fulltime job). En als laatste, omdat mijn gedachte nooit stil staan. Ik ben echt een denker. Als ik buiten een sigaret sta te roken en ik kijk naar de sterren/maan dan kan ik urenlang filosoferen over de ruimte en de planeten. Het proberen te begrijpen dat er nog zooo veeel meer is dan deze aardkloot. Hoe dat eruit zal zien, wat ons doel hier op aarde is, etc. Het klinkt misschien wat zweverig maar ik heb dit met veel meer dingen, Hierdoor verdwaal ik soms in Wikipedia. Dan zoek ik iets op en vervolgens ben ik een uur verder en zit ik op een totaal ander onderwerp. Puur interesse en fascinatie.


Ik ben een keiharde doorzetter en weet ook dat het stoppen me lukt, al ben ik wel bang voor eventuele side-effects zoals het niet kunnen slapen zonder jointje. Het is al jaren een routine en ik weet zeker dat rond 22:00 de trek in een jointje wel gaat komen. Dit is tevens ook het enige moment dat ik blow. Ik heb mezelf voorgenomen om dan te gaan sporten op zolder of te gaan hardlopen. Ben helaas weer 10 kg aangekomen sinds de geboorte van mijn dochter en dit wil ik er weer af hebben. Ik probeer hierdoor van iets negatief iets positiefs te maken (én ik stop met smoken, én ik kom weer terug in shape).

Ik ben benieuwd hoe de avond loopt. Ik heb nog een kleine voorraad liggen en dit vind ik gewoon een prettig idee. Voorlopig laat ik het dan ook liggen en het voelt gewoon prettig dat je iets in huis hebt en vooral, voor je mentale gemoedsrust, een uitvalbasis hebt, mocht het falen. Als ik het moeilijk heb dan pak ik dit topic erbij zodat ik niet vergeet waarvoor ik het allemaal doe. Dat is ook de voornaamste reden dat ik er een topic van maak. Daarnaast zal ik regelmatig wat updates posten over hoe ik mezelf voel en hoe het gaat.


We gaan er voor!
Klik om te vergroten...
Heel leuk om te horen. Voor mij heeft wiet totaal geen toevoeging. Het brengt geen hallunicaties en je word er gewoon traag van, niet persé gezellig vind ik. Wiet zal ik alleen zien als iets positiefs als iemand bijvoorbeeld veel werkstress ervaart en dan een klein jointje rookt na werk of zo iets dergelijks.

Dit klinkt misschien als heel slecht advies, maar ik zie dat je van filosoferen houd. Heb je ooit nagedacht om dingen als LSD te doen? Dan niet met een regelmaat maar maak er echt een dag van, kinderen weg en dan de tijd voor je alleen, of met iemand anders. Doe dit dan 1 keer per jaar bijvoorbeeld.
RIVM rapport 340001001 Ranking van drugs zie hier pagina 20&21, LSD rankeerd erg laag t.o.v. alle andere drugs.
Het beste!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
dennisL zei:
De 'wil' is er 1000%
Klik om te vergroten...
Dat js het belangrijkste!
Heel veel succes!
d
dennisLLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kwatzakottel zei:
Dat het 'gezellig' is om nog iets in huis te blijven hebben lijkt me typische verslaafdenlogica. Dat gaat bijna gegarandeerd mis, natuurlijk. Beter idee is een alternatief hebben voor de ontspanning, bijvoorbeeld damiana jointje ofzo, of iets anders waar je toch even van relaxt. Je echte probleem is die 'verveling', die gaat elke keer inzetten als de wietgeest je weer wil bedwelmen.
Klik om te vergroten...

Klopt, en ik vermoed dat mijn grootste probleem gewoon het te laat naar bed gaan is waardoor ik verrot en vermoeid wakker wordt. Aan de andere kant, ik wil ook niet meer afhankelijk zijn van een jointje.

Ik zorg dat ik vanavond mijn laptop in huis heb zodat ik kan werken (mocht het nodig zijn). Dan heb ik in ieder geval goede afleiding en doe ik wat nuttigs. Kijken hoe dat verloopt. Daarnaast wil ik me gaan verdiepen in mediteren. Volgens mij is dit ook een prima manier om mijn hoofd leeg te maken. Afgelopen tijd heb ik regelmatig wat docu's gezien en werd best gefascineerd door CE5. Echter begint alles bij meditatie, dus dat ga ik vanavond eens proberen als iedereen ligt te slapen.

Lukt het vanavond niet dan ga ik inderdaad andere maatregelen nemen en mijn vriendin op de hoogte stellen dat ik voorlopig wil stoppen en dat ik 'mijn bakje' weggooi.

🐺PsyTekz zei:
Waarschijnlijk had je 2C-B dit is een tripmiddel light. Als je niet weet wat je neemt is het natuurlijk angstaanjagend als je gewoon een stimulerend lovepilletje verwacht. LSD duurt +- 12uur en word meestal in zegelvorm verkocht.
Klik om te vergroten...

Zou heel goed kunnen. Het was inderdaad geen prettige ervaring als je iets totaal anders verwacht. Neemt niet weg dat ik nog steeds nieuwsgierig ben om een keer bewust te trippen op LSD of paddo's/truffels.

🐺PsyTekz zei:
Begrijp dit wel hoor. Heb ook al enkele keren volledig willen stoppen. De laatste dagen waren ook meestal nog 3 a 5 trekjes om die rust te vinden. Mini jointjes soort van afbouw. De ene gaat voor cold turkey de ander bouwt af. Was je nachtrust niet anders met enkel 3 trekjes? Ik merk dan al dat er meer gedroomt word en minder vast slapen.
Klik om te vergroten...

Mijn nachtrust is eigenlijk altijd prima. Slaap behoorlijk diep (soms té diep) en moet er soms een aantal keer uit voor de kleine meid. Dromen doe ik regelmatig. Mijn échte probleem is dat ik dus te kort slaap. Ik ga vaak pas rond 1 uur/half 2 naar bed en dat is killing als je er om 07:00 uit moet. Doe dit eigenlijk al heel erg lang en dat moet gewoon veranderen. Ben een echte nachtbraker en altijd al geweest. Natuurlijk is dagelijks blowen ook niet bevorderlijk voor de nachtrust dus vandaar dat ik alles in één keer aan wilde pakken om gewoon frisser wakker te worden. Zin hebben in de nieuwe dag en niet de grootste moeite hebben om eruit te komen.

Dus niet om 23:00 nog eentje roken maar gewoon naar mijn nest gaan. Toch vind ik dit best moeilijk. Vind het zonde van mijn avond ofzo...

🐺PsyTekz zei:
Ja al een paar keer en een tijdje volgehouden. Was eigenlijk gestopt na een longontsteking. Iets die iedereen kan voorkomen maar toch tot nadenken aanzet over wat je allemaal in je lijf pleurt en blowt. Maar tijdens de 1ste golf van covid19 is het gebruik terug wat opgeschroeft. Met nieuwjaar terug beslist om enkel een klein jointje te roken savonds en daarmee af bouwen naar enkel weer in het weekend of gelegenheden.
Klik om te vergroten...

Goede optie inderdaad. Ik heb ook niet persee de intentie om voor altijd te stoppen, want ik vind het gewoon écht lekker (net zoals dat ik soms me eigen volvreet bij de mcdonalds. Achteraf voel ik me vatsig en opgeblazen maar op dat moment is het SOMS gewoon erg lekker :wink: ).

Maar niet meer het dagelijkse gebruik. Dat ik dinsdagavond om 22:00 in de stress ben omdat ik constateer dat m'n vloei op is ofzo, begrijp je m'n punt. Heb ook jarenlang alleen in het weekend gerookt en daar keek ik dan ook echt naar uit (mits ik geen verplichtingen had).

🐺PsyTekz zei:
Denk ik ook. Even niets in huis is beter als je er echt klaar mee bent. Als je wil afbouwen gewoon niet teveel in huis hebben. Niet zoals je gewend bent van gebruiken.
Klik om te vergroten...

Nouja, helemaal klaar is misschien een groot woord maar in ieder geval mijn gebruik flink terugschroeven en tijdelijk even permanent stoppen om alle THC uit mijn lijf te krijgen. Ik heb ook nooit veel in huis, max 2 gram. Toevallig afgelopen vrijdag gehaald omdat mijn vriendin zin had in een jointje.. die neemt dan 4 trekjes en de rest lurk ik op. Na het weekend was ik er gewoon even klaar mee. Moet gewoon weer een beetje in de flow komen van het sporten en weer beginnen met mijn OMAD 'dieet'. Deze combi zorgde altijd voor perfecte afleiding. Daarnaast ga ik, zoals hierboven aangegeven, mezelf verdiepen in mediteren. Ik vond het altijd heel erg zweverig maar hoe meer ik mezelf hierin verdiep, hoe meer overtuigd ik ben dat het kan helpen om alle stress weg te nemen (zonder daarvoor een jointje te hoeven roken)
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#15
TheGozd zei:
Heel leuk om te horen. Voor mij heeft wiet totaal geen toevoeging. Het brengt geen hallunicaties en je word er gewoon traag van, niet persé gezellig vind ik. Wiet zal ik alleen zien als iets positiefs als iemand bijvoorbeeld veel werkstress ervaart en dan een klein jointje rookt na werk of zo iets dergelijks.

Dit klinkt misschien als heel slecht advies, maar ik zie dat je van filosoferen houd. Heb je ooit nagedacht om dingen als LSD te doen? Dan niet met een regelmaat maar maak er echt een dag van, kinderen weg en dan de tijd voor je alleen, of met iemand anders. Doe dit dan 1 keer per jaar bijvoorbeeld.
RIVM rapport 340001001 Ranking van drugs zie hier pagina 20&21, LSD rankeerd erg laag t.o.v. alle andere drugs.
Het beste!
Klik om te vergroten...


Ik zou eerst maar met wiet afkicken, als dat gelukt is kan je nog altijd andere dingen doen.
Veel success met het afkicken van wiet daarna kan je nog altijd besluiten om LSD te gaan doen.

Good luck, you can do it👍
d
dennisLLid
01-01-2024, 00:00
#16
Korte update:

Helaas heb ik gisteren toch 3 trekjes op om 23:00 uur. Ik verveelde me kapot. Er was niks op tv waarop ik wat ben gaan trainen. Eenmaal gedoucht kom ik beneden, ligt mijn vriendin te slapen op de bank (ze begint erg vroeg met werken). Daar zit je dan.. totaal rusteloos op de bank om 22:00 uur. Ik kon mezelf gewoon niet lekker ontspannen. Laptop lag op de zaak dus werken was ook geen optie. Uiteindelijk besloten om er maar één te draaien en een paar trekjes te nemen (na veel wikken en wegen).

Baal er echt van, maar goed, het is beter dan één hele oproken (+ ik heb weer getraind sinds 1.5 jaar). Vandaag vol goede moed een 2e poging om helemaal niets te nemen.

TheGozd zei:
Heel leuk om te horen. Voor mij heeft wiet totaal geen toevoeging. Het brengt geen hallunicaties en je word er gewoon traag van, niet persé gezellig vind ik. Wiet zal ik alleen zien als iets positiefs als iemand bijvoorbeeld veel werkstress ervaart en dan een klein jointje rookt na werk of zo iets dergelijks.

Dit klinkt misschien als heel slecht advies, maar ik zie dat je van filosoferen houd. Heb je ooit nagedacht om dingen als LSD te doen? Dan niet met een regelmaat maar maak er echt een dag van, kinderen weg en dan de tijd voor je alleen, of met iemand anders. Doe dit dan 1 keer per jaar bijvoorbeeld.
RIVM rapport 340001001 Ranking van drugs zie hier pagina 20&21, LSD rankeerd erg laag t.o.v. alle andere drugs.
Het beste!
Klik om te vergroten...

Dat is o.a. ook de reden dat ik het doe. Ik zit zes dagen per week op kantoor en moet vaak erg snel schakelen. Dan ben ik bijvoorbeeld bezig met het uitwerken van een nieuwe platform voor onze klanten en tussendoor wordt ik 5 keer gebeld met allerlei vragen en problemen. Hierdoor ben je telkens uit je werkflow en moet ik mezelf weer pushen om de focus terug te krijgen. Mentaal is dit behoorlijk zwaar. Als ik thuis kom staat er 1 doerak te springen om wat leuks te doen. Met een beetje pech is mijn dochter aan het jengelen.. dan vind ik het gewoon heerlijk om 's avonds even te ontspannen met een jointje.

Ik ben opgegroeid in een omgeving waar drugs heel 'normaal' zijn. Helaas ook veel mensen naar de afgrond zien glijden, voornamelijk door GHB en coke misbruik. Je kent vast het programma van Tygo in de GHB wel. "Hans" zat dus in het groepje waarmee ik ben opgegroeid en waarmee ik op stap ging naar festivals. Ik heb zelfs bij hem in de klas gezeten. Alles was toen verkrijgbaar met één smsje (ja ja, appen was er toch niet niet bij) en ik was zelf ook niet vies om vele soorten middelen te proberen en te verhandelen. Mijn favorietje was toch wel de échte Original69 :wink:

Helaas heb ik één slecht ervaring gehad met tripmiddelen. Op een after bij mij thuis had een vriend nog wat pillen op zak, welke hij gekregen had van een goede vriend van ons. Wij met 4 man ieder één pilletje. Na enige tijd begon de vloer te golven en leek het net alsof ik in een strip leefde. Alles om mij heen leek getekend. Als ik een slok drinken nam, dan voelde ik de vloeistof helemaal naar beneden glijden, heel apart als ik hier aan terug denk. Omdat we hier niet op voorbereid waren, waren we behoorlijk geschrokken van de effecten en waren bang dat we er niet meer "uit" zouden komen. We wisten tenslotte niet wat voor pillen het precies waren en waren er allemaal vanuit gegaan dat het x was. Het effect heeft in totaal 6 uur geduurd en met vlagen zwakte het gelukkig af. De enige manier om een beetje in de realiteit te blijven was door uit mijn raam te gaan hangen en de wind te voelen en te luisteren naar de vogels die aan het fluiten waren. Hierdoor heb ik een beetje angst voor tripmiddelen ontwikkeld. Ik vermoed namelijk dat dit LSD pillen waren..

Echter, als ik de vele tripreports lees, lijkt het me echt tof om een keer een goede trip mee te maken. Eentje waar ik mezelf op voor kan bereiden en over te geven aan het gevoel. Ik denk dat dit mij echt toffe inzichten kan geven.

Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dit moet brengen thuis. Mijn vriendin rookt heeeeel af en toe een jointje mee, meer niet. Zij is totaal niet opgegroeid in een drugsmilieu zoals ik. Hierdoor praat ik er ook minder makkelijk over, gezien zij geen enkele ervaring heeft met harddrugs.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dat het 'gezellig' is om nog iets in huis te blijven hebben lijkt me typische verslaafdenlogica. Dat gaat bijna gegarandeerd mis, natuurlijk. Beter idee is een alternatief hebben voor de ontspanning, bijvoorbeeld damiana jointje ofzo, of iets anders waar je toch even van relaxt. Je echte probleem is die 'verveling', die gaat elke keer inzetten als de wietgeest je weer wil bedwelmen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#18
dennisL zei:
Ik vermoed namelijk dat dit LSD pillen waren..
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk had je 2C-B dit is een tripmiddel light. Als je niet weet wat je neemt is het natuurlijk angstaanjagend als je gewoon een stimulerend lovepilletje verwacht. LSD duurt +- 12uur en word meestal in zegelvorm verkocht.

dennisL zei:
Baal er echt van, maar goed, het is beter dan één hele oproken (+ ik heb weer getraind sinds 1.5 jaar). Vandaag vol goede moed een 2e poging om helemaal niets te nemen.
Klik om te vergroten...

Begrijp dit wel hoor. Heb ook al enkele keren volledig willen stoppen. De laatste dagen waren ook meestal nog 3 a 5 trekjes om die rust te vinden. Mini jointjes soort van afbouw. De ene gaat voor cold turkey de ander bouwt af. Was je nachtrust niet anders met enkel 3 trekjes? Ik merk dan al dat er meer gedroomt word en minder vast slapen.

dennisL zei:
Ooit ook de intentie om volledig te stoppen?
Klik om te vergroten...

Ja al een paar keer en een tijdje volgehouden. Was eigenlijk gestopt na een longontsteking. Iets die iedereen kan voorkomen maar toch tot nadenken aanzet over wat je allemaal in je lijf pleurt en blowt. Maar tijdens de 1ste golf van covid19 is het gebruik terug wat opgeschroeft. Met nieuwjaar terug beslist om enkel een klein jointje te roken savonds en daarmee af bouwen naar enkel weer in het weekend of gelegenheden.

Kwatzakottel zei:
Dat het 'gezellig' is om nog iets in huis te blijven hebben lijkt me typische verslaafdenlogica. Dat gaat bijna gegarandeerd mis,
Klik om te vergroten...

Denk ik ook. Even niets in huis is beter als je er echt klaar mee bent. Als je wil afbouwen gewoon niet teveel in huis hebben. Niet zoals je gewend bent van gebruiken.
T
TheGozdLid
01-01-2024, 00:00
#19
dennisL zei:
Korte update:

Helaas heb ik gisteren toch 3 trekjes op om 23:00 uur. Ik verveelde me kapot. Er was niks op tv waarop ik wat ben gaan trainen. Eenmaal gedoucht kom ik beneden, ligt mijn vriendin te slapen op de bank (ze begint erg vroeg met werken). Daar zit je dan.. totaal rusteloos op de bank om 22:00 uur. Ik kon mezelf gewoon niet lekker ontspannen. Laptop lag op de zaak dus werken was ook geen optie. Uiteindelijk besloten om er maar één te draaien en een paar trekjes te nemen (na veel wikken en wegen).

Baal er echt van, maar goed, het is beter dan één hele oproken (+ ik heb weer getraind sinds 1.5 jaar). Vandaag vol goede moed een 2e poging om helemaal niets te nemen.



Dat is o.a. ook de reden dat ik het doe. Ik zit zes dagen per week op kantoor en moet vaak erg snel schakelen. Dan ben ik bijvoorbeeld bezig met het uitwerken van een nieuwe platform voor onze klanten en tussendoor wordt ik 5 keer gebeld met allerlei vragen en problemen. Hierdoor ben je telkens uit je werkflow en moet ik mezelf weer pushen om de focus terug te krijgen. Mentaal is dit behoorlijk zwaar. Als ik thuis kom staat er 1 doerak te springen om wat leuks te doen. Met een beetje pech is mijn dochter aan het jengelen.. dan vind ik het gewoon heerlijk om 's avonds even te ontspannen met een jointje.

Ik ben opgegroeid in een omgeving waar drugs heel 'normaal' zijn. Helaas ook veel mensen naar de afgrond zien glijden, voornamelijk door GHB en coke misbruik. Je kent vast het programma van Tygo in de GHB wel. "Hans" zat dus in het groepje waarmee ik ben opgegroeid en waarmee ik op stap ging naar festivals. Ik heb zelfs bij hem in de klas gezeten. Alles was toen verkrijgbaar met één smsje (ja ja, appen was er toch niet niet bij) en ik was zelf ook niet vies om vele soorten middelen te proberen en te verhandelen. Mijn favorietje was toch wel de échte Original69 :wink:

Helaas heb ik één slecht ervaring gehad met tripmiddelen. Op een after bij mij thuis had een vriend nog wat pillen op zak, welke hij gekregen had van een goede vriend van ons. Wij met 4 man ieder één pilletje. Na enige tijd begon de vloer te golven en leek het net alsof ik in een strip leefde. Alles om mij heen leek getekend. Als ik een slok drinken nam, dan voelde ik de vloeistof helemaal naar beneden glijden, heel apart als ik hier aan terug denk. Omdat we hier niet op voorbereid waren, waren we behoorlijk geschrokken van de effecten en waren bang dat we er niet meer "uit" zouden komen. We wisten tenslotte niet wat voor pillen het precies waren en waren er allemaal vanuit gegaan dat het x was. Het effect heeft in totaal 6 uur geduurd en met vlagen zwakte het gelukkig af. De enige manier om een beetje in de realiteit te blijven was door uit mijn raam te gaan hangen en de wind te voelen en te luisteren naar de vogels die aan het fluiten waren. Hierdoor heb ik een beetje angst voor tripmiddelen ontwikkeld. Ik vermoed namelijk dat dit LSD pillen waren..

Echter, als ik de vele tripreports lees, lijkt het me echt tof om een keer een goede trip mee te maken. Eentje waar ik mezelf op voor kan bereiden en over te geven aan het gevoel. Ik denk dat dit mij echt toffe inzichten kan geven.

Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dit moet brengen thuis. Mijn vriendin rookt heeeeel af en toe een jointje mee, meer niet. Zij is totaal niet opgegroeid in een drugsmilieu zoals ik. Hierdoor praat ik er ook minder makkelijk over, gezien zij geen enkele ervaring heeft met harddrugs.
Klik om te vergroten...
tja je kunt je er gewoon goed in inlezen. Maar ik snap niet echt, je hebt een ''pilletje'' gedaan waarbij je niet wist welke drug het was, laat staan de dosis? haha. Als je de effecten van dat pilletje in minder dan een half uur merkte dan was het absoluut geen LSD. Voordat je visueel ook maar iets merkt van LSD duurt het meestal minimaal 1 uur. Maarja hoe je dit zo brengt dan zie ik niet in hoe je wiet misbruikt. Zeg maar als je slaapritme eronder lijdt dan is het slecht. Misschien minder wiet in je jointje doen.
Misschien kun je je ook inlezen in ''microdosing''. Dat is een nieuwe trend waarbij men 1/10e dosis LSD neemt (10-20µg) en dan schijnt men veel gemotiveerder te zijn voor dingen zoals werk. In Silicon Valley schijnt dit veel te worden gedaan.

Ook moet je weten dat psychedelica fundamenteel anders is dan stimulerende middelen zoals xtc, coke, speed enz. Dat is een misopvatting dat gemaakt wordt door de maatschappij om psychedelica en stimuleerende middelen in dezelfde categorie te plaatsen maar dat is nonsens. Je moet het gewoon zien als in het leven doe dingen die jou gelukkig maken. Als jij je goed voeld met wiet, dan waarom stoppen. Maar als jij je slecht voeld met wiet dan is het beter om te stoppen.
d
dennisLLid
01-01-2024, 00:00
#20
TheGozd zei:
tja je kunt je er gewoon goed in inlezen. Maar ik snap niet echt, je hebt een ''pilletje'' gedaan waarbij je niet wist welke drug het was, laat staan de dosis? haha. Als je de effecten van dat pilletje in minder dan een half uur merkte dan was het absoluut geen LSD. Voordat je visueel ook maar iets merkt van LSD duurt het meestal minimaal 1 uur. Maarja hoe je dit zo brengt dan zie ik niet in hoe je wiet misbruikt. Zeg maar als je slaapritme eronder lijdt dan is het slecht. Misschien minder wiet in je jointje doen.
Misschien kun je je ook inlezen in ''microdosing''. Dat is een nieuwe trend waarbij men 1/10e dosis LSD neemt (10-20µg) en dan schijnt men veel gemotiveerder te zijn voor dingen zoals werk. In Silicon Valley schijnt dit veel te worden gedaan.

Ook moet je weten dat psychedelica fundamenteel anders is dan stimulerende middelen zoals xtc, coke, speed enz. Dat is een misopvatting dat gemaakt wordt door de maatschappij om psychedelica en stimuleerende middelen in dezelfde categorie te plaatsen maar dat is nonsens. Je moet het gewoon zien als in het leven doe dingen die jou gelukkig maken. Als jij je goed voeld met wiet, dan waarom stoppen. Maar als jij je slecht voeld met wiet dan is het beter om te stoppen.
Klik om te vergroten...

Sja, dat vraag ik me nu ook af. Ik ben nu 31 en deze ervaring is gebeurt toen ik 18/19 was. Ik heb geen idee wat voor soort pillen het geweest zijn en hoeveel mg deze waren. Ik weet alleen dat we hem van 23:00 tot 05:00/06:00/07:00 ?? aan het spacen waren en erg sterke visuals zagen. Met name de 'golven' van visuals staan me nog goed bij. Dat ik naar de grond keek en tegen mijn vrienden zei: "volgens mij is het bij mij uitgewerkt, de vloer beweegt niet meer" en 10 minuten later zat ik weer wappie in de stoel en mompelde ik "oh fuck, toch niet". Dit wisselend gevoel hield nog behoorlijk lang aan. Ik had ook onwijs grote schotels. Ik ging er altijd vanuit dat het lsd was maar andere tripmiddelen in pilvorm kan net zo goed hoor.

Achteraf zou ik dit nooit meer doen. Risico is mij te groot, maar goed, je weet hoe het gaat. Je staat op een festival met 30/40 bekende uit je omgeving. Iedereen slikt, snuift of gebruikt wat anders. Na een tijdje gaan er een aantal naar huis die nog wat over hebben, en dat wordt dan achter gelaten voor degene die blijven. Gezien hun zelf ook deze pillen gebruikt hadden (en vaak allemaal van dezelfde bekende personen afkwamen), ging je er vanuit dat het oké was.. niet wetende dat dit dus geen x was..


Ik kan moeilijk zeggen of ik me goed of slecht voel door wiet. Op het moment van roken voel ik me lekker, rustig, geen stress en echt mijn chill-momentje van de dag. Echt een momentje waar ik vanaf 21:00 wel naar uitkijk. Maar ik wordt tegenwoordig gewoon echt vermoeid wakker en zie er ook een beetje vermoeid uit. Gewoon iedere dag een strijd om m'n nest uit te komen. Iedere ochtend al denken aan het idee om 's middags vrij te nemen en bij te slapen (wat ik overigens nooit doe). Gezien ik kinderen heb zal ik wel uit bed moeten, maar je snapt m'n punt..

Ik weet alleen niet of het door slaapgebrek komt, gezien ik nooit 7/8 uur per nacht haal, door de wiet, of door beide. Ik denk zelf een combi van beide. Maar juist als ik mijn jointje rook, vind ik het heerlijk om een docu te kijken, op Youtube wat interessante filmpjes te kijken, af en toe gamen, en voor je het weet is het 01:30. Hierdoor leek het me beter om voorlopig gewoon te stoppen met wiet, te gaan sporten (want Endorfine) en eerder naar bed te gaan.

Gisteren sliep ik rond 01:00, heb gesport én minder gerookt. Op zich positief maar het kan nog stukken beter. Vanavond nieuwe poging!

Edit: wat betreft de misvatting tussen psychedelica en of stimulerende middelen ben ik volkomen met je eens, maar dat is ook het probleem om dit thuis aan te kaarten. Omdat mijn vriendin er totaal geen kennis van heeft, wordt alles naast blowen gewoon harddrugs genoemd. LSD en coke is voor haar hetzelfde, terwijl dit natuurlijk onzin is. Gezien ik nog wel eens slordig was met mijn ponypacks, gaat mijn voorstel om LSD te proberen niet in goede aard vallen denk ik zo

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."