Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPer direct stoppen met blowen

Per direct stoppen met blowen

35 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
d
dennisLLid
01-01-2024, 00:00
#1
BiemMeneer zei:
Ik kan mij heel goed in je verhaal vinden. Een korte 'terugval' is geen ramp, als je jezelf maar terugvindt. Ik doe met je mee!
Klik om te vergroten...
Oké, tof! Tot op heden gaat het nog steeds de goede kant op. Ik heb afgelopen zaterdag wel een aantal trekjes op. Toch vind ik dit minder erg dan het doordeweekse aspect.

BiemMeneer zei:
Even een tip die voor mij echt geholpen heeft: ga je verdiepen in mediteren. Ik heb een app op mijn telefoon (Meditation Moments) waarin je stap voor stap leert om een rust in jezelf te vinden op enkel je eigen kracht. Echt een aanrader! Zeker het mentale aspect van de verslaving zal hier grotendeels mee verholpen zijn. Je zult merken(na een week of 3) dat je veel meer rust en vrede met jezelf ervaart en geen behoefte hebt om te grijpen naar 'kunstmatige rust'.

Je verhelpt er niet alleen je mentale problemen mee, je zult er ook een stuk sterker en weerbaarder door worden. Ik zou het op zijn minst proberen: baat het niet dan schaadt het niet.
Klik om te vergroten...

Ga de app zeker eens bekijken. Ik heb me toevallig eergisteren verdiept in mediteren. Ik ben er ook van overtuigd dat het voor veel mentale rust kan zorgen. En ik denk dat daar ook mijn grootste 'probleem' ligt.

We gaan het zien. Ik ga proberen van de week eens een poging te wagen. Vindt het nog moeilijk om 'gedachte langs laten komen en ze vervolgens wegduwen', wat volgens mij best een belangrijk punt is bij meditatie.
B
BiemMeneerLid
01-01-2024, 00:00
#2
dennisL zei:
We gaan het zien. Ik ga proberen van de week eens een poging te wagen. Vindt het nog moeilijk om 'gedachte langs laten komen en ze vervolgens wegduwen', wat volgens mij best een belangrijk punt is bij meditatie.
Klik om te vergroten...
Klopt. Je moet ook niet verwachten dat je de eerste paar keer al je gedachtes kan 'negeren', het is normaal dat dat niet in een keer lukt. Het is dan ook een kunst om deze rust en neutrale staat van zijn te kunnen bereiken. Mij lukt het ook nog niet, maar ik merk wel (na 2 weken) duidelijk dat ik wel steeds dichterbij kom: oefening baart kunst.

Er zijn veel apps voor te vinden; bij de app die ik gebruik zit ook een introductie bij waarin veel tips worden gegeven. Het belangrijkste is dat je er een gewoonte van maakt. Ook zitten hier veel geleide meditaties bij, die je simpelweg trainen om te kunnen mediteren. Gewoon doen wat de meneer zegt, dan komt het vanzelf goed :wink:

Ik wens je veel succes, ze zeggen dat je na een maand in de 'safe zone' zit en cravings vrijwel afwezig zullen blijven. Laat het me maar weten!
T
TheGozdLid
01-01-2024, 00:00
#3
Alakazam zei:
Ah ik dacht dat je het over het molecuul zelf had, niet over de subjectieve ervaring van een LSD trip. Op psilo heb ik inderdaad ook wel iets meer verbintenis met de natuur, maar die verbintenis is bij mij ook aanwezig met LSD.

Entiteiten ervaren is niet iets wat zomaar bij elke trip hoeft te gebeuren, het is niet zo dat je dat bij een redelijke dosis psilo altijd hebt. Daarbij hoef je ook geen entiteiten te ervaren om een verbintenis met de natuur te voelen toch? Verder een beetje off topic, excuus 😬
Klik om te vergroten...
oooo ja nee ik bdl de trip idd. Ja nee de verbintenis met de natuur is er 100%. Prachtig is dat, prachtig. Ik kon me er niet echt lang aan overgeven aangezien het koud was maar het is me voor een half uurtje gelukt. Ik ervaarde een soort euforische kalmte voor 30 minuten ofzo, dat was ongelooflijk prachtig en ik vind het heel mooi dat er dergelijke drugs bestaan waarbij ik niet depressief ofzo van wordt, of dat het mij op geen enkele wijze negatief beïnvloed als ik weer nuchter ben maar ik er wel heel erg van geniet. Ik was op een dijk en mijn zicht (op afstand chronologisch): dijk naar beneden, oever, kanaal, oever, tweede dijk, en omdat ik vrij hoog lag zag ik de totale vlakke horizon achter die dijk ook.
Ik houd super veel van structuur en leegte dus het feit dat Nederland zo vlak is stimuleerde mijn euforische ervaring heel erg omdat alles gestructureerd was.
Ik ga het in de zomer weer doen zodat temperatuur mijn bevredigheid niet kan benadelen.
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#4
dennisL zei:
Ik ben een keiharde doorzetter en weet ook dat het stoppen me lukt, al ben ik wel bang voor eventuele side-effects zoals het niet kunnen slapen zonder jointje. Het is al jaren een routine en ik weet zeker dat rond 22:00 de trek in een jointje wel gaat komen. Dit is tevens ook het enige moment dat ik blow. Ik heb mezelf voorgenomen om dan te gaan sporten op zolder of te gaan hardlopen. Ben helaas weer 10 kg aangekomen sinds de geboorte van mijn dochter en dit wil ik er weer af hebben. Ik probeer hierdoor van iets negatief iets positiefs te maken (én ik stop met smoken, én ik kom weer terug in shape).
Klik om te vergroten...
Je zult iig weer lekker kunnen dromen en een goede nachtt hebben, en voor je longen zal het fijner zijn, is meer energie. En raad iedereen die stopt met zwaar blowen ff CBD olie aan. En dat beetje wiet bij de hand hebben deed k ook vaak, maar dat is een verslaving excuus even bot gezegt.
Sterkte!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
dennisL zei:
De 'wil' is er 1000%
Klik om te vergroten...
Dat js het belangrijkste!
Heel veel succes!
S
SpaceMetHazeLid
01-01-2024, 00:00
#6
dennisL zei:
Thanks! Ben benieuwd hoe de eerste avond verloopt.

De 'wil' is er 1000%
Klik om te vergroten...
Waar een wil is, is een weg👌🏼
S
SpaceMetHazeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Respect! Veel succes met je tocht.
d
dennisLLid
01-01-2024, 00:00
#8
SpaceMetHaze zei:
Respect! Veel succes met je tocht.
Klik om te vergroten...
Thanks! Ben benieuwd hoe de eerste avond verloopt.

De 'wil' is er 1000%
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Gek, ik herken me volledig in jouw verhaal. Kwa kids leeftijd en blowgedrag hebben we een beetje hetzelfde profiel.

Ben er soms ook wel klaar mee en plan ook een blowstop als de dagen weer iets langer en warmer worden.

Succes met de stop!
d
dennisLLid
01-01-2024, 00:00
#10
🐺PsyTekz zei:
Gek, ik herken me volledig in jouw verhaal. Kwa kids leeftijd en blowgedrag hebben we een beetje hetzelfde profiel.

Ben er soms ook wel klaar mee en plan ook een blowstop als de dagen weer iets langer en warmer worden.

Succes met de stop!
Klik om te vergroten...
Thanks man!

Wel grappig dat we hetzelfde profiel hebben. Ooit ook de intentie om volledig te stoppen?

Ik moet eerlijk zeggen dat de trek nu al een beetje opkomt. Misschien omdat ik er de hele dag (onbewust) mee bezig ben of omdat de kids gewoon bijster vroeg slapen...

Het is zooo makkelijk om er aan toe te geven maar vooralsnog geef ik niet toe aan de drang.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#11
Goed om het op deze manier voor jezelf op te schrijven. Je wil het, je kan het en opgeven is geen optie 💪
Dus als je het moeilijk krijgt dan lees je dit topic nog maar eens goed.
Succes met deze uitdaging.
T
TheGozdLid
01-01-2024, 00:00
#12
dennisL zei:
Ik voel dat de tijd rijp is. Na 12 jaar dagelijks geblowd te hebben (alleen 's avonds) wil ik er per direct mee stoppen.
Gisterenavond heb ik mijn laatste jointje gerookt en toegegeven aan een lichte vreetkick, welke ik niet altijd heb.

Ik ben inmiddels 31, heb een dochtertje van 11 maanden en een zoontje van 7.
Ik had mezelf voorgenomen om te stoppen met blowen na de geboorte van mijn dochtertje. Helaas is dit niet gelukt.
Mede door de behoorlijk pittige tijd (gebroken nachten), vond ik enigszins rust in een jointje.

Ik heb het nooit echt als een probleem gezien maar ik wil er gewoon vanaf. Ik ga vaak te laat naar bed, wordt verrot en vermoeid wakker en heb snel last van donkere kringen rond mijn ogen. Hier ben ik me ook bewust van en wil niet de uitstraling krijgen van een doorgewinterde gebruiker. Ben altijd behoorlijk sportief geweest en dat wil ik dan ook weer gaan oppakken. Daarnaast doe ik het ook voor mijn gezinsleden en mijn gezondheid. Ik slaap in het weekend vaak te lang uit (10:00/11:00) waardoor mijn partner vaak alleen met de kinderen beneden zit. Mede doordat ik doordeweeks te kort slaap (max. 5 uur per nacht), haal ik dit tijdens het weekend weer in. Van dit gedrag wil ik gewoon af en daarom gaan we beginnen met het definitief stoppen.

Waarom ik blow?
Ik denk deels om mij emoties te onderdrukken. Ik ben van mezelf geen prater en heb best wat dingen meegemaakt die niet leuk zijn. Veel oude vrienden spreek ik niet meer, relatie onverwachts verbroken (huis moeten verkopen), ouders die uit huis zijn gezet, etc. Ik ga niet in op de specifieke redenen, maar ik weet dat dit onbewust heeft bijgedragen aan mijn blowgedrag. Deels uit schaamte in het dorp en deels omdat bijna alle 'vrienden' met wie ik ben opgegroeid, me keihard hebben laten vallen. Daarnaast wordt ik er creatief van, wat goed tot zijn recht komt tijdens het ontwerpen van websites (doe ik naast mijn fulltime job). En als laatste, omdat mijn gedachte nooit stil staan. Ik ben echt een denker. Als ik buiten een sigaret sta te roken en ik kijk naar de sterren/maan dan kan ik urenlang filosoferen over de ruimte en de planeten. Het proberen te begrijpen dat er nog zooo veeel meer is dan deze aardkloot. Hoe dat eruit zal zien, wat ons doel hier op aarde is, etc. Het klinkt misschien wat zweverig maar ik heb dit met veel meer dingen, Hierdoor verdwaal ik soms in Wikipedia. Dan zoek ik iets op en vervolgens ben ik een uur verder en zit ik op een totaal ander onderwerp. Puur interesse en fascinatie.


Ik ben een keiharde doorzetter en weet ook dat het stoppen me lukt, al ben ik wel bang voor eventuele side-effects zoals het niet kunnen slapen zonder jointje. Het is al jaren een routine en ik weet zeker dat rond 22:00 de trek in een jointje wel gaat komen. Dit is tevens ook het enige moment dat ik blow. Ik heb mezelf voorgenomen om dan te gaan sporten op zolder of te gaan hardlopen. Ben helaas weer 10 kg aangekomen sinds de geboorte van mijn dochter en dit wil ik er weer af hebben. Ik probeer hierdoor van iets negatief iets positiefs te maken (én ik stop met smoken, én ik kom weer terug in shape).

Ik ben benieuwd hoe de avond loopt. Ik heb nog een kleine voorraad liggen en dit vind ik gewoon een prettig idee. Voorlopig laat ik het dan ook liggen en het voelt gewoon prettig dat je iets in huis hebt en vooral, voor je mentale gemoedsrust, een uitvalbasis hebt, mocht het falen. Als ik het moeilijk heb dan pak ik dit topic erbij zodat ik niet vergeet waarvoor ik het allemaal doe. Dat is ook de voornaamste reden dat ik er een topic van maak. Daarnaast zal ik regelmatig wat updates posten over hoe ik mezelf voel en hoe het gaat.


We gaan er voor!
Klik om te vergroten...
Heel leuk om te horen. Voor mij heeft wiet totaal geen toevoeging. Het brengt geen hallunicaties en je word er gewoon traag van, niet persé gezellig vind ik. Wiet zal ik alleen zien als iets positiefs als iemand bijvoorbeeld veel werkstress ervaart en dan een klein jointje rookt na werk of zo iets dergelijks.

Dit klinkt misschien als heel slecht advies, maar ik zie dat je van filosoferen houd. Heb je ooit nagedacht om dingen als LSD te doen? Dan niet met een regelmaat maar maak er echt een dag van, kinderen weg en dan de tijd voor je alleen, of met iemand anders. Doe dit dan 1 keer per jaar bijvoorbeeld.
RIVM rapport 340001001 Ranking van drugs zie hier pagina 20&21, LSD rankeerd erg laag t.o.v. alle andere drugs.
Het beste!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#13
TheGozd zei:
Heel leuk om te horen. Voor mij heeft wiet totaal geen toevoeging. Het brengt geen hallunicaties en je word er gewoon traag van, niet persé gezellig vind ik. Wiet zal ik alleen zien als iets positiefs als iemand bijvoorbeeld veel werkstress ervaart en dan een klein jointje rookt na werk of zo iets dergelijks.

Dit klinkt misschien als heel slecht advies, maar ik zie dat je van filosoferen houd. Heb je ooit nagedacht om dingen als LSD te doen? Dan niet met een regelmaat maar maak er echt een dag van, kinderen weg en dan de tijd voor je alleen, of met iemand anders. Doe dit dan 1 keer per jaar bijvoorbeeld.
RIVM rapport 340001001 Ranking van drugs zie hier pagina 20&21, LSD rankeerd erg laag t.o.v. alle andere drugs.
Het beste!
Klik om te vergroten...


Ik zou eerst maar met wiet afkicken, als dat gelukt is kan je nog altijd andere dingen doen.
Veel success met het afkicken van wiet daarna kan je nog altijd besluiten om LSD te gaan doen.

Good luck, you can do it👍
d
dennisLLid
01-01-2024, 00:00
#14
Korte update:

Helaas heb ik gisteren toch 3 trekjes op om 23:00 uur. Ik verveelde me kapot. Er was niks op tv waarop ik wat ben gaan trainen. Eenmaal gedoucht kom ik beneden, ligt mijn vriendin te slapen op de bank (ze begint erg vroeg met werken). Daar zit je dan.. totaal rusteloos op de bank om 22:00 uur. Ik kon mezelf gewoon niet lekker ontspannen. Laptop lag op de zaak dus werken was ook geen optie. Uiteindelijk besloten om er maar één te draaien en een paar trekjes te nemen (na veel wikken en wegen).

Baal er echt van, maar goed, het is beter dan één hele oproken (+ ik heb weer getraind sinds 1.5 jaar). Vandaag vol goede moed een 2e poging om helemaal niets te nemen.

TheGozd zei:
Heel leuk om te horen. Voor mij heeft wiet totaal geen toevoeging. Het brengt geen hallunicaties en je word er gewoon traag van, niet persé gezellig vind ik. Wiet zal ik alleen zien als iets positiefs als iemand bijvoorbeeld veel werkstress ervaart en dan een klein jointje rookt na werk of zo iets dergelijks.

Dit klinkt misschien als heel slecht advies, maar ik zie dat je van filosoferen houd. Heb je ooit nagedacht om dingen als LSD te doen? Dan niet met een regelmaat maar maak er echt een dag van, kinderen weg en dan de tijd voor je alleen, of met iemand anders. Doe dit dan 1 keer per jaar bijvoorbeeld.
RIVM rapport 340001001 Ranking van drugs zie hier pagina 20&21, LSD rankeerd erg laag t.o.v. alle andere drugs.
Het beste!
Klik om te vergroten...

Dat is o.a. ook de reden dat ik het doe. Ik zit zes dagen per week op kantoor en moet vaak erg snel schakelen. Dan ben ik bijvoorbeeld bezig met het uitwerken van een nieuwe platform voor onze klanten en tussendoor wordt ik 5 keer gebeld met allerlei vragen en problemen. Hierdoor ben je telkens uit je werkflow en moet ik mezelf weer pushen om de focus terug te krijgen. Mentaal is dit behoorlijk zwaar. Als ik thuis kom staat er 1 doerak te springen om wat leuks te doen. Met een beetje pech is mijn dochter aan het jengelen.. dan vind ik het gewoon heerlijk om 's avonds even te ontspannen met een jointje.

Ik ben opgegroeid in een omgeving waar drugs heel 'normaal' zijn. Helaas ook veel mensen naar de afgrond zien glijden, voornamelijk door GHB en coke misbruik. Je kent vast het programma van Tygo in de GHB wel. "Hans" zat dus in het groepje waarmee ik ben opgegroeid en waarmee ik op stap ging naar festivals. Ik heb zelfs bij hem in de klas gezeten. Alles was toen verkrijgbaar met één smsje (ja ja, appen was er toch niet niet bij) en ik was zelf ook niet vies om vele soorten middelen te proberen en te verhandelen. Mijn favorietje was toch wel de échte Original69 :wink:

Helaas heb ik één slecht ervaring gehad met tripmiddelen. Op een after bij mij thuis had een vriend nog wat pillen op zak, welke hij gekregen had van een goede vriend van ons. Wij met 4 man ieder één pilletje. Na enige tijd begon de vloer te golven en leek het net alsof ik in een strip leefde. Alles om mij heen leek getekend. Als ik een slok drinken nam, dan voelde ik de vloeistof helemaal naar beneden glijden, heel apart als ik hier aan terug denk. Omdat we hier niet op voorbereid waren, waren we behoorlijk geschrokken van de effecten en waren bang dat we er niet meer "uit" zouden komen. We wisten tenslotte niet wat voor pillen het precies waren en waren er allemaal vanuit gegaan dat het x was. Het effect heeft in totaal 6 uur geduurd en met vlagen zwakte het gelukkig af. De enige manier om een beetje in de realiteit te blijven was door uit mijn raam te gaan hangen en de wind te voelen en te luisteren naar de vogels die aan het fluiten waren. Hierdoor heb ik een beetje angst voor tripmiddelen ontwikkeld. Ik vermoed namelijk dat dit LSD pillen waren..

Echter, als ik de vele tripreports lees, lijkt het me echt tof om een keer een goede trip mee te maken. Eentje waar ik mezelf op voor kan bereiden en over te geven aan het gevoel. Ik denk dat dit mij echt toffe inzichten kan geven.

Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dit moet brengen thuis. Mijn vriendin rookt heeeeel af en toe een jointje mee, meer niet. Zij is totaal niet opgegroeid in een drugsmilieu zoals ik. Hierdoor praat ik er ook minder makkelijk over, gezien zij geen enkele ervaring heeft met harddrugs.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat het 'gezellig' is om nog iets in huis te blijven hebben lijkt me typische verslaafdenlogica. Dat gaat bijna gegarandeerd mis, natuurlijk. Beter idee is een alternatief hebben voor de ontspanning, bijvoorbeeld damiana jointje ofzo, of iets anders waar je toch even van relaxt. Je echte probleem is die 'verveling', die gaat elke keer inzetten als de wietgeest je weer wil bedwelmen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#16
dennisL zei:
Ik vermoed namelijk dat dit LSD pillen waren..
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk had je 2C-B dit is een tripmiddel light. Als je niet weet wat je neemt is het natuurlijk angstaanjagend als je gewoon een stimulerend lovepilletje verwacht. LSD duurt +- 12uur en word meestal in zegelvorm verkocht.

dennisL zei:
Baal er echt van, maar goed, het is beter dan één hele oproken (+ ik heb weer getraind sinds 1.5 jaar). Vandaag vol goede moed een 2e poging om helemaal niets te nemen.
Klik om te vergroten...

Begrijp dit wel hoor. Heb ook al enkele keren volledig willen stoppen. De laatste dagen waren ook meestal nog 3 a 5 trekjes om die rust te vinden. Mini jointjes soort van afbouw. De ene gaat voor cold turkey de ander bouwt af. Was je nachtrust niet anders met enkel 3 trekjes? Ik merk dan al dat er meer gedroomt word en minder vast slapen.

dennisL zei:
Ooit ook de intentie om volledig te stoppen?
Klik om te vergroten...

Ja al een paar keer en een tijdje volgehouden. Was eigenlijk gestopt na een longontsteking. Iets die iedereen kan voorkomen maar toch tot nadenken aanzet over wat je allemaal in je lijf pleurt en blowt. Maar tijdens de 1ste golf van covid19 is het gebruik terug wat opgeschroeft. Met nieuwjaar terug beslist om enkel een klein jointje te roken savonds en daarmee af bouwen naar enkel weer in het weekend of gelegenheden.

Kwatzakottel zei:
Dat het 'gezellig' is om nog iets in huis te blijven hebben lijkt me typische verslaafdenlogica. Dat gaat bijna gegarandeerd mis,
Klik om te vergroten...

Denk ik ook. Even niets in huis is beter als je er echt klaar mee bent. Als je wil afbouwen gewoon niet teveel in huis hebben. Niet zoals je gewend bent van gebruiken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."