Korte update:
Helaas heb ik gisteren toch 3 trekjes op om 23:00 uur. Ik verveelde me kapot. Er was niks op tv waarop ik wat ben gaan trainen. Eenmaal gedoucht kom ik beneden, ligt mijn vriendin te slapen op de bank (ze begint erg vroeg met werken). Daar zit je dan.. totaal rusteloos op de bank om 22:00 uur. Ik kon mezelf gewoon niet lekker ontspannen. Laptop lag op de zaak dus werken was ook geen optie. Uiteindelijk besloten om er maar één te draaien en een paar trekjes te nemen (na veel wikken en wegen).
Baal er echt van, maar goed, het is beter dan één hele oproken (+ ik heb weer getraind sinds 1.5 jaar). Vandaag vol goede moed een 2e poging om helemaal niets te nemen.
Heel leuk om te horen. Voor mij heeft wiet totaal geen toevoeging. Het brengt geen hallunicaties en je word er gewoon traag van, niet persé gezellig vind ik. Wiet zal ik alleen zien als iets positiefs als iemand bijvoorbeeld veel werkstress ervaart en dan een klein jointje rookt na werk of zo iets dergelijks.
Dit klinkt misschien als heel slecht advies, maar ik zie dat je van filosoferen houd. Heb je ooit nagedacht om dingen als LSD te doen? Dan niet met een regelmaat maar maak er echt een dag van, kinderen weg en dan de tijd voor je alleen, of met iemand anders. Doe dit dan 1 keer per jaar bijvoorbeeld.
RIVM rapport 340001001 Ranking van drugs zie hier pagina 20&21, LSD rankeerd erg laag t.o.v. alle andere drugs.
Het beste!
Dat is o.a. ook de reden dat ik het doe. Ik zit zes dagen per week op kantoor en moet vaak erg snel schakelen. Dan ben ik bijvoorbeeld bezig met het uitwerken van een nieuwe platform voor onze klanten en tussendoor wordt ik 5 keer gebeld met allerlei vragen en problemen. Hierdoor ben je telkens uit je werkflow en moet ik mezelf weer pushen om de focus terug te krijgen. Mentaal is dit behoorlijk zwaar. Als ik thuis kom staat er 1 doerak te springen om wat leuks te doen. Met een beetje pech is mijn dochter aan het jengelen.. dan vind ik het gewoon heerlijk om 's avonds even te ontspannen met een jointje.
Ik ben opgegroeid in een omgeving waar drugs heel 'normaal' zijn. Helaas ook veel mensen naar de afgrond zien glijden, voornamelijk door GHB en coke misbruik. Je kent vast het programma van Tygo in de GHB wel. "Hans" zat dus in het groepje waarmee ik ben opgegroeid en waarmee ik op stap ging naar festivals. Ik heb zelfs bij hem in de klas gezeten. Alles was toen verkrijgbaar met één smsje (ja ja, appen was er toch niet niet bij) en ik was zelf ook niet vies om vele soorten middelen te proberen en te verhandelen. Mijn favorietje was toch wel de échte Original69
Helaas heb ik één slecht ervaring gehad met tripmiddelen. Op een after bij mij thuis had een vriend nog wat pillen op zak, welke hij gekregen had van een goede vriend van ons. Wij met 4 man ieder één pilletje. Na enige tijd begon de vloer te golven en leek het net alsof ik in een strip leefde. Alles om mij heen leek getekend. Als ik een slok drinken nam, dan voelde ik de vloeistof helemaal naar beneden glijden, heel apart als ik hier aan terug denk. Omdat we hier niet op voorbereid waren, waren we behoorlijk geschrokken van de effecten en waren bang dat we er niet meer "uit" zouden komen. We wisten tenslotte niet wat voor pillen het precies waren en waren er allemaal vanuit gegaan dat het x was. Het effect heeft in totaal 6 uur geduurd en met vlagen zwakte het gelukkig af. De enige manier om een beetje in de realiteit te blijven was door uit mijn raam te gaan hangen en de wind te voelen en te luisteren naar de vogels die aan het fluiten waren. Hierdoor heb ik een beetje angst voor tripmiddelen ontwikkeld. Ik vermoed namelijk dat dit LSD pillen waren..
Echter, als ik de vele tripreports lees, lijkt het me echt tof om een keer een goede trip mee te maken. Eentje waar ik mezelf op voor kan bereiden en over te geven aan het gevoel. Ik denk dat dit mij echt toffe inzichten kan geven.
Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dit moet brengen thuis. Mijn vriendin rookt heeeeel af en toe een jointje mee, meer niet. Zij is totaal niet opgegroeid in een drugsmilieu zoals ik. Hierdoor praat ik er ook minder makkelijk over, gezien zij geen enkele ervaring heeft met harddrugs.