Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTolerantie reset wiet

Tolerantie reset wiet

31 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Korte update,

Afgelopen zondag 3 hijsjes van een vape gehad, ik begin al stoneder te worden :grin:

Nu weer nuchter en we gaan met volle moed weer verder.

Geen cravings meer en zit lekker in mijn vel :) emoties goed onder de controle in tegenstelling tot de 1e week.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat mooi om te lezen, vooral hoe vlot het lijkt te gaan. Zelf heb ik vreemd genoeg enkel last gehad van tolerantie als ik jonger was, en de hele dag door blowde. Sinds 15-20jaar blow ik nu enkel 1 stickie, een uurtje of twee ongeveer voor ik ga slapen. Ik heb een chronische ziekte waardoor ik zeer slecht kan inslapen, en slaapmedicatie heeft mij nooit (lang) geholpen. Een stickie elke avond doet wonderen, en ik voel hem, na al die jaren, nog steeds elke dag even hard.

Maar ik volg wel je redenering ivm die afhankelijkheid, dat stoort mij ook enorm. En ik zou echt graag zonder proberen. Jouw topic heeft mij aan het denken gezet... Ik ga nog oproken wat ik in huis heb, maar niet meteen nieuwe halen, en een tijdje proberen om zonder te leren inslapen. Afhankelijk zijn van een middel, zelfs al is het 'maar' 1 stickie per dag, is iets dat ik oprecht haat. Ik behoud liever zelf de controle over mijn gebruik, en dus niet andersom!

Voorts zou ik zeggen, doe zo voort! Je lijkt enorm goed bezig!

PS: Ietwat off-topic, maar hoe is eigenlijk het afgelopen met die 6apb??
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#3
succes!WAllen onder ogen helpt aambeienzalf
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Thunderdome zei:
Korte update,

Afgelopen zondag 3 hijsjes van een vape gehad, ik begin al stoneder te worden :grin:

Nu weer nuchter en we gaan met volle moed weer verder.

Geen cravings meer en zit lekker in mijn vel :) emoties goed onder de controle in tegenstelling tot de 1e week.
Klik om te vergroten...
Zo goed dat je cravings minder zijn en dat je lekker in je vel zit !!!

enorm trots op je, ondanks dat ik je niet ken. Ik weet hoe moeilijk zoiets kan zijn !

keep it up !
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jaja! De laatste paar dagen zijn aangebroken :grin: ik heb er zin in! En trots dat dit mij gewoon is gelukt/gaat lukken. Ik ben de wiet de baas!

Enorm veel geld en tijd om dingen te doen/af te krijgen heeft mij dit bespaard.
Ook is mijn mentale gezondheid enorm erop vooruit gegaan.

Ik ga niet meer terug naar dagelijks gebruik. En ben van plan om minimaal 1x per jaar een tolerantie reset in te plannen. Dit heeft zoveel voordelen!
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Today is the day. 30 dagen geen wiet gebruikt, vandaag mag ik weer!

Ik heb er zin in :grin:

Trots dat dit mij is gelukt 💪
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pff partij euforie 😍👌 tolerantie reset heeft zeker geholpen! Worth it. Voelt een stuk prettiger en intenser. Morgen weer dagje nuchter!

Lang geleden dat wiet zo psychedelisch is geweest voor mij...
t
triptunesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Thunderdome zei:
Today is the day. 30 dagen geen wiet gebruikt, vandaag mag ik weer!

Ik heb er zin in :grin:

Trots dat dit mij is gelukt 💪
Klik om te vergroten...
Enjoy! Laat weten hoe het was!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Super dat het je gelukt is!

Maar ben je niet bang dat je makkelijk toch weer terug zult vallen in veel gebruiken? Wiet is toch wel heel sneaky daarin vind ik. Ik merkte zelf vaak dat de wiet mij zo liet denken dat ik het goed praatte voor mezelf om toch weer een aantal dagen achter elkaar te gebruiken, ondank dat ik toch eerst als doel had gesteld om dat niet te doen. Inmiddels daar geen problemen meer mee, maar ik blijf het een sneaky drug vinden.

Anyway, echt top dat je je doel hebt behaald!!
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Super dat het je gelukt is!

Maar ben je niet bang dat je makkelijk toch weer terug zult vallen in veel gebruiken? Wiet is toch wel heel sneaky daarin vind ik. Ik merkte zelf vaak dat de wiet mij zo liet denken dat ik het goed praatte voor mezelf om toch weer een aantal dagen achter elkaar te gebruiken, ondank dat ik toch eerst als doel had gesteld om dat niet te doen. Inmiddels daar geen problemen meer mee, maar ik blijf het een sneaky drug vinden.

Anyway, echt top dat je je doel hebt behaald!!
Klik om te vergroten...
Nee ik ben daar niet echt bang voor, het heeft mij veel geld bespaard, heb ook nieuwe hobbies gekregen zoals sporten. Eerst zat ik rond de 5 vapes per dag, naar dat niveau ga ik nooit meer terug.

Het zou kunnen dat er periodes komen waarin ik wel elke dag weer zal gebruiken, maar ook daarmee ga ik rekening houden door minimaal 1x per jaar een tolerantie reset te doen.

Op het moment dat ik merk dat wiet nog maar weinig doet, weet ik dat dit nu een signaal is om te minderen, dit zodat ik er daarna weer extra hard van kan genieten :)

Bedankt voor je bericht!!
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#11
Thunderdome zei:
Today is the day. 30 dagen geen wiet gebruikt, vandaag mag ik weer!

Ik heb er zin in :grin:

Trots dat dit mij is gelukt 💪
Klik om te vergroten...

Ik ben trots op jou! Sterk hoor. En enjoy je wiet, ben benieuwd of je reset heeft gewerkt..
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
@ Mindless:
Welke drug met een mogelijk verslavings aspect, is eigenlijk n i e t sneaky...?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."