Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGoede kliniek

Goede kliniek

28 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
G
GeelzuchterLid
01-01-2024, 00:00
#1
een g uppers en een g dissociatieven per dag en je ouders hebben niks door... 1 woord: wauw
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#2
En tips buiten de verslavingshulp Om :

1. Praat met lotgenoten. Ookal kent je beste vriend je het allerbeste, als hij niet verslaafd is weet hij niet wat jij doorgaat. Probeer mensen op te zoeken die nu hulp krijgen of hulp zoeken. Pas wel op dat je niet te veel met iemand praat die niet wilt stoppen met zijn verslaving. Dit werkt demotiverend en verleidelijk om terug te vallen.
2. informeer je omgeving over het probleem. Niet persee iedereen, maar de mensen die dichtbij staan. Zo voorkom je situaties waarin vrienden of andere drugs meenemen waar jij ook bent. Hiermee help je al een hoop. Ik deed altijd drugs met 2 vrienden en vaak hadden ze altijd thuis of op zat wat drugs. Dat is één enorme trigger. Ik vertelde hun, mijn ouders en andere betrokken dat er niks meer in mijn buurt mocht komen. Ook niet geven als ik toch vroeg. Moet je zeggen, ze hebben zich er fantastisch aan gehouden. Zelfs zo fantastisch dat wanneer ze mijn vraag om drugs afwezen, ik geïrriteerd en zelf boos werd ( verslavings trekje die ik had). En ze zelfs daarna niet toegeven.

3. Boekjes bijhouden.
- Ik heb 1 dagboek waarin ik elke dag (vanaf het punt dat ik gestopt was ) aangaf hoe het ging. Kleine samenvatting van de dag en hoe ik die doorkwam. Ik gaf punten aan waarin ik mentaal instorten of juist even een lichtpuntje zag. Elke dag gaf ik ook een cijfer gebaseerd op mijn gevoel.

-Drugs boek. Het iets confronterende boek. Ik schreef hier mijn hele verslaving in per dag. In dit boek staat :

• elke dag dat ik gebruikte met daarbij de hoeveelheid drugs, duur van gebruiken, hoelang ik wakker was, wanneer ik begon en wanneer ik eindigde en soms het gevoel erbij. Ergens staat ook hoe blij ik was 1 dag nuchter te zijn en 10 uur later gebruik ik weer.
•maan kalender met alle dagen waarop ik gebruikte. Als ik ook maar 1x op een dag gebruikt had, werd de dag oranje gekleurd. Dus begon ik in de avond om 23:50 of ging ik een ochtend door tot 1:00, werd de dag alsnog gekleurd. Op gegeven moment stonden er 7 dagen achter elkaar een oranje gekleurd vakje. Ik wist dat ik die 7 dagen maar 2 nachten heb geslapen. Wanneer je zoiets op papier zien, is het een stuk ergere confrontatie dan wanneer je het alleen in je hoofd hebt.
• pagina’s met positieve en negatieve aspecten van continu gebruiken. Hierdoor kun je achterhalen waarom je nou eigenlijk zo veel gebruikt. Soms ligt er een diepere gedachten achter dan gewoon verslavingsgevoelig zijn voor drugs.
• ik had een pagina met alle lichamelijk en mentale problemen die ik kreeg ervan. Denk aan je neus en mentaal . Mijn neus had een continue bloedneus voor minimaal 2 weken. Ook had ik de binnenkant van mijn rechter neusgat zodanig doorgesnoven, dat elke aanraking met mijn neus gevoelig was. Mentaal had ik geen besef van tijd ect. Moest in dat boek kijken wanneer ik voor het laats had gegeten of geslapen.

En het laatste en Misschien wel de belangrijkste pagina: je kosten. Als je online besteld, pak je bankrekening erbij. Schrijf in een kolom de data , hoeveel gram en hoeveel het kost op. Zo krijg je een overzicht van hoeveel je gebruikt en uitgeeft.

hoop dat het iets helpt ! Als je echt even niet goed gaat, kun je me altijd een pb sturen !
M
MrmiyagiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo iedereen

Ik heb een vraag omdat ik verslaafd ben aan drugs momenteel 3mmc en ketamine allebij 1 gram per dag sinds november is dit gebeurd ongeveer daarvoor was ik al aan het worstelen met sos en alcohol verslaving alleen was die minder makkelijk te betalen dus had ik dat beter onder controle

Ik woon nog thuis ben 24 en heb altijd alles verborgen gehouden, me ouders hadden niks door maar ik ben op een punt beland waar ik een keuze moet maken omdat het zo geen jaar meer duurt voor ik in de goot lig. Ik ben bij de huisarts geweest en die heeft me doorverwezen naar novadic alleen kan ik daar pas juli terecht terwijl ik nu juist echt weg wil.

Weten jullie een goed alternatief?
S
StitchLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goed dat je in zag dat je hulp nodig hebt en die zelf hebt gezocht. Heel knap!
Helaas is volgens mij overal zo’n lange wachttijd voor, maar dat weet ik niet zeker. Het enige wat ik kan bedenken zijn online of fysieke hulpgroepen/praatgroepen. Deze zijn via Google makkelijk te vinden per woonplaats.
Zo heb je in ieder geval een beetje steun en misschien helpt het om met mensen te praten die hier ook doorheen gaan

Veel succes en sterkte
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mrmiyagi zei:
Hallo iedereen

Ik heb een vraag omdat ik verslaafd ben aan drugs momenteel 3mmc en ketamine allebij 1 gram per dag sinds november is dit gebeurd ongeveer daarvoor was ik al aan het worstelen met sos en alcohol verslaving alleen was die minder makkelijk te betalen dus had ik dat beter onder controle

Ik woon nog thuis ben 24 en heb altijd alles verborgen gehouden, me ouders hadden niks door maar ik ben op een punt beland waar ik een keuze moet maken omdat het zo geen jaar meer duurt voor ik in de goot lig. Ik ben bij de huisarts geweest en die heeft me doorverwezen naar novadic alleen kan ik daar pas juli terecht terwijl ik nu juist echt weg wil.

Weten jullie een goed alternatief?
Klik om te vergroten...
Vervelend zeg! Kan je als tip meegeven ga rondbellen! Bel een verslavingszorg zoals Castle Craig en leg je situatie uit! Er zijn tientallen detoxklinieken in Nederland maar je moet er wel 1 uitkiezen waar je ook de hulp gaat krijgen die je nodig hebt! Kan er wel 1 opnoemen waar ik heb gezeten maar die kliniek wens ik me ergste vijand nog niet toe! Ik hoop dat je zsm iets gaat vinden waar je wat aan hebt. Je mag me altijd een PM sturen voor vragen, tips etc. Veel succes alvast met dit gevecht!!!! Addiction suxxx :coldsweat: :confused::thumbsup1:
M
MrmiyagiLid
01-01-2024, 00:00
#6
MrJunkieXL zei:
Vervelend zeg! Kan je als tip meegeven ga rondbellen! Bel een verslavingszorg zoals Castle Craig en leg je situatie uit! Er zijn tientallen detoxklinieken in Nederland maar je moet er wel 1 uitkiezen waar je ook de hulp gaat krijgen die je nodig hebt! Kan er wel 1 opnoemen waar ik heb gezeten maar die kliniek wens ik me ergste vijand nog niet toe! Ik hoop dat je zsm iets gaat vinden waar je wat aan hebt. Je mag me altijd een PM sturen voor vragen, tips etc. Veel succes alvast met dit gevecht!!!! Addiction suxxx :coldsweat: :confused::thumbsup1:
Klik om te vergroten...
Ja ik heb dus zitten kijken overal en kwam bij ons in het regiokrantje een verhaal tegen van iemand die verslaafd was maar nu verslavingscoach was geworden, erwin sengers heette die volgens mij en die vertelde mij inderdaad over castle craig dat dit toch een van de beste was.

Ik wou het eigenlijk wat dichter bij huis zoeken of zuid afrika leek me ook leuk maar omdat ik mijn id kaart al 3 keer in 5 jaar ben verloren mag ik geen paspoort aanvragen. Gelukkig mag ik wel tot 1 oktober 2021 naar schotland met een id kaart. Ook hun nazorg schijnt erg goed te zijn. Ik wacht alleen nu tot ze me bellem voor een intake en dat ik de huisarts de verwijzing door stuurt.
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zit bij Brijder en tot nu toe erg tevreden, ook geen wachtlijst in mijn buurt
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Mrmiyagi zei:
Ja ik heb dus zitten kijken overal en kwam bij ons in het regiokrantje een verhaal tegen van iemand die verslaafd was maar nu verslavingscoach was geworden, erwin sengers heette die volgens mij en die vertelde mij inderdaad over castle craig dat dit toch een van de beste was.

Ik wou het eigenlijk wat dichter bij huis zoeken of zuid afrika leek me ook leuk maar omdat ik mijn id kaart al 3 keer in 5 jaar ben verloren mag ik geen paspoort aanvragen. Gelukkig mag ik wel tot 1 oktober 2021 naar schotland met een id kaart. Ook hun nazorg schijnt erg goed te zijn. Ik wacht alleen nu tot ze me bellem voor een intake en dat ik de huisarts de verwijzing door stuurt.
Klik om te vergroten...
Castle Craig staat bekend voor hun kliniek in Schotland die heel erg goed is maar tegelijkertijd ook een hele strenge en zware kliniek... Geen contact met de buitenwereld en geen telefoon gebruik. Weet niet of je er wel mag roken voor het geval je rookt. Maar Castle Craig kan je ook naar andere klinieken sturen in Nederland wat bij mij dus is gebeurt en ze geven ook nazorg zoals ambulante nabehandelingen. Ik zou je aanraden om ze toch ff te bellen! Kijken wat ze voor je kunnen betekenen en anders helaas verder zoeken naar wat anders. Weet ook niet aan wat je verslaafd bent?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Laramonjour zei:
Ik zit bij Brijder en tot nu toe erg tevreden, ook geen wachtlijst in mijn buurt
Klik om te vergroten...
Brijder heb ik ook van gehoord! Dat schijnt ook een hele goede verslavingszorg te zijn:sunglasses::sunglasses:
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mrmiyagi zei:
Hallo iedereen

Ik heb een vraag omdat ik verslaafd ben aan drugs momenteel 3mmc en ketamine allebij 1 gram per dag sinds november is dit gebeurd ongeveer daarvoor was ik al aan het worstelen met sos en alcohol verslaving alleen was die minder makkelijk te betalen dus had ik dat beter onder controle

Ik woon nog thuis ben 24 en heb altijd alles verborgen gehouden, me ouders hadden niks door maar ik ben op een punt beland waar ik een keuze moet maken omdat het zo geen jaar meer duurt voor ik in de goot lig. Ik ben bij de huisarts geweest en die heeft me doorverwezen naar novadic alleen kan ik daar pas juli terecht terwijl ik nu juist echt weg wil.

Weten jullie een goed alternatief?
Klik om te vergroten...
Goed dat je de keuze heb gemaakt om je op te laten nemen! Zijn je ouders al op de hoogte?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Geelzuchter zei:
een g uppers en een g dissociatieven per dag en je ouders hebben niks door... 1 woord: wauw
Klik om te vergroten...
Ja sommige verslaafde kunnen hun verslaving(en) goed verborgen houden. Het is inderdaad wel knap ja. Ik wist me heroïne gebruik ook goed verborgen te houden. Mensen wisten wel dat ik veel te vaak en te veel dronk en blowde en dat ik een medicijnverslaving had maar dat ik hooked aan smack was wist ik goed verborgen te houden. Totdat ik helemaal van de realiteit afraakte en veel mensen pijn begon te doen en constant ziek was als ik niks had. Maar zoals ze zeggen de waarheid gaat altijd een keer naar boven komen en dan ben je fucked omdat je het al die tijd geheim hebt gehouden maar aan de andere kant is het ook wel een klein beetje logisch aangezien verslaafd zijn heel schaamtelijk is.:sleepy::cry::confused:
G
GeelzuchterLid
01-01-2024, 00:00
#12
MrJunkieXL zei:
Ja sommige verslaafde kunnen hun verslaving(en) goed verborgen houden. Het is inderdaad wel knap ja. Ik wist me heroïne gebruik ook goed verborgen te houden. Mensen wisten wel dat ik veel te vaak en te veel dronk en blowde en dat ik een medicijnverslaving had maar dat ik hooked aan smack was wist ik goed verborgen te houden. Totdat ik helemaal van de realiteit afraakte en veel mensen pijn begon te doen en constant ziek was als ik niks had. Maar zoals ze zeggen de waarheid gaat altijd een keer naar boven komen en dan ben je fucked omdat je het al die tijd geheim hebt gehouden maar aan de andere kant is het ook wel een klein beetje logisch aangezien verslaafd zijn heel schaamtelijk is.:sleepy::cry::confused:
Klik om te vergroten...
het verschil is dat je met heroine nog kan eten en slapen en je pupillen klein ipv groot worden, valt veel minder op dus
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Geelzuchter zei:
het verschil is dat je met heroine nog kan eten en slapen en je pupillen klein ipv groot worden, valt veel minder op dus
Klik om te vergroten...
Klopt grotendeels wel maar ik pik heroïne oogjes er zo uit hoor! Me omgeving trouwens ook. En dan heb ik het nog niet eens over het knikkerbollen constant in slaap vallen maakt niet uit waar je je bevind. Of alle ongelukjes en gevalletjes spoedeisende hulp. En eten ga je ook zwaar verwaarlozen op ten duur dan draait heel de wereld om je shotje dope en verwaarloos je al het andere....
M
MrmiyagiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Geelzuchter zei:
het verschil is dat je met heroine nog kan eten en slapen en je pupillen klein ipv groot worden, valt veel minder op dus
Klik om te vergroten...
Haha geloof mij eerst vond ik eten met uppers altijd zo raar om te zien maar uiteindelijk gaat de knop om ergens en kun je gewoon eten, van sochtends brood tot een milka reep tussendoor of een zak chips.
Ook worden mijn pupillen niet extreem groot of iets vooral niet overdag.
M
MrmiyagiLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mrloverdj zei:
Goed dat je de keuze heb gemaakt om je op te laten nemen! Zijn je ouders al op de hoogte?
Klik om te vergroten...
Ja dat is voor mij ook de grootste stap geweest, en eigenlijk reageerde ze heel rustig en positief. Alleen dat is een beetje het vervelende waar ik nu in zit. Iedereen weet alles en ik voel me een beetje de geaccepteerde junk zo. Tussen wal en schip

Maar volgens iemand die ik had gesproken van castle craig duurt het nadat de huisarts de verwijsbrief heeft gestuurd naar hun al met al 4 weken en dan kan ik daar al zitten hopelijk.

Nu heb ik ook gelezen over een safehouse waar je naartoe kunt gaan. Is dit bij elke 12 stappen kliniek zo?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Dat laatste weet ik niet. Een safe house is niet standaard bij alle klinische opnames.

Als je huisarts de verwijsbrief heeft gestuurd, zou ik zelf naar castle craig bellen, of ze het in goede orde ontvangen hebben enzo
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Laramonjour zei:
Ik zit bij Brijder en tot nu toe erg tevreden, ook geen wachtlijst in mijn buurt
Klik om te vergroten...
Precies dit Mrmiyagi. Ik ben door mijn 3mmc probleem door de huisarts doorverwezen en heb gekozen voor Brijder. Deze zijn gespecialiseerd in Jeugd. Heb dat puur gedaan omdat verslavingshulp bij volwassen niet enorm bekend is met 3MMC. En ondanks dat het op elkaar lijkt, ik ( persoonlijke mening) heb liever niet een deskundige in speed verslavingen die voornamelijk volwassen helpt.

15 maart doorverwezen en 1 April e-mail dat ik op de wachtlijst sta ( tijd er tussen moesten ze aanmeldingen en dossiers van me maken) en ze me binnenkort bellen. Enorm geluk mee gehad in mijn stad
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#18
Natozlato zei:
Reclame! Gerapporteerd.
Klik om te vergroten...
En verwijderd :sunglasses:
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#19
Laramonjour zei:
Ik zit bij Brijder en tot nu toe erg tevreden, ook geen wachtlijst in mijn buurt
Klik om te vergroten...
Haha yo dit neem ik terug, ben ondertussen nogteeds aan het wachten en volgensmij hebben ze daar nog nooit van het woord 'communicatie' gehoord 😒
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Laramonjour zei:
Haha yo dit neem ik terug, ben ondertussen nogteeds aan het wachten en volgensmij hebben ze daar nog nooit van het woord 'communicatie' gehoord 😒
Klik om te vergroten...
Krijg je ambulante hulp? Ik lees wel wat over 3mmc en clona in je berichten. Maar ik weet even niet meer precies wat je verslaving is en wat voor hulp je zou krijgen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."