Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGoede kliniek

Goede kliniek

28 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Laramonjour zei:
Haha yo dit neem ik terug, ben ondertussen nogteeds aan het wachten en volgensmij hebben ze daar nog nooit van het woord 'communicatie' gehoord 😒
Klik om te vergroten...
Krijg je ambulante hulp? Ik lees wel wat over 3mmc en clona in je berichten. Maar ik weet even niet meer precies wat je verslaving is en wat voor hulp je zou krijgen.
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mrloverdj zei:
Krijg je ambulante hulp?
Klik om te vergroten...
Daar zit ik nu op te wachten ja, bleek achteraf toch een wachtlijst te zijn van 2 maanden wat mevrouw vergeten te vertellen was en die 2 maanden zijn ondertussen al bijna voorbij, zou vorige week maandag gebeld worden door de verslavingsarts maar dit is niet gebeurd 😬
Wilde in eerste instantie voor 3 weken naar een detox kliniek gaan maar dat heb ik nu zo goed als zelf al gedaan.
Mrloverdj zei:
Ik lees wel wat over 3mmc en clona in je berichten. Maar ik weet even niet meer precies wat je verslaving is en wat voor hulp je zou krijgen.
Klik om te vergroten...
3mmc is sinds 3 weken ongeveer out of the picture (thankgod), en sinds een week zijn de brainzaps eindelijk verdwenen en van de clona ben ik zelf van 6 pillen per dag naar een halve pil per dag geminderd, heb nu nog hulp nodig om van dat laatste halfje af te komen.

Maar ik heb al sinds mijn 14e al een drugsprobleem wat 'onschuldig' begon met het stelen van mijn broertjes ritalin, later kwam ook alcohol in het spel en uiteindelijk ook tramadol, oxycodon, xtc, temazepam en eigenlijk alles wat ik maar in handen kon krijgen.

Elke keer zelf gelukt om er vanaf te komen maar zonder echte hulp val je uiteindelijk altijd wel weer terug en die cirkel wil ik nu doorbreken en heb dus eindelijk de stap durven te zetten om om hulp te vragen, ik loop al een langere tijd bij de GGZ voor andere psychische klachten en heb samen met mijn psycholoog en psychiater nu dus 2 maanden geleden mijzelf aangemeld bij Brijder maar dit loopt allemaal niet zo soepel, gelukkig heb ik nogsteeds elke week gesprekken bij de GGZ om de tijd tot ik bij Brijder in behandeling kan gaan te overbruggen
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Laramonjour zei:
Daar zit ik nu op te wachten ja, bleek achteraf toch een wachtlijst te zijn van 2 maanden wat mevrouw vergeten te vertellen was en die 2 maanden zijn ondertussen al bijna voorbij, zou vorige week maandag gebeld worden door de verslavingsarts maar dit is niet gebeurd 😬
Wilde in eerste instantie voor 3 weken naar een detox kliniek gaan maar dat heb ik nu zo goed als zelf al gedaan.

3mmc is sinds 3 weken ongeveer out of the picture (thankgod), en sinds een week zijn de brainzaps eindelijk verdwenen en van de clona ben ik zelf van 6 pillen per dag naar een halve pil per dag geminderd, heb nu nog hulp nodig om van dat laatste halfje af te komen.

Maar ik heb al sinds mijn 14e al een drugsprobleem wat 'onschuldig' begon met het stelen van mijn broertjes ritalin, later kwam ook alcohol in het spel en uiteindelijk ook tramadol, oxycodon, xtc, temazepam en eigenlijk alles wat ik maar in handen kon krijgen.

Elke keer zelf gelukt om er vanaf te komen maar zonder echte hulp val je uiteindelijk altijd wel weer terug en die cirkel wil ik nu doorbreken en heb dus eindelijk de stap durven te zetten om om hulp te vragen, ik loop al een langere tijd bij de GGZ voor andere psychische klachten en heb samen met mijn psycholoog en psychiater nu dus 2 maanden geleden mijzelf aangemeld bij Brijder maar dit loopt allemaal niet zo soepel, gelukkig heb ik nogsteeds elke week gesprekken bij de GGZ om de tijd tot ik bij Brijder in behandeling kan gaan te overbruggen
Klik om te vergroten...
Nou dat heb je dus heel goed zelf aangepakt de afgelopen tijd!

Uiteindelijk ben jij sowieso degene die het moet doen. Verslavingszorginstellingen kunnen wel met je meedenken, maar ze kunnen niet je leven voor je veranderen. Maar je hebt zeker gelijk dat het in je eentje lastig(er) is om vastgeroeste patronen te doorbreken, omdat je je er vaak niet bewust van bent of omdat je het niet wil weten en het actief ontwijkt.

Ik zou dus zeggen: blijf vooral zo doorgaan! Doe wat je kunt en vraag om hulp waar je het kunt gebruiken. Zo te lezen lukt dat je wel.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Goed dat je inziet dat je een drugsprobleem hebt.
Zo te lezen is het inderdaad niet een specifieke drugs. Maar ben je verslaafd aan het effect van niet nuchter zijn en dat springt van het een naar het andere middel over.

Ik denk dat een detoxopname je daarom alleen helpt om weer clean te worden..maar nog belangrijker is leren omgaan met cravings, triggers signaleren, terugvalpreventie, je patronen leren kennen en doorbreken

Vaak word je naaste, bv je moeder er ook bij betrokken. Meestal met een signaleringsplan..dat je niet hoeft in te grijpen als je al verslaafd bent maar dat jij en je moeder gaan aanvoelen wanneer je gevoeliger word voor een terugval, en hoe daar mee om te gaan.

Dat krijg je niet in de detox. Leren genoegen te nemen met nuchter leven is the key.

Ik hoop dat bijrijder je dit kan bieden en goed van je dat je zelf al hebt afgebouwd.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat mij enorm goed geholpen heeft met nuchter ( lees: clean) te blijven, is naar meetings vsn in mijn geval de AA te gaan.
Eerst meerdere keren per week, daarna 1 1/2 jaar 1 x per week.
Daar zitten lotgenoten.
Die weten precies waar jij mee worstelt, en, hoe je nuchter kunt blijven.
Daar gaat het om..
Qua drugsverslaving is er de NA.
Ga daar eens heen, en kijk of het iets voor jou is. .baat het niet, schaden doet het beslist niet!
Een soort dagboek bij gaan houden zoals hier al is uitgelegd, vind ik ook een heel goede raad...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Overigens, ik heb bij novadic kentron een hele goede hulp gehad om mijn medicijn verslaving te overwinnen.
Benzo's en oxcycodon waren mijn snoepjes toen.
Na 6 weken was ik daar klaar, en ging een ambulante begeleidingstraject in.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#7
Laramonjour zei:
Daar zit ik nu op te wachten ja, bleek achteraf toch een wachtlijst te zijn van 2 maanden wat mevrouw vergeten te vertellen was en die 2 maanden zijn ondertussen al bijna voorbij, zou vorige week maandag gebeld worden door de verslavingsarts maar dit is niet gebeurd 😬
Wilde in eerste instantie voor 3 weken naar een detox kliniek gaan maar dat heb ik nu zo goed als zelf al gedaan.

3mmc is sinds 3 weken ongeveer out of the picture (thankgod), en sinds een week zijn de brainzaps eindelijk verdwenen en van de clona ben ik zelf van 6 pillen per dag naar een halve pil per dag geminderd, heb nu nog hulp nodig om van dat laatste halfje af te komen.

Maar ik heb al sinds mijn 14e al een drugsprobleem wat 'onschuldig' begon met het stelen van mijn broertjes ritalin, later kwam ook alcohol in het spel en uiteindelijk ook tramadol, oxycodon, xtc, temazepam en eigenlijk alles wat ik maar in handen kon krijgen.

Elke keer zelf gelukt om er vanaf te komen maar zonder echte hulp val je uiteindelijk altijd wel weer terug en die cirkel wil ik nu doorbreken en heb dus eindelijk de stap durven te zetten om om hulp te vragen, ik loop al een langere tijd bij de GGZ voor andere psychische klachten en heb samen met mijn psycholoog en psychiater nu dus 2 maanden geleden mijzelf aangemeld bij Brijder maar dit loopt allemaal niet zo soepel, gelukkig heb ik nogsteeds elke week gesprekken bij de GGZ om de tijd tot ik bij Brijder in behandeling kan gaan te overbruggen
Klik om te vergroten...
Je mag trots zijn hoe je het tot nu toe doet.
Je bent er nog niet, maar wel echt al flinke stappen gezet, goed zeg 💪
B
BigvloeiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je ligt net op de grens voor een jongere kliniek Yes We Can Clinics. Ik ben hier ook in behandeling geweest toen ik 24 was (10 weken klinische opname) en heeft mij veel geleerd!

Het voordeel aan een jongere kliniek is dat hier minder extreme "junks" tussen zitten waaraan ik mijzelf echt niet wilde vergelijken. Ik voelde me hier direct thuis en heeft een wereld voor me geopend! Opname kosten liggen rond de 70.000 euro waarvan de zorgverzekeraar 70% vergoed en de overige 30 % wordt door Yes We Can Clinics kwijtgescholden na een succesvol behandeltraject.

Zeker de moeite waard om even hun website en YouTube kanaal te bekijken!

Succes met het aanpakken van je verslaving.
G
GeelzuchterLid
01-01-2024, 00:00
#9
een g uppers en een g dissociatieven per dag en je ouders hebben niks door... 1 woord: wauw

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."