Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTja... help? Heb 112 gebeld

Tja... help? Heb 112 gebeld

20 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
g0th zei:
Weet iemand of er nu nog iets gaat gebeuren na mijn telefoontje? Ik heb mijn adres en telefoonnummer doorgegeven..
Klik om te vergroten...

wat zou hier mee moeten gebeuren volgens jou dan? Er wordt slechts een melding genoteerd dat je gebeld hebt en waarover, verder wordt hier vrij weinig mee gedaan namelijk.
g
g0thLid
01-01-2024, 00:00
#2
mitchieee zei:
ik zal de huisarts contacteren en daarna rustig aan gaan doen!
dan heb je de huisarts ook al geregeld en dan gaat t helemaal goedkomen!
Klik om te vergroten...
Dank je! Ik ben nog bezig met de moed verzamelen, erover na te denken wat ik dan tegen mijn huisarts zal zeggen
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Blyatman zei:
wat zou hier mee moeten gebeuren volgens jou dan? Er wordt slechts een melding genoteerd dat je gebeld hebt en waarover, verder wordt hier vrij weinig mee gedaan namelijk.
Klik om te vergroten...

True, het wordt aan jezelf gelaten om de vervolgstappen te maken en hulp te zoeken.
g
g0thLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Roze Olifant Bedankt voor je uitgebreide bericht, erg fijn om zulke reacties te krijgen.
Ik neem het haar niet per se kwalijk, ik kan me voorstellen dat ik zelf nogal apart overkwam.. Achteraf gezien had ik ergens anders naartoe moeten bellen, misschien had dat me meer gerustgesteld. Maar goed.

Dankjewel, en ik ben zeker van plan om hulp te zoeken. Als het niet hiervoor is, dan wel voor mijn onderliggende problemen.
g
g0thLid
01-01-2024, 00:00
#5
Blyatman zei:
wat zou hier mee moeten gebeuren volgens jou dan? Er wordt slechts een melding genoteerd dat je gebeld hebt en waarover, verder wordt hier vrij weinig mee gedaan namelijk.
Klik om te vergroten...
Tja, op het moment dat ik dat schreef was ik nogal paniekerig, had niet zo veel logische gedachten. Ik was bang dat ze nog contact op zouden nemen, met mij of mijn huisarts o.i.d., of dat ik er nog een keer tegen aan zou lopen omdat het in een bepaald systeem staat
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
g0th zei:
Tja, op het moment dat ik dat schreef was ik nogal paniekerig, had niet zo veel logische gedachten. Ik was bang dat ze nog contact op zouden nemen, met mij of mijn huisarts o.i.d., of dat ik er nog een keer tegen aan zou lopen omdat het in een bepaald systeem staat
Klik om te vergroten...
Dit staat wel bekend in het landelijke alarmeringssysteem, zijn ze verplicht om te noteren waarvoor en waarom je belt.
dit zou eventueel wel verwerkt kunnen worden in je medische dossiers, maar alleen wanneer er ambulant hulpverlener/zorg hulpverlener ter pas geweest zijn voor medische doeleinden. Indien niet: blijft dit alleen een gemelde notitie voor de centrale dienst en zal hier niks mee gebeuren verder.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
g0th zei:
@Roze Olifant Bedankt voor je uitgebreide bericht, erg fijn om zulke reacties te krijgen.
Ik neem het haar niet per se kwalijk, ik kan me voorstellen dat ik zelf nogal apart overkwam.. Achteraf gezien had ik ergens anders naartoe moeten bellen, misschien had dat me meer gerustgesteld. Maar goed.

Dankjewel, en ik ben zeker van plan om hulp te zoeken. Als het niet hiervoor is, dan wel voor mijn onderliggende problemen.
Klik om te vergroten...

Ja, het is natuurlijk soms ook wel lastig inschatten voor zo iemand aan de andere kant van de lijn. Die mensen moeten snel een beslissing nemen: emergency/urgent of niet. Zo iemand mist de context en non-verbale signalen, en ik kan me indenken dat deze mensen standaard ook niet erg goed getraind zijn in situaties waarin ze een 'verward' - vind ik altijd een vervelend woord, maar weet even niks beters - persoon aan de telefoon krijgen. Dan nog zou het zo iemand wel net staan om geduldig en vriendelijk te blijven tegenover iemand die duidelijk in paniek is, maar soit. Heb je een goede vriend/vriendin/familielid die je in een dergelijke situatie kan bellen? Zo iemand kan misschien wat beter inschatten of het op zo'n moment al dan niet nodig is om hulpdiensten in te schakelen (en ik denk dat het heel vaak in geval van angst/paranoia niet nodig is, omdat relativering en geruststelling door een bekende een hoop doet).
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Goed dat je het hier deelt, ik herken dat wel dat je eigenlijk wil laten weten dat je er een puinhoop van hebt gemaakt door iets ernstigs genoeg te doen zodat mensen het zien.

Je hebt nu een paar keuzes

Vraag hulp dat is er altijd

Vraag geen hulp en ga zo verder

Vraag geen hulp maar ga weer goed voor jezelf zorgen

Kies jij maar 💪
d
despozuiperLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heftig, goed dat je het deelt iig! Ja ik heb in het verleden ook problemen gehad met benzos en alcohol, werkt perfect in het begin maar vaak al na 2(!) weken werkt het averechts. Etizolam werkt niet zo als inslaper als je regelmatig gebruikt. Meer een angstremmer.

Huisarts zoals meerdere zeggen kan nooit kwaad en hoef je je echt niet voor te schamen oid.

Ik maak mn stash op en dan is het goed met benzos.
P
PowerPlantLid
01-01-2024, 00:00
#10
g0th zei:
Dankjewel, en ik ben zeker van plan om hulp te zoeken. Als het niet hiervoor is, dan wel voor mijn onderliggende problemen.
Klik om te vergroten...
Succes man! Gewoon een keer naar de huisarts gaan en niet al te zwaar maken. Wel eerlijk zijn over je gebruik natuurlijk. Anders heeft het niet zoveel zin imo. Maar zie het als het advies en kijk vervolgens wat je er mee wilt. Waar zit je twijfel om wel of niet naar de huisarts te gaan? Schaamte? Je huisarts heeft een geheimhoudingsplicht he!
g
g0thLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hallo (en alvast mijn excuses voor deze onsamenhangende post),

Ik heb me idioot gedragen en daarmee een nogal vervelende situatie voor mezelf gecreëerd. Met name deze avond.
Ik heb 112 gebeld omdat ik bang was dat het niet goed met me ging aflopen. Ik weet niet of ik nu iemand aan de telefoon had die er niets van begreep, of dat ik me druk maak om 'niets'.

Ik zal proberen het uit te leggen. De afgelopen tijd gaat het slecht. Ik heb erg slecht geslapen, te weinig gegeten en veel RC's en alcohol gebruikt. Specifiek de afgelopen dagen: zaterdag+zondag veel alcohol en niet veel geslapen. Gisteren (maandagavond) tot vanmiddag rond 12 uur telkens DMXE genomen, zonder te slapen. Totaal ongeveer 150mg DMXE. Ik heb veel water gedronken, maar niet veel eten naar binnen kunnen krijgen ondanks honger. Geprobeerd verder rustig te doen. Voel me slap, licht in m'n hoofd.

Tijdens het gebruiken door, maar vooral vandaag naarmate de dag vorderde werd ik steeds bang dat ik het niet zou overleven. Ik ben op dit moment bang dat als ik ga slapen, ik niet meer wakker wordt. Toch geprobeerd te gaan slapen. Heb na veel twijfelen 1mg etizolam genomen, maar ik had niet het idee dat dit hielp. Uiteindelijk raakte ik in paniek en heb ik toch maar 112 gebeld. Geprobeerd uit te leggen wat er aan de hand is. Aan de telefoon een mevrouw verteld dat ik weinig heb geslapen en gegeten en research chemicals heb gebruikt. Dit zei haar niets, ze vroeg of het drugs of medicijnen waren en wanneer ik voor het laatst had gehad. Heb dus gezegd dat het drugs zijn en ik (toen) net nog een benzo, etizolam had gehad. Dit zei haar ook niets. Ik vroeg of er iets ging gebeuren (had ondertussen al spijt van bellen, en ze klonk niet (meer?) sympathiek). Ze vroeg of ik normaal ademhaalde ("Ik denk het") en of ik ergens bloedde (nee) en of ik ergens pijn had (nee, niet op dat moment), waarop ze zei dat ik niet in levensgevaar was, beter kon gaan slapen of misschien even een vriend bellen.

Goed. Nu ik een poging heb gedaan om dit uit te typen en erover na te denken zie ik in dat ze waarschijnlijk gelijk heeft. Maar ik vond het toch wel een raar gesprek. Ik was boos toen het telefoongesprek voorbij was, ik had niet het gevoel dat ik serieus werd genomen. Of was ik niet duidelijk genoeg? Maar wat me eigenlijk stoort is dit: hoe kon ze zeggen dat ik niet in levensgevaar ben, als ze geen idee heeft wat ik heb genomen?
Ik probeer mezelf wijs te maken dat ik belde voor aandacht. Wil ik ergens toch dat iemand weet wat ik allemaal doe? Ik had een rampenscenario in mijn hoofd waarbij ik opgenomen zou moeten worden en iedereen te weten zou komen wat voor shitzooi ik van m'n leven heb gemaakt. Ik wil absoluut niet dat iemand die ik ken dit weet. Maar dan was het 'out of my hands' geweest?
Ik was wel echt bang. Was het dan een paniekaanval? Eigenlijk ben ik nog steeds niet bijgekomen. Weet niet of ik echt last van mijn hart heb (steken) of dat dat komt doordat ik me zo druk maak. Af en toe zijn de aderen op mijn handen/armen een beetje opgezwollen.

Al gaat het na deze keer weer goed, ik weet dat ik op deze manier niet door kan gaan. Ik maak het steeds gekker. Twee weken geleden ben ik me rot geschrokken toen ik overal blauwe plekken kreeg door 3mmc.

Ik wil eigenlijk deze post niet plaatsen. Ik schaam me dood, maar ik heb toch wat steun nodig denk ik. Het lijkt er op dat ik hier in mijn eentje niet uit ga komen en dat ik hulp zal moeten zoeken.

Ik hoop dat ik de belangrijke dingen heb kunnen vermelden. Ik ben 23 trouwens. Wat raden jullie me aan om nu te doen?

P.S. Weet iemand of er nu nog iets gaat gebeuren na mijn telefoontje? Ik heb mijn adres en telefoonnummer doorgegeven..
P
PowerPlantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Huisarts zo snel mogelijk even bellen raad ik je aan.
g
g0thLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lekkie zei:
Huisarts zo snel mogelijk even bellen raad ik je aan.
Klik om te vergroten...
Dank je voor je reactie. Om hulp te zoeken bedoel je, toch? En niet vannacht nog bellen
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Volgens mij heb je last van paniek.... Slapen zou je goed doen al denk ik dat je niet zal slapen zonder eerst een arts gesproken te hebben om je gerust te stellen. Bel vooral de huisartsenpost !
P
PowerPlantLid
01-01-2024, 00:00
#15
g0th zei:
Dank je voor je reactie. Om hulp te zoeken bedoel je, toch? En niet vannacht nog bellen
Klik om te vergroten...
Als je nu iemand wil spreken zou ik ff googlen op crisisdienst psychiatrie ofzo. Er is sowieso wel een verpleegkundige die je telefonisch kan spreken. Ik weet niet in welke regio je woont...
g
g0thLid
01-01-2024, 00:00
#16
De paniek is weer voorbij denk ik. Hier m'n verhaal kwijt kunnen heeft wel geholpen. Ben nu vooral moe en teleurgesteld in mezelf.

Ik ga denk ik weer proberen te slapen. Als dat niet lukt misschien toch kijken of ik nog de energie heb om iemand te bellen.
Thanks voor de reacties
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#17
g0th zei:
Maar wat me eigenlijk stoort is dit: hoe kon ze zeggen dat ik niet in levensgevaar ben, als ze geen idee heeft wat ik heb genomen?
Klik om te vergroten...
Dat kan ze natuurlijk niet met zekerheid, maar ze kan wel beoordelen of iemand in acuut levensgevaar is. Aan wat jij haar hebt verteld maakte zij blijkbaar op dat dit niet het geval is. Ik zou daar maar gerustgesteld over zijn!

Het is wat als je het nog nooit hebt ervaren, maar veel drugs kan de kans op paniek klachten vergroten. Het wakker blijven daarbij opgeteld en je zit met doemscenario’s in je hoofd, bang om te gaan slapen. Ik heb geen idee wat en hoeveel je hebt gebruikt afgelopen dagen, maar het is onwaarschijnlijk dat een 23 jarige knul door intoxicatie van drugs komt te overlijden. Maar nogmaals, ik weet niet hoe bont je het hebt gemaakt!
g0th zei:
Ik wil eigenlijk deze post niet plaatsen. Ik schaam me dood, maar ik heb toch wat steun nodig denk ik. Het lijkt er op dat ik hier in mijn eentje niet uit ga komen en dat ik hulp zal moeten zoeken.
Klik om te vergroten...
Altijd goed om hulp op te zoeken wanneer je denkt dat je het nodig hebt!
P
PowerPlantLid
01-01-2024, 00:00
#18
@g0th Hoe gaat het inmiddels? Ben je nog naar de huisarts gegaan.
g
g0thLid
01-01-2024, 00:00
#19
@Lekkie Thanks for checking in, het gaat op dit moment wel goed, in elk geval een stuk beter dan toen ik de post schreef.
Ben (nog) niet naar de huisarts gegaan. Was wel flink geschrokken van mezelf dus ik doe het nu erg rustig aan.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
g0th zei:
@Lekkie Thanks for checking in, het gaat op dit moment wel goed, in elk geval een stuk beter dan toen ik de post schreef.
Ben (nog) niet naar de huisarts gegaan. Was wel flink geschrokken van mezelf dus ik doe het nu erg rustig aan.
Klik om te vergroten...
ik zal de huisarts contacteren en daarna rustig aan gaan doen!
dan heb je de huisarts ook al geregeld en dan gaat t helemaal goedkomen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."