Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3mmc verslaafd

3mmc verslaafd

93 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
milanos zei:
Dankjewel voor het geruststellen. Ik wil er per direct mee stoppen, maar nog 1 vraag.
Kan het bijvoorbeeld ook helpen om 5htp te slikken (natuurlijk product)? Heb hier veel over ingelezen en dat helpt wat bij een serotonine boost. Ook lees ik veel dat mensen met paniekaanvallen hier ook heel erg positief over te spreken zijn.
Klik om te vergroten...
Ik persoonlijk, dus niet feitelijk, vind dat ook geen goed plan. Ik ben sowieso niet snel van supplementen, middeltjes etc. Geen drugs meer, gezond eten, rusten maar ook regelmatig bewegen is het advies dat ik je zou geven.
Sterkte iig!
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Dunne zei:
Ik persoonlijk, dus niet feitelijk, vind dat ook geen goed plan. Ik ben sowieso niet snel van supplementen, middeltjes etc. Geen drugs meer, gezond eten, rusten maar ook regelmatig bewegen is het advies dat ik je zou geven.
Sterkte iig!
Klik om te vergroten...
Ik ben het hier helemaal mee oneens. 5-HTP (ik heb thuis L-Tryptofaan) is niet leuk, heeft geen echt effect behalve dat helpt om de serotonine vooraad terug aan te vullen. Het is dus juist aan te raden om dit te gebruiken om schade mee te beperken.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Die 2 supplementen en andere vergelijkbare hebben altijd één eigenschap gemeen: ze zijn knetterduur. Gezien je bijna alles uit voeding kan halen lijkt het voor mij veel te veel op een verdienmodel.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ganggang💯 zei:
Die 2 supplementen en andere vergelijkbare hebben altijd één eigenschap gemeen: ze zijn knetterduur. Gezien je bijna alles uit voeding kan halen lijkt het voor mij veel te veel op een verdienmodel.
Klik om te vergroten...
Juist echt ontzettend goedkoop, anders had ik het niet gekocht.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Stonologie zei:
Juist echt ontzettend goedkoop, anders had ik het niet gekocht.
Klik om te vergroten...
Ik zie 5htp altijd voor een euro of 20-25 staan bij de drogisterij. Dat vind ik niet echt goedkoop voor iets wat oraal niet eens werkt.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ganggang💯 zei:
Ik zie 5htp altijd voor een euro of 20-25 staan bij de drogisterij. Dat vind ik niet echt goedkoop voor iets wat oraal niet eens werkt.
Klik om te vergroten...
4 euro voor 100 g online, drogisterijen zijn oplichters haha
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Stonologie zei:
Ik ben het hier helemaal mee oneens. 5-HTP (ik heb thuis L-Tryptofaan) is niet leuk, heeft geen echt effect behalve dat helpt om de serotonine vooraad terug aan te vullen. Het is dus juist aan te raden om dit te gebruiken om schade mee te beperken.
Klik om te vergroten...
Dan verschillen we hier in van mening. Dat geeft niks en kan gewoon.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben op het moment ook al een periode verslaafd aan 3mmc, het enigste wat ik kan zeggen is zoek hulp! Ik heb 'tijdig' aan de bel getrokken bij de huisarts die mij heeft doorverwezen naar tactus.
Ik heb nu 2 maal in de week gesprekken, 1 met een ervaringsdeskundige en 1 psycholoog.

Pas er echt mee op! Ik ben fysiek in een periode van 2 maand helemaal naar de klote gegaan. Van een gezond gewicht naar flink ondergewicht, chronisch bewust van mijn hartslag, kortademigheid, gevoel alsof ik out ga, lichte depersonalisatie en hier en daar blauwe plekken van een slechte doorbloeding.
3mmc verslaving is iets serieus, blijf hier niet te lang in hangen.

Bij Tactus zijn ze erg behulpzaam en het klikt goed. Ik heb mijn gebruik nu enigzins weten terug te dringen en ik zie weer licht aan het eind van de tunnel zullen we maar zeggen.
G
GeeninspiratievooreengebrLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat misschien kan werken als je in bed ligt en je wilt gaan slapen om adem oefeningen te doen. Dit zorgt ervoor dat je lichaam rustig wordt en dit kan helpen bij het inslaap vallen. Op internet kun je hier van alles over vinden hoe dit precies werkt.
p
papahetLid
01-01-2024, 00:00
#10
milanos zei:
Hallo allemaal,

Ik gebruik nu ongeveer 6 weken dagelijks 3mmc. Dit om mij beter te voelen dan normaal.
Nu heb ik afgelopen weekend niet gebruikt en kon ik zondagnacht helemaal niet in slaap komen. Telkens angstaanvallen en kwam er maar niet uit.
Wel heb ik al eerdere ervaring met angstaanvallen en kan dit normaal goed onder controle houden. Toch ging dit moeilijk die nacht en leek het ook een soort lucide droom (een soort nachtmerrie, maar ik kon hier niet bewegen behalve als ik echt hard ging schreeuwen of heel hard bewegen.
Iemand die hier ervaring mee heeft en eventuele tips heeft voor mij?

Ik hoor het graag.
Klik om te vergroten...
Ha Milanos, kheb een korte periode last van craving gehad bij een andere stimulant. Ik las verderop dat je 2 gr per week gebruikte,dat is echt teveel joh. Het middel is de baas over jou...Maar waar ik op aansloeg is je opmerking om je beter te voelen. Dat gaat je helaas niet lukken hiermee. Dat zul je moeten zoeken in goede gesprekken, regelmatig sporten. Vooral dat laatste werkt echt,ga bijvoorbeeld eens 5 km hardlopen (als je dat al niet deed) krijg je ook dopamine van. Maar stop voorlopig met 3mmc joh, veel sterkte gewenst. 3mmc laat ik voorlopig ff links liggen,iets teveel over gelezen. Maar het lijkt me heerlijk bij een bewuste muziek ervaring ofzo,een fijne avond. Maar ECHT niet om mijn levenskwaliteit in algemene zin omhoog te krikken. En dat zeg ik omdat ik met je begaan ben,hartelijke groet!
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#11
papahet zei:
Ha Milanos, kheb een korte periode last van craving gehad bij een andere stimulant. Ik las verderop dat je 2 gr per week gebruikte,dat is echt teveel joh. Het middel is de baas over jou...Maar waar ik op aansloeg is je opmerking om je beter te voelen. Dat gaat je helaas niet lukken hiermee. Dat zul je moeten zoeken in goede gesprekken, regelmatig sporten. Vooral dat laatste werkt echt,ga bijvoorbeeld eens 5 km hardlopen (als je dat al niet deed) krijg je ook dopamine van. Maar stop voorlopig met 3mmc joh, veel sterkte gewenst. 3mmc laat ik voorlopig ff links liggen,iets teveel over gelezen. Maar het lijkt me heerlijk bij een bewuste muziek ervaring ofzo,een fijne avond. Maar ECHT niet om mijn levenskwaliteit in algemene zin omhoog te krikken. En dat zeg ik omdat ik met je begaan ben,hartelijke groet!
Klik om te vergroten...
Ik ben inmiddels al 2 keer teruggevallen na ongeveer 2 weken clean te zijn. Iedere keer rechtstreeks weer ~1 gram per dag. Als je toch ooit besluit dit spul te proberen, neem het dan oraal. Bij snuiven ken je geen stoppen.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#12
milanos zei:
Wil ook ook proberen om gelijk te stoppen alleen ontvang graag tips voor het slapen.
Als ik er nu per direct mee stop blijven mijn slaapproblemen en ben ik benieuwd of daar eventueel iets tegen is.
Zelf heb ik al wel contact gehad met de huisarts.
Klik om te vergroten...
Ik zou het slaap probleem uitzitten en ja het is kut maar ik ben niet voor om dit te bestrijden met andere middelen zoals benzos want hier word je uiteindelijk ook afhankelijk van. En uiteindelijk zou je toch wel slapen je zou eventueel je dagelijkse activiteiten omhoog kunnen schroeven zodat je savonds wel moe moet zijn. Als je hier dan ook nog niet goed tegenop eet lig je zo te tukken denk aan gym bv of een zieke hiit sessie.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gewoon onmiddellijk stoppen.
3MMC loslaten is enkel de eerste anderhalve week lastig, maar als je nadien terug uw leven verderzet zoals pre 3MMC komt alles goed.

Probeer een vast slaappatroon te ontwikkelen, veel vitaminerijke voeding eten, want geloof mij...Er is een leven na 3MMC, en dat is een veel beter leven.
M
MrpasabacoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoi hoe gaat het nu er mee? Ik weet niet of jullie gisteren mijn bericht hebben gelezen, maar ik heb bijna 2 maanden lang zeker 3 dagen in de week 3mmc gebruikt. Ongeveer 1 gram per week. Nu is het mijn 2e dag dat ik helemaal clean ben. Zaterdagavond voor het laatst gebruikt en het gaat op en af. Ben sinds vandaag weer begonnen met werken, ik heb vandaag echt gedachten gehad dat ik me goed voelde dat ik was gestopt, maar ook heel wazig en vaag dat mn hoofd gewoon draaide zeg maar, en dat ik elk moment kon omvallen.. nou was gelukkig dit niet het geval. Verder gaat het goed ik drink en eet goed, alleen met slapen is het wat minder ik kan zo in slaap vallen maar ook heel snel wakker schrikken zeg maar, is dit normaal? En tot wanneer houden de ergste klachten aan? Ik ben zeker vastberaden om het niet meer te gebruiken, geestelijk en lichamelijk denk ik dat ik het niet nodig ben. Graag ontvang ik jullie reacties!🙏
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mrpasabaco zei:
Verder gaat het goed ik drink en eet goed, alleen met slapen is het wat minder ik kan zo in slaap vallen maar ook heel snel wakker schrikken zeg maar, is dit normaal?
Klik om te vergroten...
Ja, klink allemaal redelijk 'normaal' of in ieder geval de nasleep van 2 maanden gebruik. Geen oordeel hierzo hoor :relaxed: :tearsofjoy:

De ergste klachten, beetje onduidelijk vind ik, wat zijn tot nu toe, je ergste klachten? Lichamelijk, mentaal? Lichamelijk kun je jezelf na 2 a 3 weken regelmatig eten/drinken/slapen/ gezonde shit doen enz.. weer prima voelen.
Mentaal kan dat wel eens langer duren.
M
MrpasabacoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zeelanddude zei:
Ja, klink allemaal redelijk 'normaal' of in ieder geval de nasleep van 2 maanden gebruik. Geen oordeel hierzo hoor :relaxed: :tearsofjoy:

De ergste klachten, beetje onduidelijk vind ik, wat zijn tot nu toe, je ergste klachten? Lichamelijk, mentaal? Lichamelijk kun je jezelf na 2 a 3 weken regelmatig eten/drinken/slapen/ gezonde shit doen enz.. weer prima voelen.
Mentaal kan dat wel eens langer duren.
Klik om te vergroten...
Lichamelijk geen klachten opzich, mentaal dus beetje dat wazige in mijn hoofd, denken dat ik zou gaan omvallen enz. Ik hoop gewoon dat ik snachts goed kan slapen zo dat ik wel mn rust pak. Zou een ibu of paracetamol mij hierbij kunnen helpen als ik er 1 slik voor dat ik ga slapen?
M
MrpasabacoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ganggang💯 zei:
Ik heb je een uitgebreide pm gestuurd. 8.6 bedoelt het goed maar hij kan soms wat bot uit de hoek komen (ik ook).
Klik om te vergroten...
Ganggang, kan je mij dat ook sturen aub?
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mrpasabaco zei:
Lichamelijk geen klachten opzich, mentaal dus beetje dat wazige in mijn hoofd, denken dat ik zou gaan omvallen enz. Ik hoop gewoon dat ik snachts goed kan slapen zo dat ik wel mn rust pak. Zou een ibu of paracetamol mij hierbij kunnen helpen als ik er 1 slik voor dat ik ga slapen?
Klik om te vergroten...
Ah, die wazige mist in je hoofd ja, een dag of 4 denk ik, mits je genoeg slaapt. Ibu of paracetamol helpen hier nagenoeg niks bij, tenzij je er zelf zo sterk in geloofd dat het wel helpt, dan helpt het wel.
Beste ( in mij ogen) is een regelmatig slaapritme creëren. oh, zodra dat wazige weg gaat trekken, kunnen er hele sneaky gedachtes tevoorschijn komen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mrpasabaco zei:
Ganggang, kan je mij dat ook sturen aub?
Klik om te vergroten...
Zie pm!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#20
Blauweaap zei:
Dit klinkt meer als slechte slaap + weinig eten Misschien hier eens naar kijken ?
Klik om te vergroten...

Voor mij lijkt het ook iets als serotoninehuishouding die wat overhoop ligt. Als het 3 dagen op 1 week gebruikt word gaat daar volgens mij toch wat mee te maken hebben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."