Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met roken met microdosing 1-p lsd

Stoppen met roken met microdosing 1-p lsd

64 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben ook benieuwd hoe het gaat hier ☺️
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zanza zei:
Monkey is terug jongens en meisjes! Oppassen geblazen!!
Klik om te vergroten...
Zoraa zei:
stel je een valse naaktkat voor met nagels die nog nooit zijn geslepen...
Klik om te vergroten...
Sexy😏
d
debkbLid
01-01-2024, 00:00
#3
Veel succes, sToppers!
Het is mij ook gelukt, weliswaar na een flink aantal mislukte pogingen. Mijn leer- en succesfactoren:
1. Ik gebruikte champix om me te helpen stoppen. It took the edge off, zo tijdens de eerste 2 weken...
2. Ik was al een aantal keren eerder gestopt, met wisselend succes. Dus ik wist wat me te wachten stond. Ik wist ook waarom ik eerdere keren weer was begonnen- ik vond een meisje leuk dat rookt...:ill:
3. Ik beloonde mijzelf door het geld dat ik uitspaarde uit te geven aan een muziekinstrument dat ik al een tijd wilde hebben maar niet van mijzelf mocht kopen want te duur. Als je een pakje per dag rookt, kun je van dat geld van alles kopen als beloning aan jezelf: elke maand een tweedehands fiets of een weekendje weg (afhankelijk van je gewenste luxeniveau); 3x per week naar de film; of een synthesizer van 1000 euro binnen een half jaar :nerd:
4. De ervaring van eerdere stoppogingen had me geleerd dat de craving die zo opeens kan opsteken, ook weer verdwijnt. Bij eerdere stoppogingen raakte ik na een paar maanden wel eens ontmoedigd als er opeens weer zo'n hele sterke craving opkwam, zomaar opeens. Inmiddels wist ik dat het weliswaar heel lang kan duren voor je die cravings nooit meer voelt, maar dat ze heus echt waar steeds minder vaak komen, steeds minder zwakker worden en steeds korter duren.

Stel je er op in dat je er de eerste paar weken elke dag (de hele dag?) mee bezig bent 'dat je niet rookt'... Het duurde bij mij wel 2 maanden voordat ik voor het eerst doorhad dat ik de dag ervoor helemaal niet aan roken had gedacht. Na die eerste keer kwam het snel vaker voor dat ik niet aan roken hoefde te denken of verlangen. De laatste echte craving voelde ik denk ik na een maand of 7-8.

Wat mij ook hielp: zeggen dat ik niet rook. Niet: "Nee dank je, ik ben gestopt" en ook niet: "Ik rook niet meer" maar gewoon: "Ik rook niet." Met een duidelijke punt erachter, lekker definitief. Zonder erover uitweiden of uit te leggen. Als je gesprekspartner er meer over wil weten moet die er zelf maar over beginnen. Als ze je al kennen als roker, doen ze dat vast, en dan kan je zeggen dat je klaar was op te stoppen en dus nu een niet-roker bent. Iemand die stopt met vlees eten wordt immers ook vegetariër, en blijft niet een gestopte vleeseter. Stelligheid naar anderen maakt het ook stellig naar jezelf.

En als je onverhoopt toch een slippertje maakt of een terugval hebt, haal je je schouders op en ga je morgen gewoon weer door met niet-roker zijn.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#4
debkb zei:
En als je onverhoopt toch een slippertje maakt of een terugval hebt, haal je je schouders op en ga je morgen gewoon weer door met niet-roker zijn.
Klik om te vergroten...
Sowieso hele goede post! Maar dit is denk wel het belangrijkste. Terugval zit vaak in een klein hoekje, voor veel middelen, maar zeker bij sigaretten door het wat slappe effect en het gemak om 1 sigaretje op een terras op te steken als iedereen het doet.

Mijn stoppoging duurt al anderhalve jaar :upsidedown: maar er gaat een moment komen dat ik kan zeggen al een jaar, twee jaar en later 10 jaar dat ik niet gerookt heb. En mocht ik soms wel een slippertje maken, ben ik niet gelijk weer een roker. Die gedachte is waardoor ik keer op keer weer stop.
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vanochtend om 8 uur de laatste sigaret uitgedrukt. Om 7:30 op zegeltje van 10ug in de mond gelegd en er een half uur op gesabbelt en daarna afgeslik.

Ook heb ik als hulpmiddel een nicotinepleister opgeplakt. Heb ook eventueel een vape liggen zonder nicotine met kersensmaak.

Ben benieuwd wat de MD gaat toevoegen
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zoraa zei:
Heb ook eventueel een vape liggen zonder nicotine met kersensmaak.
Klik om te vergroten...
Zo hou je wel de handeling in stand.

Dan kan je net zo goed niet die pleisters opplakken, je krijgt alsnog nicotine binnen en geeft jezelf ruimte om dezelfde handeling te ondernemen op momenten van craving.

Wil niet gelijk een buzzkill zijn, maar ook al wil je het rustig afbouwen, zal je toch wel op 1 van de 2 gebieden wat moeten veranderen (binnen afzienbare tijd) omdat je anders niet aan gedragsverandering doet
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heel veel succes Zoraa! Je kunt het. Maddmonkey zegt hier slimme dingen ook.
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#8
MaddMonkey zei:
Zo hou je wel de handeling in stand.

Dan kan je net zo goed niet die pleisters opplakken, je krijgt alsnog nicotine binnen en geeft jezelf ruimte om dezelfde handeling te ondernemen op momenten van craving.

Wil niet gelijk een buzzkill zijn, maar ook al wil je het rustig afbouwen, zal je toch wel op 1 van de 2 gebieden wat moeten veranderen (binnen afzienbare tijd) omdat je anders niet aan gedragsverandering doet
Klik om te vergroten...
ZONDER nicotine
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zoraa zei:
afgeslik
Klik om te vergroten...
Heerlijk als er af en toe een limburgs woord tussendoor komt :wink:
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zoraa zei:
ZONDER nicotine
Klik om te vergroten...
Maar wel de handeling van craving - iets pakken - inhaleren - uitblazen.
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#11
MaddMonkey zei:
Zo hou je wel de handeling in stand.

Dan kan je net zo goed niet die pleisters opplakken, je krijgt alsnog nicotine binnen en geeft jezelf ruimte om dezelfde handeling te ondernemen op momenten van craving.

Wil niet gelijk een buzzkill zijn, maar ook al wil je het rustig afbouwen, zal je toch wel op 1 van de 2 gebieden wat moeten veranderen (binnen afzienbare tijd) omdat je anders niet aan gedragsverandering doet
Klik om te vergroten...
Heb toen ook zo gedaan heb het 2 weken nodig gehad Di kersensmaak zonder nicotine daarna nooit meer heeb gekeken. 3 jaar nooit meer gerookt. Iedereen doet dat wat voor je zelf werkt toch?

Bedankt voor je zeer goed bedoelde tips dat stel ik zeer opprijs
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mevrouw Pløp zei:
Maar wel de handeling van craving - iets pakken - inhaleren - uitblazen.
Klik om te vergroten...
Klopt voor mij is dat wel even handig
:kissingheart:
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zit binnen op de bank, WNL te kijken..
Zit een politie agente aan tafel, het geel in haar uniform steekt echt af. Ook ben ik me heel bewust van de vogeltjes die buiten fluiten. Heel apart heel mooi..
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zoraa zei:
Iedereen doet dat wat voor je zelf werkt toch?
Klik om te vergroten...
Absoluut. Zelfs als dat wat tegenstrijdig kan zijn, moet je idd doen wat voor jou werkt. Ik benoemde het enkel. Nogmaals niet bedoeld als ongevraagd advies of kritiek, meer als "wees je wel bewust dat.."

Succes :kissingheart:
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#15
MaddMonkey zei:
En dat al na 3 kwartier niet roken?

Einde van de dag:

Bekijk bijlage 35082
Klik om te vergroten...
Dat is natuurlijk door de 1p-lsd MD haha
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zoraa zei:
Zit binnen op de bank, WNL te kijken..
Zit een politie agente aan tafel, het geel in haar uniform steekt echt af. Ook ben ik me heel bewust van de vogeltjes die buiten fluiten. Heel apart heel mooi..
Klik om te vergroten...
En dat al na 3 kwartier niet roken?

Einde van de dag:

8R7GUZWaydcOY.gif
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zoraa zei:
Dat is natuurlijk door de 1p-lsd MD haha
Klik om te vergroten...
10 mcg toch? Bij mij ligt dat kantelpunt tussen 'niks' voelen en toch een beetje vaag zo tussen de 15 en 20 mcg. Ooit wel eens 20 mcg als microdose genomen om een goede dag thuis te werken. In werkelijkheid heb ik 6 uur op bed gelegen en met mn ogen dicht allemaal abstracte gedachtenspinsels gehad. Whoeps!
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zoraa zei:
Dat is natuurlijk door de 1p-lsd MD haha
Klik om te vergroten...
Oh ja woops. Nog niet voldoende koffie op :nomouth:
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zanza zei:
10 mcg toch? Bij mij ligt dat kantelpunt tussen 'niks' voelen en toch een beetje vaag zo tussen de 15 en 20 mcg. Ooit wel eens 20 mcg als microdose genomen om een goede dag thuis te werken. In werkelijkheid heb ik 6 uur op bed gelegen en met mn ogen dicht allemaal abstracte gedachtenspinsels gehad. Whoeps!
Klik om te vergroten...
Ben gelukkig niet vaag, toen het kwam opzetten kreeg ik het idee even iets beter te kunnen horen. Kleuren steken iets meer af. Duidelijke intentie in gedachte gehad terwijl ik op het stukje zegeltje sabbelde.

Heb op dit moment nog geen cravings ben benieuwd wat er door de dag heen gebeurt. Merk op dat ik veel mindfuller ben.
Ga nu voor de 1ste keer naar buiten sinds covid. Heb er zin in en ben ook benieuwd naar mijn perceptie van de wereld.
:rainbow:
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het niet roken gaat me op dit moment nog goed af. Begin wel keelpijn en hoofdpijn te krijgen. De MD bevalt erg goed. Eindelijk weer buiten geweest en de kleuren en schoonheid van de natuur is gewoon fenomenaal. Dit had ik ook vaak gelezen dat anderen dit ook ervaren. Waar ik echter nog nooit over gehoord of gelezen had.. was dat ik me ook erg kon verbazen over lelijkheid. Lelijke gebouwen of mensen met een bozige of lelijke uitstraling. Ook dit werd wel echt uitvergroot. Vond het niet fijn om daarmee geconfronteerd te worden hahaha.

Verwondering over een kersenboom die gewoon in bloei stond :hearteyes: Het is januari hoe ? Mooi was het wel

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."