Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met roken met microdosing 1-p lsd

Stoppen met roken met microdosing 1-p lsd

64 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zoraa zei:
Heb alsnog veel succes verhalen gelezen hier over op reddit.
Morgen is het zo ver, probeer hier te documenteren. Vind het erg spannend. Fingers crossed wish me luck 🍀
Klik om te vergroten...
Heeeeeel erg veel succes dame! Je kan het😘😍
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#2
11eEqDOS5Hoe4.gif

Kom maar
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben ook benieuwd hoe het gaat hier ☺️
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zoraa zei:
Heb alsnog veel succes verhalen gelezen hier over op reddit.
Morgen is het zo ver, probeer hier te documenteren. Vind het erg spannend. Fingers crossed wish me luck 🍀
Klik om te vergroten...
Je kan het!! Ik weet het zeker 🤩
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zoraa zei:
een complete fury
Klik om te vergroten...
JujY9X65klW4E.gif


Geil hoor. Ik heb het nooit echt begrepen, maar je hebt mijn interesse gewekt. Wat voor dier ben je? Een poesje?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Monkey is terug jongens en meisjes! Oppassen geblazen!!
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zanza zei:
Monkey is terug jongens en meisjes! Oppassen geblazen!!
Klik om te vergroten...
K1wjOn6HImv7y.gif

Even ontwaken uit de poes eh roes.

WAAR BEN IK? WELK JAAR IS HET? IS CORONA EINDELIJK VOORBIJ?

Nee??? Oh.. ohhhhh. :disappointed:
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#8
MaddMonkey zei:
Bekijk bijlage 35049


Geil hoor. Ik heb het nooit echt begrepen, maar je hebt mijn interesse gewekt. Wat voor dier ben je? Een poesje?
Klik om te vergroten...
Was het maar zo schattig ..
Maar nee hoor..
Als Zoraa stopt met roken... stel je een valse naaktkat voor met nagels die nog nooit zijn geslepen...:screamcat:
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zoraa zei:
Was het maar zo schattig ..
Maar nee hoor..
Als Zoraa stopt met roken... stel je een valse naaktkat voor met nagels die nog nooit zijn geslepen...:screamcat:
Klik om te vergroten...
UvOcKPHrkKSLm.gif

Hmmm.. ik kan wel als krabpaal fungeren
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zanza zei:
Monkey is terug jongens en meisjes! Oppassen geblazen!!
Klik om te vergroten...
Zoraa zei:
stel je een valse naaktkat voor met nagels die nog nooit zijn geslepen...
Klik om te vergroten...
Sexy😏
d
debkbLid
01-01-2024, 00:00
#11
Veel succes, sToppers!
Het is mij ook gelukt, weliswaar na een flink aantal mislukte pogingen. Mijn leer- en succesfactoren:
1. Ik gebruikte champix om me te helpen stoppen. It took the edge off, zo tijdens de eerste 2 weken...
2. Ik was al een aantal keren eerder gestopt, met wisselend succes. Dus ik wist wat me te wachten stond. Ik wist ook waarom ik eerdere keren weer was begonnen- ik vond een meisje leuk dat rookt...:ill:
3. Ik beloonde mijzelf door het geld dat ik uitspaarde uit te geven aan een muziekinstrument dat ik al een tijd wilde hebben maar niet van mijzelf mocht kopen want te duur. Als je een pakje per dag rookt, kun je van dat geld van alles kopen als beloning aan jezelf: elke maand een tweedehands fiets of een weekendje weg (afhankelijk van je gewenste luxeniveau); 3x per week naar de film; of een synthesizer van 1000 euro binnen een half jaar :nerd:
4. De ervaring van eerdere stoppogingen had me geleerd dat de craving die zo opeens kan opsteken, ook weer verdwijnt. Bij eerdere stoppogingen raakte ik na een paar maanden wel eens ontmoedigd als er opeens weer zo'n hele sterke craving opkwam, zomaar opeens. Inmiddels wist ik dat het weliswaar heel lang kan duren voor je die cravings nooit meer voelt, maar dat ze heus echt waar steeds minder vaak komen, steeds minder zwakker worden en steeds korter duren.

Stel je er op in dat je er de eerste paar weken elke dag (de hele dag?) mee bezig bent 'dat je niet rookt'... Het duurde bij mij wel 2 maanden voordat ik voor het eerst doorhad dat ik de dag ervoor helemaal niet aan roken had gedacht. Na die eerste keer kwam het snel vaker voor dat ik niet aan roken hoefde te denken of verlangen. De laatste echte craving voelde ik denk ik na een maand of 7-8.

Wat mij ook hielp: zeggen dat ik niet rook. Niet: "Nee dank je, ik ben gestopt" en ook niet: "Ik rook niet meer" maar gewoon: "Ik rook niet." Met een duidelijke punt erachter, lekker definitief. Zonder erover uitweiden of uit te leggen. Als je gesprekspartner er meer over wil weten moet die er zelf maar over beginnen. Als ze je al kennen als roker, doen ze dat vast, en dan kan je zeggen dat je klaar was op te stoppen en dus nu een niet-roker bent. Iemand die stopt met vlees eten wordt immers ook vegetariër, en blijft niet een gestopte vleeseter. Stelligheid naar anderen maakt het ook stellig naar jezelf.

En als je onverhoopt toch een slippertje maakt of een terugval hebt, haal je je schouders op en ga je morgen gewoon weer door met niet-roker zijn.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#12
debkb zei:
En als je onverhoopt toch een slippertje maakt of een terugval hebt, haal je je schouders op en ga je morgen gewoon weer door met niet-roker zijn.
Klik om te vergroten...
Sowieso hele goede post! Maar dit is denk wel het belangrijkste. Terugval zit vaak in een klein hoekje, voor veel middelen, maar zeker bij sigaretten door het wat slappe effect en het gemak om 1 sigaretje op een terras op te steken als iedereen het doet.

Mijn stoppoging duurt al anderhalve jaar :upsidedown: maar er gaat een moment komen dat ik kan zeggen al een jaar, twee jaar en later 10 jaar dat ik niet gerookt heb. En mocht ik soms wel een slippertje maken, ben ik niet gelijk weer een roker. Die gedachte is waardoor ik keer op keer weer stop.
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vanochtend om 8 uur de laatste sigaret uitgedrukt. Om 7:30 op zegeltje van 10ug in de mond gelegd en er een half uur op gesabbelt en daarna afgeslik.

Ook heb ik als hulpmiddel een nicotinepleister opgeplakt. Heb ook eventueel een vape liggen zonder nicotine met kersensmaak.

Ben benieuwd wat de MD gaat toevoegen
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zoraa zei:
Heb ook eventueel een vape liggen zonder nicotine met kersensmaak.
Klik om te vergroten...
Zo hou je wel de handeling in stand.

Dan kan je net zo goed niet die pleisters opplakken, je krijgt alsnog nicotine binnen en geeft jezelf ruimte om dezelfde handeling te ondernemen op momenten van craving.

Wil niet gelijk een buzzkill zijn, maar ook al wil je het rustig afbouwen, zal je toch wel op 1 van de 2 gebieden wat moeten veranderen (binnen afzienbare tijd) omdat je anders niet aan gedragsverandering doet
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heel veel succes Zoraa! Je kunt het. Maddmonkey zegt hier slimme dingen ook.
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#16
MaddMonkey zei:
Zo hou je wel de handeling in stand.

Dan kan je net zo goed niet die pleisters opplakken, je krijgt alsnog nicotine binnen en geeft jezelf ruimte om dezelfde handeling te ondernemen op momenten van craving.

Wil niet gelijk een buzzkill zijn, maar ook al wil je het rustig afbouwen, zal je toch wel op 1 van de 2 gebieden wat moeten veranderen (binnen afzienbare tijd) omdat je anders niet aan gedragsverandering doet
Klik om te vergroten...
ZONDER nicotine
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zoraa zei:
afgeslik
Klik om te vergroten...
Heerlijk als er af en toe een limburgs woord tussendoor komt :wink:
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zoraa zei:
ZONDER nicotine
Klik om te vergroten...
Maar wel de handeling van craving - iets pakken - inhaleren - uitblazen.
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#19
MaddMonkey zei:
Zo hou je wel de handeling in stand.

Dan kan je net zo goed niet die pleisters opplakken, je krijgt alsnog nicotine binnen en geeft jezelf ruimte om dezelfde handeling te ondernemen op momenten van craving.

Wil niet gelijk een buzzkill zijn, maar ook al wil je het rustig afbouwen, zal je toch wel op 1 van de 2 gebieden wat moeten veranderen (binnen afzienbare tijd) omdat je anders niet aan gedragsverandering doet
Klik om te vergroten...
Heb toen ook zo gedaan heb het 2 weken nodig gehad Di kersensmaak zonder nicotine daarna nooit meer heeb gekeken. 3 jaar nooit meer gerookt. Iedereen doet dat wat voor je zelf werkt toch?

Bedankt voor je zeer goed bedoelde tips dat stel ik zeer opprijs
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mevrouw Pløp zei:
Maar wel de handeling van craving - iets pakken - inhaleren - uitblazen.
Klik om te vergroten...
Klopt voor mij is dat wel even handig
:kissingheart:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."