Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Š 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDeel je Terugval

Deel je Terugval

79 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Paddestoel zei:
Een terugval hoort erbij zeg ik tegen mensen die moedeloos worden, de boodschap erachter is dan bemoedigend aka: het is gebeurd, no shame en nu naar de toekomst kijken en jezelf herpakken.

Ja helaas heb je ook mensen die dit misbruiken en recht praten. Dat lees ik hier niet en vind ik tricky om te zeggen. Je weet niet het verhaal erachter en hoe hard(of niet) ze knokken.

Het is wel fijn om in een terugval support te krijgen als je al die adviezen over clean worden echt al weet en hebt doorstaan. 'Deel je terugval' is zoals ik het las.
Klik om te vergroten...
Hoezo tricky om te zeggen?
Ik stel een topic gerelateerde vraag toch?

Mensen die mij iets beter kennen dan jou weten heus wel dat ik niet snel oordeel of veroordeel. En al zeker de OP weet dat 😇
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
CuriousExplorer zei:
"Een terugval hoort erbij".

Op welk aantal trekken jullie mensen de grens?
Ik bedoel, ja , je kunt 1, 2 of 3 terugvallen hebben, maar daarna kan je toch onmogelijk blijven zeggen
Een terug al hoort erbij.


Of ben ik negatief en kritisch?
Klik om te vergroten...
Nee, ik vind van niet.
Een terugval hoort erbij. Is een uitspraak van.......
De hulpverlening zelf!
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gebruiker 0012685732 zei:
đŸ™‹â€â™‚ī¸
Klik om te vergroten...
daniel-radcliffe-looks-high-3.jpg
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Casaan zei:
Ik heb de rest van dit topic nog niet gelezen en dat zal ik ook nooit doen zolang de poll die je hebt gemaakt aan mij blijft vragen of ik een grote of een kleine terugval heb.

Met die poll doe je namelijk de aanname dat je altijd een terugval hebt voordat je dit bericht leest.
Geef mensen ook de mogelijkheid om trots te zijn, dat geeft ook jou de mogelijkheid positief te zijn.

Anders mag je hier alleen maar terugkomen met een terugval.

EDIT: Wat niet lukt, dat lukt niet. ik begrijp dat erkenning van terugvallen belangrijk is. Ik ben ook vaak terug gevallen. Maar ga verdorie niet doen alsof terugval de enige optie is.
Klik om te vergroten...
Het enige topic over mensen met een terugval om dat te delen en dan moet er een optie zijn dat je geen terugval hebt? reageer dan gewoon niet hele forum kan het namelijk en hoeft het niet.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Apotheker zei:
Het enige topic over mensen met een terugval om dat te delen en dan moet er een optie zijn dat je geen terugval hebt? reageer dan gewoon niet hele forum kan het namelijk en hoeft het niet.
Klik om te vergroten...
Mijn bericht was omdat ik me buitengesloten voelde door je poll. Dat nodigde me niet uit om verder te lezen.
Dat is blijkbaar ook niet de bedoeling?

Ik val ook wel eens terug in dingen waar ik niet in terug wil vallen. Soms vergeef ik mezelf dat en soms ook niet.
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#6
CuriousExplorer zei:
Hoezo tricky om te zeggen?
Ik stel een topic gerelateerde vraag toch?

Mensen die mij iets beter kennen dan jou weten heus wel dat ik niet snel oordeel of veroordeel. En al zeker de OP weet dat 😇
Klik om te vergroten...
De 'tricky om te zeggen' dat was vanuit mezelf geschreven. De hele posting eigenlijk:grin: was geen duidelijke posting van mij.
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb een ander topic aangemaakt. Denk dat @De Apotheker dit topic heeft neergezet voor de mensen die in een terugval zitten. Andere topic is dan voor de discussie of conversatie over een terugval an sich.
Hoop dat ik er goed aan gedaan heb
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat ik heb gezien zijn dramatische terugvallen. Waarbij iemand alcoholist is en bij wijze van 2 maanden drinkt, 3 maanden clean, maand drinkt en dat jarenlang.

Maar ook iemand die 'standaard' clean is. Maar toch een terugval heeft voor een week 1 a 2 keer per jaar.

Voor mij definieert de periode eromheen ook hoe zwaar een terugval is.

Dar voorbeeld met die alcoholist: Dan noem ik het een terugval maar eerder zie ik een verslaafde die worstelt. Een lange verslavingsperiode dus met ups and downs. Maar om erover te praten moet het beestje toch een naam hebben.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Flower123 zei:
Hoe noem je een ezel die zich blijft stoten aan dezelfde steen?
Klik om te vergroten...

Een Dronkey?
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hier ook weer voor de zoveelste keer in de benzo valkuil getrapt 👋
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Apotheker zei:
Jezelf een loser vinden is echt bijzonder slecht advies..... wtf
Klik om te vergroten...
Eens!
Mijn huisarts gezien na een terugval in januari (ik vermoedde een gebroken neus en/of oogkas fractuur door black out + val). Zij zei letterlijk: hou vol, als je nog eens uitglijdt voel je je zo'n ontzettende loser.

Voel me daar dus niet meer zo comfortabel.
F
Flower123Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoe noem je een ezel die zich blijft stoten aan dezelfde steen?
Creatiefste idee krijgt shoutout van the one and only Flower.
Apparently this weedflower doesn't die 🤷đŸŊâ€â™€ī¸đŸŒš
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ooit doen huisartsen vreemde uitspraken.
Toen ik nog erg zwaar van gewicht was, zei mijn huisarts tegen mij... ."het lijkt wel alsof je wat voetballen hebt ingeslikt". Het gevolg was, dat ik een maand later in het bariatrische traject begon om een maagverkleining te ondergaan...
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Ooit doen huisartsen vreemde uitspraken.
Toen ik nog erg zwaar van gewicht was, zei mijn huisarts tegen mij... ."het lijkt wel alsof je wat voetballen hebt ingeslikt". Het gevolg was, dat ik een maand later in het bariatrische traject begon om een maagverkleining te ondergaan...
Klik om te vergroten...
Of kiezen ze voor de gemakkelijke oplossing.

He, ik heb slaapproblemen
-->> Benzo.

He, ik voel mij momenteel niet gelukkig
-->> Antidepressiva

He, mijn libido is lager door medicatie
-->> Erectiepillen


Zo kan ik het ook ja. đŸ¤ˇâ€â™‚ī¸
Je moet gewoon het geluk ook hebben om een HA te vinden/hebben die je niet als nummer/inkomstenbron ziet, maar die echt mee helpt denken op de lange termijn.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#15
Benzo's blijven wat dat betreft ook gewoon kut. Ook ik kan er eigenlijk nog steeds niet goed van afblijven. Ik kan dan wel zeggen dat de dosis dusdanig laag is (omgerekend 2,5mg diazepam overdag en savond voor slapen 125ug flualprazolam) dat het bijna niks voorstelt maar dat is Mezelf voor de gek houden. Het doet iets, anders neem ik het niet. Zat tijdje terug zeker 3 weken op nul maar toch bleef het naar me lonken en dan krijg je wat slecht nieuws en dan is het toch zo makkelijk om het weer te pakken. Waardoor ik dus nu weer op 2,5mg diazepam zit per dag met beetje Flual voor slapen. Soms zelfs een Etizolam spraytje van 0,25mg. Maar die is er eigenlijk al zo goed als uit en de flualprazolam gaat me ook wel vrij snel lukken, voel ik.

Maar verslaving in algemeen is gewoon kut natuurlijk en vooral als het middel precies doet wat je helpt. Maar dat terugbetalen met rente is veel veel erger. Hetgeen waarvoor ik het neem wordt alleen maar versterkt omdat ik het neem. Leuke vicieuze cirkel :confused:.

Maar ik denk dat "toegeven" "acceptatie" en waar nodig "hulp" aanvaarden of zoeken de grootste stappen zijn naar de juiste richting.
Voor dat toegeven en delen is dit wel een mooi topic voor.

Lets makes eachother strong!

Sterkte in de strijd lieve mensen :blushing:
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mezelf zei:
Benzo's blijven wat dat betreft ook gewoon kut. Ook ik kan er eigenlijk nog steeds niet goed van afblijven. Ik kan dan wel zeggen dat de dosis dusdanig laag is (omgerekend 2,5mg diazepam overdag en savond voor slapen 125ug flualprazolam) dat het bijna niks voorstelt maar dat is Mezelf voor de gek houden. Het doet iets, anders neem ik het niet. Zat tijdje terug zeker 3 weken op nul maar toch bleef het naar me lonken en dan krijg je wat slecht nieuws en dan is het toch zo makkelijk om het weer te pakken. Waardoor ik dus nu weer op 2,5mg diazepam zit per dag met beetje Flual voor slapen. Soms zelfs een Etizolam spraytje van 0,25mg. Maar die is er eigenlijk al zo goed als uit en de flualprazolam gaat me ook wel vrij snel lukken, voel ik.

Maar verslaving in algemeen is gewoon kut natuurlijk en vooral als het middel precies doet wat je helpt. Maar dat terugbetalen met rente is veel veel erger. Hetgeen waarvoor ik het neem wordt alleen maar versterkt omdat ik het neem. Leuke vicieuze cirkel :confused:.

Maar ik denk dat "toegeven" "acceptatie" en waar nodig "hulp" aanvaarden of zoeken de grootste stappen zijn naar de juiste richting.
Voor dat toegeven en delen is dit wel een mooi topic voor.

Lets makes eachother strong!

Sterkte in de strijd lieve mensen :blushing:
Klik om te vergroten...

Herkenbaar.

Ging heel vlot van 10mg Dia naar 3. Aanhoudende problemen om te kunnen ontstressen/slapen hebben geleid dat ik terug op 6mg zit.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Laramonjour zei:
Hier ook weer voor de zoveelste keer in de benzo valkuil getrapt 👋
Klik om te vergroten...
Sterk dat je dat durft toe te geven!
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#18
Afgelopen oktober 2021 besloten om na ruim een jaar lang Speed, GHB en Benzo's misbruik te stoppen met alles (behalve met blowen en mijn medicatie Dextroamfetamine).

Halverwege december terug gevallen in speed gebruik helaas en sindsdien niet kunnen stoppen. Enorm veel moeite met het stoppen hiermee omdat ik gewoonweg het ongemotiveerde gevoel niet kan handlen tijdens de eerste paar weken als ik stop. Hier gebruikte ik dan mijn dextro-amfetamine medicatie voor om de speed cravings een beetje te dempen. Hierdoor heb ik ontdekt dat een hoge dosis dex van 30 tot 50mg een nog intensere rush en euforie geeft dan speed. Ook een heel stuk kalmer en makkelijker te handlen zonder het junkie gevoel van speed. Sindsdien ben ik de afgelopen 3 maanden speed compleet vergeten en heb ik in hoog tempo mijn medicatie misbruikt. Nu zit ik telkens 2 weken zonder medicatie omdat ik het niet eerder kan aanvragen en op het moment dat ik langs de apotheek ben geweest gebruik ik enorme hoeveelheden, soms wel tot 100/150mg in 2 dagen waarbij ik gewoon 2 hele nachten met gemak oversla.

Ik ben wel enorm blij dat ik geen GHB terugval meer gehad heb. Ook geen cravings meer. GHB zat ik ook veel langer in dan de speed. Ruim 3 jaar lang dagelijks een aantal dosissen. Nooit in de 24/7 cycle gevallen en daarom was cold turkey prima te doen.

Ik realiseer me al te goed dat ik hier zelfstandig moeilijk uit ga komen dus ben ik een aantal weken begonnen met therapie. Dit is geen afkick/drugs/rehab behandeling. Eerder een "het probleem rechtstreeks bij de bron aanpakken" behandeling waarbij de focus ligt op trauma verwerking en innerlijke kind heling. Mijn therapeut heeft aangegeven dat mijn gebruik de behandeling kan belemmeren. Ik moet dus op korte termijn alsnog de knoop door hakken en bij de huisarts aangeven dat ik mijn medicatie misbruik. Grote kans dat ze mijn recept stopzet. Dit betekent dat ik wel een alternatieve ADHD medicatie moet krijgen want zonder medicatie ben ik nog verder van huis.
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#19
LucidLucy zei:
Ik herken me wel in het misbruiken van dex. Heb dat ook altijd fijner gevonden dan speed.

Goed dat je naar het advies van je therapeut luistert. Het is niet voor niets dat ook bij veralavingsbehandelingen meestal een abstinentie beleid geld. Therapie in actief gebruik werkt gewoon niet goed. De tijd die je nodig hebt om de dingen in therapie te verwerken, verdoof je met middelen. Hierdoor kom je vast te zitten in het proces.

Succes met je proces!
Klik om te vergroten...
Ja. Ik had gewild dat ik er nooit achter was gekomen. Helaas :(

Ja en logisch ook dat het elkaar belemmert. Vooral met de behandeling die ik volg (innerlijke kind heling, lichaamsgerichte therapie) is het erg belangrijk dat ik met een heldere geest de behandeling in ga. In contact staan met me mezelf en mijn lichaam is key hierin.

Bedankt!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Chr0nic zei:
Hierdoor heb ik ontdekt dat een hoge dosis dex van 30 tot 50mg een nog intensere rush en euforie geeft dan speed.

Mijn therapeut heeft aangegeven dat mijn gebruik de behandeling kan belemmeren.

Dit betekent dat ik wel een alternatieve ADHD medicatie moet krijgen want zonder medicatie ben ik nog verder van huis.
Klik om te vergroten...

Ik herken me wel in het misbruiken van dex. Heb dat ook altijd fijner gevonden dan speed.

Goed dat je naar het advies van je therapeut luistert. Het is niet voor niets dat ook bij veralavingsbehandelingen meestal een abstinentie beleid geld. Therapie in actief gebruik werkt gewoon niet goed. De tijd die je nodig hebt om de dingen in therapie te verwerken, verdoof je met middelen. Hierdoor kom je vast te zitten in het proces.

Wat betreft je medicatie zijn er nog andere mogelijkheden. O.a. welbutrin wordt vaak ingezet bij ADHD als er sprake is van een verslavingsachtergrond.

Lisdexamfetamine kan soms ook een optie zijn. Dit is een langwerkende dexamfetamine, waardoor je maar ÊÊn dosis per dag hebt en dus niet overdag kan sturen met je inname momenten.
Maar dit is in nederland nog vrij nieuw op de markt en wordt nog niet gek veel gebruikt.

Succes met je proces!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."